Lowlands 2024

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.504
2.013
Model/Actriz was echt steengoed. Wel heel rustig qua publiek in X-Ray, dat was overdag bij Grove en Flowdan wel anders.

Bob Uit Zuid in de Coke Studio was ook leuk, optreden voor circa 50 man.

Stukje Jungle By Night en stukje Future Utopia gezien, was prima.

Big Thief ook mooi. Justice goed. Bob Vylan ook.
 

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
48
161
Mijn eerste LowLands dit jaar! En alvast kort mijn eerste bevindingen hier delen vanuit de tent terwijl ik hoor hoe onze buren vroeg op de ochtend een drankspel beginnen terwijl ergens anders Spinvis draait, wat een plek is dit toch 😆

Donderdag nacht aangekomen, was een bijzondere ervaring om alleen in het donker binnen te rijden en alles zo verlaten te zien. Relaxed ook wel. Met een tentje een plekje op camping vijf gevonden, en er super blij mee. We wisten van de slechte reputatie van camping 5 en 6, maar imo onterecht! Het is helemaal niet ver lopen naar het terrein (echt niet!), en ik kan me niet voorstellen hoe het slapen is op 1, 2 of 3 want ook hier was de Bravo nog luid en duidelijk.

Vrijdag wakker geworden met het heerlijke geluid van regen op je tent, en dit was ook precies de reden waarom we liever in de nacht aankwamen. Op tijd het terrein opgegaan om te verkennen. Het is wat minder mooi en een stuk rommeliger dan ik gewend ben van BKS en DTRH, maar wat een heerlijk eclectisch geheel! LL voelt aan als een culturele kermis, en de kunst en de initiatieven zoals politiek cafe zijn ontzettend tof. Ik begrijp ook meteen waarom mensen zeggen dat je op een festival zo makkelijk bandjes kan checken, want hier op LL kan dat ook daadwerkelijk. De stages zitten dicht op elkaar waardoor ik veel sneller ergens even langs loop. Bij DTRH en BKS doe ik dit minder, omdat de paar stages die er zijn ver uit elkaar liggen. Soms is er hier wel een soundbleed, maar minder dan ik had verwacht.

Qua programma de dag begonnen met een VR show met poëzie, muziek en kunst bij het blok, aanrader! Kokoroko was een must see maar viel tegen, ik vond het wat plat slaan. Daarna naar Ish Dance Collective gegaan em dit was echt heel vet! Indrukwekkend dans in de stellages, en in het bijzonder de danssolo's met de live saxofonist. Stukje glass beams meegepakt, zag er goed uit en wil ik thuis wat dieper in duiken! Big thief en chibi Ichigo beide niet zo mijn ding. Kay Tempest van een afstand zittend bij de Mac Donalds hoek gehoord, klonk als een goede show. Model/Actriz hoogtepunt van de dag, waanzinnig goed! Wat een frontman en wat een band. Punk, rock, techno, de energie stuwde op op een manier waar menig dj jaloers op kan zijn. Afgesloten met Justice, ontzettend goede show. Wat een werk zit daar in, ieder lichtje is aangevuld met geluid en vice versa. Stond daar nuchter, maar justice laat je voelen alsof je in een euforische high zit.

Al bij al heerlijke eerste dag, kijk uit naar de rest!
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.152
3.061
Heel grappig, maar ik heb screenshots met namen en rugnummers genoteerd staan. Als Festileaks hier zelfs niks aan doet dan ben ik genoodzaakt om aangifte te doen. Ik wil niet dat mijn mede Festileaker een Matthew Perrytje overkomt.
Screenshots en namen van Whatsapp zijn zo makkelijk te manipuleren, dat dat geen bewijs zal zijn.
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
441
710
Jungle by Night was verassend goed! Dacht al dat het leuk zou worden maar productie zat erg goed in elkaar.

Glass Beams was leuk, na een half uurtje wel gehoord. Froukje was goed, maar wat was het druk zeg.

Skrillex echt onmogelijk druk, maar wel ongekende show zeg. Justice was echt fantastisch. Echt heel goed en visueel erg tof.

Drukte in de Bravo ‘s nachts viel reuze mee! Nog even bij Interplanetary Criminal gekeken in de India, maar vond het veeel te warm en volume redelijk zacht. Sedef Adasi klonk goed!
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
273
203
Heel grappig, maar ik heb screenshots met namen en rugnummers genoteerd staan. Als Festileaks hier zelfs niks aan doet dan ben ik genoodzaakt om aangifte te doen. Ik wil niet dat mijn mede Festileaker een Matthew Perrytje overkomt.
Het zit je erg diep merk ik? Je gaat toch niet snitchen op een festival man.

Ook een beetje overdreven om Matthew Perry erbij te halen.

Enjoy de muziek
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Heel grappig, maar ik heb screenshots met namen en rugnummers genoteerd staan. Als Festileaks hier zelfs niks aan doet dan ben ik genoodzaakt om aangifte te doen. Ik wil niet dat mijn mede Festileaker een Matthew Perrytje overkomt.
Ik denk dat dit toch wel de meest trieste opmerking is die ik hier ooit op festileaks voorbij heb zien komen. Manmanman wat kansloos.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.199
491
Club Guy en Roni met Thijs van Noisia lekkere opwarmer voor vandaag zeg. Dansen met drum and bass afgewisseld met een raveklassieker van The Prodigy, wat gabber en zelts Whitney Houston kwam voorbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.533
Hele mooie eerste dag: had wat opstartproblemen. Wel vroeg op het terein maar toch nog even gezeten en gegeten, stukjes Wings of Desire en Kokoroko gezien. Toen gaan schuilen voor de eerste regen in de Lima en op de eerste rij bij Future Utopia beland. Na een wat flets begin kwam dit wel goed, aanstekelijk enthousiasme en spelplezier sloegen ook over op publiek. Iets eerder weggegaan om ook Miles Kane te zien. Bravo voller dan verwacht, maar toch weer ver vooraan. Ken deze Brit door en door, 7e of 8e keer dat ik hem aan het werk zag. Goed maar niet heel verrassend. Even wat uitgerust en erg genoten van Big Thief, die band blijft ook maar groeien. The Lathums sympathiek en stiekem ook erg goed in wat ze doen, helaas niet opkomst en participatie die Wunderhorse erna wel had. En terecht, vette show. Daarna Model/Actriz wat een strakke, stevige set. Blijven hangen voor klabam, oftewel Klawan. Harde set die er bij het publiek lekker inging, ook qua ontlading. Hierna beetje tussen Bravo en Xray gelopen maar niet heel lang blijven plakken ergens. Nacht viel qua drukte inderdaad mee, in vergelijking met andere jaren. Misschien toch de regen van eerder?

Top 3:
Wunderhorse
Big Thief
The Lathums
Model/Actriz hele tijd uitkijken dat dat microfoonsnoer niet in je gezicht klapte. Wel echt een vet optreden en heerlijke muziek.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.866
6.099
Het zit je erg diep merk ik? Je gaat toch niet snitchen op een festival man.

Ook een beetje overdreven om Matthew Perry erbij te halen.

Enjoy de muziek
Haha tyf op. Je bent als burger gewoon verplicht om dit soort dingen aan te geven. Wat als er morgen wel iemand overlijd aan vergiftigde keta overlijdt? Ga je dan ook niks tegen de nabestaande zeggen. Oe want dan ben je een “snitch”. Echt jullie leven in omgekeerde wereld hoor.

Het is gewoon strafbaar, en Festileaks als platform gebruiken dan neem je ze mee in deze strafbare fouten. Doe niet zo teringdom zeg. Denk maar niet dat iedereen bang voor je is omdat je zogenaamd zo stoer bent om drugs te gebruiken.
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
195
189
Begrijpelijk dat je het niet vind kunnen dat dit soort dingen gebeuren in een groepschat voor lowlands, maar jouw reactie is zo ontzettend overdreven. Stuur een berichtje naar een mod, spreek die persoon aan, of stuur een berichtje naar een beheerder van de whatsapp om het op te lossen, maar om 10 berichten op dit forum te plaatsen, aangifte dreigen te doen en referenties te maken naar Matthew Perry is niet de juiste manier.
 
  • Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
273
203
Haha tyf op. Je bent als burger gewoon verplicht om dit soort dingen aan te geven. Wat als er morgen wel iemand overlijd aan vergiftigde keta overlijdt? Ga je dan ook niks tegen de nabestaande zeggen. Oe want dan ben je een “snitch”. Echt jullie leven in omgekeerde wereld hoor.

Het is gewoon strafbaar, en Festileaks als platform gebruiken dan neem je ze mee in deze strafbare fouten. Doe niet zo teringdom zeg. Denk maar niet dat iedereen bang voor je is omdat je zogenaamd zo
Haha tyf op. Je bent als burger gewoon verplicht om dit soort dingen aan te geven. Wat als er morgen wel iemand overlijd aan vergiftigde keta overlijdt? Ga je dan ook niks tegen de nabestaande zeggen. Oe want dan ben je een “snitch”. Echt jullie leven in omgekeerde wereld hoor.

Het is gewoon strafbaar, en Festileaks als platform gebruiken dan neem je ze mee in deze strafbare fouten. Doe niet zo teringdom zeg. Denk maar niet dat iedereen bang voor je is omdat je zogenaamd zo stoer bent om drugs t
Wat een braaf mannetje ben je toch. Sta je vanavond ook rechts in de Bravo mensen aan te geven?

Er zijn meer mensen verslaafd aan alcohol. Sta je ook bij de uitgang van een supermarkt mensen hierop te attenderen?
 
  • Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en wsslvrwrt

gesp

Support act
11 jun 2018
1.199
491
Afgaande op de soundcheck mogen we Personal Trainer XL verwachten. Lijkt alsof Willem wat bevriende muzikanten heeft opgetrommeld.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken