Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Helemaal eens hoor.... vind dat Liam waar hij staat veel te hoge spots inneemt. Muziek van Noel is imo idd ook veel interessanter.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.343
5.887
Ben het zeker eens met Noel > Liam, Oasis zelf is bij mij nooit helemaal aangeslagen. Maarja, dit lijkt Liam zn jaar, dus Oasis covers it is :-/
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik ben meer Liam fan. Beady Eye was fucking cool in 2011. Zelden zo'n arrogant zak op het podium zien staan. Maar zo arrogant dat het ook weer "cool" was zeg maar.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Liam > Noel
Noel's muziek blijft totaal niet hangen bij mij, ben dus best wel blij dat Liam komt ipv Noel.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Jammer om te horen dat het Eric inderdaad vooral om de Oasis nummers gaat. Liam heeft - naast de standaard filler - best wat leuke nummers op zijn laatste twee albums, zoals Bold, Wall Of Glass, Once en One Of Us.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
Liam > Noel
Noel’s muziek blijft totaal niet hangen bij mij, ben dus best wel blij dat Liam komt ipv Noel.

Oeh, da's bij mij net omgekeerd. Iets dat zo goed is als een Riverman, Ballad Of The Mighty I of I I Had A Gun heeft Liam nog niet vind ik.

Vond Beady Eye ook retesaai in 2011 (op RW dan). EN zijn stem was lachwekkend toen, alsof die man aan een heliumtank hing. Maar blijkbaar is Liam wat losser tegenwoordig, dus wil wel eens zien op RW of hij wat meer plezier beleeft tijdens zijn show.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Maar vind het nog steeds geen headliner, idem geld voor Foals.

Toch maar hopen dat The Weeknd o.i.d. bijkomt op het affiche.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik vind het ook echt geen headliners, Sub wellicht, maar zie Liam ook rustig de Bravo afsluiten.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Noel en Liam, de scheding van het geheel is minder dan de som van het totaal. Wat natuurlijk een ingewikkelde manier is o. te zeggen dat ze solo veel minder interessant zijn dan Oasis. En Oasis sloeg ook bij mee niet heel zwaar aan. Solo vind ik het helemaal ruk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
Noel en Liam, de scheding van het geheel is minder dan de som van het totaal. Wat natuurlijk een ingewikkelde manier is o. te zeggen dat ze solo veel minder interessant zijn dan Oasis. En Oasis sloeg ook bij mee niet heel zwaar aan. Solo vind ik het helemaal ruk.

Wel grappig eigenlijk. Toen Oasis nog bestond, en die werden aangekondigd als headliner op RW, herinner ik mij vooral veel geklaag van mensen die dat niet (meer) headlinewaardig vinden. Toen verkocht Oasis niet eens de Vorst uit....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Nu halen mensen als reden dat Liam wellicht op Werchter hoog staat aan dat dat logisch is en de spot zeker verdient omdat hij in een legendarische band heeft gezeten.

Inderdaad grappig hoe dat kan veranderen.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
eva84 wrote:

gesp wrote:
Zaterdag geen stress om een kaartje te bemachtigen in ieder geval.

Staan heel wat mooie namen tussen, maar echte knallers ontbreken volledig.


Verwacht je niet dat het met een dag uitverkocht is?

Nee, eigenlijk niet. Jij wel?

Denk dat daar toch een echt grote naam als Lana Del Rey of The Weeknd voor nodig is. Maar ga het risico niet nemen, alarm voor zaterdag staat al.

Is in ieder geval wel een mooie, gevarieerde worp in de breedte. Dat iedereen er andere namen eruit pikt zegt wel veel.

Uitverkocht niet nee maar wij gaan voor een groepsticket dus ik zit sowieso klaar zaterdag. In mijn beleving is LL altijd snel uitverkocht maar hoe snel weet ik niet.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Ik zie Liam ook niet als headliner hoor, maar vind het wel tof dat hij komt. Hopelijk is Foals geen headliner. Chemical Brothers mag van mij wel headlinen, maar dan moeten de andere twee headliners die nog aangekondigd worden wel echt goed zijn, zoals The Weeknd, Lana Del Rey en Bon Iver.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Nu halen mensen als reden dat Liam wellicht op Werchter hoog staat aan dat dat logisch is en de spot zeker verdient omdat hij in een legendarische band heeft gezeten.

Inderdaad grappig hoe dat kan veranderen.

Het frappante is dat Liam Gallagher is opgeschoven in de hiërarchie en nu blijkbaar kan (semi) headlinen en in de Ziggo wordt geboekt. Vijf jaar geleden zou dat allebei echt ondenkbaar zijn geweest. En de reden van de opwaardering ontgaat me volledig. Hij speelt nog steeds een mix van oude Oasis nummers en eigen werk wat de middelmaat nooit is ontstegen. Komkommertijd in bange festival dagen?
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Hear me out on this one, ik verwacht My Chemical Romance nog als headliner maar denk dat Reading/Leeds ze voor de Augustusfestivals ze als eerste mogen aankondigen.

Een band die echt ontzettend veel tickets kan verkopen, op reunie gaat en Lowlands heeft ineens veel bandjes staan die met hun doelgroep raakvlakken heeft zoals Bring Me The Horizon, Fever333, Palaye Royale, Yungblud.

Ik denk dat wij veel ''Hoge spots'' al gehad hebben maar denk dat wij 1, misschien 2 (als Foals niet headlined maar vind ze zelf niet meer dan een sub of bravo headliner).

Headliners: Chem Bros (en Foals)
Subheadliners: Stormzy (Kan zomaar ook headliner zijn trouwens maar zou ik zwak vinden), Bring Me The Horizon,Foals
Bravo Headliners: London Grammar, Die Antwoord, Tash Sultana (Vaak specifiek en wat anders dan de headliner van de dag)
Rond 18/19:00 in de alpha: Lewis Capaldi, Liam Gallagher, Michael Kiwanuka. (Poppy acts vaak)

Dit vind ik niet een rare inschatting, here and there kan je nog wat schuiven maar verwacht in ieder geval nog 2-3 grote namen en met mazzel is 1 daarvan headliner.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Toevoeging, lang geleden dat lowlands zulke bandjes boekte die raakvlak hebben met MCR doelgroep, laat staan in deze getalen bij de eerste drop. Terwijl elk jaar zat van die bandjes op reading/leeds staan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Heilung op Lowlands. Vreemde zet, maar wel zeer interessant m. Staan toch zeker tien namen op het affiche waar ik heen zou gaan. Geen slechte score (voor mij), al zeg ik zelf.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Misschien ben ik er eenzaam in, maar ik vind Stormzy 100% headlinewaardig, ik zou het in ieder geval heel erg waarderen. Was misschien wel de beste show van LL 2 jaar geleden.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ook wel weer typisch, zoals het elk jaar gaat. Hopen op The Weeknd, Bon Iver en Lana en vervolgens Liam, Foals en Chemical Brothers krijgen.

Ik zie nog liever Eminem.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Ik ben meer Liam fan. Beady Eye was fucking cool in 2011. Zelden zo’n arrogant zak op het podium zien staan. Maar zo arrogant dat het ook weer “cool” was zeg maar.

Dan raad ik je zeker Yungblud aan...daar kan Liam nog een puntje aan zuigen qua arrogante zakkerigheid ;-)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken