Lowlands 2025

Door de vele acts die ik wil zien wordt het waarschijnlijk lastig om te kiezen tussen eerder weg bij de bravo headliner of achteraan aansluiten bij de alpha headliner.
Het scheelt voor mij dat ik weinig feeling heb bij de headliners, dus het wordt eerder kiezen tussen Alpha sub afkijken of alvast aanschuiven in de Bravo. En dan wellicht bij Chappel en/of Qotsa even achteraan wat nummers kijken.

Ik kan me Fontaines als Bravo afsluiter alleen voorstellen als ze tegelijk tijdens Kiki-JJ op Alpha staan. Anders is Bravo toch wel echt te klein en wordt het dringen..(?)

• Leuk
Waarderingen: hendrik1
Fontaines D.C.: Niet op vrijdag (UK)
QOTSA: Niet op zondag (PKP)
A$AP ROCKY: Niet op zaterdag (PKP)
Chappell Roan: Niet op vrijdag (PKP)

Heeft iemand meer info wie wanneer staat?

Fontaines D.C.: Niet op vrijdag (UK)
QOTSA: Niet op zondag (PKP)
A$AP ROCKY: Niet op zaterdag (PKP)
Chappell Roan: Niet op vrijdag (PKP)

Heeft iemand meer info wie wanneer staat?
Natuurlijk is het hier veel te vroeg voor, maar toch een overzichtje gemaakt. Zal dit nog wel aanvullen als ik meer tegenkom!

Vrijdag 15 augustus
QOTSA
(want vrijdag Cabaret Vert en zondag Pukkelpop(?))

Zaterdag 16 augustus
Chappell Roan
(want vrijdag Pukkelpop)
Vampire Weekend (zelfbevestiging via website)
Royel Otis (zelfbevestiging via website)

Zondag 17 augustus
ASAP Rocky
(want vrijdag Blockfest en zaterdag Pukkelpop)
Black Country, New Road (zelfbevestiging)
Chase & Status (vrijdag Pukkelpop en zaterdag All Points East)

Overige namen
Khruangbin
zaterdag óf zondag (vrijdag in Gunnersbury Park, UK)
Fontaines D.C zaterdag óf zondag (vrijdag in Wythenshawe Park, UK)
Eivør zaterdag óf zondag (vrijdag op Motocultor Festival)
Suki Waterhouse zaterdag óf zondag (vrijdag op Caberet Vert)

(voor de liefhebbers: MJ Lenderman staat op Vodafone Paredes de Coura, enkele dagen voor Lowlands, dus dat vergroot de kans iets voor de volgende drop?)

• Leuk
Waarderingen: koekebakker
Haha, wat een onzin zeg, dus Lowlands mag geen nostalgische rock acts boeken? Schrijf dan een QOTSA ook maar meteen af.. Toch heerlijk dat er voor de liefhebbers ook dit soort acts tussen staan.
QOTSA had voor mij ook niet gehoeven, hoor. Geef mij maar Charlie, maarja die hebben ze niet kunnen boeken, de sukkels.

Ik kan me Fontaines als Bravo afsluiter alleen voorstellen als ze tegelijk tijdens Kiki-JJ op Alpha staan. Anders is Bravo toch wel echt te klein en wordt het dringen..(?)
Ik verwacht ze juist als bravo headliner naar Chappel Roan. ze hadden het over de "4de headliner". dus dan zou je die daarnaast zetten denk ik. maar dan staan KIK en JJ misschien na Chappel roan in de alpha.

Is er ook iemand wie het niet gelukt is om kaartjes te fixen of vriendengroepen die niet genoeg kaarten hebben? Lett iedereen die ik ken en die wil gaan heeft ook een kaartje. In schril contrast met voorgaande jaren.
Yes, hier geen kaartjes gescoord mede door de mindere animo om te gaan en het snelle bordje uitverkocht. Nu toch wel een beetje last van fomo, maar ik denk dat dat met de resale in juni wel goed komt.

Zit nu de Lowlands 2025 playlist op Spotify te luisteren om wat hulp te krijgen bij het samenstellen van mijn spoorboekje. Wordt nog een hele klus want er komt heel veel leuks en interessants voorbij. En dan nog een aantal drops te gaan.

Maar tot dusver:
Must: Fontaines D.C., Khruangbin, QOTSA, Montell Fish, JJ & Ki/Ki, NNO, Jalen Ngonda
Graag: Goldkimono, Jamie XX, London Grammar, MK.Gee, Lola Young
Eventueel/als ik er toch ben: Spencer Sutherland, Antony Szmierek, Bambie Thug, Royell Otis, Vampire Weekend
Met een grote boog omheen: Frenna, A$AP, Maan

Must: Vampire Weekend
Graag (wel al vrij recent gezien): Fontaines D.C., Royel Otis, Black Country New Road, CMAT
Graag (nog niet gezien en lijkt me mooi): MK Gee, Suki Waterhouse, Chapell Roan, DEADLETTER, Eivor, Jalen Ngonda, Warmducher

Op Best Kept Secret ga ik al alleen/met een klein groepje en dan wil ik zo veel mogelijk zien. Vampire Weekend is een van mijn favoriete acts, die wil ik niet missen. Was weer enorm goed in Afas laatst. Lowlands ben ik al sinds 2019 niet meer geweest. Vrijwel alles wat ik nu bij 'graag' heb gezet, zou ik op BKS echt gaan proberen te zien, maar juist omdat ik op Lowlands ook hangen met vrienden/randprogramma/kijken hoe het loopt belangrijk vind, kan het goed gebeuren dat ik veel uit dat rijtje ga missen omdat ik liever met de groep meega naar een Khruangbin of Jamie xx of.

Voor mij was de line-up van 2024 alweer wat beter dan de jaren daarvoor en die van dit jaar vind ik voor het eerst in een heel aantal jaar nu al echt goed. Benieuwd hoe het festival verder inmiddels is.

Als ik de LL podcast goed hoorde staan Chase&Status op zondag als afsluiter of op de Brutalismus/Rufus spot in de Heineken
Mij lijkt de Skrillex spot logischer eigenlijk, in de bravo vlak voor de alpha headliner. Skrillex barste uit zijn voegen, DnB wordt steeds populairder, en sinds de Boilerroom zijn Chase and Status ook zeker populairder geworden. Ik vind het iig een grotere naam dan Brutalismus

• Leuk
Waarderingen: Benjamin en jaigalaar
Ik had trouwens een tijdje gelden deze podcast geluister. Beetje droge kost en niet heel veel bijzondere verhalen, maar toch best grappig (en ja ze hebben het over de Miele Powerwash):

Users who are viewing this thread