Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Same here.. Berlijn ook dikke prima te doen met de trein. Beide festivals geen ervaring mee. Maar lollapalooza heeft vaak wel redelijke zwakke line up. Maar dan kan je natuurlijk oook een dagkaart kopen en berlijn lekker in gaan..

Dat is inderdaad mijn plan als ik heen ga!
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
martydude wrote:
Same here.. Berlijn ook dikke prima te doen met de trein. Beide festivals geen ervaring mee. Maar lollapalooza heeft vaak wel redelijke zwakke line up. Maar dan kan je natuurlijk oook een dagkaart kopen en berlijn lekker in gaan..

Ik lees nu enkel dat er kans bestaat dat je de headliner niet eens kan zien. Lollapalooza is in het Olympisch stadion, en het terrein daar omheen. Maar ze laten meer mensen toe dan dat in het stadion past. Dat is wel kut.

Wel mooi stadion, maar heel apart dat ze zo'n manier gebruiken.... Dat wordt dan vanaf de middag de hele tijd in het stadion blijven ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.305
https://forum.festileaks.com/forums/topic/lollapalooza-berlin/

Misschien kunnen beter daar verder gaan, en dit topic "Lowlands" houden.
 

martydude

Playlistbediener
3 feb 2020
12
0
Oh wauw. Dat zou wel partij ruk zijn zeg.. Raar geregeld. Ik weet niet hoe extreem dat dan is. Of er dan nog aantal honderd mensen buiten staan of duizenden. Geen zin om als een 14 jarige fangirl uren van te voren daar te staan om zeker te zijn van een plekje haha.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.305
Indiaantje89 wrote:
Ah juist.. die stond er niet bij op dat eerder overzicht. Nouja ik geloof er niet zo in dat ze die gestikt hebben. Op een of andere vind ik het niet geheel bij het huidig Lowlands passen. (maar zou er persoonlijk blij mee zijn).

Afgelopen jaren doet Lowlands altijd wel een “nostalgische 90’s” grote naam boeken. Vorig jaar zouden ze The Prodigy hebben, Cypress Hill onlangs geweest en Limb Bizkit is ook recent geweest. In dat rijtje past het prima.

Mijn relevantie opmerking ging trouwens over de huidige tijd, niet over wat ze bereikt hebben in het verleden.
(en was onze eigen Urban Dance Squad niet de Rap Metal pionier of zit ik ernaast?)
Los van The Prodigy, die andere acts vind ik toch wat anders. Dat was lekker overdag lekker tussendoor even terug naar de 90's. Met RATM heb je gewoon een flinke headliner te pakken. Vind ik toch wat anders. Had het een typische Pinkpop boeking gevonden.

 

snormol

Nieuw lid
11 feb 2020
4
0
RATM lijkt me nu toch wel waarschijnlijk. Ze doen geen Nederlandse of Belgische show, ze spelen een weekend later in Engeland en hebben nog lege plekken op hun tourposter. Bovendien is Foo Fighters (Qua genre en gage vergelijkbaar met RATM) een maand te vroeg in Europa, die gaan niet naar Lowlands komen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
735
466
Als Rage Against The Machine naar een al uitverkocht Lowlands komt dan vind ik dat ongelofelijk zuur. Maar ik zie ook niet waar ze anders zouden staan.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
245
438
Als Rage Against The Machine naar een al uitverkocht Lowlands komt dan vind ik dat ongelofelijk zuur. Maar ik zie ook niet waar ze anders zouden staan.

Niet in Nederland? Ze slaan in de US ook gebieden zo groot als West Europa over (heel zuid-oost VS wordt niet aangedaan)
 

yumi

Randprogramma
27 jun 2019
108
214
Ik zie hier best veel gezeur over de line-up, maar Lowlands is zo veel meer dan de line-up (die voor mij persoonlijk dit jaar al ijzersterk is).

De sfeer van het samenkomen en feesten. Sterk verschillende stages (X-ray, Armadillow, Hacienda, Bravo, Sexyland, Adonis etc etc), nachtelijke avonturen en de altijd verrassende randprogrammering. Het festival trekt je een paar dagen helemaal weg uit de normale wereld.

Er zijn zo veel redenen te noemen, maar als je toch in de line-up hoek blijft hangen is een belangrijke reden het aantal stages.
Er is zo'n breed scala aan muziekstijlen te vinden op Lowlands en dat in allerlei gradaties, nog niet bekend, undeground, upcoming, mainstream, etc...

Noodgedwongen of niet... Lowlands heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld. Het snelle uitverkopen is zeer waarschijnlijk eerder een beloning van de afgelopen jaren dan dat het de populariteit van The Chemical Brothers, Stormzy en Liam reflecteert.

Lowlands heeft geen setje aan sterke headliners nodig om haar publiek muzikaal te prikkelen en te vermaken.
Lowlands afrekenen op headliners valt een beetje in de categorie vragen om dagkaarten. Dan begrijp je het festival niet.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik zie hier best veel gezeur over de line-up, maar Lowlands is zo veel meer dan de line-up (die voor mij persoonlijk dit jaar al ijzersterk is).

De sfeer van het samenkomen en feesten. Sterk verschillende stages (X-ray, Armadillow, Hacienda, Bravo, Sexyland, Adonis etc etc), nachtelijke avonturen en de altijd verrassende randprogrammering. Het festival trekt je een paar dagen helemaal weg uit de normale wereld.

Er zijn zo veel redenen te noemen, maar als je toch in de line-up hoek blijft hangen is een belangrijke reden het aantal stages.
Er is zo’n breed scala aan muziekstijlen te vinden op Lowlands en dat in allerlei gradaties, nog niet bekend, undeground, upcoming, mainstream, etc…

Noodgedwongen of niet… Lowlands heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld. Het snelle uitverkopen is zeer waarschijnlijk eerder een beloning van de afgelopen jaren dan dat het de populariteit van The Chemical Brothers, Stormzy en Liam reflecteert.

Lowlands heeft geen setje aan sterke headliners nodig om haar publiek muzikaal te prikkelen en te vermaken.
Lowlands afrekenen op headliners valt een beetje in de categorie vragen om dagkaarten. Dan begrijp je het festival niet.

Zucht. Hopelijk voor de allerlaatste keer: Kritiek op de line-up afdoen als gezeur is gewoon zwak. Als het alleen maar halleluja is dan zijn we hier snel uitgediscussieerd. Er zijn ook nog gewoon muziekliefhebbers die wel voor de line-up naar Lowlands gaan of gingen en waarbij de prettige sfeer en randzaken een leuke bijzaak is maar niet meer dan dat. En dan is, met wat er nu staat, kritiek hebben op, onder andere, de headliners volledig gerechtvaardigd vanwege dik onder de maat, zeker gezien waarmee vergelijkbare festivals aankomen in dezelfde periode. Prima dat jij line-up ijzersterk vindt maar kom niet met het cliché aan van gezeur als anderen daar anders over denken.
 

snormol

Nieuw lid
11 feb 2020
4
0
Jelle wrote:
Als Rage Against The Machine naar een al uitverkocht Lowlands komt dan vind ik dat ongelofelijk zuur. Maar ik zie ook niet waar ze anders zouden staan.

Niet in Nederland? Ze slaan in de US ook gebieden zo groot als West Europa over (heel zuid-oost VS wordt niet aangedaan)
Dat ze niet in het zuid-oosten van de VS staan is niet zo gek, toch? Daar zijn ze niet zo'n fan van muziek over police brutality en racisme.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
127
33
yumi wrote:
Ik zie hier best veel gezeur over de line-up, maar Lowlands is zo veel meer dan de line-up (die voor mij persoonlijk dit jaar al ijzersterk is).

De sfeer van het samenkomen en feesten. Sterk verschillende stages (X-ray, Armadillow, Hacienda, Bravo, Sexyland, Adonis etc etc), nachtelijke avonturen en de altijd verrassende randprogrammering. Het festival trekt je een paar dagen helemaal weg uit de normale wereld.

Er zijn zo veel redenen te noemen, maar als je toch in de line-up hoek blijft hangen is een belangrijke reden het aantal stages.
Er is zo’n breed scala aan muziekstijlen te vinden op Lowlands en dat in allerlei gradaties, nog niet bekend, undeground, upcoming, mainstream, etc…

Noodgedwongen of niet… Lowlands heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld. Het snelle uitverkopen is zeer waarschijnlijk eerder een beloning van de afgelopen jaren dan dat het de populariteit van The Chemical Brothers, Stormzy en Liam reflecteert.

Lowlands heeft geen setje aan sterke headliners nodig om haar publiek muzikaal te prikkelen en te vermaken.
Lowlands afrekenen op headliners valt een beetje in de categorie vragen om dagkaarten. Dan begrijp je het festival niet.

Zucht. Hopelijk voor de allerlaatste keer: Kritiek op de line-up afdoen als gezeur is gewoon zwak. Als het alleen maar halleluja is dan zijn we hier snel uitgediscussieerd. Er zijn ook nog gewoon muziekliefhebbers die wel voor de line-up naar Lowlands gaan of gingen en waarbij de prettige sfeer en randzaken een leuke bijzaak is maar niet meer dan dat. En dan is, met wat er nu staat, kritiek hebben op, onder andere, de headliners volledig gerechtvaardigd vanwege dik onder de maat, zeker gezien waarmee vergelijkbare festivals aankomen in dezelfde periode. Prima dat jij line-up ijzersterk vindt maar kom niet met het cliché aan van gezeur als anderen daar anders over denken.

Thank you, wilde net precies hetzelfde commenten. De zoveelste die bekritiseren verwart met zeuren en het daarna opvolgt met een dromerig verhaaltje over de kwaliteiten van LL, terwijl vrijwel iedereen hier - voor zover ik weet - de huidige line-up helemaal prima vindt.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.181
535
Ik zie hier best veel gezeur over de line-up, maar Lowlands is zo veel meer dan de line-up (die voor mij persoonlijk dit jaar al ijzersterk is).

De sfeer van het samenkomen en feesten. Sterk verschillende stages (X-ray, Armadillow, Hacienda, Bravo, Sexyland, Adonis etc etc), nachtelijke avonturen en de altijd verrassende randprogrammering. Het festival trekt je een paar dagen helemaal weg uit de normale wereld.

Er zijn zo veel redenen te noemen, maar als je toch in de line-up hoek blijft hangen is een belangrijke reden het aantal stages.
Er is zo’n breed scala aan muziekstijlen te vinden op Lowlands en dat in allerlei gradaties, nog niet bekend, undeground, upcoming, mainstream, etc…

Noodgedwongen of niet… Lowlands heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld. Het snelle uitverkopen is zeer waarschijnlijk eerder een beloning van de afgelopen jaren dan dat het de populariteit van The Chemical Brothers, Stormzy en Liam reflecteert.

Lowlands heeft geen setje aan sterke headliners nodig om haar publiek muzikaal te prikkelen en te vermaken.
Lowlands afrekenen op headliners valt een beetje in de categorie vragen om dagkaarten. Dan begrijp je het festival niet.

Eigenlijk zeg je nu dat de line up een bijzaak is van de randverschijnselen. Dat vind ik zowel een originele als treurige gedachte. Maar het illustreert wel mooi de tweespalt op dit forum over LL. Enerzijds de mensen die primair voor de muziek komen en anderzijds de mensen die de shows een leuke soundtrack vinden bij een leuk feestje. De huidige line up stelt veel mensen uit de eerste groep teleur. En dat begrijp ik. Het is een vergelijkbaar verhaal als bij PP. PP is van een alternatief festival een mainstream festival geworden en LL is een stukje opgeschoven richting de mainstream. De meer traditionele rol van LL is langzaam overgenomen door BKS, LGW, Rewire etc etc. Dat is een natuurlijke beweging en daar mag best over gediscussieerd worden. Ik vond LL zelf vroeger leuker, maar er zijn zat alternatieven voor mij. Voor de huidige doelgroep heeft LL een prima line up. De scherpte die er vroeger in zat is er echter wat uit en de randverschijnselen nemen toe in belang. Dat mag LL helemaal zelf weten. Het is echt hun festival en als ze er nog goed aan verdienen ook, good for them. Maar die verschuiving die jij p.o. zo mooi illustreert vind ik jammer.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.181
535
Zou het overigens ook bijzonder vinden als RATM, gezien hun enorme populariteit hier, Nederland overslaat.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.086
Zou het overigens ook bijzonder vinden als RATM, gezien hun enorme populariteit hier, Nederland overslaat.
Pinkpop 2021. Verder ook allemaal festivals die dagtickets verkopen, lijkt mij niet dat het de investering voor Mojo waard is om ze voor Lowlands te boeken. Pak exclusiever ook dan de eerdere boekingen van Muse en Foo Fighters.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
vreemde discussie!!!

we mogen Wel/Niet zeuren over de headliners.

terwijl er volgens mij pas 1 headliner bekend is. :roll:

The Chemical Brothers gaan de Alpha afsluiten.
2e op de lijst staat Foals, en dat lijkt mij geen Alpha headliner.
Dan is alles daar onder ook geen headliner.
simpel!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken