PT NOS Alive 2017

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121


NOS Alive
Datum: 6-7-8 juli
Line-up: Foo Fighters, Depeche Mode, The XX, The Weeknd ...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Ik dacht ik maak effe een topic voor als er (nog) mensen naartoe gaan. :')
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.840
1.748
Hele lange tijd getwijfeld om naar NOS Alive te gaan, maar gaat hem wss toch niet worden. Mad Cool waarschijnlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
For the sake of it dacht ik toch maar is een verslagje te schrijven van NOS Alive en hoe het daar was, misschien willen er wel een aantal forum leden er in de toekomst eens naartoe en zoeken ze een referentiepunt ofso, whatever.

We waren een dag vroeger aangekomen wat ons de kans gaf om wat vooruit te plannen en praktische zaken te regelen zoals trein/tram/bustickets. De vrouw van onze airbnb vertelde ons dat voor het totale pakket van trein, tram en bus je telkens moest rechargen in de metrocentra en als je enkel de trein wilde in de treincentra. Vrij raar systeem ookal was het verschil telkens boven of onder de grond rechargen. De kaarten op voorhand vullen is een dikke plus want we zagen elke avond een gigantische rij om ze aan te vullen of aan te maken (?).
Het terrein is vrij makkelijk bereikbaar met whatever transport middel je maar verkiest. Wij verkozen telkens de trein omdat die bij het verlaten om het kwartier (en vanaf 3u om het halfuur) kwam. Nam je een taxi dan kon je wel een uurtje wachten denk ik want daar stonden elke nacht gigantische rijen.

Het binnen gaan duurde op de eerste avond wat langer omdat het gros zijn tickets nog moest laten checken en inwisselen voor een bandje wat vrij normaal was, voor de overige 2 dagen duurde het vaak 5-10" om binnen te geraken. Vrij vlot dus.

Wanneer je de line-up eens bekeek merk je dat er echt een gigantisch aanbod was van lokale acts met de 2 grotere stages (Palco NOS en Heineken). In werkelijkheid vonden we die stages moeilijker terug. De Mainstage, Clubbing en Heineken waren dus duidelijk de voornaamste stages maar bv de Comedy stage vonden we maar wanneer in het passeren toen we naar het toilet wilden gaan. De rest (2) van de stages hebben we gewoon niet gezien of gevonden. Ik vond het wel leuk dat er bandjes speelden bovenop de ingang maar was voor mij niet echt nodig.

Het terrein voelde dus nogal rommelig ingedeeld en het feit dat er gigantisch veel volk over het terrein (voornamelijk uit kunstgras of een soort mat dat er op lijkt) hielp er niet op. Ik voelde me op verschillende momenten niet veilig met zoveel volk rondom me. Ik denk dat het een verschil zou hebben gemaakt moesten er 10 of 15k mensen minder daar hebben gestaan maar dan nog.

Er werd geen gebruik gemaakt van bonnen maar je moest telkens cash betalen. Dit gaf de kleine kraampjes de mogelijkheid om zoveel of zo weinig te vragen als ze maar wilden. De prijzen vond ik overall gezien vrij vergelijkbaar met de festivals hier in België, al overdreven toch een aantal kraampjes met hun prijzen vond ik. De eerste avond hadden we niet op voorhand gegeten en moesten we dus rond een uur of 9/10 om eten. Bleek dat dus even een grote fout. Zelfs tijdens een optreden (van Phoenix toen) was er overal op het terrein een gigantische vraag aan eten. Ik denk dat we er een halfuur over hebben gedaan om een kraampje te vinden waar de rij niet gigantisch lang was en dan nog eens een kwartier om aan ons eten uiteindelijk te geraken. Das dus veel te lang, lesje geleerd en de 2 komende dagen telkens voor we naar het festival gingen wat klaar gemaakt in onze airbnb.
Het festival werd gesponsord door Heineken, dus het enige bier dat je daar kon krijgen was dan ook maar dat. We hebben het dus vaak bij water of een soort cider (zonder alcohol met een aardbei smaak?) gehouden. Frisdranken waren er namelijk niet te verkrijgen, vond ik toch jammer.

Ik denk dat ik bij geen enkel optreden het gevoel had dat geluid oké stond. Of we nu wat verder stonden of niet, het voelde telkens aan alsof het geluid 2 knoppen te luid stond. Normaal gezien ga ik graag is front-row staan en waarschijnlijk zouden m'n vrienden me daarin zijn gevolgd maar dit was gewoonweg onmogelijk door het geluid. Ik had me ook niet voorbereid met oordopjes en op het festival (wat ze hier wel doen) deelden ze geen oordopjes uit. Bij de optredens in de tenten konden we makkelijk vooraan geraken sinds de halve tent na een optreden gewoon weg ging maar we niet dichter dan het midden van van de tent gingen voor het geluid. Tijdens The Weeknd was er ook nog eens een erge soundbleed wanneer we bij Bonobo stonden. Je kon hem bijna horen zingen en dat terwijl er nog een stage tussen de Heineken en de Mainstage stond (Clubbing nl.) Hoe is dat mogelijk? :p

Dan nu een beetje over de optredens. Op donderdag zagen we de laatste 20 minuten van You Can't Win, Charlie Brown door het aanschuiven bij het binnenkomen, anders hadden we waarschijnlijk de mannen hun hele set wel gezien. Ze gaven een vrij enthousiaste indruk en gave een goeie vibe af als opener om een uur of 6. Daarna kwam Alt-J, op Werchter stelden ze me jammer genoeg teleur. Dit kwam, en dat weet ik nu zeker, omdat het publiek van Werchter gewoon geen kut gaf om Alt-J en waar iedereen aan het wachten was voor de Foo's. Dit was een compleet andere setting waar volgens mij elke Portugees de complete discografie van de band kent. Een vriend van me die nog nooit van ze had gehoord is fan geworden en leverden een uitermate sterke set af. Petje af en langs de andere kant zeer jammer dat ze dit niet konden doen op Werchter, maar dit was af. Daarna kwam Phoenix waar niemand van mijn groepje denk ik een nummer van kende. Ik kende er een paar en ondanks dat de front-man zijn uiterste best deed om het beste van zichzelf te geven boeide het mij niet zo. Ook een middelvinger naar de dude die zo'n 3 meter voor me stond en om de 20 seconden zijn zelf gemaakt Phoenix jasje in de lucht hield voor de gehele tijd dat we bij Phoenix stonden. We zijn dus, geïrriteerd door die dude en de tegenvallende set van Phoenix, op een heuse voedsel missie gegaan wat mij en m'n groepje nog meer geïrriteerd maakten. Aan een veel te gevulde (ze doen er daar dus een soort frietchips op met saus) hotdog geraakt en op tijd een stekje gevonden voor The xx. Romy haar micro stond voor de eerste 20 minuten te luid en klonk daardoor bij momenten schel of juist heel dof. Jammer. Voor de rest gaven de drie een fantastisch optreden met Jamie in een glansrol toch wel. Hoogtepunten tijdens de set waren Dangerous, VCR, On Hold en natuurlijk Angels. Wederom een middelvinger aan de 3 patsers die zo'n 2 meter voor ons stonden en duidelijk onder invloed waren van ofwel drugs of alcohol of een combinatie ervan. Waarvan een van de drie voor de helft van de set zijn pint bier stijf omhoog hield en niet naar beneden leek te kunnen halen haha. Ze namen constant selfies met hun gezicht naar ons gericht. Sorry, bol gewoon af weet ge.
Nog iets over de drugs, koop gewoon niks van die shit. In Lissabon zelf werden we dagelijks aangesproken door louche kerels voor drugs en tijdens The xx merkten we het resultaat van die drugs. 3 mensen werden tijdens de set in allerijl afgevoerd door hun vrienden omdat ze waren flauwgevallen (?), lucht te kort kregen etc.. Na The xx gingen we wat verder staan en zagen we The Weeknd. Hij had zijn spaceship niet meegenomen, wat ik vrij jammer vond en zong naar mijn mening ondermaats en het klonk allemaal alsof het rap afgewerkt moest zijn. Natuuurlijk was het Portugese publiek fantastisch, de bindteksten van de verschillende artiesten die we tot dan toe hadden gezien klonken allemaal hetzelfde en werd na een tijdje een beetje irriterend. The xx vond ik het toppunt al moest The Weeknd met z'n gezever niet onderdoen. Na een halfuur zijn we dan ook weggegaan en zagen we Bonobo (!). Ik had de man dus gemist op Werchter en ik zag meteen waarom iedereen die 'm op Werchter had gezien zo lyrisch was. Migration is een zeer sterke plaat en luistert als een reis, zo voelde ook zijn optreden aan. Hij nam je mee op een (te luide) trip en liet u kennis maken met verschillende culturen en geluiden. Prachtige set, alleen jammer dat de micro van de zangeres te luid stond en dus bijgevolg bij momenten vrij schel klonk. We bleven zowat in het midden van de tent staan en zagen vervolgens Glass Animals de tent afbreken. Die mannen hadden er goesting in! Wat een wervelwind. Jammer dat ze RW hebben moeten cancelen, want had dat volgens mij een prachtige middag set geweest. Echter kwamen ze in het donker zeer sterk tot hun recht. Leuke afsluiter van een avond vol ups en downs.

Bij het buitengaan werd mijn vermoeden bevestigd dat we weer eens over de brug moesten. Om veiligheidsredenen moet iedereen over een brug, die over de sporen en een aantal wegen loopt heen zodat er geen massa mensen door het kleine tunneltje moeten dat deze ook verbind. De wandeling duurde bij ons zo'n dikke 30 minuten, maar dat kwam omdat we redelijk snel wandelden en naar ons appartementje wilden. Het gros doet er waarschijnlijk zo'n drie kwartier over. Ik geloof niet dat er echt een andere oplossing is om zo naar de bushaltes en treinstation aan de overkant te geraken al waren er volgens mij een pak mensen die na een nacht lang feesten geen zin meer hadden om drie kwartier naar hun bus, taxi of trein te moeten wandelen wanneer het alternatief het stationstunneltje was. Achja, voor ons was het niet echt een gigantisch probleem maar wel iets om mee rekening te houden dus..

Vrijdag wilden we niet echt iemand specifiek zien in het begin van de avond, de eerste act die we (ik dus) wilden zien was Warpaint. Doordat we sneller dan verwacht binnen waren zagen we de laatste 20 minuten van Savages en eerlijk gezegd klonk dat fantastich. Ik vond hun passage op Werchter in 2016 bedroevend, schel en veel te luid maar nu was ik gecharmeerd door de performance van Jenny Beth en de haren. Vervolgens zagen we dus Warpaint die echt een knalset afleverden. Wederom was ik de enige die wat nummers kende maar m'n hele groep was mee in het verhaal dat ze probeerden vertellen. Ook wel leuk dat de bassist (?) van Jagwar Ma een nummertje kwam meedoen. Na Warpaint was het snel naar de Main verplaatsen en een leuk plekje opzoeken voor de Foo's. The Cult leverden een leuke set af met een front-man die er nu is echt zin in had, of misschien is hij altijd zo. Dat weet ik niet. Vervolgens kwam een smakeloze set van The Kills. Waar het publiek daarvoor zo hard uit de bol ging voor The Cult bleef het nu muisstil en zaten we (en ik denk heel het publiek) een beetje verveeld op onze honger (de Foo's) te wachten. Van een zeer goede plek zagen we de Foo Fighters en in tegenstelling tot (ja inderdaad, weeral die referentie) Werchter lulde Grohl niet na elk nummer. Dave maakte hier en daar wel een mopje maar niet dat het op een lullen gezet werd zoals op Werchter een week geleden. Dit was fantastisch. Genieten, schreeuwen, springen en al wat ge maar wilt. Hoogtepunten waren The Pretender en These Days. Na anderhalf uur hielden we het voor bekeken. Ookal gaven de Foo's een fantastisch concert, de helft van ons groepje was superfan van Parov Stelar. Voor ieder wat wils, en dus gingen we richting tent. Parov Stelar staat gelijk aan feest en dat was nu niet anders. De band was in vorm en gecombineerd met de beats van Parov was dit gewoon geweldig. Daarna kwam Floating Points, niemand wist wat we daar van konden verwachten. Ik kende zijn materiaal wel maar op hij dat ook ging spelen, dat was de vraag.. Het werd dus een zeer minimale, experimentele techno set waar niet iedereen echt blij van werd. Ik kon het even uithouden maar na drie kwartier hielden we het voor bekeken en konden we weer richting brug.

Laatste avond en het was vooral uitkijken naar Depeche Mode. Door wat later te zijn op het terrein hebben we Benjamin Booker gemist en zag ik nog het grootste deel van Spoon. Op plaat klonken ze geweldig, nu was dat veel minder en werd ik eigenlijk teleurgesteld door een vrij dof optreden. Ik sloot me terug aan bij m'n groepje die bij Imagine Dragons stonden en ik moet toegeven dat (ondanks dat het weer maar eens te luid stond) best goed klonk. Nog een plaat en die mannen kunnen de spots gaan inpikken van Kings Of Leon met als verschil dat de front-man wel emotie (en dat is een understatement) toont. Leuk optreden bij zonsondergang met als hoogtepunt Amsterdam, Believer en Radioactive. Na het optreden konden we wederom vrij makkelijk door en zochten we een goede plek op voor Depeche Mode. Voor mij persoonlijk kenden ze een zwak begin tot Cover Me waarna alles losbrak en hoogtepunt na hoogtepunt kwam. Where's The Revolution, Wrong, Enjoy The Silence, Home, I Feel You en Personal Jesus.. Te veel om op te noemen dus. Een vriend van me vond het wel jammer dat ze Just Ca,'t Get Enough niet speelden haha, maar het was een fantastisch optreden. Na DP wat gegeten en gechillt maar toch al riching een (overvolle en veel te luide) tent gegaan waar Cage The Elephant de tent afbrak en alles met de grond gelijk maakte. Ik denk dat we de laatste 20 minuten nog hebben gezien maar damn, wat een optreden. Waren we maar ietsje vroeger door gegaan, denk ik nu bij mezelf. Na Cage The Elephant stroomde zowat de hele tent leeg en konden we wederom helemaal vanvoor geraken maar niet gedaan wegens het geluid. Diezelfde vriend die instant fan was geworden van Alt-J, had er opnieuw een band bij nl. The Avalanches zei hij erna en ik gaf 'm volkomen gelijk. Het zag er uit als een rommeltje vol samples, synths maar dit klonk en zag er geweldig uit om te zien. Beginnen met Because I'm Me en Frankie Sinatra vind ik wel gedurfd maar zet de toon voor het optreden. Hoogtepunten waren Subways, The Noisy Eater, Frontier Psychiatrist en natuuurlijk Since I Left You. Prachtig optreden. Peaches hadden we die dag zelf nog opgezocht want ik kende er niks van en liedjes over dicks en pussy's had niemand nog echt zin in om 3u dus zijn we maar doorgegaan op een hoogtepunt.

10/10
1. Foo Fighters

9/10 (deze 4 kon ik eigenlijk moeilijk ordenen dus staan ze maar in een willekeurige volgorde)
2. Alt-J
3. Depeche Mode
4. The Avalanches
5. Bonobo

8/10
6. Warpaint
7. Cage The Elephant
8. The xx

7/10
9-12 Savages, Glass Animals, The Cult, Parov Stelar

6/10
13-14 You Can't Win, Charlie Brown, Floating Points

5/10
15-16 Phoenix, The Weeknd

4/10
17-18 Spoon, The Kills

- punten
Heineken, de hoeveelheid volk op het terrein, het tekort aan kraampjes aan de Mainstage, de brug

+ punten
De prijs, de line up, de hotdogs, de vriendelijke staff en werknemers in de kraampjes en op het terrein, de toiletten
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Bedankt! Oordoppen moet je altijd meenemen, zelfs voor wanneer het niet te hard staat.
1f609.svg


Goede bevestiging ook om hier nooit heen te gaan.
Ik ben nooit echt een fan geweest van oordoppen omdat ze nooit makkelijk zitten en ik altijd het gevoel heb dat ze gaan uitvallen ofso? In België heb je op festivals of tijdens concerten altijd een beetje die zekerheid dat de geluidsnormen zullen worden gerespecteerd maar hier leek dit totaal niet het geval.
Ik zou het festival wel degelijk aan bevelen hoor in combinatie met een aantal dagen extra zou dit een leuke citytrip kunnen zijn want zoveel geld hebben we niet zo gespendeerd voor het totale plaatje. De line up van dit jaar (en ook die van vorig jaar trouwens) was fantastisch zeker als je vergelijkt met hoeveel een ticket uiteindelijk maar kost. Maar het festival heeft zoals ik al zei een aantal tekortkomingen wat bv aan de organisatie, locatie etc kan liggen en volgens mij wel opgelost kan worden.. Daarbij was Lissabon een prachtige stad om even te vertoeven :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.968
542
Leuk om te lezen! Een aantal dingen die ik herken en een aantal totaal niet. Dat volume, dat moet wat opgeschroefd zijn, want vorig jaar geen last gehad dat het te luid was. Ook geen soundbleed van main stage in de tent. Vorig jaar vond ik de (druktes bij de) toiletten nog een minpunt (zeker voor de ladies), maar aangezien dat bij jouw pluspunten staat, hebben ze daar blijkbaar iets aan gedaan. Druk vond ik het inderdaad ook, maar niet dermate dat ik me onveilig voelde. Ik heb ook het idee dat je de looppaden aan weerszijden van 'het eetgedeelte' hebt gemist. Daar kon je namelijk heel makkelijk achter de eettentjes langs van de Heineken Stage naar main stage lopen. Zo kwam je ook snel bij het relatief rustige deel naast de Heineken tent. Bovendien zaten die andere stages, die jij hebt gemist, langs deze routes. Best jammer, want dat had het gevoel van drukte een stuk kunnen drukken.

Nog één vraag: als jij bij een 10/10 optreden staat, waarom ga je daar in godsnaam weg? Je kunt toch gewoon later weet bij je groepje aansluiten?

@emmersmetglijmiddel: er is wat mij betreft weinig reden om dit festival niet te bezoeken. Voor een niet-Benelux festival zit de organisatie prima in elkaar. Je moet inderdaad alleen zorgen dat je niet je volledige avondmaaltijd nog op het festivalterrein bij elkaar moet eten, want dat kost wel wat tijd. Verder een zeer prettig festival in mijn ervaring, vooral door de combi line-up, klimaat, stad en het beste publiek dat ik tot nu toe op een festival heb meegemaakt.

Oh, en ik heb niet zo'n probleem met het drinken van Heineken ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Ik heb ook het idee dat je de looppaden aan weerszijden van ‘het eetgedeelte’ hebt gemist. Daar kon je namelijk heel makkelijk achter de eettentjes langs van de Heineken Stage naar main stage lopen. Zo kwam je ook snel bij het relatief rustige deel naast de Heineken tent. Bovendien zaten die andere stages, die jij hebt gemist, langs deze routes. Best jammer, want dat had het gevoel van drukte een stuk kunnen drukken.
Dat looppad heb ik idd pas de laatste dag ontdekt wanneer ik met een vriend naar het toilet ging en zo een lege Comedy stage passeerde (dus van de Heineken richting main). Het ding is dat die weg amper verlicht is, of toch naar mijn mening, waardoor ik niet echt het gevoel had dat die weg ergens heen ging en als je vanaf de main richting Heineken gaat is dat ook niet echt de weg die je in de eerste plaats zou nemen dus kwamen we die weg ook stomweg niet tegen. Omgekeerd was dit wel makkelijker.
De eerste dag voelde vooral overrompelend aan van het volk, de andere 2 dagen waren gewoon druk (beetje zoals Werchter druk). Kan ook zijn geweest door de "mindere headliners" of doordat we de eerste dag veel hebben rondgelopen en de andere 2 dagen meer op onze plek zijn gebleven tot na de headliner. Je kon gewoon nergens op u gemak zitten zonder dat er een aantal mensen moesten passeren of whatever. (of misschien zaten we wederom op de verkeerde plaats dat kan ook haha).
De Heineken voelde inderdaad een heel pak rustiger aan dan de main, zowel vroeg op de avond als wat later.. Het was vooral de hele buurt van de mainstage, clubbing en de eet-tafeltjes-veld dat bijzonder druk aanvoelde..

Nog één vraag: als jij bij een 10/10 optreden staat, waarom ga je daar in godsnaam weg? Je kunt toch gewoon later weet bij je groepje aansluiten?
Tsja, ik weet het zenne.. Eigenlijk had ik daar moeten blijven staan met de ene vriend die ook een beetje into de Foo's is maar we hadden op voorhand al beslist om anderhalf uur de Foo's te gaan zien en dan door te gaan. Klinkt vrij stom maar ja. Normaal verkies ik zelf of ik blijf staan of niet maar nu ging de groep gewoon even voor I guess idk.

Oh, en ik heb niet zo’n probleem met het drinken van Heineken
1f609.svg
Pf, ik heb eentje gehad ofso en echt nooit meer haha
 
1 mei 2017
289
0
Wat betreft oordoppen: professionele doppen blijven altijd goed zitten, en je zult zien dat zelfs optredens binnen de geluidsnormen er prettiger van kunnen worden.

Ik ben blij dat jullie NOS Alive zouden aanbevelen (in combinatie met een citytrip), maar ik ben best wel klaar met dit soort grote festivals vol commerciele sponsoring en zwakke organisaties (lees = zoveel mogelijk de kantjes er van af lopen om geld te besparen). Ik had dit festival wel serieus overwogen voor The xx, The Weeknd en Depeche Mode, maar gelukkig waren/zijn er andere mogelijkheden om volledige(re) sets van hen te zien.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tof om te lezen dat NOS Alive toch een van de grote majors is die goed overeind blijf bij ons, verwende festivalgangers.

Ik dacht dat er vorige jaar gewoon oordopjes te verkrijgen waren. Kan me helemaal vinden in je verslagje en sluit mij aan bij de voorgaande reacties.
Al heb ik me dan zelf weer totaal niet onveilig gevoelt tijdens het festival. Die gasten die drugs wilden verkopen waren inderdaad wel schijtirritant.

Het blijft een onwijs leuke aanrader om als Europees festival mee te pakken!!

En je bent wel van de hoge cijfers zo te zien Yannnick, hahah!!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.968
542
Wij hadden twee 10-en vorig jaar hoor, Wessel... ?

En die drugsverkopers heb ik vorig jaar alleen in de stad last van gehad.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
i know., but.....

2. Alt-J
3. Depeche Mode
4. The Avalanches
5. Bonobo

Ik ben zelf wel vaak positief maar 9 en 10en geef ik zelden.
Maar dit rijtje had ik niet zo verwacht. Alt-J en Depeche Mode vielen echt tegen de laatste keer. The Avalanches paradiso gig heb ik overgeslagen omdat ik zo mijn twijfels had bij die liveshows...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
i know., but…..

Yannick wrote:
2. Alt-J
3. Depeche Mode
4. The Avalanches
5. Bonobo

Ik ben zelf wel vaak positief maar 9 en 10en geef ik zelden.
Maar dit rijtje had ik niet zo verwacht. Alt-J en Depeche Mode vielen echt tegen de laatste keer. The Avalanches paradiso gig heb ik overgeslagen omdat ik zo mijn twijfels had bij die liveshows…
Naja, dit is in vergelijking met de rest van optredens die ik heb gezien daar. Moest ik gaan bepalen welk optreden een bepaald cijfer krijgt in vergelijking met shows die ik van andere bands op festivals of bij concerten zag was ik waarschijnlijk wel ff wat langer bezig om er een bepaald cijfer op te kleven. Ik ben nog steeds van oordeel dat Alt-J ofwel in het donker of in een tent moet staan, hun visuals kwamen nog steeds niet volledig tot zijn recht maar het publiek en de interactie band-publiek is een grote factor om een optreden te doen slagen. Bij Alt-J, Foo's en DM stond ik telkens omringd door mensen die de teksten en liedjes door en door kenden wat natuurlijk een plus is en wat de ervaring van een optreden beter maakt. Daarnaast hadden de drie bands er zichtbaar veel goesting in wat vaak leidt tot een beter optreden..

The Avalanches is een circus van 5 met 2 zangers en hele boel samples en synths met prachtige visuals. Als je er in zit ziet het er vet uit maar 2 vrienden van me hadden genoeg gezien na een halfuur en zijn buiten gaan chillen. Het is erop of eronder heb ik de indruk..

Was nog een minpuntje vergeten melden, de 20" minuten reclame tussen elk optreden waarbij de spots elke keer in dezelfde volgorde worden afgespeeld wanneer je op het einde van het weekend weet dat er eerst een movie trailer, dan een bier reclame dan een happy reis ad komt en daarna een reclame spot met Gosh van Jamie xx als soundtrack wordt gebruikt. Vermoeiend. Grappig werd het toen we aan het wachten waren op DM en het geluid van de ads niet meer werd afgespeeld maar een soort mini techno set werd gespeeld door de boxen terwijl de reclame-cyclus aan het afspelen was op de schermen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken