Lowlands 2023

cybermarco

Playlistbediener
1 sep 2021
33
42
heb deze mail aan [email protected] gestuurd. Ben benieuwd naar de reactie.

Geachte Lowlands,

Iedereen klaagt nu. Diegene die wel een ticket heeft, klaagt dat het zo duur is. Diegene die geen ticket hebben, klaagt dat het zo snel uitverkocht was. Diegene die tweedehands een ticket heeft verkocht, klaagt over de 43 euro servicekosten. Op de camping klagen ze over hoe druk alles is. De oude garde klaagt over het gebrek aan gitaarmuziek en de jonge mensen klagen weer dat ze het niet kunnen betalen.

Ik heb een idee. Met zo veel vraag naar Lowlands (voor mijn gevoel kan je wel twee keer LL uitverkopen), van jong naar oud, kun je concluderen dat, ondanks alles, Lowlands een mega succes is. En alles wat een succes is, verdient tegenwoordig een sequel. Vandaar presenteer ik: Lowlands 2: A second campingflight to Lowlands paradise.

Ja u leest het goed, een tweede weekend Lowlands, waarom niet! Dit kan in het weekend na of het weekend voor de standaard datum.

Op die manier kun je aan alle vraag voldoen. Op die manier kan je ook per weekend misschien wat minder mensen ontvangen. 2x 53000 bijvoorbeeld, wat samen 106000 is. In plaats van 1x 60000. Want holy fuck wat was het vorig jaar overal druk. Daardoor heb je veel meer betalende festivalgangers, dus veel meer centjes, maar hebben die festivalgangers per weekend wel wat meer ruimte op de camping en op het terrein!

Wat je daarmee ook oplost, is dat je steeds meer de prijzen moet verhogen. Als je alles opbouwt en je laat het staan, en je vraagt volgend jaar ook 300 euro. Dan heb je dus voor veel minder kosten dubbele omzet. Je laat immers alles staan. Wij blij, dat het volgend jaar niet 350 euro wordt ofzo, en jullie blij, dat je meer winst per ticket hebt. Iedereen blij, want iedereen kan naar Lowlands!!

Wat je misschien ook kan doen, is de accenten in programmering anders leggen per weekend. Tuurlijk, LL blijft dag en nacht, met de focus op jongvolwassenen, veel dance en randprogrammering. Maar je zou best het ene weekend net wat meer gitaar en bandjes kunnen plannen en het andere weekend net wat meer pop en hiphop. Dan verdeel je die misschien wel van elkaar afstaande groepen bezoekers net iets natuurlijker en dan kan niemand klagen dat er een bepaalde muzieksoort niet vertegenwoordigd is.

Eerlijk, ik zie alleen maar voordelen. En als je als bezoekers twee keer gaat en twee keer LL uitspeelt, dan krijg je een strijder van het jaar plakaat, ofzo.

Denk er eens serieus over na, zou ik zeggen. Ik wil ook wel (gratis en voor niets) mee denken. Oprecht, ik gun Lowlands het allerbeste en ik gun iedereen Lowlands. Op deze manier kan dat.

Ik hoor graag van u.

Ik ben benieuwd of de gemeente Biddinghuizen er ook zo over denkt :)
 
  • Haha
  • Winning
Waarderingen: roluf, Brian en @Marc

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.506
1.960
Ben ik de enige die niet zit te wachten op twee Lowlands weekenden? Nu kun je door heel Nederland mensen spreken over dat ene Lowlands weekend, straks moet je vragen "welk weekend was jij er?".

Daarnaast is volgens mij geen enkel festival minder massaal en commercieel geworden van een dubbel weekend.
Ik zit er ook niet op te wachten, dus nee.
 

cybermarco

Playlistbediener
1 sep 2021
33
42
Ben ik de enige die niet zit te wachten op twee Lowlands weekenden? Nu kun je door heel Nederland mensen spreken over dat ene Lowlands weekend, straks moet je vragen "welk weekend was jij er?".

Daarnaast is volgens mij geen enkel festival minder massaal en commercieel geworden van een dubbel weekend.
Nee je bent niet de enige. Dan moet ik 2x gaan, pfffff
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: eva84 en roluf

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.506
1.960
Je moet ook al een hype creëren waarbij je zeker weet dat je 2 weekenden (vrijwel) uitverkoopt. Dat is dit jaar misschien het geval, maar die garantie is er natuurlijk niet. Zeker ook wel lastig als je zoveel genres programmeert.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
320
319
DTRH is ook geboren uit de grotere vraag. Ik vind het wel fijn dat ze uit elkaar zitten. Zo kan je als fanatiekeling naar beide gaan en zie je andere acts.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Nadat hij wel degelijk eerst een account had aangemaakt en probeerde reclame te maken natuurlijk.
Nou zijn beschrijving klopt volledig met mijn ervaring met Ticketbeurs, dus op mij kwam het niet over als reclame :)
Eerder als een alternatief en beschrijving ervan... En dat is exact wat hier op een forum de bedoeling is.
Bovendien met ongefundeerd oplichting gaan strooien is ook niet zo netjes
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels Bergsma

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
@StevieU2 we hebben de berichten idd verwijderd omdat hij naar onze mening een account had aangemaakt en daarmee reclame maakt voor zijn product zoals @Dr. Hannibal en @jonasvh ook aangeven. Was het inderdaad net zoals bij Ticketmaster dat er gewoon gebruikerservaringen werden gedeeld was dit geen probleem geweest. Voor nu zou ik dan ook deze discussie willen sluiten.
Agree to disagree ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels Bergsma

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Nou zijn beschrijving klopt volledig met mijn ervaring met Ticketbeurs, dus op mij kwam het niet over als reclame :)
Eerder als een alternatief en beschrijving ervan... En dat is exact wat hier op een forum de bedoeling is.
Bovendien met ongefundeerd oplichting gaan strooien is ook niet zo netjes
Dat had ik recht gezet maar werd snel verwijderd…
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
heb deze mail aan [email protected] gestuurd. Ben benieuwd naar de reactie.

Geachte Lowlands,

Iedereen klaagt nu. Diegene die wel een ticket heeft, klaagt dat het zo duur is. Diegene die geen ticket hebben, klaagt dat het zo snel uitverkocht was. Diegene die tweedehands een ticket heeft verkocht, klaagt over de 43 euro servicekosten. Op de camping klagen ze over hoe druk alles is. De oude garde klaagt over het gebrek aan gitaarmuziek en de jonge mensen klagen weer dat ze het niet kunnen betalen.

Ik heb een idee. Met zo veel vraag naar Lowlands (voor mijn gevoel kan je wel twee keer LL uitverkopen), van jong naar oud, kun je concluderen dat, ondanks alles, Lowlands een mega succes is. En alles wat een succes is, verdient tegenwoordig een sequel. Vandaar presenteer ik: Lowlands 2: A second campingflight to Lowlands paradise.

Ja u leest het goed, een tweede weekend Lowlands, waarom niet! Dit kan in het weekend na of het weekend voor de standaard datum.

Op die manier kun je aan alle vraag voldoen. Op die manier kan je ook per weekend misschien wat minder mensen ontvangen. 2x 53000 bijvoorbeeld, wat samen 106000 is. In plaats van 1x 60000. Want holy fuck wat was het vorig jaar overal druk. Daardoor heb je veel meer betalende festivalgangers, dus veel meer centjes, maar hebben die festivalgangers per weekend wel wat meer ruimte op de camping en op het terrein!

Wat je daarmee ook oplost, is dat je steeds meer de prijzen moet verhogen. Als je alles opbouwt en je laat het staan, en je vraagt volgend jaar ook 300 euro. Dan heb je dus voor veel minder kosten dubbele omzet. Je laat immers alles staan. Wij blij, dat het volgend jaar niet 350 euro wordt ofzo, en jullie blij, dat je meer winst per ticket hebt. Iedereen blij, want iedereen kan naar Lowlands!!

Wat je misschien ook kan doen, is de accenten in programmering anders leggen per weekend. Tuurlijk, LL blijft dag en nacht, met de focus op jongvolwassenen, veel dance en randprogrammering. Maar je zou best het ene weekend net wat meer gitaar en bandjes kunnen plannen en het andere weekend net wat meer pop en hiphop. Dan verdeel je die misschien wel van elkaar afstaande groepen bezoekers net iets natuurlijker en dan kan niemand klagen dat er een bepaalde muzieksoort niet vertegenwoordigd is.

Eerlijk, ik zie alleen maar voordelen. En als je als bezoekers twee keer gaat en twee keer LL uitspeelt, dan krijg je een strijder van het jaar plakaat, ofzo.

Denk er eens serieus over na, zou ik zeggen. Ik wil ook wel (gratis en voor niets) mee denken. Oprecht, ik gun Lowlands het allerbeste en ik gun iedereen Lowlands. Op deze manier kan dat.

Ik hoor graag van u.
Heerlijk verhaal. Wat mij betreft sla je op 1 punt wel volledig de plank mis.
Lowlands is juist Lowlands door de verscheidenheid aan publiek. Dat komt mede door de verschillende muziekstromingen. Daardoor kan iedereen naar Lowlands en past ook iedereen op Lowlands. Dit is het festival waar niemand buitengesloten wordt, En iedereen welkom is. Dus laten we dit prachtige festival vooral niet in een gitaarhokje stoppen. Maar laat het juist groots zijn door zijn diversiteit!
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Zolang Ticketswap niet gebruikt maakt van SecureSwap (nieuwe barcode) zijn ze niet 100% veilig, dus daar heeft EvE wel gewoon gelijk in.

Ticketswap is voor de rest wel gewoon heel gebruiksvriendelijk en heeft een goede naamsbekendheid. Het probleem is en blijft de maximale 120% doorverkooppercentage, dit moet gewoon maximaal 100% zijn en je bent in 1 klap af van tickets die direct na de verkoop voor 60 euro meer worden doorverkocht.
Winst model moet gewoon verdwijnen.
MAX 90% VOOR EEN DOORVERKOOP TICKET. Dan pas haal je de handel eruit.
Persoonlijk denk ik als je echt niet kan of kunt. Ben je dan blij met die 90% die dan nog toch kan krijgen mocht je hem willen verkopen.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Dagkaarten op Lowlands, iemand hier nog een mening over?
Zou voor mij de hele magie van Lowlands verpesten denk ik. Als ze dan toch 2 weekenden gaan doen, dan 1 weekend zonder en 1 weekend met dagkaarten. Kunnen de dagjes mensen en insta modellen mooi 1 dagje gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Molis040 en roluf

Landgraver

Support act
13 apr 2021
924
438
'Dure Lowlands-tickets is kwestie van vraag en aanbod' - https://nos.nl/r/358646
Wat ik hier uit op maak is dat we volgend jaar gewoon 100 euro meer gaan betalen, want het wordt er toch wel voor betaald.
GRAAI MENTALITEIT.
Benieuwd waar in de toekomst de pijngrens komt te liggen niet alleen voor LL maar voor alle festivals / concerten.
Als ik zie hoe snel concerten uitverkocht zijn , dan is er schijnbaar genoeg ruimte om de prijzen flink te verhogen men koopt toch wel.
 

Buddha84

Playlistbediener
30 mrt 2022
37
84
heb deze mail aan [email protected] gestuurd. Ben benieuwd naar de reactie.

Geachte Lowlands,

Iedereen klaagt nu. Diegene die wel een ticket heeft, klaagt dat het zo duur is. Diegene die geen ticket hebben, klaagt dat het zo snel uitverkocht was. Diegene die tweedehands een ticket heeft verkocht, klaagt over de 43 euro servicekosten. Op de camping klagen ze over hoe druk alles is. De oude garde klaagt over het gebrek aan gitaarmuziek en de jonge mensen klagen weer dat ze het niet kunnen betalen.

Ik heb een idee. Met zo veel vraag naar Lowlands (voor mijn gevoel kan je wel twee keer LL uitverkopen), van jong naar oud, kun je concluderen dat, ondanks alles, Lowlands een mega succes is. En alles wat een succes is, verdient tegenwoordig een sequel. Vandaar presenteer ik: Lowlands 2: A second campingflight to Lowlands paradise.

Ja u leest het goed, een tweede weekend Lowlands, waarom niet! Dit kan in het weekend na of het weekend voor de standaard datum.

Op die manier kun je aan alle vraag voldoen. Op die manier kan je ook per weekend misschien wat minder mensen ontvangen. 2x 53000 bijvoorbeeld, wat samen 106000 is. In plaats van 1x 60000. Want holy fuck wat was het vorig jaar overal druk. Daardoor heb je veel meer betalende festivalgangers, dus veel meer centjes, maar hebben die festivalgangers per weekend wel wat meer ruimte op de camping en op het terrein!

Wat je daarmee ook oplost, is dat je steeds meer de prijzen moet verhogen. Als je alles opbouwt en je laat het staan, en je vraagt volgend jaar ook 300 euro. Dan heb je dus voor veel minder kosten dubbele omzet. Je laat immers alles staan. Wij blij, dat het volgend jaar niet 350 euro wordt ofzo, en jullie blij, dat je meer winst per ticket hebt. Iedereen blij, want iedereen kan naar Lowlands!!

Wat je misschien ook kan doen, is de accenten in programmering anders leggen per weekend. Tuurlijk, LL blijft dag en nacht, met de focus op jongvolwassenen, veel dance en randprogrammering. Maar je zou best het ene weekend net wat meer gitaar en bandjes kunnen plannen en het andere weekend net wat meer pop en hiphop. Dan verdeel je die misschien wel van elkaar afstaande groepen bezoekers net iets natuurlijker en dan kan niemand klagen dat er een bepaalde muzieksoort niet vertegenwoordigd is.

Eerlijk, ik zie alleen maar voordelen. En als je als bezoekers twee keer gaat en twee keer LL uitspeelt, dan krijg je een strijder van het jaar plakaat, ofzo.

Denk er eens serieus over na, zou ik zeggen. Ik wil ook wel (gratis en voor niets) mee denken. Oprecht, ik gun Lowlands het allerbeste en ik gun iedereen Lowlands. Op deze manier kan dat.

Ik hoor graag van u.
Alles laten staan? Dacht je dat bands/acts n week lang niks te doen hebben of dubbel aantal spullen mee heeft? Er zitten aan een dubbel weekend best wel wat haken en ogen qua logistiek
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken