<div class="d4p-bbt-quote-title">
Gloeilamp wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>
Dr. Hannibal wrote:</div><br>
Haha ik vind The 2nd Law toch echt beter dan The Resistance, met nummers als Liquid State, Supremacy, Big Freeze, Animals, Survival en Panic Station… The Resistance heeft ook goede nummers waarvan Unnatural Selection er inderdaad een is, maar ik vind het allemaal een beetje hetzelfde klinken. Op zich niet slecht, maar ook niet heel afwisselend ofzo, terwijl dat bij The 2nd Law natuurlijk wel zo is!
Dat is ook wel een beetje het probleem voor mij. Ik vind het een heel zwak geheel, bij komt het een beetje over alsof ze heel veel ideeen hadden maar dat ze die maar half hebben uitgewerkt. Het werkt gewoon niet, en ik krijg het idee dat ze teveel willen en te graag die stadions in willen. Dat was op The Resistance ook al een beetje het geval, en zelfs op Black Holes & Revelations hoor ik dat lichtelijk terug. Absolution en OoS vind ik met afstand de beste albums, toen klonken ze nog heel bevlogen en stukken vrijer imo.
Slechts een mening he mensen! Voordat ik straks word aangevallen door Muse-fans
Nee, ik zal je niet aanvallen! Sterker nog, ik geef je grotendeels gelijk, met dat verschil dat ik die ambitieuze apocalyptische stadionsound juist gaaf vind. En daarin zie je denk ik ook het grootste verschil in onze muzieksmaken: jij bent vooral fan van kleinere bands met af en toe een grote naam, bij mij is het andersom: ik ben juist fan van die grote stadionbands en minder van die ‘underground’ bands. Niet dat Muse in die beginjaren underground was, maar inderdaad wel vrijer en puurder. Niet bevlogener imo, dat zijn ze nu nog steeds, alleen minder beginners-enthousiasme en meer ervaringsdeskundigheid.
Maar goed, als ik een beetje goed zit met ons verschil in muzieksmaak is daarmee ook het grootste meningsverschil hier te verklaren denk ik…