Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Tof lijstje,

Voor mij al een stuk beter dan de eerste namen van vorig jaar. Echter qua echte headliners is het nog niet wat. Chemical brothers waren er natuurlijk aantal jaren geleden ook al en liam galllagher vind ik niet zo heel intressant

Als iemand z'n kaartje wil verkopen ....

Ik zou al gaan als het bij deze namen blijft haha.

Maar Liam gaat dus "gewoon" headlinen... dat blijf ik toch wel een beetje onterecht vinden hoor. Alle lof voor die man hoor verder...

Zeker niet ontevreden! Chemical Brothers en Liam Gallagher zijn redelijke headliners denk ik. Zelfs in normale jaargangen kan zeker de eerste de Alpha afsluiten.

Opposites wisten we natuurlijk al. Het is niets voor mij maar denk dat velen er best blij mee zullen zijn.

Rijtje "vaak al gezien, maar dikke kwaliteit en altijd goed": Caribou, Balthazar, Kaytranada.

Echt toffe uitschieters: Slowthai, Kelly Lee Owens (nog nooit gezien, al heb ik wel kaarten voor Paradiso), Denzel Curry, Working Men's Club (nooit gezien), Yves Tumor (nooit gezien), Koffee (nooit gezien), Shame, Sleaford Mods, Altin Gun.

De te verwachten Nederlandse inbreng: Eefje de Visser, S10, Froukje, Typhoon, Fatima Yamaha.

En uiteraard paar dingen waar ik nog nooit van gehoord heb of ruk vind.

Maar internationaler dan ik had durven hopen en tering wat heb ik er zin in!!!!!

Moet vanavond ook nog een hoop terug gaan luisteren in het onderste rijtje ja. Ken lang niet alles.

Soulwax is wel een gemis.

The Opposites is natuurlijk de meest belachelijke headliner in jaren, maargoed dat is mijn mening. Liam had ik liever als Bravo headliner gehad, Alpha headliner is net iets teveel van het goeie. The Chemical Brothers vond ik in 2015 wat tegenvallen, maar ik zou er zo nog een keer heen gaan, de nieuwe show schijnt geweldig te zijn.

Verder jammer dat Foals, Kiwanuka en Parquet Courts zijn afgevallen (voorlopig). Gelukkig zitten er ook flink afvallers bij die ik totaal niet ga missen, dan kunnen ze dat overgebleven budget mooi uitgegeven aan wat Engelse punkbandjes ofzo. Van de 'nieuwe' namen vergeleken met vorig jaar blij met Sleaford Mods, Slowthai, Altin Gun, Franc Moody en Dry Cleaning. Voor de rest word ik nog niet heel erg warm of koud van de line up, al boeit het me aan de andere kant ook vrij weinig allemaal. Als ik op de camping mijn eerste lauwe halve liter Warsteiner naar binnen werk, is Lowlands voor mij al geslaagd dit jaar.

Ik maakte ff een sprongetje van hoop toen ik de namen zag, maar eerlijk gezegd denk ik nog steeds dat het niet doorgaat dit jaar. De overheid gaat pas (te) laat groen licht geven voor evenementen onder normale omstandigheden en nemen het zekere voor het onzekere. Vergeet niet dat festivals die slechts een maand vóór Lowlands zitten (Werchter, MELT bijv) al afgelast zijn. Ik hoop tering hard dat het door kan gaan, maar ondanks deze nieuwe namen ga ik mezelf geen nieuwe valse hoop aanpraten.

https://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2021-nieuws-geruchten/page/16/#post-433817Indiaantje89 wrote:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2021-nieuws-geruchten/page/16/#post-433817
Moet vanavond ook nog een hoop terug gaan luisteren in het onderste rijtje ja. Ken lang niet alles.

Soulwax is wel een gemis.

Kan nog wel komen toch?
Jup, maa was een van mijn favorieten van vorig jaar. Ook wel blij met Pendulum nog steeds overigens. Stond ook nog flinke poos op mijn to see list. Eigenlijk het enige wat ik nog niet live heb gezien en dit jaar dus op LL staat.

Maar goed vanavond eens de onderste namen even checken of daar wat leuks bij zit. Was wel positief over Arlo Parks. Cleopatrick klinkt instrumentaal leuk, maar vocaal vind ik het een stuk minder.

Ik maakte ff een sprongetje van hoop toen ik de namen zag, maar eerlijk gezegd denk ik nog steeds dat het niet doorgaat dit jaar. De overheid gaat pas (te) laat groen licht geven voor evenementen onder normale omstandigheden en nemen het zekere voor het onzekere. Vergeet niet dat festivals die slechts een maand vóór Lowlands zitten (Werchter, MELT bijv) al afgelast zijn. Ik hoop tering hard dat het door kan gaan, maar ondanks deze nieuwe namen ga ik mezelf geen nieuwe valse hoop aanpraten.
Niet slechts een maand, Werchter stond 7 weken voor Lowlands gepland en Melt 11 weken. En zeker Werchter had naast de onzekerheid over overheidsbeslissingen ook de makke dat ze voor de programmering afhankelijk waren van inmiddels onhoudbaar geworden tourschema's, iets waar Lowlands 'omheen' geprogrammeerd heeft. Maar die bestendige programmering leidt dan weer tot jouw klacht over de headliners, het is het een of het ander. Ik neem met alle plezier je kaartje over. :P

Voor de festivalwereld wel hoopvol dat Lowlands toch alweer met een programma komt en ondanks de concurrentie van doorschuivende Britse festivals toch ook een aantal Britse headliners weet te strikken. Netjes hoor!

Ben tot zover erg tevreden, maar als het echt doorgaat (waar ik al ontzettend blij mee zou zijn), hoop ik op het laatste nippertje nog wel op een verrassende grotere (internationale) headliner, vooral met deze relatief hoge ticketprijs mag Lowlands van mij zich wel iets meer distantiëren van de ''standaard'' Nederlandse festivals met voornamelijk Nederbelgische line-ups die al gauw drie of vier keer zo goedkoop zijn. Met alleen The Chemical Brothers, Liam Gallagher en The Opposites is het namelijk wel héél erg slap wat betreft headliners.

https://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2021-nieuws-geruchten/page/16/#post-433819lowlandicus wrote:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2021-nieuws-geruchten/page/16/#post-433819

Niet slechts een maand, Werchter stond 7 weken voor Lowlands gepland en Melt 11 weken. En zeker Werchter had naast de onzekerheid over overheidsbeslissingen ook de makke dat ze voor de programmering afhankelijk waren van inmiddels onhoudbaar geworden tourschema’s, iets waar Lowlands ‘omheen’ geprogrammeerd heeft. Maar die bestendige programmering leidt dan weer tot jouw klacht over de headliners, het is het een of het ander. Ik neem met alle plezier je kaartje over. ?
Haha, je hebt helemaal gelijk man. Ik dacht dat Melt altijd ergens eind juli was joh, vandaar. Werchter is idd een ander verhaal, die moeten het vooral hebben van de grote namen die hun tours natuurlijk ruim van tevoren al doorschuiven. Desalniettemin wil ik mezelf gewoon geen valse hoop aanpraten, ik hoop nogmaals net als iedereen dat het doorgaat, maar ik heb er nog steeds een hard hoofd in.

The Opposites stond volgens mij sowieso al als headliner gepland, ook zonder Corona. Tsja, ik vind dat gewoon echt enorm matig en heeft weinig te maken met de huidige bestendigheid van acts op Lowlands. Chemical Brothers is uiteraard gewoon een sterke headliner en Liam had ik gewoon liever gezien in een bomvolle/gezellige Bravo dan in die saaie Alpha. Voor de rest ben ik best tevreden hoor met de eerste lichting. Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken, zeker niet in deze tijden ;)

M'n kaartje hou ik lekker zelf, maar veel succes met zoeken! :)

Het grappige is dat The Opposites waarschijnlijk de drukst bezochte headliner zal zijn van de 3.

Wanneer maakt een headliner terrecht?

Het grappige is dat The Opposites waarschijnlijk de drukst bezochte headliner zal zijn van de 3.
Dat zegt in mijn ogen meer iets over de andere headliners dan over The Opposites :-P

Ben tot zover erg tevreden, maar als het echt doorgaat (waar ik al ontzettend blij mee zou zijn), hoop ik op het laatste nippertje nog wel op een verrassende grotere (internationale) headliner, vooral met deze relatief hoge ticketprijs mag Lowlands van mij zich wel iets meer distantiëren van de ”standaard” Nederlandse festivals met voornamelijk Nederbelgische line-ups die al gauw drie of vier keer zo goedkoop zijn. Met alleen The Chemical Brothers, Liam Gallagher en The Opposites is het namelijk wel héél erg slap wat betreft headliners.
Ik denk dat we er ook gewoon rekening mee moeten houden dat vorig jaar een hoop geld heeft gekost. En ook Lowlands kan niet meer uitgeven dan er in de portemonnee zit.

Daarnaast vind ik dat Lowlands zich met de huidige namen juist distantieert van de Nederlandse "standaard" festivals. Het is weer enorm gevarieerd, weinig voor de hand liggende namen en ik weet zeker dat ik weer de hele dag heen en weer aan het rennen ben van tent naar tent. Daarnaast zal ik de standaard dooddoener er ook nog even ingooien. Lowlands gaat om zoveel meer dan de headliners. Lowlands gaat om met 60 000 eensgezinde een weekend lang een groot feest vieren. Een feest waar voor iedereen de hele dag wat leuks te doen is en waar iedereen aardig doet tegen elkaar. Lowlands is 4 dagen even landen op een andere planeet waar het allemaal net even iets mooier en beter is, zeker na een jaar Corona pandemie.

Dat zegt in mijn ogen meer iets over de andere headliners dan over The Opposites ?
Opposites is gewoon vet. Ik blijf er bij... maar ook ik heb last van het NL headliners zijn per definitie kut virus. Chemical Brothers is gewoon terechte headliner, maar hebben hun tijd wel gehad. Van de 3 vind ik Liam nog het minst terechte headliner. Sure Oasis and stuff, maar Noel was destijds ook maar een Bravo afsluiter. Zou ik ook gepaster vinden bij Liam.

Anderzijds.... die Oasis hits meezingen als eerste festival na deze kut crisis. Man wat zou dat toch fantastisch zijn.

Blij met de eerste namen. Op het eerste gezicht was ik niet enthousiast, maar ik ben al weer om. Lekker onderin begonnen met luisteren en volgens mij zit er weer veel moois in het vat. cleopatrick tot nu toe de leukste ontdekking, maar er is nog zoveel meer. Lekker luisteren de komende tijd.

Headliners, tja..... als ze hun hits er in knallen (alledrie) dan gaat het vooral dan in augustus 2 x zo hard los‼️

Blij met de eerste namen. Op het eerste gezicht was ik niet enthousiast, maar ik ben al weer om. Lekker onderin begonnen met luisteren en volgens mij zit er weer veel moois in het vat. cleopatrick tot nu toe de leukste ontdekking, maar er is nog zoveel meer. Lekker luisteren de komende tijd.Headliners, tja….. als ze hun hits er in knallen (alledrie) dan gaat het vooral dan in augustus 2 x zo hard los‼️
Inderdaad undercard is wel chill. Daarnaast is de lichting ook nog niet supergroot. Dus wie weet wat voor lekkers ons nog te wachten staat!

Ik denk dat we er ook gewoon rekening mee moeten houden dat vorig jaar een hoop geld heeft gekost. En ook Lowlands kan niet meer uitgeven dan er in de portemonnee zit.

Daar hou ik ook (uiteraard) rekening mee, maar zelfs dan verwachtte ik wel minstens één grotere naam. Ik bedoel, natuurlijk moeten we niet te streng zijn op de line-up, maar wat we doen vind ik juist neigen naar het tegenovergestelde: namelijk dat we te mild zijn ''want ja, corona hè''. Liam Gallagher is in mijn ogen totaal niet headliner-waardig en The Chemical Brothers is ook heel erg matig (maar dat kan zijn omdat ik ''maar'' 23 ben en de era van Chemical Brothers niet echt heb meegekregen (wat ook weer iets zegt over de appeal naar de jongere doelgroep onder mij))

Opposites is gewoon vet. Ik blijf er bij…
Helemaal eens, dat zal ik ook zeker nooit ontkennen, maar het blijft slap dat zij de grootste headliner van Lowlands zijn.

Ik kan me gelukkig nog wel net als de rest hier voldoende vermaken met de rest van de namen, maar toch, de headliners blijven voor mij een beetje een doorn in het oog.

Users who are viewing this thread