Lowlands 2025

Uit jouw voorbeelden ontbreekt volgens mij ook wel een disco-achtige act á L'Imperatrice/Franc Moody op de line-up inderdaad, al moet je ook niet telkens dezelfde acts uitnodigen imo. Jalen Ngonda, Still Woozy, Rejjie Snow en Obongjayar zitten wel wat aan de lichtere vrolijke kant van de soul, r&b e.d.

Toegankelijke indierock á la The Kooks kan je volgens mij makkelijk vinden dit jaar, in het bijzonder bij Vampire Weekend, Royel Otis en The Beaches uiteraard. Prins S en Air laten zich wat minder makkelijk vatten, maar volgens mij heeft onze smaak wel wat overlap en ik zie onder meer uit naar MK.Gee, Fontaines, bby, bnnyhunna, Warmduscher, opnieuw Weval met hun nieuwe tracks en een nachtje UK garage met Sammy Virji en Hamdi. Idk, misschien zit daar nog iets voor je tussen ;).
Wat het dichtste in de buurt komt van Prins S. dit jaar is denk ik wel Marc Rebillet. Staat in het tweede rijtje namen ook, dus die gaat een spot in de bravo krijgen waarschijnlijk

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ondanks dat het veel geld is, vind ik het nog steeds uit kunnen. Zie zo’n 20 dagacts in totaal. Erg simpel gerekend is dat €17,50 per show. Voor de acts die je kunt zien, inclusief (sub)headliners, is dat natuurlijk helemaal niks :)

Daar komt bij:
- Nachtprogramma (hierboven niet mee gerekend)
- De camping (en silent disco donderdag)
- Randprogramma en ambiance

Verdere tips: Fontaines DC, RAYE, London Grammar, Vampire Weekend, Chase & Status, Mk.gee, Molchat Doma, Joep Beving, Antony Szmierek, Kofi Stone, Kingfishr, Weval
Exact mijn gedachten. Festivals zijn een koopje als je het vergelijkt met concerten.
Dit wordt mijn 10e keer lowlands en ik kan zeggen dat dit wel het programma is waar ik het meest naar uit kijk in al die jaren.

En dan moet er nog een headliner (hopelijk) en wat extra namen toegevoegd worden…

Ik zelf zou Netsky nog heel vet vinden. Die is ook op Pukkelpop te vinden.

Op DTRH hebben ze trouwens een nieuwe Teddy Widder! De oude teddy was altijd dezelfde tent als de India op LL. Gaat deze tent ook de nieuwe India worden? EvE heeft al aangegeven dat ze bezig waren met een nieuwe tent

Op DTRH hebben ze trouwens een nieuwe Teddy Widder! De oude teddy was altijd dezelfde tent als de India op LL. Gaat deze tent ook de nieuwe India worden? EvE heeft al aangegeven dat ze bezig waren met een nieuwe tent
Dan zou de nieuwe teddy de Heineken vervangen. De India nu vervangen is totaal onlogisch, sinds die tent pas een paar jaar oud is.

Ik vond de Teddy een hele fijne tent afgelopen weekend, meer dan genoeg ruimte eromheen. Wellicht juist wel goed om ook snachts daar een grote open tent te hebben, trekt hopelijk wat drukte weg van de Bravo als ze er hetzelfde programmeren als vorig jaar (Benwal/IPC bijvoorbeeld vorig jaar, dit jaar dan Lammer/DJ Heartstring oa?)

--- Overzicht Resale Markt Ticketmaster ---
Gegevens van: 7-7-2025, 11:45:23

• Totaal Aantal Resale Tickets: 1586
• Laagste Prijs: €300.90
• Hoogste Prijs: €427.18
• Gemiddelde Prijs: €363.62
• Tickets Onder Oorspronkelijke Prijs (€349): 363
• Tickets Boven/op Oorspronkelijke Prijs (€349): 1223
• 10 Goedkoopste Unieke Prijzen: €300.90, €304.98, €305.49, €306.00, €307.01, €307.02, €308.04, €309.06, €310.08, €310.58

--- Uitsplitsing per Tickettype ---

Type: Regulier
- Aantal Tickets: 1309
- Gemiddelde Prijs: €363.49

Type: Regular
- Aantal Tickets: 217
- Gemiddelde Prijs: €366.56

Type: Vodafone/Ziggo Presale
- Aantal Tickets: 49
- Gemiddelde Prijs: €354.96

Type: Vodafone/Ziggo
- Aantal Tickets: 11
- Gemiddelde Prijs: €359.84

Ik weet (uit betrouwbare bron) dat er een vergelijkbare tent op Lowlands komt, maar dan een maatje kleiner dan de Teddy op DTRH. Je kan de nieuwe India het kleine zusje van de nieuwe Teddy noemen. Tent kan meer gewicht dragen, dus zorgt voor extra mogelijkheden voor de nacht.

Overigens twee shows gezien op Wilde Weide dit weekend die ook op Lowlands komen:
- Mula B --> had ik al vaker gezien maar is een kneiter harde show, lijkt me vrij geschikt voor een late avond slot in bijvoorbeeld de Heineken, aanrader.
- Maan --> ik vond de nieuwe show mhaw, nummers kwamen live niet fantastisch uit de verf en het voelde wat geforceerd, natuurlijk altijd per persoon verschillend.

Heeft iemand de show van Royal Otis gezien op DTRH en was dit een aanrader?

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje en Dante
Zou ik erg vet vinden, vrij unieke naam! Ook stuk aannemelijker geworden nu hij Asap zowel een weekend voor als na lowlands vervangt.
Waarom dan niet meteen bekend maken, zoals alle andere festivals? Dan haal je de angel er toch meteen (een beetje) uit? Nu krijg je 2x keer kritiek, want je kan het nooit voor iedereen goed doen.

Ik denk echt dat ze met iets anders of zelfs helemaal niets komen. En bij de laatste optie bedoel ik dan: in het blokkenschema Fontaines DC doorschuiven en wat acts verplaatsen. Vorig jaar is er ook nooit een officiële vervanger voor Denzel Curry gecommuniceerd.

'iets anders' is natuurlijk heel breed en nogmaals waarom zou je wachten met bekend maken? De enige optie die ik kon bedenken is dan een afsluiter/act van DTRH. Ik kwam zelf uit op Underworld (i.v.m. eenvoudige logistiek), alleen staan die op zaterdag nog op Green Man.

• Leuk
Waarderingen: micham
Waarom dan niet meteen bekend maken, zoals alle andere festivals? Dan haal je de angel er toch meteen (een beetje) uit? Nu krijg je 2x keer kritiek, want je kan het nooit voor iedereen goed doen.

Ik denk echt dat ze met iets anders of zelfs helemaal niets komen. En bij de laatste optie bedoel ik dan: in het blokkenschema Fontaines DC doorschuiven en wat acts verplaatsen. Vorig jaar is er ook nooit een officiële vervanger voor Denzel Curry gecommuniceerd.

'iets anders' is natuurlijk heel breed en nogmaals waarom zou je wachten met bekend maken? De enige optie die ik kon bedenken is dan een afsluiter/act van DTRH. Ik kwam zelf uit op Underworld (i.v.m. eenvoudige logistiek), alleen staan die op zaterdag nog op Green Man.
Ik vind het eigenlijk wel redelijk schandalig als je anderhalve maand hebt om een headliner te vervangen, en je dan gewoon niks zou doen. DTRH kwam bijvoorbeeld binnen 48 uur met waardige vervanging. Het is niet alsof een mid-card act last-minute afzegt ofzo, je kan hier best wat voor in de plaats vinden. Al zou je bij wijze van spreken Central Cee overvliegen (heb ik niks mee hoor, maar dat zou toch prima moeten kunnen).

Dat wij hier op het forum alles uitgebreid bespreken, wil niet zeggen dat de rest van de 56.900 bezoekers (even gegokt) dat ook doen. Ik kan me niet voorstellen dat die verder komen dan jammer dat Asap niet komt, we zien tegen die tijd wel wie er wel staat.

En eigenlijk geldt dat ook helemaal voor mij. Alleen als Fontaines niet zouden komen, ga ik even in een hoekje huilen.

Ik vind het eigenlijk wel redelijk schandalig als je anderhalve maand hebt om een headliner te vervangen, en je dan gewoon niks zou doen. DTRH kwam bijvoorbeeld binnen 48 uur met waardige vervanging. Het is niet alsof een mid-card act last-minute afzegt ofzo, je kan hier best wat voor in de plaats vinden. Al zou je bij wijze van spreken Central Cee overvliegen (heb ik niks mee hoor, maar dat zou toch prima moeten kunnen).
Dat het een headliner betreft, is dat niet juist een reden om er de tijd voor te nemen en de beste optie te kiezen ook al duurt dat wat langer om die te vinden?

Users who are viewing this thread