Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Je kunt op basis van enkel je eigen ervaringen niet meteen beweren dat het overdreven wordt....

Ontopic:
Ik hoop dat Lowlands en DTRH gewoon doorgang kunnen vinden. Meteen al die buiten events cancelen zou wel erg zuur zijn.
Dat ik het niet wetenschappelijk hard kan maken begrijp ik ook wel. Maar het komt in ieder geval in de Amsterdamse studentenkring nauwelijks voor, of jij dat van mij aan gaat nemen durf ik echter te betwijfelen.

Wie verwachten jullie nu de headliners te zijn? Zullen wsl geen grotere namen meer komen denk ik. Zoiets?

Alpha:
Opposites
Chemical Brothers
Liam Gallagher

Bravo:
Stormzy
2manydjs
Caribou

Alpha subs:
The Kooks
Balthazar
RagnBone

En als het goed is hebben we na de headliner ruimte tegenwoordig in de Alpha voor een danceartiest. Wie kunnen dat zijn? Misschien noisia, 2manydjs en een benklock/amelie lens?
Misschien ben ik iets te zuur en teleurgesteld in de line-up, maar als het niveau van de namen inderdaad echt zo matig blijft, weet ik vrij zeker dat ik volgend jaar met mijn vrienden naar BKS of DTRH ga ipv LL. Vooral omdat Lowlands by far het duurste van de drie is, verwachtte en vertrouwde ik er echt op dat ze met hun naamsbekendheid en breder budget betere namen konden strikken dan hun concurrentie, maar dat blijkt tot zover helemaal niet het geval te zijn.

Vooral nu Denzel, Koffee en Kaytranada niet meer komen, merk ik echt dat ik moeite heb om me te verheugen zoals ik voorgaande jaren wel altijd makkelijk deed. Ik ga zelf ook voornamelijk naar een festival vanwege de line-up, en niet vanwege de ''unieke sfeer'' zoals ik veel anderen als reden heb zien gebruiken. (En ik weet wel dat het alsnog wel een leuk feestje gaat worden zoals altijd met Lowlands, maar mijn punt gaat er meer om dat ik in mijn achterhoofd de gedachte heb dat ik een leuker feestje kon hebben voor minder/hetzelfde geld).

Dit jaar hebben Kyteman en BCNR het nog wel een beetje gered voor mij, maar ja, dan bedenk ik dat ze óók op DTRH en BKS gepland stonden. ?

Sorry als deze ramble een beetje pessimistisch overkomt, maar ik wilde dit toch even delen als kleine representatie voor de minderheid van ''teleurgestelden'' onder ons (die je misschien ook niet altijd op een forum zal zien) en ook een beetje om ons af te leiden van de nieuwe besmettingspiek en het forum dus een beetje on-topic te houden.

Ik moet wel zeggen dat ik nog wel kleine hoop heb voor een grote verrassing qua namen (vooral bij de headliners), al is mijn vertrouwen in EvE wel iets minder geworden nadat de ''geweldige'' vervanger van The Prodigy simpelweg De Staat bleek te zijn.

Neem toch aan dat eerst de uitspraak kwam, toen de aankondiging van The Prodigy kwam en toen door het overlijden van hun zanger dat De Staat werd opgetrommeld.
De uitspraak deed EvE na het wegvallen van The Prodigy. Maar ter verduidelijking. Mijn opmerking was niet bedoeld om EvE af te zeiken hoor. Wat die man en zijn crew (bijna) jaarlijks neerzetten is echt top. Ik denk alleen dat we de verwachtingen voor komende editie niet te hoog moeten leggen qua namen. Uiteraard in de hoop dat LL überhaupt doorgaat.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en bardt
Ik snap je idee erachter, maar wat een vreselijke muziek. Dan luister ik veel liever naar een echte hardcore band.
Denk dat meer de strekking van het verhaal is dat er wel eens een uitstapje gemaakt mag worden naar een ander genre. Ook een hardcore band zou eens lekker zijn laat born from pain of knuckledust maar komen ?

Denk dat meer de strekking van het verhaal is dat er wel eens een uitstapje gemaakt mag worden naar een ander genre. Ook een hardcore band zou eens lekker zijn laat born from pain of knuckledust maar komen ?
Wat ik al schreef, ik snap je idee erachter….

Beide bands gelijk boeken voor de nacht ?

BIDDINGHUIZEN (ANP) - De organisatie van Lowlands maakt zich "ernstige zorgen" nu het kabinet overweegt om vanwege het snel stijgende aantal positieve coronatests meerdaagse evenementen af te blazen. Directeur Eric van Eerdenburg heeft nog enige hoop, maar houdt er ook rekening mee dat het festival in augustus toch niet door kan gaan.

Van Eerdenburg baalt dat de slechte controles aan de deur bij clubs en discotheken gevolgen hebben voor de evenementen. "Ik heb zelf ook verhalen gehoord dat er bij de ingang heel slecht of zelfs helemaal niet gecontroleerd wordt", zegt hij in een reactie tegen het ANP. "Door een aantal flink rotte appels in de mand zijn mensen zonder bewijs binnengelaten. En daar worden wij nu misschien de dupe van. Dat zou echt heel erg zijn."

Met Testen voor Toegang kunnen evenementen veilig plaatsvinden, zegt hij. "Dat hebben we met de Fieldlabs ook bewezen en daar zijn wij nog steeds van overtuigd. Als er aan de voorkant een goede toegangscontrole is, kun je besmette mensen buiten de deur houden."

De organisatie van Lowlands heeft nog "enige hoop". "Jaap van Dissel van het RIVM zei gisteren ook dat het aantal opnames in de ziekenhuizen waarschijnlijk meevalt. Laten we dan het hoofd koel houden en goed gaan testen. Dan kan het gewoon doorgaan."

• Verdrietig
Waarderingen: Pompompidom
Misschien ben ik iets te zuur en teleurgesteld in de line-up, maar als het niveau van de namen inderdaad echt zo matig blijft, weet ik vrij zeker dat ik volgend jaar met mijn vrienden naar BKS of DTRH ga ipv LL. Vooral omdat Lowlands by far het duurste van de drie is, verwachtte en vertrouwde ik er echt op dat ze met hun naamsbekendheid en breder budget betere namen konden strikken dan hun concurrentie, maar dat blijkt tot zover helemaal niet het geval te zijn.

Vooral nu Denzel, Koffee en Kaytranada niet meer komen, merk ik echt dat ik moeite heb om me te verheugen zoals ik voorgaande jaren wel altijd makkelijk deed. Ik ga zelf ook voornamelijk naar een festival vanwege de line-up, en niet vanwege de ''unieke sfeer'' zoals ik veel anderen als reden heb zien gebruiken. (En ik weet wel dat het alsnog wel een leuk feestje gaat worden zoals altijd met Lowlands, maar mijn punt gaat er meer om dat ik in mijn achterhoofd de gedachte heb dat ik een leuker feestje kon hebben voor minder/hetzelfde geld).

Dit jaar hebben Kyteman en BCNR het nog wel een beetje gered voor mij, maar ja, dan bedenk ik dat ze óók op DTRH en BKS gepland stonden. ?

Sorry als deze ramble een beetje pessimistisch overkomt, maar ik wilde dit toch even delen als kleine representatie voor de minderheid van ''teleurgestelden'' onder ons (die je misschien ook niet altijd op een forum zal zien) en ook een beetje om ons af te leiden van de nieuwe besmettingspiek en het forum dus een beetje on-topic te houden.

Ik moet wel zeggen dat ik nog wel kleine hoop heb voor een grote verrassing qua namen (vooral bij de headliners), al is mijn vertrouwen in EvE wel iets minder geworden nadat de ''geweldige'' vervanger van The Prodigy simpelweg De Staat bleek te zijn.
Niet zuur, wel teleurgesteld. Dat begrijp ik, maar LL gaat vooralsnog door. Je bent als festival toch afhankelijk van wat er op tour is. Ik zie DTRH het niet “beter” doen en BKS had het denk ik ook niet beter gedaan. Want wat niet op tour gaat / is, is hier te boeken toch?

Ik kom zeker voor LL en de sfeer, maar een sterk programma juich ik ook toe. Iedereen denk ik toch?

Ik snap de opmerking mbt Prodigy wederom niet. Totaal andere omstandigheden. Hoe ver van te voren denk je dat headliners vastgelegd worden? Ik vond het ook armoede, maar ik ga er ter goeder trouw vanuit dat ze zelf ook wel graag een beter alternatief hadden kunnen vastleggen. Gelukkig heb je nog goede hoop op een verrassing. Ik hoop vooral dat het doorgaat.

Behalve de Staat dan ….
Het is subjectief natuurlijk, maar qua naam en uitstraling vind ik het geen headliner voor Lowlands. Het mooie van Lowlands is dat er genoeg alternatieven zijn. Zo hebben wij ons prima vermaakt bij de Lima met Neuromonkh Feofan.

Het is subjectief natuurlijk, maar qua naam en uitstraling vind ik het geen headliner voor Lowlands. Het mooie van Lowlands is dat er genoeg alternatieven zijn. Zo hebben wij ons prima vermaakt bij de Lima met Neuromonkh Feofan.
Wat ik al schreef, daar ben ik het helemaal mee eens. Puur armoede, maar ik denk dat LL toen geen betere alternatieven had. Misschien een leuke vraag voor een Q&A aan EvE of Bente Bollman?

Oh man, dat optreden was fucking wild. Stond daar ook echt met nul verwachtingen, dus dat maakte het nog beter.

Ik hoop naast een nieuwe lading verrassende (grote) namen ook dat de kleine onbekende namen mij dit jaar weer positief kunnen verrassen.

• Leuk
Waarderingen: rricken
Wat ik al schreef, daar ben ik het helemaal mee eens. Puur armoede, maar ik denk dat LL toen geen betere alternatieven had. Misschien een leuke vraag voor een Q&A aan EvE of Bente Bollman?
Ik was het er toen wel mee eens. Maar toen ik de beelden zag van de liveshow zag het er gewoon best tof uit. Eerlijk is braaf..

Maar mijn vertrouwen in een Lowlands zit op minus 100 op dit moment.

Ik was het er toen wel mee eens. Maar toen ik de beelden zag van de liveshow zag het er gewoon best tof uit. Eerlijk is braaf..

Maar mijn vertrouwen in een Lowlands zit op minus 100 op dit moment.
Zeker best tof, maar geen waardige LL Alpha headliner

Hmmm als het bij jou al minus 100 is….. das niet best

Ik ben heel nerveus merk ik over wat we vandaag te horen gaan krijgen. Was altijd heel positief en probeer allerlei redenen te bedenken waarom LL en DTRH gewoon door kunnen gaan. Maar ben er erg bang voor nu....

Ik ben heel nerveus merk ik over wat we vandaag te horen gaan krijgen. Was altijd heel positief en probeer allerlei redenen te bedenken waarom LL en DTRH gewoon door kunnen gaan. Maar ben er erg bang voor nu....
Ik heb hetzelfde. Vannacht ook niet heel lekker geslapen. Maar goed, we gaan het meemaken. One way or another.

Ik was heel erg positief afgelopen weken, maar het is 4 dagen volledig omgeslagen... Het wordt weer heel spannend vandaag, het onderwerp meerdaagse festivals ligt in ieder geval op tafel.

hoewel ik het super zuur vindt voor de sector hoop ik op een (tijdelijke) closing van discotheken en dat festivals nog gespaard blijven.

Ik denk dat de wat grotere ondernemers als paradiso of een tivoli deze zaken heel goed hebben opgepakt. Maar een heleboel kleine ondernemers draaien ons met zijn alle de nek om. Festivals zouden dan ook door moeten kunnen gaan. Ik weet zeker dat een LL of een DTRH dit heel goed en strak gaan oppakken. Dat zal een enorme slok schelen. Dat moeten die ministers toch ook in kunnen zien.

Users who are viewing this thread