Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Ach ze weten toch wel dat de culturele sector enkel vladt en nooit bijt. Ze zullen in deze crisis dan ook altijd het slachtoffer zijn van de teringzooi van een ander

Ach ze weten toch wel dat de culturele sector enkel vladt en nooit bijt. Ze zullen in deze crisis dan ook altijd het slachtoffer zijn van de teringzooi van een ander
Ik vraag mij ook af of Lowlands en Dtrh wel echt gaan bijten. Ik snap natuurlijk de frustratie, en deel deze volkomen. Maar toch, was het niet altijd onzeker of Lowlands door zou kunnen gaan? Veranderd er nu dan écht zoveel? Ik heb nog wel een (kleine) hoop dat dit vooral een emotionele reactie was en dat men er nog uitkomt. Maar dat het er niet goed uit ziet is duidelijk.

Een kleine troost is wel de reacties die ik nu lees vanuit de media. Nog niet eerder stond het kabinet zó hard voor lul (en terech).

Ik blijf erbij . Geen vaccinatie geen acceptatie. Niet op zulke grote gelegenheden waar zoveel mensen bij een zijn. Met de test bewijzen gaat het ook niet goed. Je kan het net opgelopen hebben . Maar is nog niet te traceren met testen. Ondertussen besmet je wel. Maar goed zo heeft iedereen een visie hierover. Ben bang dat LL niet goed gaat komen ondanks alle goede bedoelingen van ons en de organisatie. Je blijft er altijd wel weer mensen bij houden die willens en wetens alles aan hun laars lappen. Dit is nu de mooie maatschappij waar we nu in leven. JAMMER WAS DAT LL GEVOEL EN MENTALITEIT MAAR ALTIJD IN ONS KLEINE LANDJE.?

Moet zeggen dat ik heel dit jaar nog niet super enthousiast ben geweest. Er was even een sprankje hoop en dat is vermorzeld . Dit is voor de gehele sector weer een gigantische klap. En alsjeblieft zet de minister van cultuur eens af, compleet waardeloos in deze functie. Een beetje een badmeester die 20 kinderen voor zijn neus laat verdrinken. Dan ben je je baan onwaardig. Ik kan er niks anders van maken.

Moet zeggen dat ik heel dit jaar nog niet super enthousiast ben geweest. Er was even een sprankje hoop en dat is vermorzeld . Dit is voor de gehele sector weer een gigantische klap. En alsjeblieft zet de minister van cultuur eens af, compleet waardeloos in deze functie. Een beetje een badmeester die 20 kinderen voor zijn neus laat verdrinken. Dan ben je je baan onwaardig. Ik kan er niks anders van maken.
Dezelfde vrouw die ook niks doet voor hoger onderwijs. Als mensen denken dat Hugo weinig kan dan kennen ze van Engelshoven nog niet.

EvE zat bij op1.
Uiterlijk 1 maand voor 18 aug moet er duidelijkheid zijn of LL door kan gaan.
As maandag zit hij aan tafel bij het ministerie.

Laatst bewerkt:
Maar in principe is dit nu toch klaar? Tenzij de overheid lowlands achter de schermen kan garanderen dat het na 13 aug zeer waarschijnlijk weer gaat lukken, dat het alleen maar een tijdelijke stop is, zodat ze nu kunnem doorgaan met opbouwen en garanties geven aan de artiesten. Maar ik vraag mij of dat gaat gebeuren, en zonder de garanties kan lowlands nu niet doorgaan met investeren en opbouwen lijkt mij. Heel naar dit…

EvE zat bij op1.
Uiterlijk 1 maand voor 18 aug moet er duidelijkheid zijn of LL door kan gaan.
As maandag zit hij aan tafel bij het ministerie.
Net te laat ingeschakeld. Krijg ik Nicolette gan Dam en haar man te zien die zitten te lullen over hun vakantie in Nederland……..

………
…………….

Heeft iemand een touw voor me?

• Haha
Waarderingen: @Marc
Net te laat ingeschakeld. Krijg ik Nicolette gan Dam en haar man te zien die zitten te lullen over hun vakantie in Nederland……..

………
…………….

Heeft iemand een touw voor me?
? wanhoop niet LL gaat alles nog in de strijd gooien en anders horen we jouw reacties graag weer bij de volgende topic voor LL 2022 het is dan helaas niet anders. Laten we gezond blijven en de ellende onder de knie krijgen. Zodat volgend jaar alles weer mag en kan.

? wanhoop niet LL gaat alles nog in de strijd gooien en anders horen we jouw reacties graag weer bij de volgende topic voor LL 2022 het is dan helaas niet anders. Laten we gezond blijven en de ellende onder de knie krijgen. Zodat volgend jaar alles weer mag en kan.
Fucking nee, de tijd van lief zijn en aardig zijn is nu echt voorbij de evenementen branche. ID&T gaat een kort geding starten en dat is al een goede eerste stap. We laten ons fucking bepiepelen op dit moment omdat we altijd maar het braafste jongetje van de klas zijn.

We moeten even beseffen hoe graag we naar onze evenementen gaan en dat de onze bestuurders ze gewoon volledig in de kou laat staan, en ons dus ook. De discussie moet harder en kritischer gaan worden helaas.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje
Fucking nee, de tijd van lief zijn en aardig zijn is nu echt voorbij de evenementen branche. ID&T gaat een kort geding starten en dat is al een goede eerste stap. We laten ons fucking bepiepelen op dit moment omdat we altijd maar het braafste jongetje van de klas zijn.

We moeten even beseffen hoe graag we naar onze evenementen gaan en dat de onze bestuurders ze gewoon volledig in de kou laat staan, en ons dus ook. De discussie moet harder en kritischer gaan worden helaas.
Helemaal mee eens . De slechten verkloten het voor die het goed willen doen. Maar zou je als organisatie dat risico nu willen lopen.? Als het wel aan alle kanten fout gaat.

Helemaal mee eens . De slechten verkloten het voor die het goed willen doen. Maar zou je als organisatie dat risico nu willen lopen.? Als het wel aan alle kanten fout gaat.
En wat als we dat nu wel willen? Er zijn miljoenen euro's ingestoken om te kijken of het kan of niet... JA HET KON! En zonder enige kans te krijgen of bewijslast zeggen we dat het nu niet meer kan? Het is echt ongelofelijk hoor.

Denk aan voetbal... om soms iets moois te zien moet je zo nu en dan een risico lopen. Het virus is onder ons... gaat voorlopig niet meer weg. Dus we kunnen nog 5 jaar binnen gaan zitten maar dat heeft nu totaal geen zin. We moeten echt veel meer gaan ondernemen en praktischer worden op het gebied van COVID en niet altijd maar de afwachtende houding aannemen.

En die organisaties die nemen financiële risico's voor jou en voor mij en echt niet alleen maar om geld te verdienen. Ik lever soms ook diensten voor evenementen en festivals (IT infrastructuur). En ik ben privé ook gewoon best wat geld en tijd misgelopen door werkzaamheden te doen die ik uit coulance nooit gevraagd heb aan de organisatoren puur om de sector zo goed mogelijk in leven te houden.

Maar je kan niet verwachten dat ik steeds maar weer met mijn netwerkkabeltjes klaar sta om 03:00 uur op een natgeregend Festivalplein om vervolgens daar niet betaald voor te krijgen vanwege onze overheid. Ik moet voor mijn vrouw en kinderen ook brood op tafel te zien krijgen. En het is niet eens mijn core business dus met mij hoef je geen medelijden te hebben. Maar genoeg andere mensen in het evenementen circuit die dit dus wel wel hebben.. Dan kan je niet steeds blijven zeggen "we doen het samen" dus je moet je financiële malaise maar behappen.

En wat als we dat nu wel willen? Er zijn miljoenen euro's ingestoken om te kijken of het kan of niet... JA HET KON! En zonder enige kans te krijgen of bewijslast zeggen we dat het nu niet meer kan? Het is echt ongelofelijk hoor.

Denk aan voetbal... om soms iets moois te zien moet je zo nu en dan een risico lopen. Het virus is onder ons... gaat voorlopig niet meer weg. Dus we kunnen nog 5 jaar binnen gaan zitten maar dat heeft nu totaal geen zin. We moeten echt veel meer gaan ondernemen en praktischer worden op het gebied van COVID en niet altijd maar de afwachtende houding aannemen.

En die organisaties die nemen financiële risico's voor jou en voor mij en echt niet alleen maar om geld te verdienen. Ik lever soms ook diensten voor evenementen en festivals (IT infrastructuur). En ik ben privé ook gewoon best wat geld en tijd misgelopen door werkzaamheden te doen die ik uit coulance nooit gevraagd heb aan de organisatoren puur om de sector zo goed mogelijk in leven te houden.

Maar je kan niet verwachten dat ik steeds maar weer met mijn netwerkkabeltjes klaar sta om 03:00 uur op een natgeregend Festivalplein om vervolgens daar niet betaald voor te krijgen vanwege onze overheid. Ik moet voor mijn vrouw en kinderen ook brood op tafel te zien krijgen. En het is niet eens mijn core business dus met mij hoef je geen medelijden te hebben. Maar genoeg andere mensen in het evenementen circuit die dit dus wel wel hebben.. Dan kan je niet steeds blijven zeggen "we doen het samen" dus je moet je financiële malaise maar behappen.
EvE vertelde gister bij op 1 ook dat ze gewoon door gaan met bouwen tot ze definitief horen dat het niet door mag gaan. De kosten voor de overheid lopen op die manier ook alleen maar op mocht het niet doorgaan.

ik heb echt het idee dat ze er alles aan gaan doen om het alsnog door te laten gaan. En door die fieldlab evenementen hebben ze best een sterke troef in handen.

ik heb het nog niet opgegeven...

Net even Op1 teruggekeken….. grappig hoe EvE een argument van die virologe probeert te krijgen om deze maandag in te brengen als hij met de overheid om tafel zit….. “dus over 10 dagen moet je eigenlijk ook al meer weten met die modelletjes enzo……”
Het is een mooie shitzooi voor LL / Mojo dat ze pot committed zijn en welhaast door moeten gaan. Voor ons dus nog het beste wat er kon gebeuren. Ze trekken de stekker er nog niet uit. We moeten alleen geduld hebben en wachten. En wat te denken over de F1 die twee weken later is…. Dan denk ik dat LL / Mojo het met alle ervaring beter voor elkaar hebben dan zo’n groot evenement wat weer voor het eerst sinds 1984 gaat plaatsvinden met een lastige infrastructuur.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ze trekken er sowieso de stekker niet uit, want als ze dat doen krijgen ze 0% terug van het garantiefonds.

Users who are viewing this thread