Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
DennisvdBr wrote:
maandag na 19:30 lineup Reading/Leeds UK
met 2 mainstage’s en 6 headliners, maar 1 headliner van 2020

misschien intressante lineup voor Lowlands?

Dat is Liam Gallagher, die had zichzelf al bevestigd via Twitter deze week. Zal ook wel weer Lowlands aandoen.
dat van Liam had ik gemist dan... maar wel vrij obvious
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Heb echt 0 verstand van contracten en hoe de boekingen van festivals gaan. Misschien dat hier iemand met meer kennis van zaken zit: is er een mogelijkheid dat de boeking van Post Malone op Pinkpop 2020 (Mojo) wordt 'doorgeschoven' naar Lowlands 2021 (Mojo)?

Zou Post Malone namelijk graag op Lowlands zien. Is zo'n grote naam die het affiche naar mijn mening nog nodig heeft.

QOTSA hoeft van mij dan weer niet. Dojo Cat mag dan weer wel van die poster.

Stormzy, Liam Gallagher, Lewis Capaldi en Fever 333 waren voor LL20 ook al aangekondigd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Past ook beter bij Lowlands dan op Pinkpop naar mijn mening. Kwa balans vind ik QOTSA ook wel nice. Maar die hebben wel de topjaren achter hun. Toevallig laatste 2 weken veel geluisterd.

Post Malone zou de The Opposites enigszins ook wel verklaren budget technisch gezien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.987
8.639
Post Malone, QotSA en Liam/Opposites zou ik alsnog prima vinden voor LL.

Dat zou de bovenkant wel mooi in evenwicht zetten ja. Hier zou ik wel voor tekenen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Past ook beter bij Lowlands dan op Pinkpop naar mijn mening. Kwa balans vind ik QOTSA ook wel nice. Maar die hebben wel de topjaren achter hun. Toevallig laatste 2 weken veel geluisterd.

Post Malone zou de The Opposites enigszins ook wel verklaren budget technisch gezien.

Grappig, vond de stream van 2005 QOTSA op LL supertof

Post Malone mag inderdaad wel naar LL komen. Hoe dat met contracten zit? Geen idee.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.409
3.376
Als het dan toch zo zou zijn dat Post Malone naar Lowlands 'verschoven' wordt. Dan mogen ze Liam de andere kant wel opsturen, komen allebei beter tot hun recht op het festival waar ze in 2020 niet stonden lijkt me.
Kan Pinkpop op zoek naar een nieuwe headliner, en heeft Lowlands een meer passende headliner met Posty.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Indiaantje89 wrote:
Post Malone, QotSA en Liam/Opposites zou ik alsnog prima vinden voor LL.

Liam Gallagher een halve headliner? Zou me niks verbazen als die in de Bravo staat.
Daarom schrijf ik ook Liam/The Opposites.. vind ik ook niet echt een Alpha headliner nee, met alle respect voor de man. Maar goed vind ik van Opposites ook niet :D.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Als je Liam op een festival zet waar Engelsen in grote getale naartoe kunnen (dus niet eentje dat anderhalf jaar eerder in een paar uur uitverkocht), dan kun je die wel op een podium met de capaciteit van de Alpha neerzetten, maar op Lowlands lijkt het me geen goed idee. Opposites is gewoon enorm populair en heeft in de afgelopen 5 jaar 2 optredens in Nederland gedaan, waarvan eentje onaangekondigd in een kleine tent. Ik ga er dan wel vanuit dat er een exclusiviteitsgarantie is opgenomen in het contract.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Indiaantje89 wrote:
Post Malone, QotSA en Liam/Opposites zou ik alsnog prima vinden voor LL.

Liam Gallagher een halve headliner? Zou me niks verbazen als die in de Bravo staat.

Of Heineken van mij part..... ik denk dat erg afhankelijk gaat zijn van het aanbod.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Als je Liam op een festival zet waar Engelsen in grote getale naartoe kunnen (dus niet eentje dat anderhalf jaar eerder in een paar uur uitverkocht), dan kun je die wel op een podium met de capaciteit van de Alpha neerzetten, maar op Lowlands lijkt het me geen goed idee. Opposites is gewoon enorm populair en heeft in de afgelopen 5 jaar 2 optredens in Nederland gedaan, waarvan eentje onaangekondigd in een kleine tent. Ik ga er dan wel vanuit dat er een exclusiviteitsgarantie is opgenomen in het contract.

Klopt, maar internationaal staat het niet erg sterk. Of denken jullie daar anders over?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
zworp4 wrote:
Als je Liam op een festival zet waar Engelsen in grote getale naartoe kunnen (dus niet eentje dat anderhalf jaar eerder in een paar uur uitverkocht), dan kun je die wel op een podium met de capaciteit van de Alpha neerzetten, maar op Lowlands lijkt het me geen goed idee. Opposites is gewoon enorm populair en heeft in de afgelopen 5 jaar 2 optredens in Nederland gedaan, waarvan eentje onaangekondigd in een kleine tent. Ik ga er dan wel vanuit dat er een exclusiviteitsgarantie is opgenomen in het contract.

Klopt, maar internationaal staat het niet erg sterk. Of denken jullie daar anders over?
Heeft Lowlands een internationale uitstraling? Het is wel een beetje een oerHollands feestje heb ik het idee.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Klopt, maar internationaal staat het niet erg sterk. Of denken jullie daar anders over?
The Editors als headliner, wat dacht je daarvan? Die staan in Engeland ergens in de middag op het podium, dus daarvan kun je eerder zeggen dat het internationaal niet sterk staat ipv een act waarvan een buitenlander gewoon niet weet wie het zijn, dus ook geen idee van de populariteit heeft.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
@Marc wrote:
Klopt, maar internationaal staat het niet erg sterk. Of denken jullie daar anders over?

The Editors als headliner, wat dacht je daarvan? Die staan in Engeland ergens in de middag op het podium, dus daarvan kun je eerder zeggen dat het internationaal niet sterk staat ipv een act waarvan een buitenlander gewoon niet weet wie het zijn, dus ook geen idee van de populariteit heeft.
Alsjeblieft, zou je dat nooit meer willen doen? Mijn allergie rondom Editors, is er om The voor te zetten ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
zworp4 wrote:

@Marc wrote:
Klopt, maar internationaal staat het niet erg sterk. Of denken jullie daar anders over?


The Editors als headliner, wat dacht je daarvan? Die staan in Engeland ergens in de middag op het podium, dus daarvan kun je eerder zeggen dat het internationaal niet sterk staat ipv een act waarvan een buitenlander gewoon niet weet wie het zijn, dus ook geen idee van de populariteit heeft.

Alsjeblieft, zou je dat nooit meer willen doen? Mijn allergie rondom Editors, is er om The voor te zetten ?
Mijn allergie rondom Editors, is Editors zelf.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken