Inmiddels begint het bij ons ook wel te kriebelen.
Vanaf Lowlands 1997 tot en met 2008 geen editie gemist. Daarna Sziget ontdekt en daar een keer of 3 à 4 heengeweest. In eerste instantie heeft een deel van de groep nog wel eens 10 dagen Sziget gedaan, dinsdag thuisgekomen en vervolgens op donderdag naar Lowlands door, maar dat was niet zo'n succes. Simpelweg nog te moe om er echt van te kunnen genieten en op de één of andere manier voegde Lowlands ook niet meer helemaal na Sziget.
In de jaren daarna gebeurde het leven. Trouwen, kinderen etc. en is het meerdaagse festivallen er een beetje bij ingeschoten. Inmiddels worden de kinderen wat ouder en bij iedereen de financiën wat ruimer, dus op een verjaardag in de zomer van vorig jaar ontstond het idee om met de oude 'gang' nog een keer naar Lowlands te gaan.
Ik zal heel eerlijk bekennen dat ik bij de geboekte artiesten misschien net tot 10 bekende namen kom, dus het wordt vooral een ontdekkingstocht. De afgelopen weken al de nodige namen op het lijstje genoteerd vanaf de Lowlands Spotify Playlist dus we gaan het wel zien.
We zijn van 'vroegâh' gewend dat de poort op donderdag ergens halverwege / einde van de middag open ging en we dan rap richting camping 3 gingen. Dat stond in die tijd een beetje bekend als de feestcamping. Dit jaar zijn er helaas nog 2 die de donderdag moeten werken, dus we verwachten vrijdag ergens tussen 10:00 en 12:00 in Biddinghuizen te zijn. Niet helemaal volgens het old-school recept en ik had persoonlijk liever donderdagochtend al gegaan, maar een dagje/nachtje minder is misschien voor de mid-veertigers niet zo'n slecht idee.
We hebben zo'n groepsplek XL bijgeboekt. Je kunt daar tot vrijdag 19:00 u. inchecken geloof ik. Heeft iemand enig idee hoe dat gaat? Staat er dan iemand bij het begin van de groepscamping die je dan naar een vrije plek dirigeert?
Voor iedereen die morgenochtend al gaat, heel veel plezier! En als je op zondag een groep van zo'n 10 ouwe lullen met wallen op de knieën totaal uit de maat ziet dansen dan moet je maar even komen proosten.