gesp wrote:
Dillinger wrote:
Opvallend ook: de gitaar revival van de afgelopen twee jaar met acts die telkens de topposities innamen op showcase festivals als Eurosonic en The Great Escape zoals Murder Capital, Fontaines DC en dit jaar Squid en Black Country New Road wordt echt volledig genegeerd.
Valt me ook op dat de aangekondigde namen wel allemaal min of meer gevestigd zijn. De wat nieuwere / opkomende acts ontbreken nog, al zijn dat wel typisch namen die op een wat later moment bekend worden gemaakt.
Fontaines DC stond trouwens vorig jaar wel op Lowlands. Black Midi ook.
Klopt maar we hebben het over dit jaar en dan viel me op dat dit soort bands ontbreken. En dat is opvallend omdat Lowlands vaak probeert de trends terug te laten komen. Maar goed misschien komt het nog. Tot dusver is het voor mijn smaak erg behelpen met deze line-up.
Hou zelf ook van die bands en gitaarrevival die je noemt, maar je kunt niet zeggen dat die trend van de laatste twee jaar door Lowlands volledig wordt genegeerd. Met Black Midi en Fontaines DC stonden de twee grootste revelaties van 2019 er wel in hetzelfde jaar.
Verwacht daarom namen als Dry Cleaning, Black Country, New Road, Squid en Working Men's Club zeker op een later moment nog. Just Mustard op Eurosonic gezien en viel behoorlijk tegen. Het is te vroeg om te oordelen over namen die er niet staan.