Lowlands 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.850
6.068
Aangezien veel van jullie vaak in de juiste richting hebben gespeculeerd en er nu omtrent Lowlands niet zo veel meer te speculeren valt: Wie gaat Feyenoord halen als directe versterking op de flanken?
Nu Jahanbakhs is afgehaakt gok ik toch dat Mbappé alsnog voor Rotterdam gaat kiezen. Anders zou het maar een matige vervanger zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Knakworst en Lowlandicus

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
440
707
Aangezien veel van jullie vaak in de juiste richting hebben gespeculeerd en er nu omtrent Lowlands niet zo veel meer te speculeren valt: Wie gaat Feyenoord halen als directe versterking op de flanken?
Ik denk Verstappen of Norris. Beide snelheid op de flank. Beetje afhankelijk hoe ze het seizoen afronden.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
824
856
Welke acts missen jullie dit jaar echt op het programma? Voor mij is de grootste misser wel echt Fontaines DC. In het post-punk hoekje had ik Squid ook wel echt graag gewild. Qua hardcore punk acts zijn High Vis en Jesus Piece ook vlakbij en die hadden voor mij echt hele sterke Xray acts geleken. Nu heb je in dat hoekje University en MSPAINT in de X-Ray, allebei niet mega bijzonder moet ik zeggen.

Verder waren Denzel Curry en The Smile must sees voor mij, het is jammer maar helaas..

Heb wel het gevoel dat ze jaar jaar wat meer 'oudere' acts hebben staan, lijken er meer dan vorig jaar: Nas, Air, Roisin Murphy, The Streets, QOTSA, en ja ook Sugababes. Voor de millemnials zoals ik zeker erg leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en spongebobsong

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
178
554
Welke acts missen jullie dit jaar echt op het programma? Voor mij is de grootste misser wel echt Fontaines DC. In het post-punk hoekje had ik Squid ook wel echt graag gewild. Qua hardcore punk acts zijn High Vis en Jesus Piece ook vlakbij en die hadden voor mij echt hele sterke Xray acts geleken. Nu heb je in dat hoekje University en MSPAINT in de X-Ray, allebei niet mega bijzonder moet ik zeggen.

Verder waren Denzel Curry en The Smile must sees voor mij, het is jammer maar helaas..

Heb wel het gevoel dat ze jaar jaar wat meer 'oudere' acts hebben staan, lijken er meer dan vorig jaar: Nas, Air, Roisin Murphy, The Streets, QOTSA, en ja ook Sugababes. Voor de millemnials zoals ik zeker erg leuk.
Ik sluit me volledig aan bij Fontaines, Denzel en The Smile. Van wat er verder in de buurt is rond Lowlands vind ik het jammer dat we Rise against, Oscar & the Wolf, Stormzy en Stikstof moeten missen.

Anderzijds, zelfs zonder de namen van vandaag heb ik toch al een behoorlijk probleem met het maken van een strijdplan. Misschien is het dus niet zo erg dat er wat gemist wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
104
248
Ik ben juist helemaal in me nopjes met deze line-up. Wat een keuzes!
QOTSA
Fredje
Sugababes (nee ik schaam me niet!)
Jorja Smith
Sticks
Skrillex
NAS (paar maanden geleden gezien in de ziggo... zeeeer goed live)
Overmono
Miles Kane
Barry can't swim
Mandidextrous
Teddy Swims
AIR
Young Marco
Spiritbox
Inhaler
Prins S en de Geit
Thundercat
Anetha

En de beste set op lowlands gaat komen van Interplanetary Criminal... wat een gek is dat :)

Vorig jaar had ik nog niet de helft van de artiesten. Wat een armoe was dat zeg.
 

lama

Playlistbediener
25 jan 2020
34
89
Welke acts missen jullie dit jaar echt op het programma? Voor mij is de grootste misser wel echt Fontaines DC. In het post-punk hoekje had ik Squid ook wel echt graag gewild. Qua hardcore punk acts zijn High Vis en Jesus Piece ook vlakbij en die hadden voor mij echt hele sterke Xray acts geleken. Nu heb je in dat hoekje University en MSPAINT in de X-Ray, allebei niet mega bijzonder moet ik zeggen.

Verder waren Denzel Curry en The Smile must sees voor mij, het is jammer maar helaas..

Heb wel het gevoel dat ze jaar jaar wat meer 'oudere' acts hebben staan, lijken er meer dan vorig jaar: Nas, Air, Roisin Murphy, The Streets, QOTSA, en ja ook Sugababes. Voor de millemnials zoals ik zeker erg leuk.
Ja, Fontaines is wel echt heel jammer. Gelukkig ga ik die zien in de Afas: maar een Festivalsetje van ze had ik ook tof gevonden! Verder vind ik van pukkelpop missen jammer: Rise against, stikstof en Stormzy. De rest van de tourende artiesten ken ik niet echt.

Maar dit is vooral met het glas is halfleeg bril idee kijken, want ik vind de line-up zelf echt geniaal goed. Ik ga even een must-sees lijstje maken. Ik denk dat ik er dan al achter kom dat het goed is dat deze artiesten er ook niet staat, voor mijn arme voetjes of de verschrikkelijke clashes haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

festivalgekkie

Playlistbediener
5 feb 2023
29
46
Welke acts missen jullie dit jaar echt op het programma? Voor mij is de grootste misser wel echt Fontaines DC. In het post-punk hoekje had ik Squid ook wel echt graag gewild. Qua hardcore punk acts zijn High Vis en Jesus Piece ook vlakbij en die hadden voor mij echt hele sterke Xray acts geleken. Nu heb je in dat hoekje University en MSPAINT in de X-Ray, allebei niet mega bijzonder moet ik zeggen.

Verder waren Denzel Curry en The Smile must sees voor mij, het is jammer maar helaas..

Heb wel het gevoel dat ze jaar jaar wat meer 'oudere' acts hebben staan, lijken er meer dan vorig jaar: Nas, Air, Roisin Murphy, The Streets, QOTSA, en ja ook Sugababes. Voor de millemnials zoals ik zeker erg leuk.
Voor mij toch echt wel Stormzy als ik naar Pukkelpop kijk. Had denk ik heel gaaf kunnen zijn (vooraf aan Fred Again..)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Thundercat is een geweldige show voor iedere bezoeker op Lowlands ongeacht voorkeuren, in 2022 in de Melkweg gezien en zo tof
Hier was ik ook, helemaal mee eens ! Was heel tof.
Maar ben wel een beetje bang voor Steve Lacy perikelen van vorig jaar, viel toch een beetje in het niet in de grote Alpha.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Davidd

Support act
7 jul 2021
915
1.678
Nogsteeds ook erg blij met de line up. Erg benieuwd naar het blokkenschema morgen.

Stond net trouwens een kaartje voor 285 euro op ticketmaster. Dus ze blijven dalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Gele_Bongerd

Nieuw lid
25 jul 2024
1
2
Welke acts missen jullie dit jaar echt op het programma? Voor mij is de grootste misser wel echt Fontaines DC. In het post-punk hoekje had ik Squid ook wel echt graag gewild. Qua hardcore punk acts zijn High Vis en Jesus Piece ook vlakbij en die hadden voor mij echt hele sterke Xray acts geleken. Nu heb je in dat hoekje University en MSPAINT in de X-Ray, allebei niet mega bijzonder moet ik zeggen.

Verder waren Denzel Curry en The Smile must sees voor mij, het is jammer maar helaas..

Heb wel het gevoel dat ze jaar jaar wat meer 'oudere' acts hebben staan, lijken er meer dan vorig jaar: Nas, Air, Roisin Murphy, The Streets, QOTSA, en ja ook Sugababes. Voor de millemnials zoals ik zeker erg leuk.

Naast Fontaines DC had ik graag nog wel 1 echte metal-act gezien. Nu wil het dat Nederlandse metal grootheden Textures sinds vorig jaar na 7 jaar een reunie doen. Ze zijn loeistrak live en het had mij mega vet geleken om die op Lowlands te zien. Hoor hun naam overigens niet vaak vallen en ze zitten wel in de hardere hoek. Bovendien vind ik Spiritbox een echt toffe metal-boeking dus opzich red ik mezelf wel gelukkig!
 
  • Leuk
Waarderingen: micham en freezeroz

lama

Playlistbediener
25 jan 2020
34
89
Must sees: Qotsa, air, Froukje (ja, ik ben fanboy), Idles, grandson, spinvis, Sticks (Zwolle represent!), Fat Dog (ik ben echt betoverd door deze band tijdens inluisteren), Wunderhorse.

(heel) graag zien: Big Thief, inhaler, NAS, NNO, Skrillex, The Streets, Thundercat, Personal Trainer, Bob Vylan.

Leuk als ik tijd heb: Fred Again.., James Blake, J Hus, Jorja Smith, Sampha, Arooj Aftab, confidence man, Elephant, Haevn, Jungle by night, The lathums, Mount Kimbie, Prins S. en de geit, spiritbox (gekke metal, lijkt me vet), Sugababes (not so guilty pleasure), Willem, Zwart licht, Bar Italia, Soft Play: blijkbaar is dit het eerdere slaves, vet!!

Nu ik het zo neerzet, wordt dit heftig strepen zetten. Morgen eerst een weekend weg met mam: maandag maar eens zitten voor het routeplannetje haha.

Maar ja, ik ben wel in mijn nopjes. En dan nog los van de nachten, comedy en podcastjes waar ik ook altijd een paar van probeer op te zoeken. Dit wordt weer een heerlijk weekend!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.850
6.068
Ik ben juist helemaal in me nopjes met deze line-up. Wat een keuzes!
QOTSA
Fredje
Sugababes (nee ik schaam me niet!)
Jorja Smith
Sticks
Skrillex
NAS (paar maanden geleden gezien in de ziggo... zeeeer goed live)
Overmono
Miles Kane
Barry can't swim
Mandidextrous
Teddy Swims
AIR
Young Marco
Spiritbox
Inhaler
Prins S en de Geit
Thundercat
Anetha

En de beste set op lowlands gaat komen van Interplanetary Criminal... wat een gek is dat :)

Vorig jaar had ik nog niet de helft van de artiesten. Wat een armoe was dat zeg.
Hier ook hoor.

Air - Arooj Aftab - Backwash - Bar Italia - Barry Can't Swim - Benwal - Big Thief - Blawan (Live) - Bob Vylan - Brutalism 3000 - David Kushne - Dj Europarkping b2b Slim Fit - Elephant - Eyedress - Fat Dog - Future Utopia - Glass Beams - Half Moon Run - Horsegiirl - Hudson Mohawke - James Blake - IDLES - Inhaler - J.Hus - Jorja Smith - Joy Orbison - Kokoroko - Lander & Adriaan - Maduk - Mall Grab - Mandidextrous - Model/Actriz - Mount Kimbie - Overmono - Queens Of The Stoneage - Ramkot - Roísín Murphy - Romy - Skin On Skin - Skrillex - Sleaford Mods - Soft Play - Soulwax - Spinvis - Spirtibox - Sugababes - Teddy Swims - Teezo Touchdown - The Streets - Thundercat - University - Wargasm - Willem - Wunderhorse - Yazzus - Zwart Licht

Staan hier allemaal op de optie lijstjes

Dus al met al is dat gewoon een heel fijn lijstje. enige echte minpunt vind ik Goldband nog steeds. Dat had prima een categorie lager gemogen. En dan heb je Denzel Curry en The Smile nog als afvallers, maar zelfs die schade is voor mij wel te overzien. Meer dan tevreden dit jaar. Zelf uitvallen QOTSA zou voor mij te overzien zijn.
 
  • On fire
Waarderingen: snoep

Gebruikers die dit onderwerp bekijken