Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Om er maar ff een controversiële stelling in te gooien: "Lowlands (festivals) alleen voor gevaccineerden?"
Net zoals ze in de UK het nachtleven alleen voor gevaccineerden willen toelaten.

Of vinden we dat een brug te ver?
Tja, da's een pittige. Maar een festival voor gevaccineerden is altijd beter dan geen festival...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.039
Nou, duidelijk waar jouw fixaties liggen.

De redenatie was, ik voel me gezond, dus waarom zou ik getest moet worden en daar stel ik dan tegenover, waarom moet je kaartje gecontroleerd worden, waarom moet je gefouilleerd worden. Dat wil de organisatie graag zelf toetsen, in plaats van je op je mooie ogen te geloven.

Ik vind dat dus niet, omdat je na vaccinatie ook besmettelijk kan zijn.
Maar als je zo gaat beredeneren krijg je nooit meer een vrije samenleving terug. Nu is het Lowlands, morgen op school of op het werk, in een restaurant, bioscoop etc. Etc.

na een vaccinatie hoort het klaar te zijn. Dat iemand ziek word omdat ze geen vaccinatie hebben laten zetten zitten we nog we een jaar of 25 mee. Maar lekker blijven testen joh.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.147
Je gaat er een beetje aan voorbij dat Lowlands in augustus plaatsvindt en tegen Lowlands nog niet iedereen (volledig) gevaccineerd is....

Lijkt me vrij fair dat in dit specifieke geval gevaccineerden zich ook gewoon laten testen.

Of dat na augustus september ook nog het geval moet zijn is een andere vraag en discussie en imo ook niet echt relevant voor dit topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
na een vaccinatie hoort het klaar te zijn. Dat iemand ziek word omdat ze geen vaccinatie hebben laten zetten zitten we nog we een jaar of 25 mee. Maar lekker blijven testen joh.
Het leven is niet zwart/wit.
Een overgangperiode tussen het moment dat iedereen kans op vaccinatie heeft gehad en stoppen met testen lijkt me een prima compromis.
Ben dus met je eens dat we daar uiteindelijk wel mee moeten stoppen.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Tegen de tijd dat Lowlands is kan iedereen zijn tweede prik gehad hebben. Dus wat mij betreft vanaf half augustus / september op openbare plekken alleen maar toegang met test of vaccinatie. We gaan de goede toch niet onder de slechte (wappies) laten lijden?

Voor Lowlands; vind het prima om te testen, zolang het maar doorgaat.
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: MisterIks en Pompompidom

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.147

Het blijft vooralsnog onduidelijk of en hoe grote festivals als Down the Rabbit Hole en Lowlands vanaf 13 augustus door kunnen gaan. Evenementenorganisatoren hoopten vandaag in gesprek met het kabinet meer duidelijkheid te krijgen, maar die blijft vooralsnog uit.

Wel is afgesproken dat het kabinet alvast opties uitwerkt over de ‘mogelijkheden en onmogelijkheden’ van een eventueel voortgezette festivalzomer, aldus een woordvoerder van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Het is de bedoeling dat het Outbreak Management Team daar vervolgens rekening mee kan houden als het met een nieuw advies komt.
Schiet niet op dit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.039
Het leven is niet zwart/wit.
Een overgangperiode tussen het moment dat iedereen kans op vaccinatie heeft gehad en stoppen met testen lijkt me een prima compromis.
Ben dus met je eens dat we daar uiteindelijk wel mee moeten stoppen.
Het heeft niks met zwart/wit denken te maken. Denken dat dit juist “ok” is, is kort termijn visie en een gebrek van het zien van de gevolgen die deze crisis nog achter zich aan gaat krijgen. Het gaat niet om Lowlands maar om het breder plaatje van een verder versplinterde samenleving. Juist op het gebied van gevaccineerde moet er juist geen overgangsfase zijn. Fuck die bullshit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.039
Gaat ook zeker geen problemen opleveren. Meneer u mag niet naar binnen, u bent besmet! Sta je dan met je goed gedrag en je vaccines in je mik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.147
Het heeft niks met zwart/wit denken te maken. Denken dat dit juist “ok” is, is kort termijn visie en een gebrek van het zien van de gevolgen die deze crisis nog achter zich aan gaat krijgen. Het gaat niet om Lowlands maar om het breder plaatje van een verder versplinterde samenleving. Juist op het gebied van gevaccineerde moet er juist geen overgangsfase zijn. Fuck die bullshit.
Kan het hier niet meer mee oneens zijn.

Op het moment dat Lowlands plaatsvindt is er een grote kans dat nog niet iedere bezoekers zijn vaccin heeft gehad of op zijn minst nog niet aan die 14 dagen zit. Die mensen kunnen nog behoorlijk ziek worden. Ik vind het persoonlijk een kleine moeite om me dan te laten testen. Zoveel stelt dat niet voor. Dan kan iedereen veilig en onbezorgd naar binnen en krijgen we straks geen brandhaard die ervoor zorgt dat alle festivals weer gecanceld worden.

En ja, dan is er inderdaad een kans dat ik ondanks mijn twee prikken positief aan de deur geweigerd wordt. Dat heb ik dan in deze overgangsfase persoonlijk liever dan dat ik niet getest wordt en positief het festivalterrein opstap.

Na september of wellicht oktober wordt het een andere discussie. Maar we zijn pas augustus. Een overgangsfase als nog niet iedereen die prik heeft kunnen krijgen / de 14 dagen door is is imo niet meer dan normaal.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Seadog

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.039
Kan het hier niet meer mee oneens zijn.

Op het moment dat Lowlands plaatsvindt is er een grote kans dat nog niet iedere bezoekers zijn vaccin heeft gehad of op zijn minst nog niet aan die 14 dagen zit. Die mensen kunnen nog behoorlijk ziek worden. Ik vind het persoonlijk een kleine moeite om me dan te laten testen. Zoveel stelt dat niet voor. Dan kan iedereen veilig en onbezorgd naar binnen en krijgen we straks geen brandhaard die ervoor zorgt dat alle festivals weer gecanceld worden.

En ja, dan is er inderdaad een kans dat ik ondanks mijn twee prikken positief aan de deur geweigerd wordt. Dat heb ik dan persoonlijk liever dan dat ik niet getest wordt en positief het festivalterrein opstap.

Na september of wellicht oktober wordt het een andere discussie. Maar we zijn pas augustus. Een overgangsfase als nog niet iedereen die prik heeft kunnen krijgen / de 14 dagen door is is imo niet meer dan normaal.
Dan hoop ik oprecht dat ze je weigeren vanwege een positieve test als je zo denkt. En dat mensen massaal naar huis worden gestuurd incluis alle rotzooi eromheen. Ik wens de beveiliging veel succes met alle vechtpartijen en rellen om zich heen. De NS die weer weer treinen vol met besmette personen naar huis mag brengen.

Sorry maar ik kan er echt niks anders van maken. Als we op deze manier moeten festivallen dan kan het simpelweg niet doorgaan. Op jullie methode zal de discussie in september niet anders zijn, over een jaar ook niet, over 5 jaar ook niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.147
Dan hoop ik oprecht dat ze je weigeren vanwege een positieve test als je zo denkt. En dat mensen massaal naar huis worden gestuurd incluis alle rotzooi eromheen. Ik wens de beveiliging veel succes met alle vechtpartijen en rellen om zich heen. De NS die weer weer treinen vol met besmette personen naar huis mag brengen.

Sorry maar ik kan er echt niks anders van maken. Als we op deze manier moeten festivallen dan kan het simpelweg niet doorgaan. Op jullie methode zal de discussie in september niet anders zijn, over een jaar ook niet, over 5 jaar ook niet.
Ik wens jou ook een fijne avond. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.039
Ik wens jou ook een fijne avond. :)
Dankje. Nee ik gun je natuurlijk niks (hitte van de strijd). Maar denk dat je oprecht niet de gevolgen ziet als we mensen in die situatie gaan weigeren. Ik weet niet of ik voor mezelf in sta mocht me dit overkomen na 2 zomers in zelf isolatie. Uren in de rij gestaan, al je vrienden die mee terug moeten.
 
Laatst bewerkt:
12 nov 2016
655
392
Ik denk niet dat de branche zit te wachten op het weigeren van gevaccineerden die positief testen... niemand zal naar een festival durven als zo'n risico bestaat dat ze hun kosten niet terug krijgen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.039
Ook heel mijn festival beleving is dan naar de klote. Je festival begint donderdag wanneer op de dijk aankomt en is afgelopen als je daar weer vertrekt. Daar tussenin kan je op Lowlands doen en laten wat en wanneer je dat wel. De spanning van het doorkomen van een test verpest die vrije beleving ook voor mij.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.147
Ik denk niet dat de branche zit te wachten op het weigeren van gevaccineerden die positief testen... niemand zal naar een festival durven als zo'n risico bestaat dat ze hun kosten niet terug krijgen.
Daar zal het kabinet dan iets voor moeten bedenken binnen dat garantiefonds. Als iedereen in dit stadium van het festival (uitverkocht, vindt over een maand plaats) verplicht wordt om te testen kan het niet zo zijn dat bij een positieve test aan de deur bezoeker of festival financieel de dupe wordt.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Wel is afgesproken dat het kabinet alvast opties uitwerkt over de ‘mogelijkheden en onmogelijkheden’ van een eventueel voortgezette festivalzomer, aldus een woordvoerder van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Het is de bedoeling dat het Outbreak Management Team daar vervolgens rekening mee kan houden als het met een nieuw advies komt

Dat zou betekenen dat er as maandag de 26ste een advies van het OMT komt mbt de festivals. Dat wordt erg kortdag voor LL.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.500
762
Ik denk niet dat de branche zit te wachten op het weigeren van gevaccineerden die positief testen... niemand zal naar een festival durven als zo'n risico bestaat dat ze hun kosten niet terug krijgen.
Stiekem neigt de branche naar alleen toelaten van gevaccineerden. Duidelijk en makkelijk te controleren. Maar de maatschappij zal dit nooit toe laten. Wat meer dan begrijpelijk is. Dus ik ben echt benieuwd wat voor middenweg er komt. Iedereen testen vind ik geen slecht plan, maar allejeumig dat gaat druk worden in bepaalde steden.
 
12 nov 2016
655
392
Stiekem neigt de branche naar alleen toelaten van gevaccineerden. Duidelijk en makkelijk te controleren. Maar de maatschappij zal dit nooit toe laten. Wat meer dan begrijpelijk is. Dus ik ben echt benieuwd wat voor middenweg er komt. Iedereen testen vind ik geen slecht plan, maar allejeumig dat gaat druk worden in bepaalde steden.
De maatschappij kan zich daar uiteraard op aanpassen, als dat de enige manier is waarop festivals kunnen gebeuren. Pech voor iedereen die zich niet wilt laten prikken. Als het in Frankrijk kan, kan het hier ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken