Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Hang Youth kan ik ook niet naar luisteren. Sterker nog ik vind het schandalig dat lowlands het boekt. In 1 nummer zo vaak met kK schelden. Ik vind het enorm gênant Maarja wie ben ik.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ja, dat is voor mij ook wel een dingetje. Ik scheld daar dan nooit mee, maar betrap mezelf wel regelmatig op een vloek of een andere ziekte. Ben ik ook niet trots op. Toch wil ik dit live wel weer zien ondanks dat ik daar ook niet echt tegen kan, kweetnie. Gewoon een beetje hypocriet van me denk ik.
Eh nee, niet hypocriet hoor. Ben ook niet roomser dan de paus, maar dat is voor mij echt wel de grens. Ik vind het ook onnodig. Was ook mijn eerste intentie, leuk en interessant om live te zien, maar dat leek op een gegeven moment een rode draad en dan hou ik het maar voor gezien ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Hang Youth kan ik ook niet naar luisteren. Sterker nog ik vind het schandalig dat lowlands het boekt. In 1 nummer zo vaak met kK schelden. Ik vind het enorm gênant Maarja wie ben ik.
Jij ben Roluf en ik snap je bezwaar / gevoel….
Nog niet zo over nagedacht hoe jij het stelt, maar daar zit wel wat in….. toen de zanger van Architects het voor vrouwen opnam vonden we het allemaal prachtig…. en dan dit en ook zo vaak…. Tja….
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Eh nee, die lieten mij er vrij in. Dit is mijn eigen mening. Iets met normen en waarden etc. maar als anderen het heel cool en leuk vinden, dat is totaal prima. Het is alleen lastig als je andere mensen gaat kwetsen door met deze termen te gooien. Het boet voor mij dan behoorlijk aan kracht in dat je dit blijkbaar nodig hebt. Maar goed one day fly. Enjoy de show en ik hoop niet dat je hieraan terug hoeft te denken mocht je er ooit echt mee in aanraking komen. Santé
Misschien lag het aan mijn verkeerde keus van het woord ''je'' ouders, maar ik bedoelde natuurlijk niet letterlijk jouw ouders, maar ouders in algemene zin. Het was als flauw grapje bedoeld met de boodschap dat je zodanig ouder bent geworden, dat je niet meer de nood voelt om samen met jongeren radicaal tegen de status quo aan te trappen, zoals je misschien wel deed in de jaren 80 of 90 (afhankelijk van hoe oud je bent natuurlijk).

Ik begrijp uiteraard dat je prima iets niet leuk kunt vinden, terwijl anderen het wel leuk vinden, maar daar ging mijn opmerking dus niet echt over.

In ieder geval, sorry als het verkeerd aankwam. ?

En om mijn perspectief rond het schelden met ziektes te delen: het doet voor mij persoonlijk niet veel weg van de muziek of de ''message'', en ik zie het zelf ook helemaal niet als het verwerpen van de ernst van de genoemde ziektes. Ik zie het als edgy manier om lekker cheap en snel aandacht te trekken om op die manier je ideeën verder te verspreiden, net zoals de punk- en shockrockers dat ook deden, met als verschil dat het toen ging over woorden als tyfus, cholera, pleuris of tering.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Een punkband met een linkse boodschap? You must be new here... Ik raad je dan aan niet de teksten van Fever 333 te lezen.

En met ziektes schelden is een Nederlandse traditie. Danny de Munk zong al "Krijg toch allemaal de klere" en de Heideroosjes plakken er gewoon drie achter elkaar in Teringtyfustakketrut. Of is dat niet zo'n probleem? Zoals Steff rapt (in Bad Influencer):
Mwah ik deel de mening van Marc wel. Het voelt allemaal erg goedkoop aan bij Hang Youth. Een linkse boodschap is niet erg, maar ze lijken er gewoon mee te willen scoren. Dan is het helemaal niet zo links meer imo. Het is een moeilijk te onderbouwen en een echte gevoelskwestie. Maar ik had eenzelfde gevoel, net of je er dwars doorheen prikt. Een van hun clips op Zuidas is en enorme ripoff van Rage Against The Machine trouwens.


 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Misschien lag het aan mijn verkeerde keus van het woord ''je'' ouders, maar ik bedoelde natuurlijk niet letterlijk jouw ouders, maar ouders in algemene zin. Het was als flauw grapje bedoeld met de boodschap dat je zodanig ouder bent geworden, dat je niet meer de nood voelt om samen met jongeren radicaal tegen de status quo aan te trappen, zoals je misschien wel deed in de jaren 80 of 90 (afhankelijk van hoe oud je bent natuurlijk).

Ik begrijp uiteraard dat je prima iets niet leuk kunt vinden, terwijl anderen het wel leuk vinden, maar daar ging mijn opmerking dus niet echt over.

In ieder geval, sorry als het verkeerd aankwam. ?

En om mijn perspectief rond het schelden met ziektes te delen: het doet voor mij persoonlijk niet veel weg van de muziek of de ''message'', en ik zie het zelf ook helemaal niet als het verwerpen van de ernst van de genoemde ziektes. Ik zie het als edgy manier om lekker cheap en snel aandacht te trekken om op die manier je ideeën verder te verspreiden, net zoals de punk- en shockrockers dat ook deden, met als verschil dat het toen ging over woorden als tyfus, cholera, pleuris of tering.
Oh nee hoor, ik ken de uitspraak en vaak zijn alle clichés waar, maar wellicht ervaar je dat zelf ook nog een keer of al. Enne radicaal ben ik nooit echt geweest ?

Kwam niet verkeerd aan, het viel bij mij verkeerd. Kan ook heel goed aan mij liggen. Al zie ik ook wat andere mensen hier, die het ook wel vinden steken.

Ik ben inderdaad wel gevoelig voor meer dan alleen de muziek. Maar dat ben ik. Ik vind het juist krachtiger als je dat soort woorden / teksten niet nodig hebt. En de vergelijking met de andere ziektes snap ik wel, maar hoeveel mensen ken jij die daar aan geleden hebben / zijn overleden? Het zijn geen ziektes meer van deze tijd (tyfus, tering en pleuris) waar mensen keihard aan doodgaan.

Maar ik waardeer je reactie.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Mwah ik deel de mening van Marc wel. Het voelt allemaal erg goedkoop aan bij Hang Youth. Een linkse boodschap is niet erg, maar ze lijken er gewoon mee te willen scoren. Dan is het helemaal niet zo links meer imo. Het is een moeilijk te onderbouwen en een echte gevoelskwestie. Maar ik had eenzelfde gevoel, net of je er dwars doorheen prikt. Een van hun clips op Zuidas is en enorme ripoff van Rage Against The Machine trouwens.


Wil ik deze clip wel zien ??
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
828
535
Mwah ik deel de mening van Marc wel. Het voelt allemaal erg goedkoop aan bij Hang Youth. Een linkse boodschap is niet erg, maar ze lijken er gewoon mee te willen scoren. Dan is het helemaal niet zo links meer imo. Het is een moeilijk te onderbouwen en een echte gevoelskwestie. Maar ik had eenzelfde gevoel, net of je er dwars doorheen prikt.
Ik heb wel het idee dat het oprecht is, maar kan me heel goed voorstellen dat je dat niet uit de nummers naar voren vindt komen. Ik vind het juist wel wat hebben om zo'n boodschap tot iets terug te brengen dat nauwelijks meer dan een meme is.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
828
535
Het zijn geen ziektes meer van deze tijd (tyfus, tering en pleuris) waar mensen keihard aan doodgaan.
Jaarlijks sterven anderhalf miljoen mensen aan tbc (tering dus). Maar nauwelijks in Nederland, nee. Die worden zijn natuurlijk ingeburgerd geraakt toen dat wèl zo was, net zoals kanker nu. Ik ken zelf overigens niemand die aan kanker is overleden.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Jaarlijks sterven anderhalf miljoen mensen aan tbc (tering dus). Maar nauwelijks in Nederland, nee. Die worden zijn natuurlijk ingeburgerd geraakt toen dat wèl zo was, net zoals kanker nu. Ik ken zelf overigens niemand die aan kanker is overleden.
Wat is nu je punt?
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
828
535
Zal wel te maken hebben met het wegvallen van Awakenings. Maar kan me niet voorstellen dat 'ie goedkoop is. Zet hem dan in de Alpha en investeer het prijsverschil met een ekte Alpha-act in een heftige lichtshow.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

sjoeske

Playlistbediener
18 jan 2020
37
39
Slechtste boeking vind ik nog wel om alweer Ben Klock te boeken...
Eens. Pukkelpop staat Paula Temple die had ik graag zien komen of Rødhåd. Zo wie zo laatste jaren vind ik de Techno line up wat minder, lees te soft. Maar goed dat is ook smaak, ik wil gewoon rammen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Eens. Pukkelpop staat Paula Temple die had ik graag zien komen of Rødhåd. Zo wie zo laatste jaren vind ik de Techno line up wat minder, lees te soft. Maar goed dat is ook smaak, ik wil gewoon rammen ?
Dat zijn toch ook cliché namen als de neten. Maar goed mijn jaarlijks terugkerende klacht over het nachtprogramma is dat het te standaard is.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Dat zijn toch ook cliché namen als de neten. Maar goed mijn jaarlijks terugkerende klacht over het nachtprogramma is dat het te standaard is.
Wat zou je dan willen zien? Ik heb overigens helemaal niks met het nachtprogramma. Wat heb je nou in al die jaren gezien dat je dacht wauw ??
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Wat zou je dan willen zien? Ik heb overigens helemaal niks met het nachtprogramma. Wat heb je nou in al die jaren gezien dat je dacht wauw ??
Op Lowlands in de nacht niet heel veel. Ze mogen van meer dance genres gebruik maken in plaatst van iedere willekeurige artiest uit Berlijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken