Nieuw kabinet wil vanaf 2026 btw-tarief concert- en festivaltickets verhogen

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.394
7.891
Voor de Nederlandse metalfestivals kan dit nog wel eens de laatste druppel worden verwacht ik
Ze worden al kapotgeconcurreerd door de belgische festivals, die gewoon een beter aanbod hebben voor de prijs die je betaald, stel je voor hoe dit zou zijn als alles nog duurder wordt.

we zaten net te kijken naar het prijsverschil tussen Jera en Graspop bijvoorbeeld
4 dagen Jera met camping erbij kost nu 279 euro, en 4 dagen Graspop is 309 euro.
Als je het btw verschil omrekent dan zou Jera precies even duur zijn als Graspop en komen ze beiden op 309
En dan krijg je natuurlijk op Graspop veel meer waar voor je geld met grotere bands, duurdere bands, grote headliners die Jera niet kan betalen etc etc.

Ik vraag me af of kleine festivals als Jera on Air, Dynamo Metal Fest, Into The Grave nog overeind kunnen blijven als deze btw stijging door gaat.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.624
619
Het lullige is dat de organisatoren er geen baat bij hebben een de ticketkopers ook niet, dus dikke min-min dit. :mad:
Zeker in combinatie met de trend dat tickets steeds duurder is dit funest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.086
2.021
Als die BTW verhoging net zo gaat zijn als hoe ze het aanpakken met het eigen risico in de zorg- halveren wat pas mogelijk is in 2027. Dan hoeven we ons nergens zorgen over te maken, tegen die tijd zit dit kabinet er toch niet meer.
Maar als ze een beetje opschieten zijn de plannen er wel al doorheen
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
336
293
Er zijn zoveel zaken die, mag ik hopen, iets meer prioriteit hebben dan de cultuursector nog meer uit te kleden. Mocht het er allemaal heel snel doorheen komen, dan is het wel een doodsteek voor velen. Kwalijke ontwikkeling dit.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.086
2.021
Er zijn zoveel zaken die, mag ik hopen, iets meer prioriteit hebben dan de cultuursector nog meer uit te kleden. Mocht het er allemaal heel snel doorheen komen, dan is het wel een doodsteek voor velen. Kwalijke ontwikkeling dit.
Ik heb persoonlijk weinig vertrouwen in de prioriteiten van dit kabinet. Maar laten we hopen dat ze iets doen aan de dingen die echt snelheid vereisen
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
336
293
Ik heb persoonlijk weinig vertrouwen in de prioriteiten van dit kabinet. Maar laten we hopen dat ze iets doen aan de dingen die echt snelheid vereisen
Helemaal mee eens, alleen als ze nu al beginnen over dat we weer 130kmpu mogen rijden op de snelweg bewijst het tegendeel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.431
Tegen 2026 is dit kabinet toch alweer geklapt. Zou me verbazen als ze het tot eind dit jaar volhouden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.358
10.988
Er zijn zoveel zaken die, mag ik hopen, iets meer prioriteit hebben dan de cultuursector nog meer uit te kleden. Mocht het er allemaal heel snel doorheen komen, dan is het wel een doodsteek voor velen. Kwalijke ontwikkeling dit.
Er zijn absoluut veel zaken die belangrijker zijn voor dit kabinet. Zoals de rode diesel terugbrengen, de snelheidslimiet verhogen en kerncentrales te bouwen. Om deze belangrijke dingen te financieren moet de cultuursector en het landelijk gebied alleen bloeden..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken