Lowlands 2025

Maar wanneer is een act nou wel een headliner. Ik denk dat er veel acts prima geschikt kunnen zijn als headliner maar dat ze die kans gewoon niet krijgen. Werchter wilde het bijvoorbeeld wel doen met Sam Fender en hebben het uiteindelijk gedaan met Yungblud wat in eerste instantie ook niet echt een headliner naam was. maar hij maakt het dan wel dubbel en dwars waar omdat hij gewoon de kans krijgt.

Persoonlijk denk ik daarom dat Fontaines prima op de headliner spot kan staan. geef acts gewoon de kans. krijgen ze misschien ook meer fans en hoef je later niet weer terug te pakken op de standaard namen.
Hetzelfde geldt voor Nothing but Thieves

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Maar wanneer is een act nou wel een headliner.
Heb wel het idee dat Sam Fender, Yungblud en bijv. NBT allemaal in ieder geval 1 a 2 nummertjes heeft die de meerderheid op het festivalterrein wel herkent. Ik vraag mij af of dat met Fontaines DC ook zo is.

Heb erg veel zin in hun optreden maar denk dat hun stijl wel echt meer niche is dan een Sam Fender.

• Leuk
Waarderingen: Archie
Daar ging mijn koffie. Qua hits absoluut niet vergelijkbaar. NBT heeft veel meer hits in Nederland dan Fontaines. ItMW was nergens in vergelijking met overcome. En impossible in de top2000.

In Nederland is Nothing But Thieves misschien wat populairder/meer radiohits ja, maar de rest van EU niet toch?

Zelf mega Fontaines DC fan, maar inderdaad NBT heeft volgens mij veel meer echte hits die het "mainstream radio" publiek in Nederland kennen. Komt regelmatig voorbij op Radio 2, maar ook zelfs Q-Music of 538 wil het wel is draaien. Dat gebeurt met een Fontaines DC (nog) niet.

Ik zou het zelf wel heel vet vinden als Fontaines DC als headliner wordt neergezet, puur alleen al door het feit dat ze dan waarschijnlijk 1,5 uur mogen spelen en een nieuwe band een kans krijgt op die positie.

Asap Rocky heeft Blockfest in Finland op 15 augustus ook gecanceld, Lil Baby vervangt hem hier. AUB niet, niet goed live.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Asap Rocky heeft Blockfest in Finland op 15 augustus ook gecanceld, Lil Baby vervangt hem hier. AUB niet, niet goed live.
Toch wel fascinerend dat veel (alle?) festivals waar A$AP annuleert vrij rapjes met een vervanger komen, maar Lowlands niet....

• Leuk
Waarderingen: micham
Na een kleine hiatus sinds 2022 hebben we gisteren de knoop doorgehakt en gaan we weer eens naar Lowlands! Over de streep getrokken door de zeer sterke line-up dit jaar. Heb er echt kneiter veel zin in! Zijn er de afgelopen 2 jaren veranderingen op het terrein bijgekomen die het kennen waard zijn?
Volgens mij is het terrein vrijwel identiek gebleven t.o.v. 2022. Behalve dat de x-ray vernieuwd is, er wat grotere toiletgroepen bij zijn gekomen en de Hacienda iets groter is geworden.

Toch wel fascinerend dat veel (alle?) festivals waar A$AP annuleert vrij rapjes met een vervanger komen, maar Lowlands niet....

Ik vind het vooral ook opvallend dat alle festivals een andere richting kiezen qua vervanging. Maakt het wel redelijk onvoorspelbaar waar Lowlands mee komt. Lil Baby lijkt me ook niet bijzonder geschikt voor het festival. De vervangers nu zijn dan:
- Macklemore
- Kid Cudi
- Lil Baby

Right?

Ik vind het vooral ook opvallend dat alle festivals een andere richting kiezen qua vervanging. Maakt het wel redelijk onvoorspelbaar waar Lowlands mee komt. Lil Baby lijkt me ook niet bijzonder geschikt voor het festival. De vervangers nu zijn dan:
- Macklemore
- Kid Cudi
- Lil Baby

Right?
Ik vind ze alle 3 eigenlijk niet echt headliner waardig als ik heel eerlijk ben. Maar als ik moet ik toch kiezen dan

1. Kid Cudi
2. Lil Baby
3. Mackelmore

Heb het idee dat Mojo in het geval van het vervangen van uitgevallen artiesten, vaak komt met artiesten met wie ze al aan het praten waren voor het jaar erna. Ik durf te wedden dat ze NBT wilde hebben voor Dtrh2026 en Justice vorig jaar voor Lowlands2025.

Dat zou betekenen: wie zit er in het vat voor Lowlands2026? Vorig jaar hebben we natuurlijk een headliner van BKS weggesnoept, is dat misschien een optie?

Naast de eerder genoemde vervangers dacht ik nog aan:
- BMTH
- Turnstile
- Deftones
- Doechii
- Little Simz
- Caribou
- FKA Twigs

Heb het idee dat Mojo in het geval van het vervangen van uitgevallen artiesten, vaak komt met artiesten met wie ze al aan het praten waren voor het jaar erna. Ik durf te wedden dat ze NBT wilde hebben voor Dtrh2026 en Justice vorig jaar voor Lowlands2025.

Dat zou betekenen: wie zit er in het vat voor Lowlands2026? Vorig jaar hebben we natuurlijk een headliner van BKS weggesnoept, is dat misschien een optie?

Naast de eerder genoemde vervangers dacht ik nog aan:
- BMTH
- Turnstile
- Deftones
- Doechii
- Little Simz
- Caribou
- FKA Twigs
Leuke namen, maar als Fontaines geen headliner zou zijn op Lowlands, dan zijn dit nog geen eens Bravo afsluiters…

• Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt

Users who are viewing this thread