Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik verwacht dat Foals, Chemical Brothers en Liam gewoon headliner zijn ja. Lowlands dropt in ieder geval 2 van de 3 grote headliners in de eerste drop. Vaak zelfs 3, zoals vorig jaar.

Mijn verwachting is dat The XX er nog wel bijkomt. Zij moeten de hele tour nog bekend maken. Volgende drop in maart met de laatste headliner.
 

lama

Playlistbediener
25 jan 2020
7
0
Och, mijn favoriet.... Typhoon. Mooi lijstje zo hoor, Stormzy is zeer gaaf. Eefje de Visser, dat nieuwe album vindt ik zeer goed. Die antwoord, altijd leuk, veel energie. Poeh, paar hele mooie namen wel ja, alleen qua grote namen nog niet heel bijzonder. Toch jammer dat ik dit jaar tijdens lowlands in Italië zit, anders was ik wss ook wel te vinden op lowlands.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Ik heb persoonlijk wel een beetje een Foals-overkill. Die kon je echt elk jaar zien op een festival. Hopelijk zijn ze geen headliner en komt daar nog wat moois voor in de plaats. Chemical Brothers lijkt me wel een headliner, dat kan een mooie show worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.921
8.561
mattman wrote:
Zitten een paar leuke, mooie namen tussen maar over het algemeen: matig voor je ‘grote eerste worp’. Foals en Chems bah.
Hopen op Vampire Weekend, het gedrocht dat Hollywood Vampires heet krijgen.

Matig? Ik vind het middenprogramma persoonlijk nu al sterker dan dat wat er nu bij Pinkpop en Werchter bekend is….
Alleen de headliners vallen wat tegen, maar dat is het ook wel.
Hele sterke worp imo!!!!

Nee man, dit komt toch bijlange niet aan Werchter dit jaar. Er staat sowieso veel overlap tussen die 2 (nu al Liam, Kiwanuka, Lewis), maar ook echt veel troep die hier veel te hoog zal staan (Die Antwoord voor de 88ste keer, Opposites, dat walgelijke Hollywood Vampires,...). Daarbij zijn Foals en Chemical Brothers voor mij ook maar saaie 'ontwijk'namen en ook die gaan echt hoog staan.

Het is dus vooral persoonlijk. Als je ziet dat een Oya Bon Iver, FKA Twigs, Solange Suede enzo heeft vind ik dit maar meh. Ondanks dingen als Michael Kiwanuka, Chromatics. Had ook nog op iets als Lane Del Rey of The Weeknd gehoopt.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Waar is Bon Iver trouwens. ?

Dit was ook mijn reactie. Had die wel er echt tussen verwacht.
Al met al redelijk tevreden met de line-up. Niet echt blown away. Wel genoeg om mezelf weer te vermaken. Een van de meest opvallende namen wel Trippie Redd, die had ik echt nooit verwacht op Lowlands haha
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.096
319
Ik zie die 8 namen op de bovenste rij (The Chemical Brothers, Foals, Lewis Capaldi, Liam Gallagher, London Grammar, Michael Kiwanuka, The Opposites, Stormzy) eigenlijk allemaal in de Alpha spelen maar vind alleen The Chemical Brothers een onbetwiste afsluiter. Maar zullen er wel twee zijn.

Misschien dat Travis Scott of The Weeknd nog een tour aan gaan kondigen, of dat Lana Del Rey na haar concert later deze maand bekend wordt gemaakt.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Foals en Lewis Capaldi... ughh.

En waarom wordt Die Antwoord toegelaten op Lowlands van alle festivals? Je zou wel beter verwachten nadat het incident boven water kwam waarbij ze backstage bij een festival de zanger Andy Butler van Hercules & Love Affair lastigvallen en uitschelden op zijn seksualiteit. Toen dat weinig effect leek te hebben, probeerde ze de organisatie van het festival te overtuigen dat die zanger zogenaamd Yolandi seksueel heeft mishandeld (ze zit er dan ook echt nephuilend bij alsof het echt gebeurt is, maar nog geen minuut later wanneer de organisatie weg is zijn ze weer aan het lachen samen).
[video]https://www.youtube.com/watch?v=G2UAupMdHBc[/video]
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik verwacht dat Foals, Chemical Brothers en Liam gewoon headliner zijn ja. Lowlands dropt in ieder geval 2 van de 3 grote headliners in de eerste drop. Vaak zelfs 3, zoals vorig jaar.

Mijn verwachting is dat The XX er nog wel bijkomt. Zij moeten de hele tour nog bekend maken. Volgende drop in maart met de laatste headliner.

Foals en Liam Gallagher headliner op een 60.000 + festival? in de UK misschien maar verder toch nergens zou je zeggen. In dat geval zou de spoeling inderdaad wel erg dun zijn voor komende zomer.
 

w-himself

Playlistbediener
30 jan 2019
7
0
Timmetje wrote:

mattman wrote:
Zitten een paar leuke, mooie namen tussen maar over het algemeen: matig voor je ‘grote eerste worp’. Foals en Chems bah.
Hopen op Vampire Weekend, het gedrocht dat Hollywood Vampires heet krijgen.


Matig? Ik vind het middenprogramma persoonlijk nu al sterker dan dat wat er nu bij Pinkpop en Werchter bekend is….
Alleen de headliners vallen wat tegen, maar dat is het ook wel.
Hele sterke worp imo!!!!

Nee man, dit komt toch bijlange niet aan Werchter dit jaar. Er staat sowieso veel overlap tussen die 2 (nu al Liam, Kiwanuka, Lewis), maar ook echt veel troep die hier veel te hoog zal staan (Die Antwoord voor de 88ste keer, Opposites, dat walgelijke Hollywood Vampires,…). Daarbij zijn Foals en Chemical Brothers voor mij ook maar saaie ‘ontwijk’namen en ook die gaan echt hoog staan.

Het is dus vooral persoonlijk. Als je ziet dat een Oya Bon Iver, FKA Twigs, Solange Suede enzo heeft vind ik dit maar meh. Ondanks dingen als Michael Kiwanuka, Chromatics. Had ook nog op iets als Lane Del Rey of The Weeknd gehoopt.

Eens, ik vind het voor een festival ter grootte van Lowlands eigenlijk bedroevend.

Vergelijk dit met vorig jaar, waar je bij de eerste worp Tame Impala, 21 Pilots, The Prodigy, ASAP Rocky, The National, New Order, en Billie Eilish krijgt. Nu hoef je niet van elk van deze acts fan te zijn, maar het lijkt mij niet overdreven om te stellen dat dat een veel sterkere groep namen is dan hetgeen er nu staat.

Undercard vind ik grotendeels vergelijkbaar met vorig jaar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Timmetje wrote:

mattman wrote:
Zitten een paar leuke, mooie namen tussen maar over het algemeen: matig voor je ‘grote eerste worp’. Foals en Chems bah.
Hopen op Vampire Weekend, het gedrocht dat Hollywood Vampires heet krijgen.


Matig? Ik vind het middenprogramma persoonlijk nu al sterker dan dat wat er nu bij Pinkpop en Werchter bekend is….
Alleen de headliners vallen wat tegen, maar dat is het ook wel.
Hele sterke worp imo!!!!

Nee man, dit komt toch bijlange niet aan Werchter dit jaar. Er staat sowieso veel overlap tussen die 2 (nu al Liam, Kiwanuka, Lewis), maar ook echt veel troep die hier veel te hoog zal staan (Die Antwoord voor de 88ste keer, Opposites, dat walgelijke Hollywood Vampires,…). Daarbij zijn Foals en Chemical Brothers voor mij ook maar saaie ‘ontwijk’namen en ook die gaan echt hoog staan.

Het is dus vooral persoonlijk. Als je ziet dat een Oya Bon Iver, FKA Twigs, Solange Suede enzo heeft vind ik dit maar meh. Ondanks dingen als Michael Kiwanuka, Chromatics. Had ook nog op iets als Lane Del Rey of The Weeknd gehoopt.

Ik vind oprecht de namen die hier nu op Lowlands staan (o.a. Stormzy, Hollywood Vampires, Die Antwoord, Tash Sultana, JPEGMafia, London Grammar om maar een paar te noemen) stuk voor stuk interessanter dan de namen (Volbeat, Rag N Bone Man, Pixies, Wilco, Haim, Jorja Smith etc) die op Werchter staan.
Vind persoonlijk Chemical Brothers ook een stuk leuker dan The Strokes.

Persoonlijk dus idd. Voor mij is Lowlands iig nu al een pak interessanter dan Werchter (of Pinkpop).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Timmetje wrote:

mattman wrote:
Zitten een paar leuke, mooie namen tussen maar over het algemeen: matig voor je ‘grote eerste worp’. Foals en Chems bah.
Hopen op Vampire Weekend, het gedrocht dat Hollywood Vampires heet krijgen.


Matig? Ik vind het middenprogramma persoonlijk nu al sterker dan dat wat er nu bij Pinkpop en Werchter bekend is….
Alleen de headliners vallen wat tegen, maar dat is het ook wel.
Hele sterke worp imo!!!!

Nee man, dit komt toch bijlange niet aan Werchter dit jaar. Er staat sowieso veel overlap tussen die 2 (nu al Liam, Kiwanuka, Lewis), maar ook echt veel troep die hier veel te hoog zal staan (Die Antwoord voor de 88ste keer, Opposites, dat walgelijke Hollywood Vampires,…). Daarbij zijn Foals en Chemical Brothers voor mij ook maar saaie ‘ontwijk’namen en ook die gaan echt hoog staan.

Het is dus vooral persoonlijk. Als je ziet dat een Oya Bon Iver, FKA Twigs, Solange Suede enzo heeft vind ik dit maar meh. Ondanks dingen als Michael Kiwanuka, Chromatics. Had ook nog op iets als Lane Del Rey of The Weeknd gehoopt.

Ik vind oprecht de namen die hier nu op Lowlands staan (o.a. Stormzy, Hollywood Vampires, Die Antwoord, Tash Sultana, JPEGMafia, London Grammar om maar een paar te noemen) stuk voor stuk interessanter dan de namen (Volbeat, Rag N Bone Man, Pixies, Wilco, Haim, Jorja Smith etc) die op Werchter staan.
Vind persoonlijk Chemical Brothers ook een stuk leuker dan The Strokes, dus voor mij is dat ook boeiender.

Persoonlijk dus idd. Voor mij is Lowlands iig nu al een pak interessanter dan Werchter (of Pinkpop).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.334
5.032
mattman wrote:

Timmetje wrote:

mattman wrote:
Zitten een paar leuke, mooie namen tussen maar over het algemeen: matig voor je ‘grote eerste worp’. Foals en Chems bah.
Hopen op Vampire Weekend, het gedrocht dat Hollywood Vampires heet krijgen.


Matig? Ik vind het middenprogramma persoonlijk nu al sterker dan dat wat er nu bij Pinkpop en Werchter bekend is….
Alleen de headliners vallen wat tegen, maar dat is het ook wel.
Hele sterke worp imo!!!!


Nee man, dit komt toch bijlange niet aan Werchter dit jaar. Er staat sowieso veel overlap tussen die 2 (nu al Liam, Kiwanuka, Lewis), maar ook echt veel troep die hier veel te hoog zal staan (Die Antwoord voor de 88ste keer, Opposites, dat walgelijke Hollywood Vampires,…). Daarbij zijn Foals en Chemical Brothers voor mij ook maar saaie ‘ontwijk’namen en ook die gaan echt hoog staan.

Het is dus vooral persoonlijk. Als je ziet dat een Oya Bon Iver, FKA Twigs, Solange Suede enzo heeft vind ik dit maar meh. Ondanks dingen als Michael Kiwanuka, Chromatics. Had ook nog op iets als Lane Del Rey of The Weeknd gehoopt.

Ik vind oprecht de namen die hier nu op Lowlands staan (o.a. Stormzy, Hollywood Vampires, Die Antwoord, Tash Sultana, JPEGMafia, London Grammar om maar een paar te noemen) stuk voor stuk interessanter dan de namen (Volbeat, Rag N Bone Man, Pixies, Wilco, Haim, Jorja Smith etc) die op Werchter staan.
Vind persoonlijk Chemical Brothers ook een stuk leuker dan The Strokes, dus voor mij is dat ook boeiender.

Persoonlijk dus idd. Voor mij is Lowlands iig nu al een pak interessanter dan Werchter (of Pinkpop).
Maar als je jaarlijks naar Lowlands gaat, dan heb je bijna al die namen al gezien. Er zit echt veel te veel herhaling tussen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Mooi brede line up waar alleen de echt grote naam nog ontbreekt en Liam Gallacher natuurlijk de modderschuit onder de vlag is.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Waar is Bon Iver trouwens. ?

Misschien dat ie later wordt aangekonigd? Zijn nog kaarten voor zn Ziggo show, dus misschien wachten ze nog ff. Lijkt me sterk dat Lowlands Bon Iver niet zou boeken als ie in de buurt is.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Opvallend ook: de gitaar revival van de afgelopen twee jaar met acts die telkens de topposities innamen op showcase festivals als Eurosonic en The Great Escape zoals Murder Capital, Fontaines DC en dit jaar Squid en Black Country New Road wordt echt volledig genegeerd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.334
5.032
mattman wrote:
Waar is Bon Iver trouwens.
1f641.svg


Misschien dat ie later wordt aangekonigd? Zijn nog kaarten voor zn Ziggo show, dus misschien wachten ze nog ff. Lijkt me sterk dat Lowlands Bon Iver niet zou boeken als ie in de buurt is.
Nee gaat gewoon niet komen.

Denk dat ze de act te rustig vinden voor een Alpha headline spot. En dat die simpelweg voor niet minder komt.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
mattman wrote:
Waar is Bon Iver trouwens.
1f641.svg


Misschien dat ie later wordt aangekonigd? Zijn nog kaarten voor zn Ziggo show, dus misschien wachten ze nog ff. Lijkt me sterk dat Lowlands Bon Iver niet zou boeken als ie in de buurt is.

Gezien de trend binnen de huidige line-up is het niet boeken van Bon Iver volstrekt begrijpelijk.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Vind het erg matigjes dit jaar, ik denk dat ik zo al bijna 15 acts kan opnoemen die er de afgelopen jaren ook al stonden. Nou hoeft dat niet erg te zijn, maar het valt nu wel heel erg op en bevestigd toch wel een beetje het vermoeden op dit forum dat de spoeling heel dun is dit jaar in augustus.

Enfin, acts die ik sws wel graag wil zien: Shame - Parquet Courts - Kaytranada - Caribou - Foals - Goldlink - Liam

Mochten de headliners allemaal al bij deze lichting zitten wordt het denk ik: Chemical Brothers - Stormzy - Liam
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken