Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Misschien ben ik er eenzaam in, maar ik vind Stormzy 100% headlinewaardig, ik zou het in ieder geval heel erg waarderen. Was misschien wel de beste show van LL 2 jaar geleden.

Helemaal mee eens!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.426
6.088
Misschien ben ik er eenzaam in, maar ik vind Stormzy 100% headlinewaardig, ik zou het in ieder geval heel erg waarderen. Was misschien wel de beste show van LL 2 jaar geleden.

Eens!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Indiaantje89 wrote:
Ik ben meer Liam fan. Beady Eye was fucking cool in 2011. Zelden zo’n arrogant zak op het podium zien staan. Maar zo arrogant dat het ook weer “cool” was zeg maar.

Dan raad ik je zeker Yungblud aan…daar kan Liam nog een puntje aan zuigen qua arrogante zakkerigheid
1f609.svg
Die is fout arrogant, Liam is i don't give a fuck arrogant. Yungblud kan ik ook totaal niet hebben, zag laatst een heel stuk met hem bij 3FM met zijn (niet ouder dan 16 jarige) fans. Dikke cringe.
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Ik vind het wel een goede eerste lichting.

En eindelijk weer Pendulum zien, alleen daarvoor koop ik mn kaartje. Was legendarisch in de alpha destijds
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
786
473
Misschien ben ik er eenzaam in, maar ik vind Stormzy 100% headlinewaardig, ik zou het in ieder geval heel erg waarderen. Was misschien wel de beste show van LL 2 jaar geleden.
Die show op Glasto met dat koor, een vol veld en dan Blinded by Your Grace. Kippenvel.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
664
592
Misschien ben ik er eenzaam in, maar ik vind Stormzy 100% headlinewaardig, ik zou het in ieder geval heel erg waarderen. Was misschien wel de beste show van LL 2 jaar geleden.

Als je headliner op Glastonbury bent, ben je dat ook zeker op Lowlands. Denk dat Stormy en Chemical Brothers de headliners zijn die tot nu toe bekend zijn, kan er nog eentje bijkomen en anders is dat Liam
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Liam, Chemical Brothers en Stormzy had headliners zou wel een behoorlijke teleurstelling zijn. Vind het allemaal leuke namen hoor, maar allemaal net niet headline-waardig voor mij.
De hele lijst zijn wel leuke namen, maar geen verrassende namen eigenlijk. Michael Kiwanuka en London Grammar ben ik wel erg blij mee. Vind ik mooie muziek en nog niet gezien, maar ook geen verrassende/vernieuwende namen. Angel Olsen toevallig sinds 2 weken best veel aan het luisteren, klinkt ook erg leuk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Benjamin wrote:
Misschien ben ik er eenzaam in, maar ik vind Stormzy 100% headlinewaardig, ik zou het in ieder geval heel erg waarderen. Was misschien wel de beste show van LL 2 jaar geleden.

Als je headliner op Glastonbury bent, ben je dat ook zeker op Lowlands. Denk dat Stormy en Chemical Brothers de headliners zijn die tot nu toe bekend zijn, kan er nog eentje bijkomen en anders is dat Liam
Zo werkt het niet helemaal. Stormzy stond vorig jaar op genoeg festivals waar hij geen headliner was.

Stormzy staat daarvoor te laag op de website. En ja het is alfabetische volgorde, maar de headliners staan meestal wel los bovenaan op de website.
 

eddie33

Playlistbediener
19 feb 2018
46
0
Ik vind het wel een goede eerste lichting.

En eindelijk weer Pendulum zien, alleen daarvoor koop ik mn kaartje. Was legendarisch in de alpha destijds

Dat was fantastisch. De hele alpha ging los
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Hoe zit het met de kaartverkoop van Lowlands, gaat het snel uitverkopen, hoe zit dat met eerdere jaren?

Heeft vorig ook nog best even geduurd dus je hebt alle tijd denk ik, zeker met deze line up waar tot nog toe geen enkele grote publiekstrekker bij zit.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Nou de stofwolken even laten optrekken.

Qua grote namen is het een tegenvallend affiche. Chemical Brothers zal headlinen maar vind ik nou niet direct een heel sterke en interessante publiekstrekker. Hun hoogtijdagen zijn wel beetje geweest. Maar op zich wel acceptabel. Stormzy vond ik verder van de genoemde namen de enige optie als Alpha headliner. Sowieso fijne boeking. Liam Gallagher vind ik ook prima boeking, maar als die toch headliner wordt is het wel heel mager...

Verder persoonlijk interessant: Jpegmafia en Koffee heel blij mee, allebei nog niet gezien ook. Denzel Curry lekker, maar wel al eerder gezien.

Kiwanuka, Typhoon, Caribou, Eefje de Visser, Chromatics, Goldlink, Talabot, Shame; Soulwax, Kaytranada: mooie namen allemaal, maar wel allemaal al gezien. Georgia en Teskey Brothers nog niet, dus daar kijk ik extra naar uit.

Niet de meest originele maar wel prima nachtnamen met Ben Klock en Amelie Lens en Fatima Yamaha.

Trippie Redd en Gotu Jim wil ik wel eens zien.

Uit de categorie ik hoef niet per se maar ook niet vervelend: Foals, London Grammar, Half Moon Run.

Angel Olsen moet ik gewoon eens beter gaan luisteren denk ik. Zelfde geldt voorSam Fender.

Helemaal ruk: BMTH en Die antwoord.

Al met al geen slecht affiche voor myij. Maar de wow factor ontbreekt wel. Qua interessante namen doet DTRH het dit jaar beter wat mij betreft (Fka Twigs, Tyler, Kate Tempest).
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Voor de liefhebbers die niet kunnen wachten en alvast een voorproefje willen: Angel Olsen staat aankomende donderdag in Paradiso. Een echte aanrader! Vooral ook omdat dit soort acts vaak sterker zijn als ze op zichzelf optreden ipv op een festival.

Op dit moment staan er ook vrij veel tickets voor te koop op Ticketswap. Ik verwacht dat die donderdagmiddag wel goedkoper worden dan de oorspronkelijke prijs, dus pak je kans zou ik zeggen!
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Nou de stofwolken even laten optrekken.

Qua grote namen is het een tegenvallend affiche. Chemical Brothers zal headlinen maar vind ik nou niet direct een heel sterke en interessante publiekstrekker. Hun hoogtijdagen zijn wel beetje geweest. Maar op zich wel acceptabel. Stormzy vond ik verder van de genoemde namen de enige optie als Alpha headliner. Sowieso fijne boeking. Liam Gallagher vind ik ook prima boeking, maar als die toch headliner wordt is het wel heel mager…

Verder persoonlijk interessant: Jpegmafia en Koffee heel blij mee, allebei nog niet gezien ook. Denzel Curry lekker, maar wel al eerder gezien.

Kiwanuka, Typhoon, Caribou, Eefje de Visser, Chromatics, Goldlink, Talabot, Shame; Soulwax, Kaytranada: mooie namen allemaal, maar wel allemaal al gezien. Georgia en Teskey Brothers nog niet, dus daar kijk ik extra naar uit.

Niet de meest originele maar wel prima nachtnamen met Ben Klock en Amelie Lens en Fatima Yamaha.

Trippie Redd en Gotu Jim wil ik wel eens zien.

Uit de categorie ik hoef niet per se maar ook niet vervelend: Foals, London Grammar, Half Moon Run.

Angel Olsen moet ik gewoon eens beter gaan luisteren denk ik. Zelfde geldt voorSam Fender.

Helemaal ruk: BMTH en Die antwoord.

Al met al geen slecht affiche voor myij. Maar de wow factor ontbreekt wel. Qua interessante namen doet DTRH het dit jaar beter wat mij betreft (Fka Twigs, Tyler, Kate Tempest).

Als je nog niet echt naar Angel Olsen hebt geluisterd en dat wel van plan bent, kan ik het album ''My Woman'' aanraden. Haar meest recente album is ook goed, maar persoonlijk vind ik dat My Woman meer goede nummers heeft en net wat levendiger en catchier klinkt. Sam Fender moet ik mij ook nog wat in verdiepen.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Foals overheen gelezen. Dit werd vorig jaar nog als toekomstige headliner getipt geloof ik.
 

ArjanZwolle

Playlistbediener
24 aug 2017
30
48
@indiaantje Precies dit, daarom denk ik ook dat er nog 2 headliners bijkomen.
p.s. geen idee hoe dat reageren werkt.. :-?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Als het tegenvalt zijn we snel geneigd om te denken dat er nog wel een (betere, grotere) headliner bij zal komen. De realiteit is dat dat meestal niet het geval is. Die gast van Sziget heeft blijkbaar niet gelogen.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
565
166
Persoonlijk best te vrede met de eerste lichting al snap ik en ben ik t ergens ook wel eens met de kritiek op de grote namen. Mijn theorie is dat lowlands zelf nog niet zeker weet wie de echte headliners worden, of iig nog wat ruimte vrij wil laten om wat te schuiven. Het viel me namelijk op dat de poster ook op alfabetische volgorde is terwijl dit vorig jaar niet zo was omdat toen alle headliners al bekend waren. Doet mij denken dat Ze iig nog met een headliner bezig zijn. Of die er komt valt dan natuurlijk later te zien. Verder ben ik best blij met de middenmoot al heb ik een groot deel daarvan al eens gezien.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Heb stukje van Stormzy op Glasto op tv gezien en zelfs op tv kwam het steengoed over. Als dat geen headliner is, wie dan wel.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Nou, de algemene tendens hier op het forum na deze drop namen, heerst bij mij ook wel enigszins. Ik vind het geen slechte line-up, zeker niet, maar ik mis ook een echte 'wauw-factor.' Echter had ik dit eigenlijk wel al verwacht..

Zeker bovenin is het niet je van 't het. The Chemical Brothers vind ik persoonlijk geen drol aan. Foals vind ik wel ijzersterk, en come on, je kunt zeggen dat ze al zo vaak te zien waren: maar deze band kon je van mijlenver zien aankomen en is toch gewoon altijd goed live. Liam Gallagher viel ook te verwachten, wil dit wel eens gaan zien. Vind hem echter totaal geen headliner. Stormzy heb ik in 2018 gemist, en het is niet helemaal mijn ding maar hoor wel ontzettend goede verhalen over zijn live-performances. London Grammar is wel oké, als ik ga kijken is het vooral voor de looks van Hannah Reid. Michael Kiwanuka is met zijn nieuwe album op zak wel een ontzettend mooie boeking.

Dan heb je dingen als Lewis Capaldi, Die Antwoord, Bring Me The Horizon en Yungblud. Very Pinkpoppie.

Ach, in elk geval lijkt het op het eerste oog zo te zijn dat ik niet vaak dat pokkeneind naar de Alpha af hoef te leggen. Geef mij maar mooie acts in de Bravo en India.
Dingen die ik nog niet gezien heb en waar ik wel content mee ben: Angel Olsen, Kaytranada, Caribou, Eefje de Visser, The Teskey Brothers, JPEGMAFIA, GoldLink en Shame.
Denzel Curry, Foals, Michael Kiwanuka, Glass Animals, Parquet Courts en Sam Fender vind ik ook fijn, maar heb ik wel al eens gezien en het is allemaal geen 'WAEJFOAWJEGFOWJ' materiaal tbh.

Ow en qua Nederlandse inbreng vind ik Gotu Jim wel geinig. Typhoon kan wel eens mooi worden, mits hij een toffe plaat uitbrengt en The Opposites is gewoon ff back to 2013 raggen en rammen toch?

Ik ben redelijk tevreden, maar niet weggeblazen. Mis echt nog iets als The Tallest Man On Earth, Mac DeMarco, slowthai, Blood Orange o.i.d. Ow en idd, kut dat Bon Iver er niet staat man. Hopelijk gaat de tweede worp mij meer brengen persoonlijk. Ik wacht nog even met een ticket..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken