Ik snap de vergelijking niet helemaal. Omdat rappers dit doen, dan mag dat andere ook wel..... Ik heb ook 2 dochters, dus daar erger ik me kapot aan. Al had ik daar niet eens twee dochters voor nodig. Bij mij thuis mag een rapper als Boef niet eens gedraaid worden. En rappers die met dat soort termen gooien...... volgens mij zijn er ook rappers die deze termen niet nodig hebben. Wat nog mooier zou zijn van HY is dat ze het talent zouden hebben deze boodschap over te brengen zonder andere mensen te kwetsen. Ik zie het nut er niet van in om deze termen te gebruiken en dit dan een functie te noemen. Ik zou er veel meer respect voor hebben als je dat niet nodig hebt. Btw Raggende Mannen waren tekstueel vele malen beter dan dit kleuterklasje.Ik begrijp je punt wel Marc maar toch kijk ik er anders tegenaan. Er zijn ook zoveel rappers die het continu over bitches, rape en andere vrouwonvriendelijke zaken hebben. Als vader van drie dochters vind ik daar ook wat van, als muziekliefehebber begrijp ik de subcultuur. En met rappers daar hebben in het algemeen minder mensen moeite mee (omdat het Engels is). Hoewel Donnie kan er ook wat van...Het is een beetje tijdsgeest en eigen smaak en kraak lijkt me. Wat ik mooi vind aan Hang Youth is dat ze compromisloos taal gebruiken om hun boodschap over te brengen. En dat dit schuurt en pijn doet heeft dan weer een functie. Niet alle tekst is alleen K en ik kan om het meeste ook kostelijk lachen. Beetje zoals om de raggende mannen voorheen,
En ach meningen verschillen en dat is maar goed ook :-
Gelukkig verschillen meningen, maar even lekker discussieren kan soms ook tot andere inzichten leiden. Ook voor mij. Misschien ben ik wel teleurgesteld omdat ik in eerste instantie dacht, dit klinkt lekker zeg en daarna de teleurstlling kwam toen ik meerdere nummers luisterde en iedere keer die termen voorbij kwamen...... gemiste kans....