Lowlands 2025

Heb het idee dat Mojo in het geval van het vervangen van uitgevallen artiesten, vaak komt met artiesten met wie ze al aan het praten waren voor het jaar erna. Ik durf te wedden dat ze NBT wilde hebben voor Dtrh2026 en Justice vorig jaar voor Lowlands2025.

Dat zou betekenen: wie zit er in het vat voor Lowlands2026? Vorig jaar hebben we natuurlijk een headliner van BKS weggesnoept, is dat misschien een optie?

Naast de eerder genoemde vervangers dacht ik nog aan:
- BMTH
- Turnstile
- Deftones
- Doechii
- Little Simz
- Caribou
- FKA Twigs
Ga er zelfs vanuit dat NBT vastlag voor DTRH voor 2026. Was namelijk bij Rock Werchter ook het geval.

Ben benieuwd naar de laatste drop, maar heb nu al zoveel om te zien/horen:
Chappell, QOTSA, Arca, FDC, Jamie XX, Khruangbin, London Grammar, MK.Gee, NNO, Papa Roach, RAYE, Vampire weekend, Wallows, The Beaches, The blessed Madonna, Cat Burns, CMAT, Deadletter, Good Neighbours, Jalen Ngonda, Joep Beving, Kingfishr, Kofi Stone, Lola Young, The Murder Capital, Obongjayar, Royel Otis, Antony Szmierek, Sarah Julia. en dat is alleen het dagprogramma exclusief cabaret etc, maar vrees dat ik daar alweer geen tijd voor zal hebben. ZIN IN LOWLANDS!!!!

Hoe is Khruangbin live? Ik vind het voor thuis wel lekker om half op de achtergrond aan te zetten maar ben wel benieuwd of live nog een schepje boeiender wordt

Volgens mij is het terrein vrijwel identiek gebleven t.o.v. 2022. Behalve dat de x-ray vernieuwd is, er wat grotere toiletgroepen bij zijn gekomen en de Hacienda iets groter is geworden.
Meer toiletten is in ieder geval een positieve verandering. Hoorde hier ook dat de india anders word, we gaan het zien!

Heb het idee dat Mojo in het geval van het vervangen van uitgevallen artiesten, vaak komt met artiesten met wie ze al aan het praten waren voor het jaar erna. Ik durf te wedden dat ze NBT wilde hebben voor Dtrh2026 en Justice vorig jaar voor Lowlands2025.
Dit idee heb ik ook. Wel zonde voor NBT, die hadden met een volledige show toch echt wel een mooie spot gehad op DTRH volgend jaar. Vond deze passage door het gemis aan productie eigenlijk jammer voor ze. Justice tourde gelukkig al gewoon.

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar en hendrik1
Hoe is Khruangbin live? Ik vind het voor thuis wel lekker om half op de achtergrond aan te zetten maar ben wel benieuwd of live nog een schepje boeiender wordt
Ik vond ze de eerste 2x dat ik ze in Effenaar (2018) en Tivoli (2019) zag heel tof en ze hadden wel wat grappige showelementjes. Maar vorig jaar vond ik het op DTRH heel erg saai (was ook vet koud toen). Het is wel echt chille achtergrondmuziek dus als het zonnetje schijnt is het perfect om bij de Alpha in het gras te chillen.

• Leuk
Waarderingen: sjoeske en Brundlecat
Vorig jaar op DTRH gezien, pure tijdverspilling. Het was niet slecht maar er gebeurd echt nul komma nul meer dan op de plaat.

• Leuk
Waarderingen: mgbss
Dit zit allemaal in mijn poule die ik best wil zien: Chappell Roan, Queens Of The Stone Age, Arca, Chase & Status, Fontaines D.C., London Grammar, MK.Gee, Papa Roach, Raye, Vampire Weekend, Amaarae, The Beaches, Black Country New Road, The Chats, Chris Stussy, CMAT, Danny L Harle, The Dare, Dj Heartstring, Eivør, Good Neighbours, Horsegiirl, Jalen Ngonda, Joep Beving & Residentie Orkest, Kingfishr, Lola Young, Molchat Doma, Montell Fish, The Muder Capital, Obongjayar, Spencer Sutherland, Squid, Suki Waterhouse, Sylvia Kreusch, Antony Smiezerek, Bambie Thugg,, Dark Disku, Ecca Vandal, Marathon, Troslka Polska, Warmduscher.

Dus ja die headliner is hier niet echt nodig voor mij.

Benieuwd ook hoe de nachten er uit gaan zien in de Bravo en India, en wie er welke dag gaat afsluiten.

Zie op de website van Chris Stussy zaterdag 16 augustus lowlands staan.
Joy Orbison stond vorig jaar eigenlijk ook in de bravo, dus die zal daar wel wederom worden neergezet.

Ook weinig echte techno namen als ik het zo zie.

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Benieuwd ook hoe de nachten er uit gaan zien in de Bravo en India, en wie er welke dag gaat afsluiten.

Zie op de website van Chris Stussy zaterdag 16 augustus lowlands staan.
Joy Orbison stond vorig jaar eigenlijk ook in de bravo, dus die zal daar wel wederom worden neergezet.

Ook weinig echte techno namen als ik het zo zie.
Door de namen die we nu al zo'n beetje hebben kunnen achterhalen, kan je wel al een aardige indeling maken:
Vrijdag
Bravo: UK Garage met Sammy Virji, Joy orbison etc
India: Dancehall met FS Green, Chamos, Nooriyah & Tida Kamara

Zaterdag
Bravo: House met Chris Stussy, Blessed Madonna
India: Hardhouse met Lammer, en ik denk ook Indiesleaze met Not a Fan en Charlie Avalon

Zondag
Bravo: Volle bak vlammen met DJ Heartstring, DJ Gigola, Salome
India: DnB met Used, Sub Focus, Thys

Als je op zoek bent naar echte Techno namen kan ik Gigola en Salome erg aanraden. Ook Twiena en Cem B2B Pariah, die allebei waarschijnlijk in de Xray staan, zijn erg vet

Door de namen die we nu al zo'n beetje hebben kunnen achterhalen, kan je wel al een aardige indeling maken:
Vrijdag
Bravo: UK Garage met Sammy Virji, Joy orbison etc
India: Dancehall met FS Green, Chamos, Nooriyah & Tida Kamara

Zaterdag
Bravo: House met Chris Stussy, Blessed Madonna
India: Hardhouse met Lammer, en ik denk ook Indiesleaze met Not a Fan en Charlie Avalon

Zondag
Bravo: Volle bak vlammen met DJ Heartstring, DJ Gigola, Salome
India: DnB met Used, Sub Focus, Thys

Als je op zoek bent naar echte Techno namen kan ik Gigola en Salome erg aanraden. Ook Twiena en Cem B2B Pariah, die allebei waarschijnlijk in de Xray staan, zijn erg vet
Nice! Zie Heartstring eerder de India afsluiten na Lammer.
Verder lijkt me dit een logische indeling.

Heel benieuwd wat Chris Stussy gaat doen met zijn Linger AV set.
Vet dat ze hem geboekt hebben.

Pariah en Gigola de afgelopen tijd wat geluisterd, dat is zeker meer iets voor in de X-ray.

--- Overzicht Resale Markt Ticketmaster ---
Gegevens van: 8-7-2025, 14:57:43

• Totaal Aantal Resale Tickets: 1611
• Laagste Prijs: €299.88
• Hoogste Prijs: €427.18
• Gemiddelde Prijs: €362.21
• Tickets Onder Oorspronkelijke Prijs (€349): 394
• Tickets Boven/op Oorspronkelijke Prijs (€349): 1217
• 10 Goedkoopste Unieke Prijzen: €299.88, €300.90, €303.96, €304.98, €306.00, €307.01, €307.02, €308.04, €309.06, €310.08

--- Uitsplitsing per Tickettype ---

Type: Regulier
- Aantal Tickets: 1338
- Gemiddelde Prijs: €362.14

Type: Regular
- Aantal Tickets: 214
- Gemiddelde Prijs: €364.61

Type: Vodafone/Ziggo Presale
- Aantal Tickets: 47
- Gemiddelde Prijs: €354.75

Type: Vodafone/Ziggo
- Aantal Tickets: 12