Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.506
Ondertussen beslist London Grammar om toch een oversteek te maken naar 'continentaal Europa'. In het Lowlands weekend op Zürich Open Air. :) Hebben we potentieel de laatse 'grote naam' mee.

211734505_4426742760678585_4422551644055130552_n.jpeg
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: StevieU2, @Marc en daily

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
hoewel ik het super zuur vindt voor de sector hoop ik op een (tijdelijke) closing van discotheken en dat festivals nog gespaard blijven.
Ja precies. Heel zuur voor die clubs, maar binnen samenkomen op deze manier is eigenlijk nog niet verantwoord nu nog niet iedereen voldoende beschermd is. Zeker als de toegang niet goed is geregeld en teveel mensen sjoemelen. Ook al worden de meesten die nu besmet raken niet heel erg ziek.

De middelbare scholen zijn nu ook weer zo goed als gesloten, dat zal hopelijk ook een positief effect hebben. Al heb ik niet paraat hoeveel procent van de besmettingen daartoe te herleiden is. Maar wel een van de plekken waar het cohort waarin nu de meeste besmettingen plaatsvinden hutje mutje op elkaar is gestapeld.

En richting lowlands: dat zijn per week nog 1 tot anderhalf miljoen prikken per week die gezet kunnen worden. Vier tot zes miljoen mensen extra die (misschien zelfs volledig) beschermd zijn, twee weken voordat Lowlands plaatvindt. Op een festival dat voor een groot deel in de buitenlucht en open tenten plaatsvindt.

Maar goed, ik probeer ook maar positieve argumenten te verzinnen waarom het wel zou kunnen doorgaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound en daily

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.798
1.718
Ik denk dat de wat grotere ondernemers als paradiso of een tivoli deze zaken heel goed hebben opgepakt. Maar een heleboel kleine ondernemers draaien ons met zijn alle de nek om. Festivals zouden dan ook door moeten kunnen gaan. Ik weet zeker dat een LL of een DTRH dit heel goed en strak gaan oppakken. Dat zal een enorme slok schelen. Dat moeten die ministers toch ook in kunnen zien.
De grap is dat Tivoli tot nu toe nog alles op 1,5 meter heeft gedaan. Het eerste testen voor toegang evenement zou volgende week vrijdag zijn namelijk...
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ja precies. Heel zuur voor die clubs, maar binnen samenkomen op deze manier is eigenlijk nog niet verantwoord nu nog niet iedereen voldoende beschermd is. Zeker als de toegang niet goed is geregeld en teveel mensen sjoemelen. Ook al worden de meesten die nu besmet raken niet heel erg ziek.

De middelbare scholen zijn nu ook weer zo goed als gesloten, dat zal hopelijk ook een positief effect hebben. Al heb ik niet paraat hoeveel procent van de besmettingen daartoe te herleiden is. Maar wel een van de plekken waar het cohort waarin nu de meeste besmettingen plaatsvinden hutje mutje op elkaar is gestapeld.

En richting lowlands: dat zijn per week nog 1 tot anderhalf miljoen prikken per week die gezet kunnen worden. Vier tot zes miljoen mensen extra die (misschien zelfs volledig) beschermd zijn, twee weken voordat Lowlands plaatvindt. Op een festival dat voor een groot deel in de buitenlucht en open tenten plaatsvindt.

Maar goed, ik probeer ook maar positieve argumenten te verzinnen waarom het wel zou kunnen doorgaan.
Yep, dat is het enige wat ons kan redden. Vervelend voor de clubs en de goede clubs die moeten lijden onder de slechte en onder bezoekers die gewoon schijt hebben aan de regels. Zo zonde dit.

Ik denk dat een positief argument ook kan zijn, dat clubs structureel open zijn. Lowlands is 1 x per jaar (gemaakte kosten, al aan het opbouwen etc.) en vooral in de buitenlucht. Hoe laat is de persco?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
Yep, dat is het enige wat ons kan redden. Vervelend voor de clubs en de goede clubs die moeten lijden onder de slechte en onder bezoekers die gewoon schijt hebben aan de regels. Zo zonde dit.

Ik denk dat een positief argument ook kan zijn, dat clubs structureel open zijn. Lowlands is 1 x per jaar (gemaakte kosten, al aan het opbouwen etc.) en vooral in de buitenlucht. Hoe laat is de persco?
Nog niet duidelijk. Vooralsnog is het nog niet eens zeker of er vanavond wel een persconferentie volgt volgens mij. Ik lees overal ''mogelijke persconferentie.''
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Nog niet duidelijk. Vooralsnog is het nog niet eens zeker of er vanavond wel een persconferentie volgt volgens mij. Ik lees overal ''mogelijke persconferentie.''
Zal ook afhankelijk zijn van het uitgebrachte advies aan het kabinet door het OMT.

Van Dissel was gisteren niet eens zo heel negatief overigens, maar doorgaans weten we wel in welke richting het advies van het OMT zal zijn. Dat is altijd gericht op het tegengaan van besmettingen die kunnen leiden tot overbelasting van de zorg. Dat stemt niet heel positief.

Maar goed, er zijn meer factoren waar rekening mee gehouden kan worden.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Yep, dat is het enige wat ons kan redden. Vervelend voor de clubs en de goede clubs die moeten lijden onder de slechte en onder bezoekers die gewoon schijt hebben aan de regels. Zo zonde dit.

Ik denk dat een positief argument ook kan zijn, dat clubs structureel open zijn. Lowlands is 1 x per jaar (gemaakte kosten, al aan het opbouwen etc.) en vooral in de buitenlucht. Hoe laat is de persco?
Persco net aangekondigd voor 19 uur vanavond ?
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Vandaag de Lowlands-playlist een beetje afgestruind. Working Men's Club kende ik nog niet en klinkt wel lekker hoor. Naar Django Django en Froukje ben ik ook benieuwd live.
Tof, ik heb exact dezelfde op mn lijstje staan waar ik live heel benieuwd naar ben. En ook Yves Tumor, een soort Prince achtige act verwacht ik.
Verder Nova Twins, PVA, Equal Idiot en Inhaler
 
  • Leuk
Waarderingen: rricken

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775

Dat klinkt niet goed voor Lowlands en Down The Rabbit Hole.

Tenzij de regels gelden voor minder dan 6 weken vanaf nu....
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Oh man, dat optreden was fucking wild. Stond daar ook echt met nul verwachtingen, dus dat maakte het nog beter.

Ik hoop naast een nieuwe lading verrassende (grote) namen ook dat de kleine onbekende namen mij dit jaar weer positief kunnen verrassen.
Ik heb dit jaar mijn hoop gevestigd op Al Qasar...
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478

Dat klinkt niet goed voor Lowlands en Down The Rabbit Hole.

Tenzij de regels gelden voor minder dan 6 weken vanaf nu....
NOS zegt idd dat het naar alle waarschijnlijk tot half augustus geldt en dat dan Testen voor Toegang weer wordt ingevoerd. Kan het even niet screenshotten.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
Is een minuut geleden (AANGEPAST VANDAAG, 12:47) aangepast. Nu staat er dit:

Naar verluidt komt er voorlopig een eind aan het testen voor toegang in de horeca en dat betekent dat clubs, feestcafés en nachtclubs weer dichtgaan. Ook meerdaagse evenementen waar geen anderhalve meter in acht kan worden genomen, worden waarschijnlijk voorlopig niet meer toegestaan.
 
  • Verdrietig
  • Wow
Waarderingen: redle en StevieU2

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Wat zouden die "strenge regels voor meerdaagse evenemneten" inhouden anders dan wat er nu al is? Iedereen iedere dag testen als je het terrein weer op wilt?
Anderhalve meter afstand houden, het lijkt er veel op dat ze daar op aan sturen, en als dat niet kan, dan helaas pindakaas :(
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Anderhalve meter afstand houden, het lijkt er veel op dat ze daar op aan sturen, en als dat niet kan, dan helaas pindakaas :(
Tegen beter weten in blijf ik hopen, maar ik denk dat het nu wel gedaan is met de festivals. Tenzij de maatregelen gelden voor de komende zes weken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken