Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.192
5.530
Ik denk gewoon dat het aanbod niet waaw is die periode. Niks verrassends inderdaad. In de breedte inderdaad wel ok, maar vooral bovenaan bedroevend.
Chemical Brothers is echt een act die hun beste tijd heeft gehad. Foals is leuke festivalvulling maar gaat geen affiche dragen. London Grammar gaat er wel komen denk ik, als haar stem het niet laat afweten.
Leuke vulling met Kaytranada, Glass Animals, Kiwanuka... maar dat is nu niet van omver te vallen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.192
5.530
lowlandicus wrote:

mattman wrote:
Waar is Bon Iver trouwens.
1f641.svg



Misschien dat ie later wordt aangekonigd? Zijn nog kaarten voor zn Ziggo show, dus misschien wachten ze nog ff. Lijkt me sterk dat Lowlands Bon Iver niet zou boeken als ie in de buurt is.

Nee gaat gewoon niet komen.

Denk dat ze de act te rustig vinden voor een Alpha headline spot. En dat die simpelweg voor niet minder komt.

Hoe loopt de verkoop van de Ziggo?
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
804
493
Chemical Brothers is echt een act die hun beste tijd heeft gehad.

Zou ik ook zeggen, maar er komt nieuwe muziek aan en als de lichtshow goed is, wil ik wel een kijkje wagen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.192
5.530
jimmywe wrote:
Chemical Brothers is echt een act die hun beste tijd heeft gehad.

Zou ik ook zeggen, maar er komt nieuwe muziek aan en als de lichtshow goed is, wil ik wel een kijkje wagen.

Chem Brs maken echt wel regelmatig goede nieuwe muziek, alleen niet vernieuwend. De show idem, die staat er. Kost handenvol geld. Maar zelfs de Lokerse Feesten bij ons was er niet door uitverkocht. Zegt toch wel iets.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Indiaantje89 wrote:

lowlandicus wrote:

mattman wrote:
Waar is Bon Iver trouwens.
1f641.svg



Misschien dat ie later wordt aangekonigd? Zijn nog kaarten voor zn Ziggo show, dus misschien wachten ze nog ff. Lijkt me sterk dat Lowlands Bon Iver niet zou boeken als ie in de buurt is.


Nee gaat gewoon niet komen.

Denk dat ze de act te rustig vinden voor een Alpha headline spot. En dat die simpelweg voor niet minder komt.

Hoe loopt de verkoop van de Ziggo?

Volgens mij is de 2e ring nauwelijks vol. Lijkt iets te groot voor hem.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.338
1.362
Typhoon mag de Alpha openen. Had hem ook wel hoger verwacht eerlijk gezegd.

https://www.instagram.com/p/B8JA1-5AMBB/?utm_source=ig_web_copy_link
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.107
330
Opvallend ook: de gitaar revival van de afgelopen twee jaar met acts die telkens de topposities innamen op showcase festivals als Eurosonic en The Great Escape zoals Murder Capital, Fontaines DC en dit jaar Squid en Black Country New Road wordt echt volledig genegeerd.

Valt me ook op dat de aangekondigde namen wel allemaal min of meer gevestigd zijn. De wat nieuwere / opkomende acts ontbreken nog, al zijn dat wel typisch namen die op een wat later moment bekend worden gemaakt.

Fontaines DC stond trouwens vorig jaar wel op Lowlands. Black Midi ook.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Is de site trouwens ontworpen om zo veel mogelijk mensen een epilepsie aanval te bezorgen?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Timmetje wrote:

mattman wrote:

Timmetje wrote:

mattman wrote:
Zitten een paar leuke, mooie namen tussen maar over het algemeen: matig voor je ‘grote eerste worp’. Foals en Chems bah.
Hopen op Vampire Weekend, het gedrocht dat Hollywood Vampires heet krijgen.


Matig? Ik vind het middenprogramma persoonlijk nu al sterker dan dat wat er nu bij Pinkpop en Werchter bekend is….
Alleen de headliners vallen wat tegen, maar dat is het ook wel.
Hele sterke worp imo!!!!


Nee man, dit komt toch bijlange niet aan Werchter dit jaar. Er staat sowieso veel overlap tussen die 2 (nu al Liam, Kiwanuka, Lewis), maar ook echt veel troep die hier veel te hoog zal staan (Die Antwoord voor de 88ste keer, Opposites, dat walgelijke Hollywood Vampires,…). Daarbij zijn Foals en Chemical Brothers voor mij ook maar saaie ‘ontwijk’namen en ook die gaan echt hoog staan.

Het is dus vooral persoonlijk. Als je ziet dat een Oya Bon Iver, FKA Twigs, Solange Suede enzo heeft vind ik dit maar meh. Ondanks dingen als Michael Kiwanuka, Chromatics. Had ook nog op iets als Lane Del Rey of The Weeknd gehoopt.


Ik vind oprecht de namen die hier nu op Lowlands staan (o.a. Stormzy, Hollywood Vampires, Die Antwoord, Tash Sultana, JPEGMafia, London Grammar om maar een paar te noemen) stuk voor stuk interessanter dan de namen (Volbeat, Rag N Bone Man, Pixies, Wilco, Haim, Jorja Smith etc) die op Werchter staan.
Vind persoonlijk Chemical Brothers ook een stuk leuker dan The Strokes, dus voor mij is dat ook boeiender.

Persoonlijk dus idd. Voor mij is Lowlands iig nu al een pak interessanter dan Werchter (of Pinkpop).

Maar als je jaarlijks naar Lowlands gaat, dan heb je bijna al die namen al gezien. Er zit echt veel te veel herhaling tussen.

Precies, dat viel me ook al op ( Ben Klock? Voor de tigste keer?). Afijn, Chromatics, Angel Olsen, JPEGMAFIA en Eefje de Visser zijn mooie namen. Shame en Parquet Courts (met Foals zowat de mojo huisband) ook wel maar al zo vaak op festivals geweest de laatste jaren, terwijl er zoveel mooie nieuwe spannende bandjes zijn de laatste tijd (Just Mustard, Working Men's Club etc.). Jammer hoor.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.565
6.243
Is de site trouwens ontworpen om zo veel mogelijk mensen een epilepsie aanval te bezorgen?

Het is echt afgrijselijk hé. Zag net ook die afbeelding met line-up voorbij komen op de socials. Je wordt er niet goed van zo druk.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Lekkere lichting, wordt nu al een probleem qua blokkenschema.

Heel blij met:
Chemical Brothers, Sam Fender, Half Moon Run (in de bravo graag, dat wordt LL historie), Soulwax, Tash Sultana, Typhoon en Yungblud.

De moeite waard:
Bring Me The Horizon, Caribou, Die Antwoord (reünie?), Dubioza Kolektiv (lekker hossen), Eefje Visser, Foals, Koffee, Liam Galagher en Londen Grammar.

Nieuwsgierig naar:
Ezra Collective, Fatima Yamaha, Lewis Capaldi en Noord Nederlands Orkest

Nog te ontdekken:
De rest ?

Maakt me niet uit waar of wanneer het meeste speelt als er maar niet teveel clashes zijn.
Mijn Lowlands kan al niet meer stuk qua line up, kan alleen maar beter worden.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
jimmywe wrote:

Indiaantje89 wrote:

lowlandicus wrote:

mattman wrote:
Waar is Bon Iver trouwens.
1f641.svg



Misschien dat ie later wordt aangekonigd? Zijn nog kaarten voor zn Ziggo show, dus misschien wachten ze nog ff. Lijkt me sterk dat Lowlands Bon Iver niet zou boeken als ie in de buurt is.


Nee gaat gewoon niet komen.

Denk dat ze de act te rustig vinden voor een Alpha headline spot. En dat die simpelweg voor niet minder komt.


Hoe loopt de verkoop van de Ziggo?

Volgens mij is de 2e ring nauwelijks vol. Lijkt iets te groot voor hem.

Nou daar zat ik even goed mis, Minimaal 95% van de kaartjes zijn verkocht als ik kijk naar "zelf plaatsen boeken".
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
Is de site trouwens ontworpen om zo veel mogelijk mensen een epilepsie aanval te bezorgen?

Het is echt afgrijselijk hé. Zag net ook die afbeelding met line-up voorbij komen op de socials. Je wordt er niet goed van zo druk.

Het is echt butt ugly. Doet me aan een stroboscoop met goedkope lampen denken.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Mijn verwachting is dat The XX er nog wel bijkomt. Zij moeten de hele tour nog bekend maken. Volgende drop in maart met de laatste headliner.

Dan ga ik helemaal uit mijn pet!!

The XX is goat ;-)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:
Opvallend ook: de gitaar revival van de afgelopen twee jaar met acts die telkens de topposities innamen op showcase festivals als Eurosonic en The Great Escape zoals Murder Capital, Fontaines DC en dit jaar Squid en Black Country New Road wordt echt volledig genegeerd.

Valt me ook op dat de aangekondigde namen wel allemaal min of meer gevestigd zijn. De wat nieuwere / opkomende acts ontbreken nog, al zijn dat wel typisch namen die op een wat later moment bekend worden gemaakt.

Fontaines DC stond trouwens vorig jaar wel op Lowlands. Black Midi ook.

Klopt maar we hebben het over dit jaar en dan viel me op dat dit soort bands ontbreken. En dat is opvallend omdat Lowlands vaak probeert de trends terug te laten komen. Maar goed misschien komt het nog. Tot dusver is het voor mijn smaak erg behelpen met deze line-up.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Wat voor millennial taal is “kere lichting”?! Vraagje namens de patatgeneratie.

Haha ...post al weer aangepast een typo van de generatie X , maar bedankt dat je me zo jong inschat.

En "butt ugly" ...heldere taal ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.164
Ok even laten bezinken. Er zijn best veel acts die in mijn algemene playlist staan. Dus dat is nog niet verkeerd, alleen er valt heel weinig te ontdekken.

Chemical Bros staat iig op de vrijdag en zal die dag wel afsluiten.

Heilung is ook een aanrader.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
Wat voor millennial taal is “kere lichting”?! Vraagje namens de patatgeneratie.

Haha …post al weer aangepast een typo van de generatie X , maar bedankt dat je me zo jong inschat.

En “butt ugly” …heldere taal ?

Oh jammer, dacht even een kek nieuw woord geleerd te hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken