Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Skee Mask is tof ja, en inderdaad iets minder Ben Klock en Nina Kraviz achtige namen. Maar goed ik roep al jaren dat de nachten wel iets diverser mogen op dance gebied.

Dat hippe Dekmantel gedoe hebben we ondertussen ook wel een beetje gezien toch?(wie hapt?)
Ik inderdaad wel, was vooral in mijn hippe periode een groot fan
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ga er wel vanuit dat ze in de nacht staan, zou wel heel merkwaardig zijn mocht dat niet het geval zijn.
Staan met zijn drieën op het podium en wisselen elkaar daar af, het zijn in principe twee losse acts maar draaien op dit soort avonden samen, ze zijn allebei onderdeel van Ilian Tape dus ze draaien behoorlijk in het zelfde straatje.
Skee Mask heeft net een nieuw album gedropt (alleen op vinyl en niet op streamingdiensten) maar is wel te beluisteren op YouTube:
- dan heb je misschien een beter beeld van de muziek.
Ik heb het geprobeerd, maar nee. Niks voor mij. Maar wie weet dat ik op Lowlands zelf in de nacht een poging waag.
 
  • Leuk
Waarderingen: JamesVlem

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Rag’n’Bone Man, Django Django, Frenna Deluxe, Headie One, Mahalia, MY BABY, Sam Fender, Smith & Burrows, Yussef Dayes, Afra, Bab L’Bluz, BalkanBeats SoundSystem LIVE, Black Country, New Road, La Brigade du Kif, David Keenan, Dubioza Kolektiv, Ghetts, Puma Blue, PVA, seeyousoon, TootArd

Na eerst nog even Metronomy geluisterd te hebben (speciaal het nummer Salted Caramel Ice Cream..... beetje Mika gevoel krijg ik bij dit nummer) ga ik dit keer voor Evian Christ. Even de top 5 op Spotify luisteren.

Salt Carousel (hoezo weer ?)
Ultra
God
Ultra (Yung Sherman remix)
One Life

Ik vind dit in tegenstelling tot andere “dance” muziek niet direct verkeerd. Beetje duister en dreigend zo bij Salt Carousel. Dat heb ik vooral ook bij de eerste uitvoering van Ultra. Zelfs wat “lekker” agressief. God klinkt ook prima. Weet niet hoe dansbaar dit is (ben ook niet echt een danser), maar dit maakt me wel nieuwsgierig. Tot slot nog de andere Ultra versie. Mooie track ook. Beetje filmmuziek. Heeft ook een industrial gevoel. Ja, verassend leuk zeg maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily en Joslittel

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Rag’n’Bone Man, Django Django, Frenna Deluxe, Headie One, Mahalia, MY BABY, Sam Fender, Smith & Burrows, Yussef Dayes, Afra, Bab L’Bluz, BalkanBeats SoundSystem LIVE, Black Country, New Road, La Brigade du Kif, David Keenan, Dubioza Kolektiv, Ghetts, Puma Blue, PVA, seeyousoon, TootArd

Na eerst nog even Metronomy geluisterd te hebben (speciaal het nummer Salted Caramel Ice Cream..... beetje Mika gevoel krijg ik bij dit nummer) ga ik dit keer voor Evian Christ. Even de top 5 op Spotify luisteren.

Salt Carousel (hoezo weer ?)
Ultra
God
Ultra (Yung Sherman remix)
One Life

Ik vind dit in tegenstelling tot andere “dance” muziek niet direct verkeerd. Beetje duister en dreigend zo bij Salt Carousel. Dat heb ik vooral ook bij de eerste uitvoering van Ultra. Zelfs wat “lekker” agressief. God klinkt ook prima. Weet niet hoe dansbaar dit is (ben ook niet echt een danser), maar dit maakt me wel nieuwsgierig. Tot slot nog de andere Ultra versie. Mooie track ook. Beetje filmmuziek. Heeft ook een industrial gevoel. Ja, verassend leuk zeg maar.
Dit is absoluut een van de pareltjes in de line up hoor. Stond overigens ook al eerder op lowlands, als ik me niet vergis. Prachtige muziek.
 

smearsel

Campingartiest
2 feb 2019
83
150
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, wie zouden jullie nog graag op de lineup zien voor dit jaar? Zit nu zelf naar het nieuwe Wolf Alice album te luisteren, en ben daar toch wel erg van onder de indruk! Zou mijns inziens een hele mooie toevoeging zijn. Hebben volgens mij ook nog niet eerder op Lowlands gestaan, en staan de week erna op Reading dus zijn sowieso in de buurt.

Zou verder nog wel echt wat stevigs/alternatiefs willen zien. Iets in het straatje van Sleep Token, Basement, Turnstile of Trapped Under Ice bijvoorbeeld.

Oh, en als ik dan toch bezig ben hoop ik nog op een wat minder 'dansvloer-georiënteerde' elektronische artiest die in de middag kan worden neergezet. Zoals we dat voorgaande jaren zagen met bijvoorbeeld Jon Hopkins, Bicep, Bonobo, George Fitzgerald en Kiasmos.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, wie zouden jullie nog graag op de lineup zien voor dit jaar? Zit nu zelf naar het nieuwe Wolf Alice album te luisteren, en ben daar toch wel erg van onder de indruk! Zou mijns inziens een hele mooie toevoeging zijn. Hebben volgens mij ook nog niet eerder op Lowlands gestaan, en staan de week erna op Reading dus zijn sowieso in de buurt.

Zou verder nog wel echt wat stevigs/alternatiefs willen zien. Iets in het straatje van Sleep Token, Basement, Turnstile of Trapped Under Ice bijvoorbeeld.

Oh, en als ik dan toch bezig ben hoop ik nog op een wat minder 'dansvloer-georiënteerde' elektronische artiest die in de middag kan worden neergezet. Zoals we dat voorgaande jaren zagen met bijvoorbeeld Jon Hopkins, Bicep, Bonobo, George Fitzgerald en Kiasmos.
Ik baal nog steeds van het missen van Fever 333.... die mis ik echt nog wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle en Joslittel

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
416
373
Lathums nieuwe album is uit. Live krijgen we er een indruk van. Ik ga hiervoor. Lekkere set dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, wie zouden jullie nog graag op de lineup zien voor dit jaar? Zit nu zelf naar het nieuwe Wolf Alice album te luisteren, en ben daar toch wel erg van onder de indruk! Zou mijns inziens een hele mooie toevoeging zijn. Hebben volgens mij ook nog niet eerder op Lowlands gestaan, en staan de week erna op Reading dus zijn sowieso in de buurt.

Zou verder nog wel echt wat stevigs/alternatiefs willen zien. Iets in het straatje van Sleep Token, Basement, Turnstile of Trapped Under Ice bijvoorbeeld.

Oh, en als ik dan toch bezig ben hoop ik nog op een wat minder 'dansvloer-georiënteerde' elektronische artiest die in de middag kan worden neergezet. Zoals we dat voorgaande jaren zagen met bijvoorbeeld Jon Hopkins, Bicep, Bonobo, George Fitzgerald en Kiasmos.
Ik zit net toevallig weer eens ouderwets Stereophonics te luisteren. Schotten moeten haalbaar zijn lijkt me, zou ik wel een keer op Lowlands willen zien. Enorm zwak voor die band, yeah I know, niet de stoerste band. Mooie Heineken tent afsluiter.. maar vrij prijzig en zal op Lowlands weinig volk meer trekken. Ook 0 aanleiding verder, maar gewoon een vrijdagavond brainfart.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Stereophonics laatste show in de afas gezien. Ik was toen net hersteld van een gescheurde achillespees, wat een half jaar zonder live muziek betekent. En had enorme knaldrang.
Man wat een slappe hap. Zo ongeïnspireerd. Hoop dat die heel ver weg blijven van ons mooie festival.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
ik vind de kracht van deze line up echt aan de onderkant zitten.
Working men’s club een soort electronische punk. Met dikke beats.
Orla Garland hoop op haar ergens aan het begin van de dag. Gewoon een goede singer song writer.
The lathums zijn hier natuurlijk al gepasseerd.
Ook heel benieuwd naar Heilung. Ziet er echt tof uit op YouTube.
Georgia heb ik hier nog bijna niet voorbij horen komen. Speelt zelf meerdere instrumenten. En echt lekkere synthpop.
Franc Moody Disco!
Azra Colective zal wel een heerlijk feestje worden
Cleopatrick een soort Royal blood maar dan anders
Cavetown. Bizar hoeveel streams zoon ventje al heeft met best lekkere popliedjes
Arlo Parks staat ook heel laag op de Bill had haar al veel hoger verwacht.
Palaye Royal is een soort Panic at the Disco.

het worden echt drukke dagen dit jaar op lowlands!
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Stereophonics laatste show in de afas gezien. Ik was toen net hersteld van een gescheurde achillespees, wat een half jaar zonder live muziek betekent. En had enorme knaldrang.
Man wat een slappe hap. Zo ongeïnspireerd. Hoop dat die heel ver weg blijven van ons mooie festival.
Laatste keer dat ik ze zag was in 013 en toen heb ik genoten. Maar dat was voor hun laatste album en die viel tegen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
ik vind de kracht van deze line up echt aan de onderkant zitten.
Working men’s club een soort electronische punk. Met dikke beats.
Orla Garland hoop op haar ergens aan het begin van de dag. Gewoon een goede singer song writer.
The lathums zijn hier natuurlijk al gepasseerd.
Ook heel benieuwd naar Heilung. Ziet er echt tof uit op YouTube.
Georgia heb ik hier nog bijna niet voorbij horen komen. Speelt zelf meerdere instrumenten. En echt lekkere synthpop.
Franc Moody Disco!
Azra Colective zal wel een heerlijk feestje worden
Cleopatrick een soort Royal blood maar dan anders
Cavetown. Bizar hoeveel streams zoon ventje al heeft met best lekkere popliedjes
Arlo Parks staat ook heel laag op de Bill had haar al veel hoger verwacht.
Palaye Royal is een soort Panic at the Disco.

het worden echt drukke dagen dit jaar op lowlands!
Leuke opsomming ??
Ik vind Palaye Royal ook wel wat hebben van 30 seconds to Mars

Komt ook nog meer bij, maar tot nu veel interessants inderdaad.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken