Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.534
1.334
vreemde discussie!!!

we mogen Wel/Niet zeuren over de headliners.

terwijl er volgens mij pas 1 headliner bekend is. ?

The Chemical Brothers gaan de Alpha afsluiten.
2e op de lijst staat Foals, en dat lijkt mij geen Alpha headliner.
Dan is alles daar onder ook geen headliner.
simpel!

Zou een mooi vooruitzicht zijn, maar ja...... wie dan?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Kesselman wrote:
vreemde discussie!!!

we mogen Wel/Niet zeuren over de headliners.

terwijl er volgens mij pas 1 headliner bekend is.
1f644.svg


The Chemical Brothers gaan de Alpha afsluiten.
2e op de lijst staat Foals, en dat lijkt mij geen Alpha headliner.
Dan is alles daar onder ook geen headliner.
simpel!

Zou een mooi vooruitzicht zijn, maar ja…… wie dan?

Eminem en ratm!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.305
@Marc wrote:

Kesselman wrote:
vreemde discussie!!!

we mogen Wel/Niet zeuren over de headliners.

terwijl er volgens mij pas 1 headliner bekend is.
1f644.svg


The Chemical Brothers gaan de Alpha afsluiten.
2e op de lijst staat Foals, en dat lijkt mij geen Alpha headliner.
Dan is alles daar onder ook geen headliner.
simpel!


Zou een mooi vooruitzicht zijn, maar ja…… wie dan?

Eminem en ratm!
Te Pinkpop.

Ik denk dat Liam of Stormzy toch gaat headlinen. En dat we nog 1 headliner erbij krijgen ala The Weeknd.

Ik zeg dan Chemical Brothers - Liam Gallagher - The Weeknd dan heb je het prima in evenwicht.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.556
1.790
Ik heb gisteren de Glastonbury show van Stormzy gezien. Hij gaat toch gewoon Lowlands ook headlinen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.305
Ik heb er zelf nog steeds weinig mee moet ik zeggen. Maar gezien hoe die het elders doet zou het niet geheel onterecht zijn denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Ik heb gisteren de Glastonbury show van Stormzy gezien. Hij gaat toch gewoon Lowlands ook headlinen?

Vind ‘m ook goed, maar om toch maar de vergelijking te maken: op Pukkelpop stond hij vorig jaar gewoon ergens in de middag te spelen (met een Blackwave nog na hem op de main). Toen dachten we trouwens ook dat hij hoog zou eindigen, als sub zelfs... Om dan op Lowlands ineens de hoofdvogel te worden...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.305
mdekens wrote:
Ik heb gisteren de Glastonbury show van Stormzy gezien. Hij gaat toch gewoon Lowlands ook headlinen?

Vind ‘m ook goed, maar om toch maar de vergelijking te maken: op Pukkelpop stond hij vorig jaar gewoon ergens in de middag te spelen (met een Blackwave nog na hem op de main). Toen dachten we trouwens ook dat hij hoog zou eindigen, als sub zelfs… Om dan op Lowlands ineens de hoofdvogel te worden…
Tsja, maar het is ook niet verkeerd om een "jonge" headliner neer te zetten. Hij heeft al gedaan op Glasto, en nu weer op Reading/Leeds. Dus als je lastig in de headliners zit, waarom niet? Maar denk ook dat die gaat subben, ik zet nu even mijn geld op Liam + Chem Bros + derde naam. En dan vind ik Liam eigenlijk nog meer onterecht dan Stormzy, ook al is het meer mijn ding.
 

yumi

Randprogramma
27 jun 2019
108
214
Misschien ging ik er wat te hard in, natuurlijk mag iedereen kritiek hebben op wat hij of zij wil!
:)
Wat ik bedoel aan te geven is dat het niet raar is dat LL zo snel uitverkoopt - los van wat wij met elkaar van de line-up vinden.

De line-up en belofte van een line-up is zeker belangrijk in mijn persoonlijke overweging voor een festival.
Dit is echter niet waar Lowlands het van moet hebben.

Ik kon afgelopen jaar op Lowlands meer mensen aanwijzen die Tame Impala niet kenden, dan wel. Voor onze groep was dit juist een gedroomde headliner. Het meeste wat ik over de line-up van dit jaar hoor is dat the Opposites komen (vind ik zelf niks aan).

Ik was vorig jaar dik en dik tevreden met feestjes bij Giorgio Moroder, Joost en Jungle by Night. Het heeft meer indruk op me gemaakt dan N*E*R*D het jaar ervoor - om maar iets te noemen. Kwalitatief viel er ook genoeg te halen bij Zwangere Guy, Yin Yin, James Blake..

Dit jaar verwacht ik dat plezier te kunnen halen bij Georgia, Pendulum en Gotu Jim. Om maar wat te noemen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Slipknot is aangekondigd voor Cabaret Vert, een festival dat kleiner is dan Pukkelpop en Lowlands maar dat wel een vergelijkbaar programma heeft.
Ze spelen er op 20 augustus, de donderdag voor beide festivals.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.179
576
Kesselman wrote:
vreemde discussie!!!

we mogen Wel/Niet zeuren over de headliners.

terwijl er volgens mij pas 1 headliner bekend is.
1f644.svg


The Chemical Brothers gaan de Alpha afsluiten.
2e op de lijst staat Foals, en dat lijkt mij geen Alpha headliner.
Dan is alles daar onder ook geen headliner.
simpel!

Zou een mooi vooruitzicht zijn, maar ja…… wie dan?
The XX
 

r-pzkfw

Campingartiest
13 mrt 2018
78
14
Slipknot is aangekondigd voor Cabaret Vert, een festival dat kleiner is dan Pukkelpop en Lowlands maar dat wel een vergelijkbaar programma heeft.
Ze spelen er op 20 augustus, de donderdag voor beide festivals.
Dit zou ik super gaaf vinden ookal kan ik het me haast niet voorstellen dat LL zon grote metalact programeert.

Even over de headliners : Stormzy is in Nederland volgens mij echt geen headlinermateriaal. zijn populariteit in Nederland is maar een fractie van wat het in Engeland is. Daarnaast kan ik me Liam ook niet als headliner voorstellen dan zie ik Foals toch meer als een kanshebber om te headlinen en dat vind ik al bijzonder.
Alleen de chemical brothers begrijp ik als headliner in dat opzicht maar goed er zal zoals eerder gezegd wel weinig touren in augustus.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.305
TettenVogel wrote:
Slipknot is aangekondigd voor Cabaret Vert, een festival dat kleiner is dan Pukkelpop en Lowlands maar dat wel een vergelijkbaar programma heeft.
Ze spelen er op 20 augustus, de donderdag voor beide festivals.

Dit zou ik super gaaf vinden ookal kan ik het me haast niet voorstellen dat LL zon grote metalact programeert.

Even over de headliners : Stormzy is in Nederland volgens mij echt geen headlinermateriaal. zijn populariteit in Nederland is maar een fractie van wat het in Engeland is. Daarnaast kan ik me Liam ook niet als headliner voorstellen dan zie ik Foals toch meer als een kanshebber om te headlinen en dat vind ik al bijzonder.
Alleen de chemical brothers begrijp ik als headliner in dat opzicht maar goed er zal zoals eerder gezegd wel weinig touren in augustus.
Slipknot zou idd erg tof zijn. Maar ik geloof het ook niet dat ze het aandurven.

Wat betreft Foals > verkoopt AFAS live niet uit, Liam > verkoopt ZiggoDome zo goed als uit.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik denk dat we na volgende week een hoop weten...

Als een lowlands wacht op eminem of RATM omdat ze die tegelijk bekend maken met Pukkelpop weten we dat aankomende week. Tenminste op het Pukkelpop forum verwachten ze uiterlijk volgende week de eerste namen.

Uiteindelijk kweken we op deze fora hier over het algemeen veel te hoge verwachtingen. Zelfs op de line up van vorig jaar waar 9 hele mooie grote namen op stonden verwachten we nog een extra Sub of Headliner omdat the Prodigy niet groot genoeg was als headliner of omdat Royal Blood niet groot genoeg was als sub.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
https://festileaks.com/2020/02/lowlands-2020-houdt-headliners-nog-even-geheim-pas-als-het-blokkenschema-er-is-weet-je-wie-er-afsluit/?fbclid=IwAR19lzDcvTbXz0nJ823VcYn9dFP_jpN3Mbefo-EstogwwfSEmMeFVRdMGWU

Tussen de 55 namen zit zeker wel een afsluitende act. Dat klinkt als, er moeten nog 2 headliners bijkomen. Hoop ik.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.305
Chemical Brothers is sowieso headliner. Ik denk dat ze nog op 1 andere aan het wachten zijn, en ik denk dat die derde toch Liam Gallagher of Stormzy gaat wordne (misschien afhankelijk van die 2e headliner).
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
245
438
team-0 wrote:

Jelle wrote:
Als Rage Against The Machine naar een al uitverkocht Lowlands komt dan vind ik dat ongelofelijk zuur. Maar ik zie ook niet waar ze anders zouden staan.


Niet in Nederland? Ze slaan in de US ook gebieden zo groot als West Europa over (heel zuid-oost VS wordt niet aangedaan)

Dat ze niet in het zuid-oosten van de VS staan is niet zo gek, toch? Daar zijn ze niet zo’n fan van muziek over police brutality en racisme.

Zeker, de reden erachter is me totaal duidelijk. Ik probeerde er enkel mee te duiden dat een klein rotlandje prima overgeslagen zou kunnen worden en er van uit gaan dat ze Nederland wel aan zullen doen als ze op wereldtournee gaan wat voorbarig is.

Daarnaast is het argument van Zuid-oost VS ook te maken voor ons Fvd/PVV/VVD/Zwarte Pietenlandje te maken.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Ik denk ook dat Chemical Brothers de 1e headliner is, en dat ze er nog met 2 bezig zijn.
Lukt dit niet, dan hebben ze gewoon Stormzy & Liam nog achter de hand. Helemaal prima toch.

Enne Slipknot, Wu-tang , The weekend & Eminem mogen alle 4 doorkomen hoor haha
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
552
703
Hebben jullie ook een mail gekregen dat je Ticketmaster moet resetten ivm wachtwoord lek?

Ik krijg het nu wel een beetje benauwd met al die LL kaartjes in m'n account.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken