Lowlands 2025

Ik denk inderdaad ook dat qotsa het rustigst van alle headliners zal zijn volgend jaar. Was in de ziggo dome vorig jaar ook weinig jong publiek bij.

Zijn we die band niet een beetje aan het overschatten qua populariteit? Of bedoel je daarmee dat je QOTSA niet ziet als een heel trekkende naam?

Ik denk inderdaad ook dat qotsa het rustigst van alle headliners zal zijn volgend jaar. Was in de ziggo dome vorig jaar ook weinig jong publiek bij.
Mijn vermoeden is dat Fontaines dé rockband bij uitstek voor het huidige Lowlandspubliek is, ook (of juist) voor de bezoekers die normaal gesproken weinig met gitaren hebben. Hun pull is naar mijn verwachting heel groot. Globaal gezien zal QOTSA vast wel groter zijn (ook gebaseerd op maandelijkse Spotify luisteraars) maar op LL verwacht ik wat dat betreft dus meer mensen bij FDC dan QOTSA.

Ik ga uiteraard naar beide.

The Smashing Pumpkins staan 8 augustus op de Lokerse Feesten. Wellicht ook nog een optie voor LL of inmiddels veel te belegen en achterhaald?
Zou ik persoonlijk een erg leuke naam vinden op de line-up, maar weet inderdaad niet of dit past bij het huidige Lowlands. Hoewel voor mijn gevoel alles en iedereen op Lowlands kan staan

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Ik vond de ziggo show van Queens ook niet echt een headline show. Gasten spelen natuurlijk fantastisch maar verder is het weinig spectaculair.

• Thinking
Waarderingen: gy0n
Ik denk dat we hier echt in een bubbel zitten en de populariteit van Fontaines flink aan het overschatten zijn
Ik vind FDC fantastisch maar ik heb ook mijn twijfels over hoe populair ze gaan zijn bij het Lowlandspubliek. Misschien schat ik het verkeerd in hoor. Maar hoe vaak gebeurt het op Lowlands dat een rockact de Alpha afsluit en die ook vol speelt?

• Leuk
Waarderingen: micham en Novis95
FDC staan als sub op Oya, Way Out West en meer. Als op2nalaatste op de main van Werchter. Perfecte Alpha sub toch? Ik denk dat ze het veld even vol trekken als QOTSA.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en mattman
FDC staan als sub op Oya, Way Out West en meer. Als op2nalaatste op de main van Werchter. Perfecte Alpha sub toch? Ik denk dat ze het veld even vol trekken als QOTSA.
Ja dat kan zomaar. Maar ik denk dat ze (net zoals de QOTSA) de alpha niet overvol zullen trekken. Daar zijn doorgaans artiesten uit andere genres beter geschikt voor.

Ja dat kan zomaar. Maar ik denk dat ze (net zoals de QOTSA) de alpha niet overvol zullen trekken. Daar zijn doorgaans artiesten uit andere genres beter geschikt voor.
Bij de Peggy Gou van dit jaar zal het idd drukker zijn. Scheelt weer in de rij voor Drömland ;)

QOTSA is de enige die me echt zeker lijkt. Dan Charli of Chappell, ik zie ze eigenlijk niet allebei komen. Beetje wat Joris zegt.
Denk dat we naast QOTSA ook wel Fontaines met stift op kunnen schrijven. Andere zijn eerder categorie (grote) kanshebbers

Ik vind FDC fantastisch maar ik heb ook mijn twijfels over hoe populair ze gaan zijn bij het Lowlandspubliek. Misschien schat ik het verkeerd in hoor. Maar hoe vaak gebeurt het op Lowlands dat een rockact de Alpha afsluit en die ook vol speelt?
Zeg ook niet dat ze de Alpha vol gaan trekken maar enkel dat er meer mensen zullen staan dan bij QOTSA (natuurlijk ook ff afhankelijk van wat er tegenover staat).

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
Bij Foals en NBT stond t in 23 toch aardig vol meen ik me te herinenren

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Bij Foals en NBT stond t in 23 toch aardig vol meen ik me te herinenren
Bij Foals was er halverwege het concert nog ruimte zat in het voorvak, was voor mijn gevoel niet heel druk.
NBT was inderdaad behoorlijk vol. Ook natuurlijk wel een hele radiovriendelijke naam en Underworld kwam er achteraan.

Ook in 2024 best wat rock-acts gezien waar het verassend druk was, waaronder IDLES.

Maar nogsteeds komen al die aantallen niet in de buurt met de drukte bij een Goldband of CdW.

Users who are viewing this thread