Lowlands 2025

Ik snap dat plastic muntjes niet binnen het duurzaamheidsbeleid vallen, maar muntjes worden toch ook gewoon gerecycled?
Die berg met munten werd elk jaar gewoon weer weggegooid hoor. Want ja, stel je voor dat je nog kon betalen met de munten van een jaar geleden…

Werkt prima op festivals en concerten zonder munten.

Sterker nog, heb alleen nog maar voordelen ervaren zonder de munten.
Alleen maar voordelen kan ik me bijna niet voorstellen. Ik hoor van vrienden op dtrh dat er wat langere rijen zijn — op zich logisch. En met rondjes geven is het wat vervelender, in plaats van een rondgang om muntjes op te halen. Wij gaan vaak met een groep van 10-15 man.

En ik kan me ook niet voorstellen dat het sneller is; muntjes inleveren vs een bedrag aanslaan op de kassa en dan pinnen

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Die berg met munten werd elk jaar gewoon weer weggegooid hoor. Want ja, stel je voor dat je nog kon betalen met de munten van een jaar geleden…

“Overigens worden al die plastic munten weer gerecycled, zowel door Euro Events als door Dutchband. De gebruikte muntjes gaan terug naar de kunsstoffabriek en daar worden er weer andere dingen van gemaakt, of munten voor weer een volgend festival.” (https://www.rtl.nl/nieuws/economie/...stivalmunten-gedrukt-buitenland-heeft-het-ook)

• Leuk
Waarderingen: redle
Op Werchter hebben ze alles op een bandje staan. Dat is dan nog wel de meest kutte optie

Alleen maar voordelen kan ik me bijna niet voorstellen. Ik hoor van vrienden op dtrh dat er wat langere rijen zijn — op zich logisch. En met rondjes geven is het wat vervelender, in plaats van een rondgang om muntjes op te halen. Wij gaan vaak met een groep van 10-15 man.

En ik kan me ook niet voorstellen dat het sneller is; muntjes inleveren vs een bedrag aanslaan op de kassa en dan pinnen
Oke er is miss 1 nadeel en dat is inderdaad met grote groepen rondjes halen, dat is voor onze groep alleen geen nadeel, omdat we meestal wel hetzelfde tempo aanhouden en ook niet zo moeilijk doen om geld en als het wel uit de hand loopt gewoon wie betaald wat gebruiken.

Voor de rest de voordelen voor mij als bezoeker:
- Niet meer in de rij hoeven te staan voor muntjes.
- Veel meer gestructureerde rijen bij de barren, ipv chaos en mensen die het hardst schreeuwen die het eerst geholpen worden.
- Niet meer muntjes overhouden of verliezen (scheelt voor mij best behoorlijk qua geld)
- Gaat net zo snel als met munten. Aangezien je allang hebt betaald voordat ze het drinken gehaald hebben. Op bijv. PP waren de rijen voornamelijk lang, omdat het bereiden/pakken van de drankjes mega traag ging.
- Duidelijker inzicht in je uitgave over een weekend.
- Niet meer dat moment dat je iets te drinken of eten wilt en erachter komt dat je muntjes op zijn. En je dus op zoek moet naar een muntjesbalie/automaat.

Ik keek net nog even in de app naar de lineup maar waarvoor betaal je nu eigenlijk €350? Voor mij staat er buiten de elektronische acts die veelal in de avond/nacht zijn niks interessants op dit jaar vergeleken met afgelopen jaren (L’imperatrice, the kooks, prins S, franc moody, AIR etc).

Aan de andere kant is het waarschijnlijk onwetenheid en gebrek aan kennis van de artiesten op de huidige lineup. Heeft iemand luistertips?

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en wsslvrwrt
Ik keek net nog even in de app naar de lineup maar waarvoor betaal je nu eigenlijk €350? Voor mij staat er buiten de elektronische acts die veelal in de avond/nacht zijn niks interessants op dit jaar vergeleken met afgelopen jaren (L’imperatrice, the kooks, prins S, franc moody, AIR etc).

Aan de andere kant is het waarschijnlijk onwetenheid en gebrek aan kennis van de artiesten op de huidige lineup. Heeft iemand luistertips?
Dat laatste is hier zeer sterk van toepassing.
Ik heb vorige jaren alle acts die jij noemt namelijk niet gezien...
Er staan vrij veel, naar mijn idee, hele goede indie/rock acts die zeer relevant zijn.
Naar mijn idee een van de sterkste line ups in jaren!

Is FKA twiggs niet een goede vervanger voor asap?
Zie goede verhalen van down the rabit dit weekend?
Geen idee of die beschikbaar is oid.

• Leuk
Waarderingen: BeWario

Dit is voor mij juist 1 van de betere line-ups in jaren. Staan heel veel relevante en goede bands. En gelukkig nog verdacht weinig acts zoals een Goldband.

Maar het rijtje QOTSA, Vampire Weekend, Fontaines DC, BCNR, DEADLETTER, Squid, Tramhaus, the Murder Capital, Sef, is voor mij het geld al waard. En dan staan er daarnaast nog veel meer acts die ik graag wil zien.

Is FKA twiggs niet een goede vervanger voor asap?
Zie goede verhalen van down the rabit dit weekend?
Geen idee of die beschikbaar is oid.
Zou heel tof zijn, vind het te betreuren dat ze geen eigen show doet in NL dit jaar. Joey Valence & Brae hebben volgens mij ook de tent afgebroken op DTRH, zou ik ook graag op LL zien. Maar eerst vanavond in Den Haag hun eigen show😁

• Leuk
Waarderingen: LLL en Morten

Ondanks dat het veel geld is, vind ik het nog steeds uit kunnen. Zie zo’n 20 dagacts in totaal. Erg simpel gerekend is dat €17,50 per show. Voor de acts die je kunt zien, inclusief (sub)headliners, is dat natuurlijk helemaal niks :)

Daar komt bij:
- Nachtprogramma (hierboven niet mee gerekend)
- De camping (en silent disco donderdag)
- Randprogramma en ambiance

Verdere tips: Fontaines DC, RAYE, London Grammar, Vampire Weekend, Chase & Status, Mk.gee, Molchat Doma, Joep Beving, Antony Szmierek, Kofi Stone, Kingfishr, Weval

Ik ben ook rustig begonnen met de line up uit te pluizen. Ik kende Sofia Isella nog niet, maar dit klinkt wel heel goed. Dit is perfect voor laat in de avond in de x-ray.

Zou heel tof zijn, vind het te betreuren dat ze geen eigen show doet in NL dit jaar. Joey Valence & Brae hebben volgens mij ook de tent afgebroken op DTRH, zou ik ook graag op LL zien. Maar eerst vanavond in Den Haag hun eigen show😁
Die gedachte hadden wij ook, dus hup naar Paard en vast volgend jaar op LL!

Uit jouw voorbeelden ontbreekt volgens mij ook wel een disco-achtige act á L'Imperatrice/Franc Moody op de line-up inderdaad, al moet je ook niet telkens dezelfde acts uitnodigen imo. Jalen Ngonda, Still Woozy, Rejjie Snow en Obongjayar zitten wel wat aan de lichtere vrolijke kant van de soul, r&b e.d.

Toegankelijke indierock á la The Kooks kan je volgens mij makkelijk vinden dit jaar, in het bijzonder bij Vampire Weekend, Royel Otis en The Beaches uiteraard. Prins S en Air laten zich wat minder makkelijk vatten, maar volgens mij heeft onze smaak wel wat overlap en ik zie onder meer uit naar MK.Gee, Fontaines, bby, bnnyhunna, Warmduscher, opnieuw Weval met hun nieuwe tracks en een nachtje UK garage met Sammy Virji en Hamdi. Idk, misschien zit daar nog iets voor je tussen ;).

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Mimi en Dante
Uit jouw voorbeelden ontbreekt volgens mij ook wel een disco-achtige act á L'Imperatrice/Franc Moody op de line-up inderdaad, al moet je ook niet telkens dezelfde acts uitnodigen imo. Jalen Ngonda, Still Woozy, Rejjie Snow en Obongjayar zitten wel wat aan de lichtere vrolijke kant van de soul, r&b e.d.

Toegankelijke indierock á la The Kooks kan je volgens mij makkelijk vinden dit jaar, in het bijzonder bij Vampire Weekend, Royel Otis en The Beaches uiteraard. Prins S en Air laten zich wat minder makkelijk vatten, maar volgens mij heeft onze smaak wel wat overlap en ik zie onder meer uit naar MK.Gee, Fontaines, bnnyhunna, Warmduscher, opnieuw Weval met hun nieuwe tracks en een nachtje UK garage met Sammy Virji en Hamdi. Idk, misschien zit daar nog iets voor je tussen ;).
Je bent me voor, was ook aan het tikken.

Disco-achtig: Dar Disku (al zie ik dat ze met een DJ-set touren).

Verder behalve genoemde namen Good Neighbours, The Dare…Jamie xx net wat anders, maar ook wel die hoek.

En zo hebben we de halve line-up genoemd 😎

Users who are viewing this thread