lowlandicus wrote:
Dillinger wrote:
De laatste keer dat Cave in de Alpha stond was die voor iets meer dan de helft gevuld. Maar goed, zijn populariteit heeft sindsdien wel een enorme vlucht genomen. Of het iets voor Lowlands is weet ik niet. Ik weet wel dat EvE na de lowlands editie waar Cave stond zich publiekelijk af vroeg of een dergelijke artiest nog wel paste op Lowlands. Maar ja, tijden veranderen dus wellicht kan het nu wel weer.
Hij zei destijds dat ie, ondanks de half lege Alpha, direct nog een keer Nick Cave zou boeken als ie de kans zou krijgen. Denk dat de headlinerspot voor Nick Cave in 2013 nog een tent te groot was, maar nu 7 jaar later heeft hij sowieso meer publiek (waaronder ik) gewonnen. Of het huidige Lowlands publiek warmloopt voor Nick Cave betwijfel ik, maar de Alpha zal wel voller staan als in 2013 denk ik zo.
Volgens mij is dat optreden zelfs onderdeel geweest van de groei van Nick Cave in Nederland. Push The Sky Away was dat jaar uitgebracht in februari, en was bij de “muziekkenners” al behoorlijk goed ontvangen. Maar ondanks dat was de tent inderdaad niet super gevuld. Had overlap met The Knife en Dizzee Rascal< Goat en Fiddler’s Green zie ik nu, en op een zondag avond (wanneer er toch mensen eerder huiswaarts gaan).
Maar iedereen die bij dat optreden is geweest is toen weggeblazen, Was ook #1 dat jaar bij 3voor12:
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2013/Lowlands/LL13-Top-40.html. Ik denk dat na al die lovende recensies het balletje toch ook is gaan rollen bij mensen die er niet bij waren, En het was ook wel een periode dat Lowlands in no time wist uit te verkopen, en dat ook veel oud publiek afhaakte.
Geniale editie was dat achteraf met Nine Inch Nails en Nick Cave als headliners.