Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Oh ja klopt. In 2009 zo te zien? Verder kan ik er niet veel over vinden. Anyways, wel een mooie naam.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Er overlappen natuurlijk altijd wat acts, maar ik had Of Monsters en Balthazar maar wat graag in de polder gezien: https://3voor12.vpro.nl/update~02c21db6-7259-4e58-8abe-bd82cd1756d6~pinkpop-bevestigt-twaalf-nieuwe-namen~.html?fbclid=IwAR2pqSvTUQvVekGsMalpcm7AOLDE641iewfpijdUBmILqXnVYRgoHoWnpR4
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Voor Balthazar zie ik nog wel ruimte, zeker nadat ze vorig jaar DTRH hebben gedaan (wat ik echt een top show vond). Zijn natuurlijk gewoon Belgen dus kunnen meerdere keren naar Nederland komen!
 

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
Iemand van jullie bekend met bLAck pARty en Rocci? Twee redelijk onbekende artiesten die ik echt heeeel graag zou willen zien komen de volgende editie. Verder denk ik dat dit ook het juiste moment voor Lowlands is om EARTHGANG langs te laten komen :) Alle drie zeker het checken waard naar mijn meninggg
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Als Stromae weer gaat touren, dan zou hij echt een perfecte headliner zijn imho.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Ik voorzie helaas geen enkele reden voor Stromae om weer te touren. Hij was muziek maken onder zijn eigen naam beu, touren beu en heeft zich volledig gefocust op zijn Mosaert-studio. Zo nu en dan is er nog wel eens een samenwerking, maar ik ben bang dat we Stromae nooit meer op de planken zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Snow Patrol ook redelijk in de buurt rond die tijd. Staat begin Augustus op Ronquières in België.

Deze week nog bij Vampire Weekend geweest.. lijkt me ook erg fijn om op Lowlands terug te zien. Zo touren de zomer ook en staan op Benicassim.

Pixies - Foals - Snow Patrol in de Bravo? Bon Iver als headliner en Vampire Weekend als sub? Zou een mooi lijstje zijn.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Tyler, The Creator begin juni 2x naar de AFAS. Hoop m nog steeds een keer te zien op Lowlands, onderhand toch wel een Alpha artiest
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Tyler zou echt de perfecte Hiphop boeking zijn voor Lowlands.
Samen met Childish Gambino toch wel de 2 meest unieke namen in de Scene :)

Vampire weekend op LL zou ik ook echt tof vinden. Bon Iver hoeft van mij niet persé als headliner, maar zou wel een hele mooie boeking zijn.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Iemand de Underworld-show in de Ziggo gezien? Hoor er lyrische recensies over en zou best een mooie Bravo-headliner zijn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Iemand de Underworld-show in de Ziggo gezien? Hoor er lyrische recensies over en zou best een mooie Bravo-headliner zijn.

Lotto Arena was alvast top, top productie vooral. Kan ook perfect op BKS.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Iemand de Underworld-show in de Ziggo gezien? Hoor er lyrische recensies over en zou best een mooie Bravo-headliner zijn.
Ja ik was er bij. Het was inderdaad een top avondje, de oude hits gingen geweldig goed over op hun nieuwe knallers van Drift (waar echt uitstekende platen op staan), Kwa video en licht was het gewoon prima in orde. Maar vooral de sfeer was erg top onder het publiek. Het was een ouder publiek maar geen bejaarden feest (die mannen van Underworld zijn de 60 al gepasseerd, maar dat was nergens aan af te zien). De vibe die er hing voelde zelfs een beetje "nostalgisch" aan in positieve zin. Een beetje een "vroeger was alles beter maar dit voelt aan als vroeger" sfeer. Lastig om uit te leggen maar ik hoop dat je het begrijpt.

Voorprogramma was ook erg tof trouwens, Rick Smith & The Misterons. Vrij weinig tot geen info over te vinden zelfs, maar was ook erg lekker om op te warmen en mag van mij gewoon in de X-Ray staan. Maar hun nieuwe tracks zijn ook gewoon zo tof, check een Another Silent Way of Dexters Chalk maar eens (jammer dat ze die laatste niet live speelde). Nee ik was ook bijzonder positief "verrast" over dit optreden. Ik dacht wel dat het leuk ging worden, maar dit was zelfs een van de betere shows die ik dit jaar heb gezien.

Persoonlijk zou ik ze liever op LL in de Bravo zien dan op BKS.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Als Underworld naar Lowlands komt zijn ze gewoon headliner toch? Denk dat de Alpha wel vol staat hoor, Bravo is veeel te klein. Zou voor mij een mooie headliner zijn, heb ze nog nooit gezien dus laat maar komen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Mwah, denk dat de Bravo op zich prima is voor Underworld toch? Als ik het me goed herinner stonden ze er in 2015 als Heineken-headliner. Zoveel groter zijn zij in die vijf jaar toch niet geworden? En oké ze waren op DTRH headliner en zouden dat op Best Kept Secret ook zijn, maar dan praat je wel over een stuk kleinschaligere festivals. Ik hoop in elk geval niet dat ze Alpha headliner zouden zijn, mochten ze komen. Of juist wel. Hoef ik niet weer dat hele end naar de Alpha af te leggen. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Mwah, denk dat de Bravo op zich prima is voor Underworld toch? Als ik het me goed herinner stonden ze er in 2015 als Heineken-headliner. Zoveel groter zijn zij in die vijf jaar toch niet geworden? En oké ze waren op DTRH headliner en zouden dat op Best Kept Secret ook zijn, maar dan praat je wel over een stuk kleinschaligere festivals. Ik hoop in elk geval niet dat ze Alpha headliner zouden zijn, mochten ze komen. Of juist wel. Hoef ik niet weer dat hele end naar de Alpha af te leggen.
1f642.svg
De Heineken was vorige keer ook te klein hoor, en met Drift op zak zijn ze zeker wel waard om te bezoeken. Vrees ook dat Bravo te klein is. Zal op Lowlands ten allen tijden een rete populaire act zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Denk ook wel dat Underworld in de Alpha zou moeten. Heineken was de vorige keer echt stampvol.

Aan de andere kant verwacht ik niet dat Lowlands hen gaat boeken nu. Stonden er redelijk recent nog, vorig jaar nog op DTRH. En echt heel vaak te zien geweest in Nederland de laatste jaren. Het zou me in ieder geval verbazen. Al weet je natuurlijk nooit wat er dit jaar allemaal beschikbaar is voor de Alpha. Misschien is er wel weinig keuze.

Ik verwacht dan eerder Nick Cave weer eens. Op het toppunt van zijn roem en die stond er dan alweer 7 jaar geleden voor het laatst.

Of The Strokes wellicht?

Niet mij keuze, maar zag nu ook dat Major Lazer weer ergens geboekt was. Valt dan ook niet uit te sluiten.
 

Thijsvdn

Campingartiest
7 feb 2017
65
7
Sjoerd wrote:
Mwah, denk dat de Bravo op zich prima is voor Underworld toch? Als ik het me goed herinner stonden ze er in 2015 als Heineken-headliner. Zoveel groter zijn zij in die vijf jaar toch niet geworden? En oké ze waren op DTRH headliner en zouden dat op Best Kept Secret ook zijn, maar dan praat je wel over een stuk kleinschaligere festivals. Ik hoop in elk geval niet dat ze Alpha headliner zouden zijn, mochten ze komen. Of juist wel. Hoef ik niet weer dat hele end naar de Alpha af te leggen.
1f642.svg


De Heineken was vorige keer ook te klein hoor, en met Drift op zak zijn ze zeker wel waard om te bezoeken. Vrees ook dat Bravo te klein is. Zal op Lowlands ten allen tijden een rete populaire act zijn.

Wellicht heeft Lowlands volgend jaar die langere vergunning gereed, dan zou Underworld als afsluiter Alpha echt te gek zijn. Hoe vaak ze ook al langs zijn geweest.
Net als bij DTRH. Heerlijke avond toen met de ondergaande zon bij Vampire Weekend, en later met een knal de dag afsluiten door Underworld.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Alright, dat het toen zo druk was wist ik niet (heb het niet gezien toen). Maar meen me nu inderdaad wel te herinneren dat er in recensies stond dat ze ook niet misstaan hadden in de Alpha.

Om er nog even op terug te komen: Tyler, The Creator zou ik ook echt een geweldige boeking vinden. Die IGOR show lijkt me geweldig. Kaartje voor de AFAS vind ik met zo'n 54 euro toch echt een beetje aan de dure kant, dus hopelijk komt hij naar de polder! Ook het net genoemde Vampire Weekend zou ik heerlijk vinden. Op DTRH niet helemaal gezien want Thom Yorke.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Alright, dat het toen zo druk was wist ik niet (heb het niet gezien toen). Maar meen me nu inderdaad wel te herinneren dat er in recensies stond dat ze ook niet misstaan hadden in de Alpha.

Volgens mij had Lowlands in 2015 al zijn headliners al rond, toen Underworld zichzelf aanbood bij Lowlands om te komen. Dit kon alleen op de dag dat Ben Howard al als headliner stond ingepland, en die wilde (terecht) z'n plekkie niet afstaan natuurlijk. Vandaar dat Underworld destijds in de propvolle Heineken stond.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken