Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Pendulum is heerlijk. Hold Your Colour vond ik zelf fantastisch.

Eens maar dat album is 15 jaar oud, hoeveel daarvan komt nog terug in de huidige Pendulum DJ-Set?
Veel DJ's draaien nauwelijks nummers van meer dan 2 jaar oud. (of het moet een classics set zijn)

Ik herriner me trouwens nog de DJ set van Pendulum in 2006 in de oude Bravo tent, was genieten toen.
Ieder jaar trouwens balen dat de Drum&Bass dj's naar de India zijn verplaatst en op zondag ipv vrijdag.
Ja leuk voor de jonge honden die nog 1 keer los gaan maar ouwe lullen die op zondag weer naar huis moeten heben nu pech.

 

mgbss

Support act
15 feb 2019
796
480
Of zondagochtend in de Heineken de plek die Spinvis, Tash en Tamino hebben gehad…..lekker stuk gaan om gevoelige muziek.

Of op zondag de plek die Ray X een paar jaar terug had in de India.

Dat lijkt mij niet echt de spots waar ze, met het nieuwe materiaal en show, op moet richten. Die zondagochtendplek heeft een andere energie nodig en deze show past beter op de plek die Warhaus in 2018 in de India had. Lekker Berlijnse nachtclubvibes.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:

@Marc wrote:

James wrote:

@Marc wrote:

James wrote:

Timmetje wrote:
Voor mij is het juist bij Lowlands dit jaar iets minder dertien in een dozijn acts, die je op Werchter (met name in die laatste 2 drops) en Pinkpop dan bv wel weer veel meer hebt.

Dat is dan wel weer het mooie van zoveel festivals; Voor elk wat wils!


Ik snap jou vaak niet, maar in deze dus echt totaal niet.
Er staat nauwelijks vernieuwing in de Lowlands line up, gigantisch veel acts die er al gestaan hebben en de écht alternatieve namen zijn op één hand te tellen. Welke namen hiervan vind jij geen 13 in een dozijn acts?
Foals? The Chemical Brothers? Stormzy? Stuk voor stuk acts die je ieder jaar op Nederlandse en Belgische festivals tegenkomt en ook de kleinere namen zijn absoluut niet ‘spannend’. Waar zijn de alternatieve prikkelende namen in deze eerste batch? Squid; Black Country, New Road etc.
Verder hebben ze misschien wel de spannendste alternatieve naam die rond Lowlands tourt (FKA Twigs) aan DTRH gegeven..
Zelfs de elektronische namen zijn weer zo belegen als maar zijn kan. Of vind je Ben Klock, Amelie Lens & Fatima Yamaha voor de zoveelste keer uit hun hok trekken ook niet ‘dertien in een dozijn’. Je kan veel zeggen maar van vernieuwing is écht geen sprake in deze Lowlands line up (tot nu toe).


Altijd weer leuk zo positieve bijdrage van iemand die toch niet gaat…..


Ontzettend domme, ongenuanceerde reactie.
Ik ga juist altijd naar Lowlands, maar nu dus niet omdat ik het een hele matige line up vind, dan is het toch logisch dat ik kritiek heb en dit op een forum uit?
Zal wel een gezellige circlejerk worden hier als alleen maar positieve reacties nog kunnen.
Sowieso -1 voor ad hominem in plaats van een inhoudelijke reactie op wat ik zei.


Sorry hoor voor mijn domme ongenuanceerde reactie. Wat fijn dat je juist altijd naar Lowlands gaat.
Blijkbaar ken je de hele line up al voor 2020. Ik ben jaloers.

Kijk als je al eerder aangeeft dat je 200,00 uitspaart vanwege de line up en daarom geen kaartje gaat halen, helemaal prima. Vervolgens blijf je je daar blijkbaar toch druk over maken. Ik snap dat niet zo goed. Je gaat immers toch niet? Waarom moet je dat nog een keer ventileren? Vind ik gewoon zuur gedrag. Ik kijk ook graag mee op het PP forum, maar waarom zou ik daarop reageren / mijn mening geven als ik toch niet ga? (Btw groot fan van Dennis daar, I love it)

Definieer verder “trouwe lowlandsganger”…… is dat als je al 2, 10 of 20 jaar gaat???

Ik vind het gewoon jammer dat sommigen die toch niet gaan hier negatief gaan doen? Waarom, wat is het nut? En als je dan een opmerking terug krijgt, lekker verongelijkt gaan doen. Succes met je leven zou ik zeggen. De domme ongenuanceerde groeten ??


Jij bent ook wel een beetje de Dennis van het Lowlands topic toch? Alles is fantastisch en mensen die kritiek hebben die zeiken en doen verongelukt. Ik ben het met je eens dat het zonder enige affiniteit met een festival tamelijk zinloos is om kritiek te spuien. Je zult me daarom ook niet aantreffen in het WooHah of Graspop topic omdat ik vanwege het gebrek aan enige affiniteit vrijwel alles kut vindt. Maar als je de intentie hebt om naar Lowlands te gaan en daar al vaak geweest bent en nu afhaakt omdat de line-up je tegenvalt dan mag dat gewoon gezegd worden lijkt me.

Vind je? Dank je voor het compliment.

Nope niet alles is fantastisch, was het maar zo. Het glas is half vol of half leeg….? ?

Natuurlijk mag dat gezegd worden, ik denk alleen dat het weinig zin heeft om meerdere keren te verkondigen dat je de line up niet de moeite waard vindt. Als je dat 1 x gedaan hebt, dan is het toch wel duidelijk?

In mijn ogen kan de line up nog niet tegenvallen, want die is nog niet compleet. En als je dan al zoveel jaren gaat, dan weet je toch ook inmiddels wel dat er altijd kwaliteit staat? Ik kan me geen jaar herinneren dat dit niet zo was. En nu kunnen sommigen hier al in de toekomst kijken???

Als de line up compleet is, dan kan je in mijn ogen pas een oordeel geven of het voor jou een goede line up is of niet? Dat het je tot nu tegenvalt, dat kan, maar misschien komt er nog heel veel gaafs bij. Helaas is het uitverkocht en ik heb het idee dat dit ook bij sommigen een bepaalde frustratie geeft, vandaar ook de soms negatieve tendens / onbegrip hoe dit nu kan met zulke namen……

Tja...Hoe kan het dat jij dan wel weet dat het een geweldige line-up is terwijl de line-up nog niet compleet is? Misschien komt er voor jou nog wel heel veel slechts bij? En geef toe, als we de line-up pas gaan beoordelen als die helemaal af is dan valt er hier nog maar weinig te beleven toch? Je hebt wel gelijk dat het onzinnig is om telkens hetzelfde statement te maken als dat losse opmerkingen betreft. Maar vaak is er sprake van een discussie waarbij er een uitwisseling is van argumenten om hetzelfde punt te illustreren. Dat vind ik toch wat anders.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Net op 3FM, volgens hun luisteraars was Franz Ferdinand de beste band van LL19....
Gelukkig is het luister % van 3FM niet zo hoog ;-)
Prima band natuurlijk maar de beste...
Afijn schijnt ook wel weer een licht op vernieuwende line up en het relatieve belang ervan
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.869
1.809
Net op 3FM, volgens hun luisteraars was Franz Ferdinand de beste band van LL19….

Je gaat op heel veel plekken gewoon hebben dat de band die door het meeste aantal mensen als 'wel leuk' ervaren kan worden gaat winnen. Zeker bij een publiek als 3FM.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
Ik stond ff een half uurtje vooraan bij FF vorig jaar. Ik was daar wel oprecht positief over verrast. Goed, beste van dat jaar ben ik het dan ook weer niet mee eens maar het was zeker een leuk optreden.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Ik stond ff een half uurtje vooraan bij FF vorig jaar. Ik was daar wel oprecht positief over verrast. Goed, beste van dat jaar ben ik het dan ook weer niet mee eens maar het was zeker een leuk optreden.
Ik had hetzelfde hoor op DTRH, vol veld en zonnetje, prima band en positief verrast over hoeveel ze nog losmaken. Maar hoogtepunt van LL 19... die waren voor mij toch eerder Tame Impala, Weval en Tamino....
 

morningglory

Playlistbediener
21 feb 2020
5
0
Nieuw hier, benieuwd naar alle geruchten en ervaringen met artiesten. Dit wordt mijn 2e keer LL. Eerste keer was een hel, 2,5 jaar bij moeten komen van dat feest. Durf het nu weer aan. Qua muziek is voor mij Liam Gallagher de reden geweest om een kaart te halen. Na afgelopen keer in de Ziggo onwijs veel zin in zijn optreden. True Rock 'n Rolla!

Voor de rest erg benieuwd naar de blanke soulklanken van de Teskey Brothers, alleskunner Tash Sultana en uiteraard de Chemical Brothers.
Lees dat RATM veel wordt genoemd als mogelijke headliner, wat mij behoorlijk vet lijkt. Mijn gevoel zei dat de Foo Fighters ook nog wel is langs zouden kunnen komen. Ben erg benieuwd naar de aanvulling van de line-up.

Belangrijkste is dat onze Liam er in ieder geval bij is.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Nieuw hier, benieuwd naar alle geruchten en ervaringen met artiesten. Dit wordt mijn 2e keer LL. Eerste keer was een hel, 2,5 jaar bij moeten komen van dat feest. Durf het nu weer aan. Qua muziek is voor mij Liam Gallagher de reden geweest om een kaart te halen. Na afgelopen keer in de Ziggo onwijs veel zin in zijn optreden. True Rock ’n Rolla!

Voor de rest erg benieuwd naar de blanke soulklanken van de Teskey Brothers, alleskunner Tash Sultana en uiteraard de Chemical Brothers.
Lees dat RATM veel wordt genoemd als mogelijke headliner, wat mij behoorlijk vet lijkt. Mijn gevoel zei dat de Foo Fighters ook nog wel is langs zouden kunnen komen. Ben erg benieuwd naar de aanvulling van de line-up.

Belangrijkste is dat onze Liam er in ieder geval bij is.
Welkom!
En leuk je verhaal... 2 jaar bijkomen van LL. Wat is er gebeurd die eerste keer ??
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Of misschien had hij zijn tent naast de oh-zo-geweldige Miele Powerwash gezet. Dan begrijp ik ook wel dat je 2,5 jaar moet bijkomen.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Kan mij best voorstellen dat je 2 jaar moet bijkomen.
Bij mij is het vooral de bankrekening die tijd nodig heeft om te herstellen ?
 

morningglory

Playlistbediener
21 feb 2020
5
0
morningglory wrote:
Nieuw hier, benieuwd naar alle geruchten en ervaringen met artiesten. Dit wordt mijn 2e keer LL. Eerste keer was een hel, 2,5 jaar bij moeten komen van dat feest. Durf het nu weer aan. Qua muziek is voor mij Liam Gallagher de reden geweest om een kaart te halen. Na afgelopen keer in de Ziggo onwijs veel zin in zijn optreden. True Rock ’n Rolla!

Voor de rest erg benieuwd naar de blanke soulklanken van de Teskey Brothers, alleskunner Tash Sultana en uiteraard de Chemical Brothers.
Lees dat RATM veel wordt genoemd als mogelijke headliner, wat mij behoorlijk vet lijkt. Mijn gevoel zei dat de Foo Fighters ook nog wel is langs zouden kunnen komen. Ben erg benieuwd naar de aanvulling van de line-up.

Belangrijkste is dat onze Liam er in ieder geval bij is.

Welkom!
En leuk je verhaal… 2 jaar bijkomen van LL. Wat is er gebeurd die eerste keer ??

Iets teveel gas gegeven, mijn remkabels daar was mee gerommeld daar leek het op. Maar iedereen verdient een 2e kans hè ?
 

morningglory

Playlistbediener
21 feb 2020
5
0
Misschien zat ie in die tent die naast de gesprongen poepleiding zijn.

Daar zou ik niet zoveel moeite mee hebben. Zat wel met een ander probleem, mijn tentgenoot had namelijk zoveel fatsoen dat als die moest zeiken hij het niet tegen andere tenten deed. Enkel de onze, en die gast zoop als een tempelier.
 

morningglory

Playlistbediener
21 feb 2020
5
0
Kan mij best voorstellen dat je 2 jaar moet bijkomen.
Bij mij is het vooral de bankrekening die tijd nodig heeft om te herstellen ?

Hey Eva, heb je een paar keer gelezen al, je bent leuk. Die bankrekening was ook zeker een dingetje, heb nog nooit zoveel uitgegeven in 3 dagen. Na 2,5 jaar sparen hoop ik weer ff vol gas te kunnen gaan deze keer.

Wat zijn jullie verwachtingen trouwens van de rest van de line-up?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken