Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Ik begrijp je punt wel Marc maar toch kijk ik er anders tegenaan. Er zijn ook zoveel rappers die het continu over bitches, rape en andere vrouwonvriendelijke zaken hebben. Als vader van drie dochters vind ik daar ook wat van, als muziekliefehebber begrijp ik de subcultuur. En met rappers daar hebben in het algemeen minder mensen moeite mee (omdat het Engels is). Hoewel Donnie kan er ook wat van...Het is een beetje tijdsgeest en eigen smaak en kraak lijkt me. Wat ik mooi vind aan Hang Youth is dat ze compromisloos taal gebruiken om hun boodschap over te brengen. En dat dit schuurt en pijn doet heeft dan weer een functie. Niet alle tekst is alleen K en ik kan om het meeste ook kostelijk lachen. Beetje zoals om de raggende mannen voorheen,

En ach meningen verschillen en dat is maar goed ook :-
Ik snap de vergelijking niet helemaal. Omdat rappers dit doen, dan mag dat andere ook wel..... Ik heb ook 2 dochters, dus daar erger ik me kapot aan. Al had ik daar niet eens twee dochters voor nodig. Bij mij thuis mag een rapper als Boef niet eens gedraaid worden. En rappers die met dat soort termen gooien...... volgens mij zijn er ook rappers die deze termen niet nodig hebben. Wat nog mooier zou zijn van HY is dat ze het talent zouden hebben deze boodschap over te brengen zonder andere mensen te kwetsen. Ik zie het nut er niet van in om deze termen te gebruiken en dit dan een functie te noemen. Ik zou er veel meer respect voor hebben als je dat niet nodig hebt. Btw Raggende Mannen waren tekstueel vele malen beter dan dit kleuterklasje.

Gelukkig verschillen meningen, maar even lekker discussieren kan soms ook tot andere inzichten leiden. Ook voor mij. Misschien ben ik wel teleurgesteld omdat ik in eerste instantie dacht, dit klinkt lekker zeg en daarna de teleurstlling kwam toen ik meerdere nummers luisterde en iedere keer die termen voorbij kwamen...... gemiste kans....
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Hang Youth is idd een beetje een karikatuur van punk. Ik vind het opzich best grappig en omdat ik links stem kan ik me er best in vinden, maar dit wordt natuurlijk gewoon geboekt omdat het een leuke hype uit Amsterdam is en niet om de kwaliteit.
Laat dat leuke maar weg ;-) Ga je kijken als ze op LL spelen?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Een Primavera valt niet te vergelijken met Lowlands vind ik. Daar heb je een veel breder nachtprogramma, genre-gewijs. Daar heb je na 2 uur nog nachtelijke shows van pakweg Ty Segall, Nils Frahm, Beach House, Skepta, Converge, Skinny Puppy, Flying Lotus, Preoccupations,...

Jammer dat Lowlands "nachtprogramma" bijna gelijk stelt met "dansen" en "lekker gek doen!!!!".
Mee eens, zou ik ook heel gaaf vinden. In nacht bandjes kijken. Snap dat het met vergunningen te maken heeft etc. En ik ben ook geen danser, dus dan blijft alleen dat laatste over.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Het terrein heeft een vergunning om 12 maal per jaar tussen 07:00 en 23:00 meer geluid te produceren. Om die reden wordt de Alpha na 23:00 niet meer gebruikt en zijn de andere tenten afgesloten na 23:00. Als het goed is, is dat per dit jaar uitgebreid, waardoor 2 van de 12 dagen dan van 07:00 tot 01:00 lopen. Die worden dan op de vrijdag en zaterdag van Lowlands aangewend.

De keuze om 's nachts geen bands te programmeren zal niet alleen vergunningstechnisch zijn, maar ook om het dag- en nachtpubliek wat van elkaar te scheiden.
Dat laatste heb ik vaker gehoord, maar is dat echt een reden? Waarom je bezoekers geen 24 uur bedienen. Is ook meer omzet etc.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Ik snap de vergelijking niet helemaal. Omdat rappers dit doen, dan mag dat andere ook wel..... Ik heb ook 2 dochters, dus daar erger ik me kapot aan. Al had ik daar niet eens twee dochters voor nodig. Bij mij thuis mag een rapper als Boef niet eens gedraaid worden. En rappers die met dat soort termen gooien...... volgens mij zijn er ook rappers die deze termen niet nodig hebben. Wat nog mooier zou zijn van HY is dat ze het talent zouden hebben deze boodschap over te brengen zonder andere mensen te kwetsen. Ik zie het nut er niet van in om deze termen te gebruiken en dit dan een functie te noemen. Ik zou er veel meer respect voor hebben als je dat niet nodig hebt. Btw Raggende Mannen waren tekstueel vele malen beter dan dit kleuterklasje.

Gelukkig verschillen meningen, maar even lekker discussieren kan soms ook tot andere inzichten leiden. Ook voor mij. Misschien ben ik wel teleurgesteld omdat ik in eerste instantie dacht, dit klinkt lekker zeg en daarna de teleurstlling kwam toen ik meerdere nummers luisterde en iedere keer die termen voorbij kwamen...... gemiste kans....
Mijn vergelijking gaat over het algemene, niet het persoonlijke. Rap, Punk en andere muziekgenres uit tegen/subculturen schoppen tegen de heilige huisjes aan. En op zich kan ik dat wel waarderen, zelfs als teksten kwetsend beschouwd worden door delen van de bevolking. Buitenom ronduit discrimineren kan wat mij betreft veel om jezelf als muzikant en kunstenaar te uiten. Zeg maar het belang van wat gezegd moet worden versus het belang van wat niet gehoord wil worden. Ik beschouw dat als vrijheid en prachtig aan het land waar we wonen. En ook of je die band dan wilt zien of niet, maar juist wel boeken op LL als er publiek voor is.

Persoonlijk, vindt ik het dan weer interessant waar ik of mensen in het algemeen zich dan zo door laten raken. Het verfrist mijn perspectief en denken daarbij stil te staan. Bijvoorbeeld " kind van de duivel" was een nummer waar destijds mijn 10 jarige dochter mee thuis kwam....ipv van verbieden zijn we het gesprek met elkaar aangegaan over de tekst, wat zij er dan zo leuk aan vond en hoe dat door andere wordt ervaren. Zelf vond ik de sex pistols erg intressant als jochie....geen grote fan of zo maar wel uitdagend om te kunnen snappen

En iedereen zijn eigen voorkeur en keuzes daarin, even goed!

PS ragende mannen zijn idd tekstueel rijker ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: bardt

zworp3

Support act
17 mei 2018
840
547
Dat laatste heb ik vaker gehoord, maar is dat echt een reden? Waarom je bezoekers geen 24 uur bedienen. Is ook meer omzet etc.
Lowlands wil ook een bepaalde sfeer neerzetten, en voor overdag hebben ze iets anders voor ogen dan 's nachts. Dat is een keuze die zij maken en (dooddoener) daar zullen ze wel over nagedacht hebben.

Dat het automatisch meer omzet oplevert, weet ik ook niet. Je kunt net zo goed beargumenteren dat de bandjes-liefhebbers tijdens de indie-disco meer omzet zullen genereren dan wanneer ze van de ene tent naar de andere tent hollen om maar niks te missen. En voor hetzelfde geld gaat het betekenen dat bandjes-liefhebbers pas om 5 uur 's middags het terrein gaan oplopen omdat er de hele nacht ook nog wat te doen is.

En je kunt het ook omdraaien en zeggen dat ze hun bezoekers beter bedienen door overdag ook Dettman/Sluwe Vos/Blessed Madonna etc in de Bravo te programmeren. Lijkt je dat wat? :p
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Mijn vergelijking gaat over het algemene, niet het persoonlijke. Rap, Punk en andere muziekgenres uit tegen/subculturen schoppen tegen de heilige huisjes aan. En op zich kan ik dat wel waarderen, zelfs als teksten kwetsend beschouwd worden door delen van de bevolking. Buitenom ronduit discrimineren kan wat mij betreft veel om jezelf als muzikant en kunstenaar te uiten. Zeg maar het belang van wat gezegd moet worden versus het belang van wat niet gehoord wil worden. Ik beschouw dat als vrijheid en prachtig aan het land waar we wonen. En ook of je die band dan wilt zien of niet, maar juist wel boeken op LL als er publiek voor is.

Persoonlijk, vindt ik het dan weer interessant waar ik of mensen in het algemeen zich dan zo door laten raken. Het verfrist mijn perspectief en denken daarbij stil te staan. Bijvoorbeeld " kind van de duivel" was een nummer waar destijds mijn 10 jarige dochter mee thuis kwam....ipv van verbieden zijn we het gesprek met elkaar aangegaan over de tekst, wat zij er dan zo leuk aan vond en hoe dat door andere wordt ervaren. Zelf vond ik de sex pistols erg intressant als jochie....geen grote fan of zo maar wel uitdagend om te kunnen snappen

En iedereen zijn eigen voorkeur en keuzes daarin, even goed!

PS ragende mannen zijn idd tekstueel rijker ;-)
Ergens tegenaan schoppen kan ik zeker erg waarderen. Alleen wat is het nut van dergelijke terminologie. Zodra je mensen gaat kwetsen en vooral mensen die buiten hun eigen schuld en wil om in dat hokje zitten dat gaat voor mij te ver. Zoek dan de uitdaging om jezelf te uitten zonder dat je dat doet. Vele malen krachtiger lijkt mij. En ze mogen ze zeker boeken, vrijheid blijheid, maar ik hoop niet dat als je dat zelf hard hebt staan meezingen in een later stadium van je leven ermee geconfronteerd wordt dat het jouw zelf persoonlijk raakt.

Het raakt mij omdat ik het onnodig vind. Het is een rotziekte waar veel mensen aan kapot gaan ook als ze zelf niet ziek zijn. Maar goed, we agree to disagree zeg maar.

En inderdaad ik praat ook met mijn kinderen over waarom ik dat liever niet wil hebben. Dan doen ze dat maar als ik er niet ben. En kind van de duivel was hier ook niet geliefd bij mijn vrouw ?toen haar net pratende dochter dat kon zingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Lowlands wil ook een bepaalde sfeer neerzetten, en voor overdag hebben ze iets anders voor ogen dan 's nachts. Dat is een keuze die zij maken en (dooddoener) daar zullen ze wel over nagedacht hebben.

Dat het automatisch meer omzet oplevert, weet ik ook niet. Je kunt net zo goed beargumenteren dat de bandjes-liefhebbers tijdens de indie-disco meer omzet zullen genereren dan wanneer ze van de ene tent naar de andere tent hollen om maar niks te missen. En voor hetzelfde geld gaat het betekenen dat bandjes-liefhebbers pas om 5 uur 's middags het terrein gaan oplopen omdat er de hele nacht ook nog wat te doen is.

En je kunt het ook omdraaien en zeggen dat ze hun bezoekers beter bedienen door overdag ook Dettman/Sluwe Vos/Blessed Madonna etc in de Bravo te programmeren. Lijkt je dat wat? :p
Exact dat laatste, Kalkbrenner overdag in de Alpha…. Ik denk dat als je 24/7 kan verkopen dat dit interessanter is dan maar een beperkt deel. Ik denk namelijk dat er rond de Bravo bijna alleen maar water verkocht wordt in de nacht.
Ik zou echt niet later naar het terrein gaan als ik langer door kan gaan om bandjes te kijken, nu ga ik soms weg omdat er alleen nog maar gestamp is ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Hang Youth is idd een beetje een karikatuur van punk. Ik vind het opzich best grappig en omdat ik links stem kan ik me er best in vinden, maar dit wordt natuurlijk gewoon geboekt omdat het een leuke hype uit Amsterdam is en niet om de kwaliteit.
Ik stem niet links of rechts maar sociaal. Om eerlijk te zijn vind ik selfclaimed linkse mensen zelden links, maar is het meer selling point van iemands imago geworden.

Waardoor je heel weinig unieke eigen meningen meer hebt, maar dat de gros zich uitdraagt zoals het hoort aan een bepaalde kant. Overal tegenaan trappen is in mijn beleving niet links.

Vroeger had je punkers, gabbers, skaters etc. Nu heb je enkel nog links of rechts ofzo. Die termen links of rechts mogen wat mij betreft ook wel minderen. Shit we gaan er weer te diep op in.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Tsja ik heb het al vaak gezegd. Er zijn zoveel andere dance genres waar je ook nog uit kan vissen. Schranz, (Psy) Trance, Breakbeat, Jungle, Dubstep (non Skrillex like), Electro, Progressive House, Ambient, UK Bass, Dub, Minimal, Breakcore of zelfs Jumpstyle, Hardcore of Hardstyle gewoon soms even 1 act dom op het affiche gooien.
 

sjoeske

Playlistbediener
18 jan 2020
40
39
Tsja ik heb het al vaak gezegd. Er zijn zoveel andere dance genres waar je ook nog uit kan vissen. Schranz, (Psy) Trance, Breakbeat, Jungle, Dubstep (non Skrillex like), Electro, Progressive House, Ambient, UK Bass, Dub, Minimal, Breakcore of zelfs Jumpstyle, Hardcore of Hardstyle gewoon soms even 1 act dom op het affiche gooien.
Persoonlijk ben ik daar ook voorstander van gewoon de x-ray gebruiken voor wat diversere stylen. Zelf ben ik buiten andere genres ook fan van Terror, dat lijkt me nou eens echt lachen gewoon effe een uurtje rammen. Zou best nog wel eens legendarisch kunnen worden ??
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Persoonlijk ben ik daar ook voorstander van gewoon de x-ray gebruiken voor wat diversere stylen. Zelf ben ik buiten andere genres ook fan van Terror, dat lijkt me nou eens echt lachen gewoon effe een uurtje rammen. Zou best nog wel eens legendarisch kunnen worden ??
Ja om een of andere reden blijven ze daar vandaan. Terwijl in dat soort genres echt wel kwaliteit zit zo nu en dan. En ik roep al een tijdje om gewoon 1x midden op de dag Angerfist Live neer te zetten met een dikke show.


Dit in de Bravo en je bent een uurtje los hoor. En het is niks meer commercieel of slechter dan Amelie Lens of Ben Klock. Ik denk oprecht dat je er stiekem veel Lowlanders er mee kan verrassen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.484
6.150
Zijn er hier mensen van plan om de Stefano Keizers en Tineke Schouten combo te gaan bewonderen? Heb zelf helaas geen LL tickets maar ben me een partij benieuwd hoe dat gaat uitpakken!
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Zijn er hier mensen van plan om de Stefano Keizers en Tineke Schouten combo te gaan bewonderen? Heb zelf helaas geen LL tickets maar ben me een partij benieuwd hoe dat gaat uitpakken!
alleen als ik dan ff niks te doen heb of als het regent ;-)
Maar dat geldt voor mij sowieso voor het randprogramma ...en eigenlijk is het altijd de moeite waard als ik binnenval
Wel een unieke combi inderdaad...
 

smearsel

Campingartiest
2 feb 2019
84
158
Ja om een of andere reden blijven ze daar vandaan. Terwijl in dat soort genres echt wel kwaliteit zit zo nu en dan. En ik roep al een tijdje om gewoon 1x midden op de dag Angerfist Live neer te zetten met een dikke show.
Dit zou me echt bijzonder gaaf lijken! Ben normaliter ook jaarlijks te vinden op de grote hardstyle/hardcore feesten als Defqon en Qlimax, zou het wel leuk vinden om het deel van m'n vriendengroep dat niet naar die feesten gaat maar wél naar Lowlands eens te laten ervaren hoe zoiets nou live is. Nu is er vaak op de zondag op de Desperados stage als een van de afsluiters wel een uurtje een oude hardcore artiest, maar de meesten liggen dan al te slapen of weten er niet van. Er stonden de laatste keer misschien net 100 mensen toen Promo de boel afsloot.

Moet ik zeggen dat ik Angerfist dan niet per sé hoef te horen, vind die man de laatste jaren echt steeds minder interessant aan het worden. Zou dan een naam als Mad Dog al gaver vinden op Lowlands, die heeft laatst bijvoorbeeld nog een EP uitgebracht die echt wat meer teruggaat naar de sound van vroeger. Dat heeft mijns inziens ook wat raakvlak met de harde techno die de laatste jaren enorm in opkomst is en zou het daarom misschien wat beter doen. Bij een naam als Angerfist denk ik dat het vooral publiek trekt omdat het die ene hardcore artiest is waar iedereen wel eens van gehoord heeft, terwijl er ook namen zijn die op muzikaal vlak wat meer toevoegen.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
405
252
Vandaag de Lowlands-playlist een beetje afgestruind. Working Men's Club kende ik nog niet en klinkt wel lekker hoor. Naar Django Django en Froukje ben ik ook benieuwd live.
Verder vind ik het op heden redelijk veilig geprogrammeerd en mis nog een 'raadselachtig' randje met namen zoals Johnny Marr, Good, the Bad & the Queen en New Order zoals in 2019. Wie weet zitten er (voor mij) nog mooie verrassingen in de laatste worp :).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.347
1.801
Vandaag de Lowlands-playlist een beetje afgestruind. Working Men's Club kende ik nog niet en klinkt wel lekker hoor. Naar Django Django en Froukje ben ik ook benieuwd live.
Verder vind ik het op heden redelijk veilig geprogrammeerd en mis nog een 'raadselachtig' randje met namen zoals Johnny Marr, Good, the Bad & the Queen en New Order zoals in 2019. Wie weet zitten er (voor mij) nog mooie verrassingen in de laatste worp :).
Working Men's Club is echt een parel in de programmering. Dat eerste album heb ik helemaal grijs gedraaid. Kijk ik enorm naar uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en daily

Gebruikers die dit onderwerp bekijken