Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik was fan.. ik vind Editors in NL/BE ook een terechte eigenlijk. Alleen jammer dat de herhaal factor zo hoog ligt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Charli XCX, Yungblud, Sigrid, Jack Harlow, Neck Deep

Er ook bij voor Reading/Leeds.

Charli en Neck Deep mogen van mij ook doorkomen. Yungblud zal er ook wel bijkomen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik was fan.. ik vind Editors in NL/BE ook een terechte eigenlijk. Alleen jammer dat de herhaal factor zo hoog ligt.

Editors hadden er m.i. verstandig aan gedaan om na The Weight of Your Love te stoppen. Zoals (the) Maccabees wel deden na precies 4 albums. Daar denk ik nog regelmatig met mijn hart "jammer dat ze gestopt zijn" terwijl mijn verstand zegt dat ze precies op tijd de stekker eruit hebben getrokken. Had ik bij Editors liever ook gezien. Maar heb zulke aangename herinneringen aan vooral de eerste twee albums als soundtrack bij mijn toenmalige leven dat ik er niet lullig over ga doen dat ze nog bestaan. Ja, ik heb een groot hart. Applaus voor mijzelf!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
@Marc wrote:

zworp4 wrote:
Als je Liam op een festival zet waar Engelsen in grote getale naartoe kunnen (dus niet eentje dat anderhalf jaar eerder in een paar uur uitverkocht), dan kun je die wel op een podium met de capaciteit van de Alpha neerzetten, maar op Lowlands lijkt het me geen goed idee. Opposites is gewoon enorm populair en heeft in de afgelopen 5 jaar 2 optredens in Nederland gedaan, waarvan eentje onaangekondigd in een kleine tent. Ik ga er dan wel vanuit dat er een exclusiviteitsgarantie is opgenomen in het contract.


Klopt, maar internationaal staat het niet erg sterk. Of denken jullie daar anders over?

Heeft Lowlands een internationale uitstraling? Het is wel een beetje een oerHollands feestje heb ik het idee.

Geen idee, vind jij van niet dan? Heb ook geen idee hoeveel buitenlandse festivalgangers op LL afkomen. Iemand een idee?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
@Marc wrote:
Klopt, maar internationaal staat het niet erg sterk. Of denken jullie daar anders over?

The Editors als headliner, wat dacht je daarvan? Die staan in Engeland ergens in de middag op het podium, dus daarvan kun je eerder zeggen dat het internationaal niet sterk staat ipv een act waarvan een buitenlander gewoon niet weet wie het zijn, dus ook geen idee van de populariteit heeft.

Is daar sprake van? Volgens mij is Editors in NL gewoon heel populair volgens mij. Doen het beter hier dan thuis.

Als ik naar een festival in Duitsland ga, dan zie ik liever Editors als headliner dan een Duitse act die ik niet ken ook al is deze heel populair onder de Duitse festivalbezoekers.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:

@Marc wrote:

zworp4 wrote:
Als je Liam op een festival zet waar Engelsen in grote getale naartoe kunnen (dus niet eentje dat anderhalf jaar eerder in een paar uur uitverkocht), dan kun je die wel op een podium met de capaciteit van de Alpha neerzetten, maar op Lowlands lijkt het me geen goed idee. Opposites is gewoon enorm populair en heeft in de afgelopen 5 jaar 2 optredens in Nederland gedaan, waarvan eentje onaangekondigd in een kleine tent. Ik ga er dan wel vanuit dat er een exclusiviteitsgarantie is opgenomen in het contract.


Klopt, maar internationaal staat het niet erg sterk. Of denken jullie daar anders over?


Heeft Lowlands een internationale uitstraling? Het is wel een beetje een oerHollands feestje heb ik het idee.

Geen idee, vind jij van niet dan? Heb ook geen idee hoeveel buitenlandse festivalgangers op LL afkomen. Iemand een idee?
Dat idee heb ik niet echt. Er zijn festivals waar ik meer nationaliteiten hoor en zie dan op Lowlands, Komt denk ik ook een klein beetje door die jaren dat ze binnen een paar minuten uitverkocht waren denk ik. Denk dat het daarom voor buitenlandse bezoekers niet altijd even aantrekkelijk was.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
405
252
Liam/The Chemical Brothers - Opposites/Underworld - Stomzy/QTSA

Een mens mag hopen toch? Laat vooral weten hoe jullie lijstjes eruit zien :)!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
@Marc wrote:

Indiaantje89 wrote:

@Marc wrote:

zworp4 wrote:
Als je Liam op een festival zet waar Engelsen in grote getale naartoe kunnen (dus niet eentje dat anderhalf jaar eerder in een paar uur uitverkocht), dan kun je die wel op een podium met de capaciteit van de Alpha neerzetten, maar op Lowlands lijkt het me geen goed idee. Opposites is gewoon enorm populair en heeft in de afgelopen 5 jaar 2 optredens in Nederland gedaan, waarvan eentje onaangekondigd in een kleine tent. Ik ga er dan wel vanuit dat er een exclusiviteitsgarantie is opgenomen in het contract.


Klopt, maar internationaal staat het niet erg sterk. Of denken jullie daar anders over?


Heeft Lowlands een internationale uitstraling? Het is wel een beetje een oerHollands feestje heb ik het idee.


Geen idee, vind jij van niet dan? Heb ook geen idee hoeveel buitenlandse festivalgangers op LL afkomen. Iemand een idee?

Dat idee heb ik niet echt. Er zijn festivals waar ik meer nationaliteiten hoor en zie dan op Lowlands, Komt denk ik ook een klein beetje door die jaren dat ze binnen een paar minuten uitverkocht waren denk ik. Denk dat het daarom voor buitenlandse bezoekers niet altijd even aantrekkelijk was.

Daar zit wat in, was niet altijd de gelegenheid om even rustig de kaartje te kopen, alhoewel dat bij Glastonbury ook niet zo makkelijk is.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Liam/The Chemical Brothers – Opposites/Underworld – Stomzy/QTSA

Een mens mag hopen toch? Laat vooral weten hoe jullie lijstjes eruit zien :)!

Mooi lijstje, kan ik mee leven. Zou graag The XX er bij willen zetten. Nu wel heel veel Reading / Leeds

Sowieso blij om te zien dat The Fever 333 daar ook op de line up staat ???
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
405
252
Dat zijn mooie namen. The Xx (2017) en The Fever 333 (2018) waren echt top op Lowlands. Die mogen zeker doorkomen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Ik hoop op Placebo in de Bravo terwijl The Opposites de Alpha aan het afbreken zijn

Placebo zou top zijn. Keuze dan snel gemaakt, maar ik verwacht dat ze die dan ook in de Alpha neerzetten toch?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Dat zijn mooie namen. The Xx (2017) en The Fever 333 (2018) waren echt top op Lowlands. Die mogen zeker doorkomen.

Beide inderdaad hele toffe shows. Bij The XX stond ik degene waar mee ik was na 3 nummers aan te kijken van: “is het nou echt zo vreselijk goed live, of heb ik dat alleen?”. Dat had hij inderdaad ook ???

Fever daarna nog een keer in een kleine zaal gezien. Wat een heerlijke energie. Love it ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Fugees op LL zoals op een Nile Rodgers spot, is dat wat? Of de overgebleven Bee Gees?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Fugees op LL zoals op een Nile Rodgers spot, is dat wat? Of de overgebleven Bee Gees?

Fugees zijn niet meer samen.

Ms. Lauryn Hill is daarintegen wel een naam om in de gaten te houden. Ze had in de zomer van 2020 enkele shows in Europa staan, maar nog geen Nederlandse datum. Stond in 2019 nog op North Sea Jazz (als headliner), dus dat maakt dat er wel een kansje voor Lowlands (of DTRH) is. Wel voor de Alpha dan, waar Nile Rodgers gezien de megadrukte ook had moeten staan.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
@Marc wrote:
Fugees op LL zoals op een Nile Rodgers spot, is dat wat? Of de overgebleven Bee Gees?

Fugees zijn niet meer samen.

Ms. Lauryn Hill is daarintegen wel een naam om in de gaten te houden. Ze had in de zomer van 2020 enkele shows in Europa staan, maar nog geen Nederlandse datum. Stond in 2019 nog op North Sea Jazz (als headliner), dus dat maakt dat er wel een kansje voor Lowlands (of DTRH) is. Wel voor de Alpha dan, waar Nile Rodgers gezien de megadrukte ook had moeten staan.

I know, maar juist een reünie zou het goud maken.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
405
252
Diana Ross zou ook nog kunnen op de Chic / Moroder spot. Ze stond dit jaar op het affiche van NSJ. Wie weet zien we haar volgend jaar terug op NSJ en Lowlands. Dst zou weer een mooi feestje worden denk ik zo ?.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Diana Ross zou ook nog kunnen op de Chic / Moroder spot. Ze stond dit jaar op het affiche van NSJ. Wie weet zien we haar volgend jaar terug op NSJ en Lowlands. Dst zou weer een mooi feestje worden denk ik zo ?.
Zal wel of NSJ óf Lowlands zijn en dan kies ik toch voor NSJ.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Diana Ross zou ook gaaf zijn, maar ik kies dan liever voor Fugees of Bee Gees
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Lowlands deelt wel vaker namen met NSJ. Dus zou prima op beide kunnen. Denk dat het idd enorm goed werkt op Lowlands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken