Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Achteraf schaam ik me zo dat ik destijds zowel Nick Cave als Nine Inch Nails gewoon niet gezien heb :(
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.078
Net eerste namen Pinkpop, jammer voor LL, maar ik had Deftones en Post Malone toch graag langs zien komen op LL in tegenstelling tot de forumbezoekers bij Pinkpop ??
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Post Malone en RHCP niet verkeerd.

PP blijft nog steeds een festival dat mij niet trekt.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.078
Post Malone en RHCP niet verkeerd.

PP blijft nog steeds een festival dat mij niet trekt.

Vroeger een aantal keer geweest, maar het massale daar staat me enorm tegen. Het is altijd overal druk. En een eind weg ?
Ze hebben vaak best wel wat leuke namen staan, maar als ik dan weer een dagprogramma moet maken, dan valt het altijd aardig tegen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
lowlandicus wrote:

Dillinger wrote:
De laatste keer dat Cave in de Alpha stond was die voor iets meer dan de helft gevuld. Maar goed, zijn populariteit heeft sindsdien wel een enorme vlucht genomen. Of het iets voor Lowlands is weet ik niet. Ik weet wel dat EvE na de lowlands editie waar Cave stond zich publiekelijk af vroeg of een dergelijke artiest nog wel paste op Lowlands. Maar ja, tijden veranderen dus wellicht kan het nu wel weer.


Hij zei destijds dat ie, ondanks de half lege Alpha, direct nog een keer Nick Cave zou boeken als ie de kans zou krijgen. Denk dat de headlinerspot voor Nick Cave in 2013 nog een tent te groot was, maar nu 7 jaar later heeft hij sowieso meer publiek (waaronder ik) gewonnen. Of het huidige Lowlands publiek warmloopt voor Nick Cave betwijfel ik, maar de Alpha zal wel voller staan als in 2013 denk ik zo.

Volgens mij is dat optreden zelfs onderdeel geweest van de groei van Nick Cave in Nederland. Push The Sky Away was dat jaar uitgebracht in februari, en was bij de “muziekkenners” al behoorlijk goed ontvangen. Maar ondanks dat was de tent inderdaad niet super gevuld. Had overlap met The Knife en Dizzee Rascal< Goat en Fiddler’s Green zie ik nu, en op een zondag avond (wanneer er toch mensen eerder huiswaarts gaan).

Maar iedereen die bij dat optreden is geweest is toen weggeblazen, Was ook #1 dat jaar bij 3voor12: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2013/Lowlands/LL13-Top-40.html. Ik denk dat na al die lovende recensies het balletje toch ook is gaan rollen bij mensen die er niet bij waren, En het was ook wel een periode dat Lowlands in no time wist uit te verkopen, en dat ook veel oud publiek afhaakte.

Geniale editie was dat achteraf met Nine Inch Nails en Nick Cave als headliners.

Die show was werkelijk prachtig, maar er waren zo weinig mensen dat ik nauwelijks kan geloven dat het ook maar iets voor zijn populariteit heeft gedaan. Sterker, toen dacht ik eigenlik dat het ondanks 1 can zijn sterkste platen afgelopen was met Oom Nick. Ik had het gelukkig helemaal bij het verkeerde eind.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik heb echt werkelijk geen flauw idee wat wij (lowlanders) kunnen verwachten wat betreft headliners. Edit: Oke op Bon iver eventueel na. Maar dan weet ik ook niet of hij Alpha staat. Zou dezelfde spot kunnen krijgen als The National?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.334
5.029
Ik heb echt werkelijk geen flauw idee wat wij (lowlanders) kunnen verwachten wat betreft headliners.
Vooralsnog lijkt Bon Iver rond die periode een kanshebber.

Edit: Ik had je edit nog niet gezien ;).
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Bon Iver lijkt mij niet genoeg publiek trekken om afsluiter te zijn voor Alpha. RHCP en Post Malone kunnen we ook wegstrepen dus.
 

ouwewubs

Playlistbediener
11 mrt 2019
9
0
Kunnen we Beck ook op de geruchtenlijst zetten? Komt 22 november met een nieuw album, maar er is nog geen tour aangekondigd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.334
5.029
Kunnen we Beck ook op de geruchtenlijst zetten? Komt 22 november met een nieuw album, maar er is nog geen tour aangekondigd.
Kan hoor, als Heineken of Bravo afsluiter? ik vind Beck bijzonder saai persoonlijk.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.078
Hier helaas ook geen idee wat er dan tourt in die periode..... wie o wie heeft hier meer zicht op???
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Flogging Molly zal inderdaad ook wel komen. Meestal staat er in ieder geval 1 zo'n band in de Alpha.

Ik heb afgelopen vrijdag Fresku gezien, zoveel energie legt hij in de show. En het publiek reageerde er fantastisch op. Ik verwacht hem ook wel eigenlijk.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Flogging Molly zal inderdaad ook wel komen. Meestal staat er in ieder geval 1 zo’n band in de Alpha.

Ik heb afgelopen vrijdag Fresku gezien, zoveel energie legt hij in de show. En het publiek reageerde er fantastisch op. Ik verwacht hem ook wel eigenlijk.

Dat was dan niet naar aanleiding van zijn nieuwe album of wel ? Want dat is een aardige gevoelige plaat geworden... Fresku mag trouwens altijd komen ;-)

Volgens mij is het met Flogging & Dropkick altijd stuivertje wisselen op LL ;-)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Zijn nieuwe plaat is inderdaad vrij gevoelig. Niet alles is top, maar er staan toch zeker wel een 5a6-tal hele toffe nummers op. Zijn show was voor mij daarom ook echt een verassing, zoveel energie bracht hij mee. Het publiek reageerde daar heel goed op, en daardoor was hij zo dankbaar. Heb hem zelden zo vrij in zijn hoofd gezien.

https://3voor12.vpro.nl/lokaal/friesland/artikelen/overzicht/2019/november/Fresku-Asteriks-XL.html
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
787
473
Ik verwacht S10 ook wel. Nieuwe werk is erg tof. En de laatste EP van Naaz zorgt er ook voor dat LL niet om haar heen kan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.334
5.029
Pixies ook in de buurt (idem geld voor Parquet Courts) staan op Vodafone Parades De Coura.

Pixies lijkt me een prima Bravo afsluiter.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
The Tallest Man On Earth op Way Out West Festival! Lijkt me voor Lowlands ook een mooie naam :) Heeft er volgens mij nog nooit gestaan. Oh. En niet onbelangrijk. Ik heb hem ook nog nooit live gezien, dus wordt eens tijd!
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
The Tallest Man On Earth op Way Out West Festival! Lijkt me voor Lowlands ook een mooie naam
1f642.svg
Heeft er volgens mij nog nooit gestaan. Oh. En niet onbelangrijk. Ik heb hem ook nog nooit live gezien, dus wordt eens tijd!

Ik meen dat ie er een paar keer eerder stond, al is dat een flinke tijd geleden al. Heb m al 6x gezien, maar nog nooit op een festival, laat maar komen dus :)
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken