Lowlands 2023

12 nov 2016
650
389
Ticketswap adviseerde inderdaad om er samen uit te komen.
Er samen uit komen? Wat is dat nou voor een clownbedrijf? Er zijn zat tickethandelaren die gewoon het geld in bewaring houden zodat ze het daadwerkelijk terug kunnen sturen mits een evenement wordt gecanceld. Lekker voor ze dan dat ze nu keihard met schuurpapier worden genaaid door primaire ticketverkopers als Ticketmaster!
 
12 nov 2016
650
389
Overigens won ik extra Lowlands tickets bij de vorige keer dat ik ging, en verkocht die door voor de "kostprijs" aan een mede-Festileaker. Dikke win-win. Maar mits ik opeens skeer was, zou ik ook een extra 20% of hoger vragen. Het is wat de gek er voor geeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Buddha84

Playlistbediener
30 mrt 2022
37
84
De kleding zou dat doen denken inderdaad, maar ze zijn uitgesproken anti rechts. de kleding die je ziet heeft meer te maken met de subculture punk vanuit de UK.
Punx & the skins gaat wel vaker samen maar het heeft niks met "rechts" ofzo te maken. Natuurlijk denken de meeste bij een (bijna) kale kop en n fred Perry polo dat die persoon een nazi is maar dat zijn dus (vaak onterechte) vooroordelen
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059

Ticketmaster maakt in Nederland helemaal ‘geen misbruik van een economische machtspositie’, maar biedt juist ‘een veilig alternatief’ voor doorverkoopplatforms als Ticketswap, dat niet volledig waterdicht is. De brancheorganisaties van poppodia, festivals en evenementen reageren daarmee op het conflict dat is ontstaan tussen Ticketmaster en Ticketswap. ,,De ophef hierover is onterecht”, zeggen de Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals (VNPF) en de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) in een persbericht.
Om ‘teleurstelling te voorkomen’ heeft Ticketmaster in opdracht van organisatoren een technische oplossing ontwikkeld waarmee op een veilige manier toegangskaarten verkocht kunnen worden, met gegarandeerde toegang en met een maximum opslag op het verkoopbedrag. ,,Het bieden van deze veilige oplossing heeft niets te maken met het misbruiken van een zogenaamde economische machtspositie, maar met het belang van kaartkopers bij een goed functionerend en flexibel maar tegelijkertijd veilig verkoopsysteem”, aldus de evenementenmakers.
Allemachtig. En geen woord over de hoge servicekosten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202



Allemachtig. En geen woord over de hoge servicekosten.
Het probleem zit vrijwel voor iedereen toch ook in die hoge servicekosten? Slaat nergens op om op een ticket meerdere keren servicekosten te verhalen. Sowieso niet een vast percentage, aangezien de service voor een ticket van veertig euro precies hetzelfde is als dat van een ticket van 120 euro. Zou dan ook, denk ik, logischer zijn als het een vast bedrag wordt.

Die 20% winst die de consument dan maakt, neem ik heel even voor lief, al zou ik dat uiteraard ook willen zien veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Het probleem zit vrijwel voor iedereen toch ook in die hoge servicekosten? Slaat nergens op om op een ticket meerdere keren servicekosten te verhalen. Sowieso niet een vast percentage, aangezien de service voor een ticket van veertig euro precies hetzelfde is als dat van een ticket van 120 euro. Zou dan ook, denk ik, logischer zijn als het een vast bedrag wordt.

Die 20% winst die de consument dan maakt, neem ik heel even voor lief, al zou ik dat uiteraard ook willen zien veranderen.

De servicekosten zijn idd schandalig en zouden gewoon een x bedrag moeten zijn (paar euro) ipv een percentage, maar ik maar mij bozer om de 120% die ze bij TM en TS nog steeds hanteren. Dit is gewoon de perfecte voorzet voor handelaren die tickets doorverkopen en er winst op maken. Het zou gewoon wettelijk verboden moeten worden en je bent voor een groot deel denk ik verlost van handelaren.
Ik kreeg vanochtend weer een TS melding voor Franc Moody in Paradiso: 8 tickets te koop door ene Frank die 5700 (!!) kaarten heeft verkocht...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
5700 is veel maar valt dan zelfs nog mee. 1 verkoper komt continu voorbij, bij alle popconcerten. Profielfoto van een helikopter. 33636 tickets verkocht.

Bij Ticketswap alert voor Robbie Williams kwam die om de 3 kaartjes weer voorbij.

Swap doet daar ook niets tegen. Die verdienen er ook mooi aan natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
5700 is veel maar valt dan zelfs nog mee. 1 verkoper komt continu voorbij, bij alle popconcerten. Profielfoto van een helikopter. 33636 tickets verkocht.

Bij Ticketswap alert voor Robbie Williams kwam die om de 3 kaartjes weer voorbij.

Swap doet daar ook niets tegen. Die verdienen er ook mooi aan natuurlijk.

Ja en ook ene Rob en Ad. Om de haverklap komen er opeens Depeche Mode kaarten vrij die zij allemaal weten aan te bieden…
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Uiteindelijk is het dus gewoon marktwerking. En zijn er mensen die dit misschien wel als parttime baan erbij doen. Heel jammer voor ons. Maar ik had nog 1 ticket nodig en dan is het 15 sec door de zure appel heen bijten en daarna ben ik gewoon heel blij dat we met de hele groep bij elkaar zijn!! En die 100 euro extra delen door 8 zijn ook de kosten niet meer.
 

whiezieb

Nieuw lid
28 feb 2023
2
1
Wij hebben ook 2 tickets nog over. En ja, wat doe je ermee? Als ik ze voor de originele prijs verkoop, dan kost het jezelf geld en als je de hoofdprijs vraagt dan dupeer je de muziekliefhebber. Ik ben er nog niet uit en ik ben zeker niet roomser dan de paus.
Ik weet nog wel een plekje voor ze! Mocht je ze kwijt willen, houd ik me aanbevolen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

whiezieb

Nieuw lid
28 feb 2023
2
1
Ik sta hier een beetje dubbel in. Ook ik kwam er niet doorheen tijdens de voorverkoop. Heb daarna een week lang vreselijk buikpijn gehad. De buikpijn verdween echter gelijk toen ik een week later toch nog voor 400€ een doorverkoop Ticket kon scoren.
Een volstrekt belachelijk bedrag natuurlijk, maar toch heb ik het met plezier betaald en was ik gelijk van het vervelende gevoel af. Inmiddels hebben 4 van de 6 man een ticket gescoord. Helaas allemaal voor 400€.
Ook Lowlands 2022 heeft me goud geld gekost trouwens, voor mijn tijdens lockdown gekochte TicketSwap kaartje heb ik nooit het geld terug gekregen toen alle kaarten werden gecancelled. Gelukkig wel een nieuw ticket kunnen scoren toen, maar ook Lowlands 2022 heeft me dus ruim 450€ gekost.
Nog tips voor Ticketmaster doorverkoop? Kijk echt bijna ieder uur, maar heb er nog nooit een kaartje op zien staan. Iets van een notificatie systeem zoals op TS lijken ze niet te hebben.
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Nog tips voor Ticketmaster doorverkoop? Kijk echt bijna ieder uur, maar heb er nog nooit een kaartje op zien staan. Iets van een notificatie systeem zoals op TS lijken ze niet te hebben.
Sterker nog, je kan de doorverkooptickets niet eens in de app zien. Laat staan dat ze daar een push melding voor uit kunnen sturen. Echt onbegrijpelijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: whiezieb en bee

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Nog tips voor Ticketmaster doorverkoop? Kijk echt bijna ieder uur, maar heb er nog nooit een kaartje op zien staan. Iets van een notificatie systeem zoals op TS lijken ze niet te hebben.
Sowieso dus via de site en niet via de app.
Bij de groepstickets lijken er minder mensen te zoeken.
Direct als je wakker wordt kijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken