Muse

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Top 10 songs... jeetje, erg moeilijk! (maak er 15 van, nog heel moeilijk :p)
ga het proberen.
1. Citizen Erased
2. Stockholm Syndrome
3. Dead Star
4. Bliss
5. Map of the Problematique
6. Sing for Absolution
7. Supremacy
8. City of Delusion
9. Micro Cuts
10. Butterflies and Hurricanes
11. Unnatural Selection
12. Showbiz
13. Megalomania
14. Assassin
15. Animals

Albums dan.
1. Absolution/ Origin of Symmetry (kan niet kiezen...)
2. Black Holes & Revelations
3. The 2nd Law
4. The Resistance
5. Showbiz

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Haha ik vind The 2nd Law toch echt beter dan The Resistance, met nummers als Liquid State, Supremacy, Big Freeze, Animals, Survival en Panic Station… The Resistance heeft ook goede nummers waarvan Unnatural Selection er inderdaad een is, maar ik vind het allemaal een beetje hetzelfde klinken. Op zich niet slecht, maar ook niet heel afwisselend ofzo, terwijl dat bij The 2nd Law natuurlijk wel zo is!

Dat is ook wel een beetje het probleem voor mij. Ik vind het een heel zwak geheel, bij komt het een beetje over alsof ze heel veel ideeen hadden maar dat ze die maar half hebben uitgewerkt. Het werkt gewoon niet, en ik krijg het idee dat ze teveel willen en te graag die stadions in willen. Dat was op The Resistance ook al een beetje het geval, en zelfs op Black Holes & Revelations hoor ik dat lichtelijk terug. Absolution en OoS vind ik met afstand de beste albums, toen klonken ze nog heel bevlogen en stukken vrijer imo.

Slechts een mening he mensen! Voordat ik straks word aangevallen door Muse-fans :p

Nee, ik zal je niet aanvallen! Sterker nog, ik geef je grotendeels gelijk, met dat verschil dat ik die ambitieuze apocalyptische stadionsound juist gaaf vind. En daarin zie je denk ik ook het grootste verschil in onze muzieksmaken: jij bent vooral fan van kleinere bands met af en toe een grote naam, bij mij is het andersom: ik ben juist fan van die grote stadionbands en minder van die 'underground' bands. Niet dat Muse in die beginjaren underground was, maar inderdaad wel vrijer en puurder. Niet bevlogener imo, dat zijn ze nu nog steeds, alleen minder beginners-enthousiasme en meer ervaringsdeskundigheid.

Maar goed, als ik een beetje goed zit met ons verschil in muzieksmaak is daarmee ook het grootste meningsverschil hier te verklaren denk ik...
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Een top10 produceren moet wel lukken, uiteindelijk zijn het toch wel de hitjes geworden:
1. Knights of Cydonia
2. Hysteria
3. United States of Eurasia
4. Plug in Baby
5. Hyper Music
6. Bliss
7. Assassin
8. Uprising
9. Panic Station
10. Feeling Good ( ook al ben ik geen cover-fan, heerlijke versie)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dr. Hannibal wrote:</div><br>
Haha ik vind The 2nd Law toch echt beter dan The Resistance, met nummers als Liquid State, Supremacy, Big Freeze, Animals, Survival en Panic Station… The Resistance heeft ook goede nummers waarvan Unnatural Selection er inderdaad een is, maar ik vind het allemaal een beetje hetzelfde klinken. Op zich niet slecht, maar ook niet heel afwisselend ofzo, terwijl dat bij The 2nd Law natuurlijk wel zo is!


Dat is ook wel een beetje het probleem voor mij. Ik vind het een heel zwak geheel, bij komt het een beetje over alsof ze heel veel ideeen hadden maar dat ze die maar half hebben uitgewerkt. Het werkt gewoon niet, en ik krijg het idee dat ze teveel willen en te graag die stadions in willen. Dat was op The Resistance ook al een beetje het geval, en zelfs op Black Holes & Revelations hoor ik dat lichtelijk terug. Absolution en OoS vind ik met afstand de beste albums, toen klonken ze nog heel bevlogen en stukken vrijer imo.

Slechts een mening he mensen! Voordat ik straks word aangevallen door Muse-fans :p


Nee, ik zal je niet aanvallen! Sterker nog, ik geef je grotendeels gelijk, met dat verschil dat ik die ambitieuze apocalyptische stadionsound juist gaaf vind. En daarin zie je denk ik ook het grootste verschil in onze muzieksmaken: jij bent vooral fan van kleinere bands met af en toe een grote naam, bij mij is het andersom: ik ben juist fan van die grote stadionbands en minder van die ‘underground’ bands. Niet dat Muse in die beginjaren underground was, maar inderdaad wel vrijer en puurder. Niet bevlogener imo, dat zijn ze nu nog steeds, alleen minder beginners-enthousiasme en meer ervaringsdeskundigheid.

Maar goed, als ik een beetje goed zit met ons verschil in muzieksmaak is daarmee ook het grootste meningsverschil hier te verklaren denk ik…

Klopt, dat is gewoon een heel groot verschil. Daardoor kan ik acts als Biffy Clyro, The Killers en Keane (Behalve Hopes & Fears) minder waarderen bijvoorbeeld. Ik houd ervan als niet alles even perfect klinkt, en de emotie in de muziek staat voorop bij mij. Mijn probleem met stadionbands is dat ik die emotie vaak niet hoor. Verder no offence hoor, want op festivals vind ik die grote bands ook zeker leuk om te checken. Ik vind het alleen zuur dat bands als Muse en vooral Coldplay zich zo nadrukkelijk op de stadions richten. Deze bands hebben allebei prachtplaten afgeleverd, maar geven imo te makkelijk over aan aan het grote geld. Ergens wel begrijpelijk natuurlijk, maar de muziek gaat kwalitatief met sprongen achteruit. Die mannen van Muse zijn gewoon professionals geworden en weten het grote publiek perfect aan te spreken. Helaas verliezen ze daarmee ook veel fans, waaronder ikzelf dus :) Maar zoals jij ook al zegt: dit is puur smaak. Het succes van deze bands is gewoon hartstikke terecht, en het is alleen maar mooi dat veel mensen van hun muziek genieten. Ik heb zo ook weer mijn favoriete bandjes :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Klopt, dat is gewoon een heel groot verschil. Daardoor kan ik acts als Biffy Clyro, The Killers en Keane (Behalve Hopes & Fears)

Wooh daar noem je me even drie enorm goede bands, haha. Denk dat ik wel snap wat je aan 'perfect klinken' bedoelt wat betreft Biffy en The Killers, maar voor Keane is dit zeker niet het geval (met uitzondering van de grote, bekende nummers). Ik noem een Atlantic, Untitled 1/2, Sunshine, Frog Prince, Black Burning Heart, End of the Earth. Misschien minder bekende nummers. Snap over het algemeen wel wat je bedoelt, maar dan zou ik deze drie bands juist geen voorbeelden noemen daarvoor. Ik heb dat gevoel een beetje bij Arctic Monkeys namelijk de laatste tijd. Zo nu en dan ook met Coldplay.

Maar back on topic, Muse top-10 is nog vrij lastig haha. Ik waag een poging;
1. Citizen Erased
2. Map of the Problematique
3. Butterflies and Hurricanes
4. Hysteria
5. Stockholm Syndrome
6. New Born
7. The Small Print
8. Thoughts Of A Dying Atheist
9. MK Ultra
10. Exo-Politics

Dat Starlight, Supremacy, Survival, Unnatural Selection, Time is Running Out, Bliss, Plug In Baby, Apocalypse Please, Knights of Cydonia, Filip, Sing for Absolution Panic Station, Assassin en Resistance er niet eens bijzitten zegt genoeg over Muse volgens mij ;). Moet zeggen dat Unsustainable en Isolated System ook vrij goed zijn, maar zie ik niet als normale nummers.

Albums;
1. Absolution
2. Origin of Symmetry
3. Black Holes and Revelations
4. The Second Law
5. The Resistance
6. Showbiz

Heb niks met Showbiz anyhow

Laat ik eens mee doen. Muse is niet mijn favo band, maar een top 10 moet kunnen:

1. Butterflies & Hurricanes<br>
2. New Born<br>
3. Bliss<br>
4. Citizen Erased<br>
5. Map of the Problematique<br>
6. Time is Running Out<br>
7. Unnatural Selection<br>
8. Plug in Baby<br>
9. Hysteria<br>
10. Knights of Cydonia

Nice nummers man, deze zouden alle tien eigenlijk altijd in de setlist moeten zitten maar helaas.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Op aanvulling van berichten uit het Werchter topic. Over Bremen doen ze een beetje vaag, datum is al een keer verplaatst en nu zelfs van de ticketmaster site verdwenen. De tour manager ontkent ook wel veel via Twitter.

https://twitter.com/domanderson666/status/424236307204694016

en dit.

Er ging ook een gerucht rond over een festival in Rusland ofzo, maar daar kan ik ook niet zoveel meer over vinden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ja dat is wel vaag inderdaad. Maar ik blijf erbij, als het echt definitief gecanceld wordt zal het via die mailinglijst verspreid worden. Muse kan zelf een beetje vaag doen, maar daar zijn bands voor. Ik neem vooralsnog aan dat ticketmaster weet wat ze zeggen/doen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Maar ik blijf erbij, als het echt definitief gecanceld wordt zal het via die mailinglijst verspreid worden.
Dat verwacht ik ook wel, maar het ligt dus ook nog niet definitief vast want anders hadden ze er ook wel een mail uit gegooid.

Maar wel gek dat ticketmaster er zich over uitlaat als het nog niet vast staat. Maar ook wel apart dat de tour manager het hard ontkent terwijl hij ook gewoon kan zwijgen. Ik hoop dat ze snel met duidelijkheid en een datum in Europa komen, en dan het liefst dichtbij natuurlijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Maar ik blijf erbij, als het echt definitief gecanceld wordt zal het via die mailinglijst verspreid worden.

Dat verwacht ik ook wel, maar het ligt dus ook nog niet definitief vast want anders hadden ze er ook wel een mail uit gegooid.

Maar wel gek dat ticketmaster er zich over uitlaat als het nog niet vast staat. Maar ook wel apart dat de tour manager het hard ontkent terwijl hij ook gewoon kan zwijgen. Ik hoop dat ze snel met duidelijkheid en een datum in Europa komen, en dan het liefst dichtbij natuurlijk.

Ik hoop mee :)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ben benieuwd of er nog wat nieuws van Muse komt in Europa. Roskilde lijkt mij ook uitgesloten nu the Rolling Stones daar staan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ben benieuwd of er nog wat nieuws van Muse komt in Europa. Roskilde lijkt mij ook uitgesloten nu the Rolling Stones daar staan.

Inderdaad, ik dacht hetzelfde. Begin me sowieso af te vragen of er nog een viering van het 20-jarig jubileum komt, op wat voor manier dan ook. Ze hadden het wel beloofd dacht ik, ik heb ze ook gehoord over een clubtour. Mag ik hopen op Muse in Paradiso? :)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Het enige wat ik nog kan vinden is 23 Juni in de ÖVB Arena Bremen. VVK 27 Mei.
Bron is van een rare Duitse ticketsite dus denk niet dat dat nog klopt haha

Paradiso zou echt een droom zijn, maar hopen mag altijd :p
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ja je hebt ook deze, is wel ticketmaster dus iets betrouwbaarder maar wel een vaag bericht:

http://www.ticketmaster.de/feature/ticket-first/muse/?tm_link=tm_f5&language=de-de

Ik denk niet dat er veel van klopt, maar een Europese Muse jubileum gig hangt wel in de lucht blijkbaar. Ik hoop dat het wat moois wordt, enigszins betaalbaar en enigszins dichtbij, dan ben ik er sowieso bij...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Inderdaad, ik ook. Zeker als een 'jubileum' betekent dat ze een best of setlist spelen in plaats van 80% Resistance en T2L. Maar ik hoop niet op Paradiso, want dan is dat niet binnen een half uur uitverkocht maar binnen 2 minuten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Dat is ook weer zo. Maar ik ga er maar even vanuit dat het mij dan lukt tickets te krijgen, dan zou het echt ongelooflijk vet zijn!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Interview op een Braziliaanse site met wat nieuws.

- Optreden vanavond in Brazilië afgelast wegens ziekte.
- Zaterdag staan ze op Lollapalooza en spelen ze wat 'zeldzame' nummers zeggen ze. Wellicht ook een Nirvana cover vanwege de dood van Kurt Cobain, wat dan precies 20 jaar terug is.

- Ze zijn dit jaar bezig met opnemen en hopen volgend jaar het album uit te brengen.
- Als het nieuwe album uit is willen ze meer in Zuid-Amerika en Azië touren omdat ze daar niet vaak zijn. Ze zijn al genoeg in Europa en de US geweest.
- Waarschijnlijk geen Europese show dit jaar, hij geeft aan maar 4 shows te doen met Muse. En er zijn dit jaar al 4 shows bekend in Amerika.

Voor als je het in google translate engels terug wilt lezen: hierrr.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Jezus, ik wil bijna elk jaar graag naar Lollapalooza maar als ze een 'speciale' setlist gaan spelen wil ik sowieso gaan! Jammer dat het aan de andere kant van de wereld is -.- .
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Setlits van Lollapalooza:

New Born
Agitated
Lithium (Nirvana cover)
Bliss
Plug In Baby
The 2nd Law: Unsustainable
Butterflies & Hurricanes
Liquid State
Madness
Interlude
Hysteria
Starlight
Time Is Running Out
Stockholm Syndrome
Yes Please

Encore:
The 2nd Law: Isolated System
Uprising
Knights of Cydonia
Note: Undisclosed Desires was on the setlist but wasn't played. Muscle Museum was on the setlist but was replaced by Yes Please.


Niet heel veel verrassingen buiten Yes Please, Agitated. Al vind ik dat nou niet echt leuke nummers, dan had ik liever Muscle Museum gehoord. En toch nog een Nirvana cover, ben benieuwd of er nog goede beelden van komen. Wel weinig nummers van the 2nd law trouwens maar dat vind ik ook niet erg
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Setlits van Lollapalooza:

New Born<br>
Agitated<br>
Lithium (Nirvana cover)<br>
Bliss<br>
Plug In Baby<br>
The 2nd Law: Unsustainable<br>
Butterflies & Hurricanes<br>
Liquid State<br>
Madness<br>
Interlude<br>
Hysteria<br>
Starlight<br>
Time Is Running Out<br>
Stockholm Syndrome<br>
Yes Please

Encore:<br>
The 2nd Law: Isolated System<br>
Uprising<br>
Knights of Cydonia<br>
Note: Undisclosed Desires was on the setlist but wasn’t played. Muscle Museum was on the setlist but was replaced by Yes Please.

Niet heel veel verrassingen buiten Yes Please, Agitated. Al vind ik dat nou niet echt leuke nummers, dan had ik liever Muscle Museum gehoord. En toch nog een Nirvana cover, ben benieuwd of er nog goede beelden van komen. Wel weinig nummers van the 2nd law trouwens maar dat vind ik ook niet erg

Niet veel verrassingen? Heel veel verrassingen! Het komt nog best vaak voor dat ze Stockholm Syndrome EN Hysteria niet spelen, nu hebben ze beide nummers gespeeld en ook nog Butterflies and Hurricanes / TIRO van Absolution. Drie OoS-nummers komt ook niet zo vaak voor (Plug in Baby, Bliss, New Born). Hun selectie van The 2nd Law vind ik ook heel verrassing, ik had niet gedacht dat ze Liquid State, Isolated System en Unsustainable zouden blijven doen live. Dan had ik eerder Madness - Panic Station - Supremacy - Survival - Follow Me verwacht ofso.

Agitated, Yes Please en Lithium zijn natuurlijk wel heel verrassend. Had ik eerder Supermassive Black Hole, Map of the Problematique, Undisclosed Desires, Resistance en Muscle Museum verwacht oid. Maar in elk geval al een veel betere setlist nu ze weinig Resistance en 2nd Law spelen! Hoop dat Muse nog naar Nederland/België komt vóórdat hun nieuwe album verschijnt, want als ze een tour met dat nieuwe album gaan spelen is 8/22 nummers waarschijnlijk weer nieuw album.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
mee eens met Black Lies.
Maar wellicht geen show in Europa dit jaar. maar goed, het jaar is nog niet voorbij.
Ik gok als ze toch nog wat gaan doen, ze dat tussen het album opnemen doen dus bijv kleine show in Londen ofzo. Zoiets
Maar ook daar heb ik geen hoop meer op. echt balen, want ik wil ze graag zien weer. :( het is bijna 1 jaar geleden dat ik ze voor het laatst zag in Werchter (Werchter boutique)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken