Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Als in deze tijd QOTSA komt is de line up met wat er nu al staat helemaal goed! Elke goede naam die er dan nog bij komt is mooi meegenomen!
Vooralsnog zitten de kwaliteiten van het affiche wat in het midden segment en wat lager op het affiche. De top en subtop vind ik nog een beetje cliché.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Vooralsnog zitten de kwaliteiten van het affiche wat in het midden segment en wat lager op het affiche. De top en subtop vind ik nog een beetje cliché.
Dat ben ik helemaal met je eens. Er zit aan de bovenkant geen een must see voor mij.

Wel vind ik Stormzy een mooie naam, Chemical brothers zijn visueel wel erg hoogstaand en wil ik het feestje van the opposites misschien wel meepakken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Dat ben ik helemaal met je eens. Er zit aan de bovenkant geen een must see voor mij.

Wel vind ik Stormzy een mooie naam, Chemical brothers zijn visueel wel erg hoogstaand en wil ik het feestje van the opposites misschien wel meepakken.
Ik vind Stormzy vrij matig eigenlijk. Heeft me nooit kunne nboeien ook en ik blijf me afvragen hoe headline waardig hij zou zijn op Lowlands. Ik wacht gewoon de rest van het affiche, maar het zou zomaar kunnen zien dat ik alle 3 de Alpha headliners ontloop.
 

r-pzkfw

Campingartiest
13 mrt 2018
78
14
Ik vind Stormzy vrij matig eigenlijk. Heeft me nooit kunne nboeien ook en ik blijf me afvragen hoe headline waardig hij zou zijn op Lowlands. Ik wacht gewoon de rest van het affiche, maar het zou zomaar kunnen zien dat ik alle 3 de Alpha headliners ontloop.
Ben ik helemaal met je eens, vond de vorige show van Stormzy op lowlands wel leuk maar niet headliner waardig. Hetzelfde heb ik met chemical brothers.
QOTSA maakte op mij de vorige keer dat ik ze zag ook geen denderende indruk.
Echter ben ik over het algemeen weinig in de Alpha te vinden en kom ik uberhaupt niet voor de headliners
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik vind Stormzy vrij matig eigenlijk. Heeft me nooit kunne nboeien ook en ik blijf me afvragen hoe headline waardig hij zou zijn op Lowlands. Ik wacht gewoon de rest van het affiche, maar het zou zomaar kunnen zien dat ik alle 3 de Alpha headliners ontloop.
Maar dat is toch juist mooi aan lowlands, Stormzy is niet de grootste naam in NL. Heeft een headline show gegeven in Engeland waar iedereen lyrisch over is. En dan durft lowland het in Nederland als headliner te programmeren.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Stormzy vind ik zelf wel een fijne headliner. Al kun je je afvragen of hij in normalere tijden ook bovenaan het affiche zou staan. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Liam Gallagher. De vraag stellen is hem natuurlijk ook al een beetje beantwoorden.

Chemical Brothers is op papier een keurige headliner, maar voor mijn gevoel is daar de echte glans inmiddels ook wel een beetje vanaf.

Toch vind ik het gezien de beschikbaarheid van namen niet slecht wat ze tot dusverre hebben geboekt. Maar een paar namen erbij in het 'hogere segment', dat zou wel echt te gek zijn. Een PJ Harvey, Ben Howard, The Xx, Sigur Ros, Alt-J, Moderat, die categorie. Niet dat die allemaal beschikbaar zijn hoor, maar meer ter indicatie.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Vooralsnog zitten de kwaliteiten van het affiche wat in het midden segment en wat lager op het affiche. De top en subtop vind ik nog een beetje cliché.

Vind QOTSA ook vrij cliché om eerlijk te zijn.

Niet dat het per se erg is overigens, maar zou wel liever een andere naam bovenaan het affiche zien. Een van de acts uit het rijtje dat Raskolnikov hierboven noemt bijvoorbeeld.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Denk overigens dat Oscar And The Wolf wel erbij zal komen op Lowlands, denken jullie niet?

Niet dat ik daar zelf heel enthousiast van word, maar wel een goede kanshebber denk ik.
 

tmstms

Playlistbediener
10 jul 2019
13
2
Niet in de categorie VS danwel andere buitenlandse acts, maar Goldband zou er wel bij mogen van mij. nog steeds spijt van dat ik die in 2019 gemist heb in de Sexyland.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Denk overigens dat Oscar And The Wolf wel erbij zal komen op Lowlands, denken jullie niet?

Niet dat ik daar zelf heel enthousiast van word, maar wel een goede kanshebber denk ik.

Die zullen ongetwijfeld bij de volgende lichting namen zitten. In 2016 voor het laatst op Lowlands en is een prima band voor in de Alpha dat een breed publiek trekt.

Vond er zelf in 2016 overigens weinig aan op Lowlands, maar iedereen om mij heen was behoorlijk enthousiant
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Die zullen ongetwijfeld bij de volgende lichting namen zitten. In 2016 voor het laatst op Lowlands en is een prima band voor in de Alpha dat een breed publiek trekt.

Vond er zelf in 2016 overigens weinig aan op Lowlands, maar iedereen om mij heen was behoorlijk enthousiant
Het is geen slechte band, maar krijgen een iets te hoge spot naar mijn zin waarschijnlijk. Als we nog wat Belgen boeken laat het dan maar Amenra en Soulwax zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.022
Het is geen slechte band, maar krijgen een iets te hoge spot naar mijn zin waarschijnlijk. Als we nog wat Belgen boeken laat het dan maar Amenra en Soulwax zijn.
Als we gaan kijken naar zalen, zou Amenra zo wat op dezelfde positie als Idles moeten komen...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.022
Nee.. IDLES slaat op LL meer aan dan Amenra (helaas).
Oh, dat weet ik wel, maar doelde meer op het feit dat ze beiden zo'n beetje dezelfde zalen vullen, dus daarom zou het dezelfde positie moeten zijn. IDLES had echt stukken lager moeten staan, maar goed, volgens mij zijn we het daar wel over eens.
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
583
371
En the black keys? Die hebben laatst een nieuw album uitgebracht lijkt me wel heel leuk om te zien...
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Oh, dat weet ik wel, maar doelde meer op het feit dat ze beiden zo'n beetje dezelfde zalen vullen, dus daarom zou het dezelfde positie moeten zijn. IDLES had echt stukken lager moeten staan, maar goed, volgens mij zijn we het daar wel over eens.

Ik ben best groot Amenra fan, en in 2018 ook op Lowlands gezien, maar het slaat gewoon niet aan joh op Lowlands. Het feestpubliek op Lowlands houdt amper van metal, laat staan de loodzware metal van Amenra.
De hoop op metal op Lowlands heb ik dan ook al een tijdje opgegeven (is ook niet erg though), maar ik hoop toch echt dat Lowlands meer in gaat zetten op (post)punk, garage, hardcore, psychedelische rock. Dit zijn ook onder jeugd best populaire genres. Het hoeft allemaal niet in de Bravo en Alpha, maar aan meer stevige gitaar is Lowlands echt aan toe (ik tenminste haha)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken