Ik sta er misschien anders in dan dat je denkt. Misschien geen onderwerp voor hier inderdaad. Maar ik ben of voor verplicht vaccineren (net zoals wij allemaal niet aan kunnen ontkomen om belasting te betalen), of je voegt daad bij woord en geeft men een "vrije" keuze daar in. Maar dan dus ook echt vrij, en niet via allerlei omwegen toch indirect verplicht als je iets wil doen (vakantie, festival, restaurant, school etc.). En nogmaals ik laat mij zelf wel vaccineren, dus voor mij zelf is dit geen punt van discussie. Maar mensen moeten inderdaad wel de vrije keuze kunnen maken zonder er tig van consequenties aan te koppelen.
Of je hebt schijt aan de mensenrechten en verplicht het dus gewoon, prima wat mij betreft. Maar wees er dan ook eerlijk over. Of je hebt geen schijt aan mensenrechten en geeft men inderdaad een vrije keuze om te maken. En vooral voor een evenement als Lowlands die uitgesproken is voor vrijheid en voor mensenrechten (daarom loopt Amnesty International er ook altijd rond). Dan moet je ook je daar ook aan houden als je het mij vraagt.
Maar goed, de financiële drang zal het wel winnen van het moraal aspect gok ik.