Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Nu we London Calling en Left of the Dial gehad hebben, kunnen we The Murder Capital en/of Do Nothing wel verwachten.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik zie Nick Cave eigenlijk ook wel headlinen. Heb het in 2013 helaas gemist (shame on me), maar denk dat ie inmiddels populairder is dan destijds. Ik zou het in elk geval enorm toejuichen. Arcade Fire zou ook geweldig zijn, mochten die gaan touren(ik denk het niet). Verder vind ik het vooralsnog lastig te bedenken wat er kan staan.. Frank Ocean zou de droomafsluiter zijn, maar die hoop heb ik langzaam opgegeven.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
178
259
Schrijf TNGHT ook maar op, die brengen ook weer nieuwe muziek uit en zullen ongetwijfeld op Lowlands staan.

Dat zou super zijn! Al zal de concurrentie van bijvoorbeeld We Are Electric groot zijn. Daar zou een Warp/Luckyme label-avond misschien tot de mogelijkheden horen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.967
mdekens wrote:
Schrijf TNGHT ook maar op, die brengen ook weer nieuwe muziek uit en zullen ongetwijfeld op Lowlands staan.

Dat zou super zijn! Al zal de concurrentie van bijvoorbeeld We Are Electric groot zijn. Daar zou een Warp/Luckyme label-avond misschien tot de mogelijkheden horen
We Are Electric is geen enkele concurrentie voor Lowlands. Een TNGHT is geen headliner en kan prima op beide staan. En mochten er echt een keuze in het spel zijn dan wint Lowlands het altijd van WAE.
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Zie het best wel gebeuren dat Nick Cave na z’n Ziggo show aangekondigd wordt voor Lowlands. Zou er zelf niet gelukkig van worden, maar maken ze wss wel een hele hoop mensen mee blij.

Zelf hoop ik op Frank Ocean. Met dat nieuwe nummer zie ik de kans zeker vergroten van -37% naar 0,004% :’)

In 2013 stond de tent maar half vol dus ik vraag me af of ze Nick Cave nog eens boeken.
Hij is nu een stuk populairder na 2 sterke recente albums maar loopt het jonge publiek er ook warm voor?
Denk eerder een Bravo headliner zoals de laatste jaren wel vaker gebeurd met wat oudere artiesten maar wellicht is Nick Cave daar een te grote naam voor.

Ik vond het in2013 overigens een prachtig optreden dus ik zou het zeker toejuichen. :)
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.223
739
prima idee
een Rap/Hiphop headliner in de Alpha, en dan tegelijk Nick Cave in de Bravo
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.967
Nick Cave heeft wel aan populariteit gewonnen sinds dien. Die zie ik niet snel in de Bravo staan.

Kwa Nederlandse acts mogen Roosbeef, Kraak & Smaak en Fresku wel komen.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
prima idee
een Rap/Hiphop headliner in de Alpha, en dan tegelijk Nick Cave in de Bravo

Maar welke Rap/Hiphop headliner? Ik vind het lastig om te bedenken welke hiphop act Lowlands zou kunnen afsluiten.
Mogelijk een Post Malone, maar die had afgelopen editie er al kunnen staan (tourde zeer zeker in de buurt), ik denk dat ze hem hebben laten gaan.
Frank Ocean en Childish Gambino zouden heel goed passen (denk ik), maar die doen het waarschijnlijk niet zo gauw.
Nog een keer Kendrick zou ik toejuichen, maar gaat niet gebeuren…

Wie zou het daarnaast kunnen?
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
prima idee
een Rap/Hiphop headliner in de Alpha, en dan tegelijk Nick Cave in de Bravo

Maar welke Rap/Hiphop headliner?
Ik kan me moeilijk bedenken wie headlinewaardig is en binnen het plaatje van Lowlands past.
Post Malone zou het kunnen, maar die gaat eerder naar Pinkpop denk ik. Was vorig jaar ook zeer zeker in de buurt, maar hebben ze laten gaan (zelfs na Prodigy vervanging).
Frank Ocean en Childish Gambino zouden perfect passen, maar die gaan het denk ik niet doen.
Ik zou zelf Kanye West (mss in combi met Kid Cudi) heel vet vinden, maar dat past weer niet zo bij het publiek.
Nog een keer Kendrick zou ik ook toejuichen, maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren.

Maar wie dan wel??
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Kesselman wrote:
prima idee
een Rap/Hiphop headliner in de Alpha, en dan tegelijk Nick Cave in de Bravo

Maar welke Rap/Hiphop headliner?
Ik kan me moeilijk bedenken wie headlinewaardig is en binnen het plaatje van Lowlands past.
Post Malone zou het kunnen, maar die gaat eerder naar Pinkpop denk ik. Was vorig jaar ook zeer zeker in de buurt, maar hebben ze laten gaan (zelfs na Prodigy vervanging).
Frank Ocean en Childish Gambino zouden perfect passen, maar die gaan het denk ik niet doen.
Ik zou zelf Kanye West (mss in combi met Kid Cudi) heel vet vinden, maar dat past weer niet zo bij het publiek.
Nog een keer Kendrick zou ik ook toejuichen, maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren.

Maar wie dan wel??

Travis Scott?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
J. Cole? Ik hoop qua hiphop btw ook echt nog op Tyler, The Creator en BROCKHAMPTON (misschien al weer wat gauw, maar sinds hun laatste passage alweer twee albums uit dus die zijn in mijn ogen ontzettend relevant). Ow en Denzel Curry mag zijn afwezigheid van dit jaar wel even in komen halen. En als we dan toch bezig zijn: laat slowthai de India maar komen afbreken!
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
178
259
slowthai, BROCKHAMPTON, Denzel Curry lijken mij realistische opties die ik heel erg toe zou juichen!

Run The Jewels hebben deze zomer al naar album nummer 4 gehint, maar voor zover volgens mij geen concrete release datum. Hun headline show op BKS viel een paar jaar geleden volgens mij goed in de smaak dus dat zou wat mij betreft zomaar een (sub)headliner kunnen zijn voor LL2020.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
659
585
Tyler, The Creator en Run The Jewels zijn hiphopnamen waar ik al jaren op wacht tot ze op Lowlands staan, kunnen beide onderhand wel de Alpha aan denk ik zo. Zullen allebei ook wel touren volgend jaar lijkt me. Daarnaast zie ik slowthai (dit jaar nog DTRH) wel komen. Een hiphop headliner zit er waarschijnlijk ook wel in, al vind ik het op dit moment lastig in te schatten wie dat zou kunnen zijn
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Sorry voor de dubbele post, kan hem ook niet weghalen :/
Travis en J. Cole vind ik niet zo'n Lowlands headliner.. ik zou het zelf wel vet vinden though.
Tyler, the Creator zou ik heeeeel tof vinden, maar zie liever een headline set op Woohah, denk niet dat hij groot genoeg is om Lowlands te headlinen.
Brockhampton mag van mij 3x de Alpha afsluiten, zoals eerder genoemd :'). Is alleen niet heel realistisch.
Zoooo en idd slowthai mag zeker komen.. was echt heel lekker in Bird.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.775
1.683
In 2013 stond de tent maar half vol dus ik vraag me af of ze Nick Cave nog eens boeken.

Vorig jaar stond het veld bij DTRH afgeladen voor vol Cave, nou is het DTRH publiek niet 1 op 1 te projecteren op Lowlandspubliek, maar denk dat zijn populariteit wel is gestegen in sinds 2013.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.859
8.468
nitotheno wrote:
Zie het best wel gebeuren dat Nick Cave na z’n Ziggo show aangekondigd wordt voor Lowlands. Zou er zelf niet gelukkig van worden, maar maken ze wss wel een hele hoop mensen mee blij.

Zelf hoop ik op Frank Ocean. Met dat nieuwe nummer zie ik de kans zeker vergroten van -37% naar 0,004% :’)

In 2013 stond de tent maar half vol dus ik vraag me af of ze Nick Cave nog eens boeken.
Hij is nu een stuk populairder na 2 sterke recente albums maar loopt het jonge publiek er ook warm voor?
Denk eerder een Bravo headliner zoals de laatste jaren wel vaker gebeurd met wat oudere artiesten maar wellicht is Nick Cave daar een te grote naam voor.

Ik vond het in2013 overigens een prachtig optreden dus ik zou het zeker toejuichen.
1f642.svg

Als Nick Cave komt is het gewoon een Alpha headliner hoor. En een grote, tegenwoordig.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.301
1.305
Ik zie dat Alt-J ook weer gaat touren. Nou hebben we die met zn allen al een miljoen keer gezien, maar zal deze band inmiddels een headliner zijn? Net als The XX een paar jaar geleden wellicht.

The Strokes - Nick Cave - Chemical Brothers zie ik wel zitten.

Frank Ocean, Tyler the Creator en Brockhampton zie ik ook graag komen.

Ik wil het helemaal niet, maar ik ben alleen een beetje bang dat Lowlands niet helemaal meer mijn ding gaat worden wat betreft de line-up. Ik verwacht dat ik muzikaal gezien toch meer voldoening haal uit DTRH of BKS waar wel gedurfde headliners komen te staan. Niet dat ik perse voor de headliners ga maar voor het geld wat je betaald verwacht je toch ook wel wat groots te zien. Ik zie in de toekomst wel gebeuren dat we geen Nine Inch Nails en Nick Cave als headliner krijgen, maar Imagine Dragons, Twentyonepilots en dat soort (tiener-)muziek. Er is gewoon een verschuiving van festivalpubliek gaande.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.967
Denk dat Alt-J weer over zijn populariteit heen is om eerlijk te zijn. Toen ze op BKS headliner waren zaten ze op hun hoogtepunt. En toen hebben ze het eerlijk gezegd niet echt waargemaakt.
 

Thijsvdn

Campingartiest
7 feb 2017
65
7
marthian80 wrote:
In 2013 stond de tent maar half vol dus ik vraag me af of ze Nick Cave nog eens boeken.

Vorig jaar stond het veld bij DTRH afgeladen voor vol Cave, nou is het DTRH publiek niet 1 op 1 te projecteren op Lowlandspubliek, maar denk dat zijn populariteit wel is gestegen in sinds 2013.

Hij is zeker in populariteit gestegen m.i.. Maar vergeet niet dat er op DTRH bijna niets tegenover de headliner staat. In mijn groep vond ca. 70% Nick Cave helemaal niets maar ze hebben toch de helft van de show gekeken. Dat ga je op LL niet hebben want dan ga je gewoon naar een andere act in de India, Bravo, Heineken of weet ik wat. Als voorbeeld dit jaar; The National is ook behoorlijk populair maar kregen toch de Bravo maar ruim halfvol, terwijl ze op DTRH als headliner zeker een vol veld zouden trekken vermoed ik.

Cave op LL is anno nu best moeilijk te plaatsen.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.775
1.683
Joris wrote:

marthian80 wrote:
In 2013 stond de tent maar half vol dus ik vraag me af of ze Nick Cave nog eens boeken.


Vorig jaar stond het veld bij DTRH afgeladen voor vol Cave, nou is het DTRH publiek niet 1 op 1 te projecteren op Lowlandspubliek, maar denk dat zijn populariteit wel is gestegen in sinds 2013.

Hij is zeker in populariteit gestegen m.i.. Maar vergeet niet dat er op DTRH bijna niets tegenover de headliner staat. In mijn groep vond ca. 70% Nick Cave helemaal niets maar ze hebben toch de helft van de show gekeken. Dat ga je op LL niet hebben want dan ga je gewoon naar een andere act in de India, Bravo, Heineken of weet ik wat. Als voorbeeld dit jaar; The National is ook behoorlijk populair maar kregen toch de Bravo maar ruim halfvol, terwijl ze op DTRH als headliner zeker een vol veld zouden trekken vermoed ik.

Cave op LL is anno nu best moeilijk te plaatsen.

Vergeet niet dat bij Cave van te voren het veld al goed gevult was op de zondagavond. Waar je normaal makkelijk vooraan kon komen was dat echt een stuk moeilijker toen. Zie bijvoorbeeld ook de vergelijking met Monae dit jaar, waar een dozijn mensen stond.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken