Lowlands 2024

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Tsja het maakt het er nu niet helemaal beter op dat ze niet eens exclusiviteit hebben.

Maar goed genoeg ander moois dit jaar. Al hoewel ik weer ik als een veelvraat wel weer zin heb in nieuwe namen.
De afspraak (en communicatie) was: enige festivalshow in Nederland in 2024. Dat staat in principe nog steeds.

Heb niks met Goldband maar als dat inderdaad in het contract staat zou ik ook mooi een Ziggo Dome show boeken als ik de kans had.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.791
De afspraak (en communicatie) was: enige festivalshow in Nederland in 2024. Dat staat in principe nog steeds.

Heb niks met Goldband maar als dat inderdaad in het contract staat zou ik ook mooi een Ziggo Dome show boeken als ik de kans had.
Dat die een Ziggo gingen doen wisten ze bij Lowlands natuurlijk ook allang toen ze dat naar buiten brachten. No surprises there
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.806
Dat die een Ziggo gingen doen wisten ze bij Lowlands natuurlijk ook allang toen ze dat naar buiten brachten. No surprises there
Boeit het werkelijk veel of ze wel of niet ook ergens anders staan? Het is gewoon een hele makkelijke boeking als headliner, of je ze nu wel of niet leuk vindt, exclusief of niet.

Van Lowlands mag je een betere headliner verwachten, dat is waar het om gaat.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.791
Boeit het werkelijk veel of ze wel of niet ook ergens anders staan? Het is gewoon een hele makkelijke boeking als headliner, of je ze nu wel of niet leuk vindt, exclusief of niet.

Van Lowlands mag je een betere headliner verwachten, dat is waar het om gaat.
Tuurlijk boeit het of ze ergens anders staan. Het verschil tussen Goldband dat voor de rest nergens anders staat of Goldband die hetzelfde jaar nog op Weitjerock, Kadepop en de plaatselijke braderie staan is natuurlijk groot. Een Ziggo show(s) zorgt er ook voor dat veel meer mensen het gaan zien dit jaar, dat maakt gewoon een verschil. Dat het niet de beste boeking is ben ik wel met je eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.806
Tuurlijk boeit het of ze ergens anders staan. Het verschil tussen Goldband dat voor de rest nergens anders staat of Goldband die hetzelfde jaar nog op Weitjerock, Kadepop en de plaatselijke braderie staan is natuurlijk groot. Een Ziggo show(s) zorgt er ook voor dat veel meer mensen het gaan zien dit jaar, dat maakt gewoon een verschil. Dat het niet de beste boeking is ben ik wel met je eens.
Het was ook niet specifiek op jouw inhoudelijk bericht bedoeld hoor, dat was het laatste bericht over die boeking en vandaar dat ik jouw bericht citeerde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
De afspraak (en communicatie) was: enige festivalshow in Nederland in 2024. Dat staat in principe nog steeds.

Heb niks met Goldband maar als dat inderdaad in het contract staat zou ik ook mooi een Ziggo Dome show boeken als ik de kans had.
O maar daar val ik niet echt over hoor. Maar ik vind eigenlijk wel "als" je dit soort boekingen doet dan mag er wel enige exclusiviteit aan vast zitten. En het zou me niet verbazen als dit bij 1x ZiggoDome blijft als ik eerlijk ben (en vrees).
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
143
88
Dat lijkt me idd niet; gezien de populariteit van hun Afas shows, staan ze er dadelijk gewoon 3x
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
120
219
O maar daar val ik niet echt over hoor. Maar ik vind eigenlijk wel "als" je dit soort boekingen doet dan mag er wel enige exclusiviteit aan vast zitten. En het zou me niet verbazen als dit bij 1x ZiggoDome blijft als ik eerlijk ben (en vrees).
Het is echt een schande dat ze hier (waarschijnlijk) een hoofdprijs voor betaald hebben terwijl er zoveel andere betere keuzes zijn. Ook om het stigma wat tegenwoordig om het festival heen hangt te verbeteren. Je kan de memes al voor je zien van de havermelkers die vooraan bij Goldband staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

BeWario

Campingartiest
27 jun 2023
99
93
Het is echt een schande dat ze hier (waarschijnlijk) een hoofdprijs voor betaald hebben terwijl er zoveel andere betere keuzes zijn. Ook om het stigma wat tegenwoordig om het festival heen hangt te verbeteren. Je kan de memes al voor je zien van de havermelkers die vooraan bij Goldband staan.
Ze spelen inderdaad ontzettend in de hand van de kikixgoldbandgroupie meme groep - Marlon Hoffstad, Goldband, Peggy, zou me niks verbazen als KI/KI een nacht de Bravo af sluit. Hoop alleen wel dat de HME'ers het fatsoen hebben om dan hun mond te houden als ze ergens anders staan... Dat was vorig jaar zo irritant bij M83
 
  • On fire
Waarderingen: LLoww

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Havermelkelite.

Overigens zag ik Marlon Hoffstadt vorig jaar februari op Soenda Indoor. Kan me niet heugen dat er toen al zo'n hype was. Of misschien kwam het omdat Soenda in Utrecht is en niet in Amsterdam.
Vorig jaar op 909 in Amsterdam ook gewoon op de kleinste stage voor een paar 100 man. Hij is in een paar maanden tijd geëxplodeerd.

Amsterdam is niet een graadmeter voor populairiteit. Wel goed voer voor memes.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
De aankondigingen die nog in de pijplijn zitten, met de data van 2023 erbij:
  • 19 april nachtprogramma
  • 24 mei comedyprogramma
  • 31 mei derde algemene lichting (in 2023 o.a. The Haunted Youth, DJVT, John Coffey, Merol, Mimi Webb en Wunderhorse)
  • 5 juni inzenden vlaggenwedstrijd
  • 14 juni theater & dansprogramma
  • 15 juni science programma
  • 21 juni literatuurprogramma
  • 6 juli Haciendaprogramma
  • 10 juli casting call Lowlands naaktkalender
  • 11 juli Tallk Tallk Tallk programma
  • 17 juli filmprogramma
  • 19 juli vierde algemene lichting (in 2023 o.a. Sophie Straat en Ploegendienst)
  • 20 juli winnaars Lowlands schrijfwedstrijd
  • 27 juli blokkenschema
  • 10 augustus Armadillow programma
  • 14 augustus programma donderdagavond
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
151
292
Het is echt een schande dat ze hier (waarschijnlijk) een hoofdprijs voor betaald hebben terwijl er zoveel andere betere keuzes zijn. Ook om het stigma wat tegenwoordig om het festival heen hangt te verbeteren. Je kan de memes al voor je zien van de havermelkers die vooraan bij Goldband staan.
Ik heb juist het idee dat ze voor Goldband als headliner kiezen omdat het veel goedkoper is dan een buitenlandse headliner.

En misschien weet ik niet scherp genoeg wie tot de havermelkelite behoort, maar Goldband is toch een heel gemiddelde band qua fans? Twee jaar terug stonden zo'n 40.000-45.000 man bij Goldband, zijn die allemaal havermelkelite? (Los van dat ik verwijzingen naar de havermelkelite of welke groep ook nogal dom vind, omdat de onderliggende boodschap bijna altijd is: hullie, de niet-echte muziekliefhebber zoals ik. Dat gevoel krijg ik daar in ieder geval bij.)
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Novis95 en daily

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
143
88
Ik heb juist het idee dat ze voor Goldband als headliner kiezen omdat het veel goedkoper is dan een buitenlandse headliner.

En misschien weet ik niet scherp genoeg wie tot de havermelkelite behoort, maar Goldband is toch een heel gemiddelde band qua fans? Twee jaar terug stonden zo'n 40.000-45.000 man bij Goldband, zijn die allemaal havermelkelite? (Los van dat ik verwijzingen naar de havermelkelite of welke groep ook nogal dom vind, omdat de onderliggende boodschap bijna altijd is: hullie, de niet-echte muziekliefhebber zoals ik. Dat gevoel krijg ik daar in ieder geval bij.)
Had EvE niet aangegeven dat het zeker niet goedkoper was om Goldband te boeken, juist vanwege de exclusiviteit?
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
272
320
Ze spelen inderdaad ontzettend in de hand van de kikixgoldbandgroupie meme groep - Marlon Hoffstad, Goldband, Peggy, zou me niks verbazen als KI/KI een nacht de Bravo af sluit. Hoop alleen wel dat de HME'ers het fatsoen hebben om dan hun mond te houden als ze ergens anders staan... Dat was vorig jaar zo irritant bij M83Die staat t
Die staat toch op BKS?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken