Lowlands 2025

dan mis je toch een heleboel optredens??
zou ik zonde vinden
ben ooit 1x ( 2013 vrijdag) terug gegaan naar de tent omdat ik barstte van de koppijn.
daardoor slayer en NIN gemist, nog steeds spijt van

Door even naar de tent te gaan, te eten en even met de voeten omhoog te gaan en daardoor vervolgens 1 artiest te missen, doet mij het genot bij alle volgende artiesten echt vertienvoudigen. Maar dat is ook wel de reden dat ik altijd probeer een tentje dichtbij de ingang te hebben. Vorig jaar was t voor mij 5 minuten lopen vanaf de Bravo naar mijn tent. Echt ideaal.

Ik verbaas me altijd weer over de reden waarom mensen terug moeten naar hun tent.
Zonnebrand, poncho, warme trui oid vergeten.
Slippers voor schoenen wisselen.
Gekochte platen, merch oid weg brengen.
Bij de tent eten, drinken, bijkomen, opfrissen, dutten enz.
Ik heb ze allemaal voorbij horen komen de afgelopen jaren.
Geen van bovenstaande zaken heeft mij deze extra wandeling laten maken in al die jaren.
Misschien is het mijn leeftijd maar ik heb het echt wel ff nodig wil ik elke dag van 12 uur 's middags tot 5 uur 's ochtends LL meepakken.

• Leuk
Waarderingen: MarkD en Camping2
Vind het altijd een lastig dilemma. Afgelopen 2 jaar op camping 5 gestaan en vind dat een hele chille camping. Lekker rustig en genoeg plek op donderdag.

Maar de wandeling… Verschrikkelijk. Even heen en weer naar je tent kost je gewoon een halfuur. Tegen de tijd dat je weer bij de Bravo bent ben je dusdanig ingekakt dat je eigenlijk weer terug naar je tent wil 😂

• Haha
Waarderingen: freezeroz
Ah, ja de befaamde dutmomentjes. Ik weet die altijd wel ergens op het festivalterrein te plannen haha. Achter de alpha, naast de heineken, in één van de hangmatten/banken bij de lima: biertje in de hand languit liggend. Zon op je kop, je voelt jezelf al wat lomer worden. Even toestaan dat de oogjes dicht mogen... Half uurtje even tukken en daarna wordt ik wel weer wakker (gemaakt). Doet voor mij vaak wonderen.

Na het laatste echte (gitaren!)optreden voordat de nacht begint doen we vaak als groep even een intermezzo bij de tent. Dan komen de shotjes en bacos op tafel te staan (voor anderen het hardere werk, daar heb ik geen zin in). Zo komen we ook de nacht mooi door: even een uurtje beginnen bij de tent en dan weer volle bak de techno in, haha.

Elke dag even terug naar de tent hoort wat mij betreft ook bij de Lowlands beleving. Op onze leeftijd inmiddels ook een noodzakelijk intermezzo. De batterij even opladen, beetje ouwehoeren met elkaar en de buren, want je bent nooit de enige die even terug is.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Smashing Pumpkins 12, 13 en 14 aug in UK, 16 aug in Noorwegen en 18 aug in Denemarken dus 15 of 17 aug in Biddinghuizen lijkt me helaas onwaarschijnlijk...

Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: Don_076
Allemaal erg herkenbaar. En iedereen beleefd het dus (gelukkig) anders. Alle opties wel een keer gedaan: terug naar de tent voor het nachtprogramma, dutje rond 16:00, niet terug, etc. De laatste 2 jaar een groepsplek gehad, en gekozen voor een kluisje i.v.m. te ver lopen. Dit jaar richting camping 5/6 i.v.m. de kostenstijging van 200euro, voor een partytent/biertafel die ik niet nodig heb. Ik ben op die campings nog nooit geweest dus kijk wel wat het dit jaar wordt.

Inmiddels door de 1e lichting heen. Opvallend weinig rap, maar dat komt nog wel. Van de artiesten die ik nog niet kende ben ik benieuwd naar Warmduscher, Spencer Sutherland, Cat Burns, Luvcat en Wallows.

In eerste instantie enthousiast over Job Jobse b2b KI/KI, echter ik begin toch te twijfelen. Ten opzichte van Charlotte de Witte 2 jaar geleden zijn er toch wel verschillen: weinig eigen muziek en (nog) geen specifieke festivalshow. Mochten ze in de Alpha staan zullen ze flink moeten investeren in iets speciaals, anders wordt het sfeerloos. Enige andere spot die zou kunnen is zondagnacht als laatste in de Bravo (en dan door naar de ArmadiLLow).

Smashing Pumpkins 12, 13 en 14 aug in UK, 16 aug in Noorwegen en 18 aug in Denemarken dus 15 of 17 aug in Biddinghuizen lijkt me helaas onwaarschijnlijk...
Eisen ook een headlineplek, en die is voor dit genre met Qotsa wel redelijk vergeven denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Athos
Door even naar de tent te gaan, te eten en even met de voeten omhoog te gaan en daardoor vervolgens 1 artiest te missen, doet mij het genot bij alle volgende artiesten echt vertienvoudigen. Maar dat is ook wel de reden dat ik altijd probeer een tentje dichtbij de ingang te hebben. Vorig jaar was t voor mij 5 minuten lopen vanaf de Bravo naar mijn tent. Echt ideaal.
Vorig jaar van iemand op dit forum de tip gekregen om dit balletje mee te nemen voor een voetmassage. Was ook heerlijk;

picture.jpg

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Smashing Pumpkins 14 aug in UK, 16 aug in Noorwegen en 18 aug in Denemarken dus 15 of 17 aug in Biddinghuizen lijkt me helaas onwaarschijnlijk...
Dat lijkt mij wel wat.
In al die jaren om een of andere reden nooit gezien.
Ik was op Torhout/Werchter 92.
Toen we s'ochtends klaar stonden om naar het festival terrein te gaan, ging ineens de roddel over de camping dat dag starter Pearl Jam zich had afgemeld. Tevens werd gemeld dat Smashing Pumpkins de vervanger zou zijn.
Ik weet nog dat in onze groep toen de opmerking gemaakt werd: "who the hell zijn the Smashing Pumpkins. Wij doen nog even rustig aan hoor!"
Ik moet nog regelmatig aan dat moment denken.
Die dag kregen we ondanks de Pearl Jam domper toch nog een memorabele dag voorgeschoteld.
Eerst kwam headliner Red Hot Chili Peppers bij Urban Dance Squad het podium op voor een gast bijdrage. En even later brak tijdens Weather with You van Crowded House dan eindelijk het zonnetje door op het totaal verregende en vermodderde Torhout.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Athos
Denk dat die in zo verre niet meer bestaat, omdat deze volledig is ingenomen door Glamping, campercamping en groepsplekken.

Edit: dat was vorig jaar volgens mij ook, ondanks dat camping 0 nog wel genoemd werd op de plattegrond.
Kan kloppen hoor, wij kwamen vorig jaar op vrijdag ochtend aan, op de borden alle campings vol, maar camping 0, wel aangegeven, maar ging toen (nog?) niet open. Volgens mij gooien ze daarna t veld open wat vorig jaar in de vergunning er bij kwam?

Ah, ja de befaamde dutmomentjes. Ik weet die altijd wel ergens op het festivalterrein te plannen haha. Achter de alpha, naast de heineken, in één van de hangmatten/banken bij de lima: biertje in de hand languit liggend. Zon op je kop, je voelt jezelf al wat lomer worden. Even toestaan dat de oogjes dicht mogen... Half uurtje even tukken en daarna wordt ik wel weer wakker (gemaakt). Doet voor mij vaak wonderen.

Na het laatste echte (gitaren!)optreden voordat de nacht begint doen we vaak als groep even een intermezzo bij de tent. Dan komen de shotjes en bacos op tafel te staan (voor anderen het hardere werk, daar heb ik geen zin in). Zo komen we ook de nacht mooi door: even een uurtje beginnen bij de tent en dan weer volle bak de techno in, haha.
Je weet t wel te verkopen, krijg spontaan zin in een dutje

• Leuk
Waarderingen: pietmoeskops
Ik zie dat Maruja het weekend na Lowlands in Spanje en Norwich staat, mogen wat mij betreft wel aansluiten op de line-up

Amelie Lens - Aurora - Jamie xx - Khruangbin - Michael Kiwanuka - Netsky - Paul Kalkbrenner - Pommelien Thijs - Royel Otis and Zwangere Guy.
Van de nieuwe Pukkelpop namen mag Aurora wel (weer) komen. Za 16 aug Zwitserland, zo 17 Pukkelpop, dus alleen de vrijdag kan nog. Kleine kans denk ik, maar mag altijd. 1 mei Ziggo dome nog niet uitverkocht, dus misschien daarom gewacht met aankondigen.

De overige namen staan er al, staan ergens anders (Kiwanuka BKS) of hoeven niet zo van mij.

Users who are viewing this thread