Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
selurxela wrote:
Overigens hoor van heel veel 15/16 jarigen dat zij een LL kaartje hebben. Is dat een nieuwe trend op LL? Toen ik nog ging (t/m 2015) mocht 99% van het publiek nog gewoon drank bestellen.

Durf ik niet te zeggen, ik ken niemand van die leeftijd die gaat. Wij zijn allemaal 30+ en op het terrein zie ik alleen in de nacht wat meer jongeren.

Geen idee of die leeftijd sterk vertegenwoordigd is, maar 220,00 voor een kaartje als je 15 / 16 bent..... is een hoop geld
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Overigens hoor van heel veel 15/16 jarigen dat zij een LL kaartje hebben. Is dat een nieuwe trend op LL? Toen ik nog ging (t/m 2015) mocht 99% van het publiek nog gewoon drank bestellen.

Billie Elish effect, sowieso programmering meer op jongeren gericht de laatste jaren..
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Mijn vrienden lopen altijd de ene mooie vrouw na de andere mooie vrouw aan te wijzen op lowlands. Dan zeg ik altijd, ja dat snap ik die zijn 15 jaar jonger dan onze vrouwen hahaha (zelf 35 jaar)

Maar het gros van de bezoekers er echt wel boven de 20. Tuurlijk zijn er wat 15 en 16 jarige maar die zijn zeker niet in de meerderheid.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Nog steeds absolute minderheid, maar wel veel meer dan toen ik nog ging (destijds ongeveer nul).
De papsen en mamsen van die 15/16 jarige betalen dat vaak probleemloos. Onderschat niet hoeveel geld er in Nederland is.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Nog steeds absolute minderheid, maar wel veel meer dan toen ik nog ging (destijds ongeveer nul).
De papsen en mamsen van die 15/16 jarige betalen dat vaak probleemloos. Onderschat niet hoeveel geld er in Nederland is.

Ha, ha, ha, ik ben zelf een paps van 14 jarige..... als ze zou willen gaan, prima, maar spaar en werk er zelf maar voor. Ik weet niet hoe oud je zelf bent, maar ik ken geen ouder die dit even neerlegt voor een kaartje.....

Enne Billie effect, daar gaat ze in de Ziggo wel heen..... btw ook zelf gewerkt en gespaard voor het kaartje..... van bijna 80,00.....

Meer gericht op jongeren, want die zijn opgegroeid met Opposites en Johny Depp...... diversiteit..... maakt het ook zo leuk daar ?
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik vind de line-up wel echt heel erg slecht dit jaar. Heb zelf voor het eerst in 5 jaar geen ticket, maar dit komt ook omdat het dit jaar een weekend later is en en daarom heel erg slecht valt. Als ik toch wil gaan koop ik lekker een kaartje op ticketswap, een paar dagen van te voren gaan ze toch weer gewoon voor veel minder weg.

Maar wat eerder gezegd werd klopt. Lowlands is zeer pretentieus geworden. Toen ik in een vriendegroepchat kritiek uitte op de line-up was de reactie van 2 van hen: 'Gast; GOTU JIM KOMT'. Ik heb dat even opgezet en moest toch wel een beetje huilen. Toch geldt dit voor een deel ook voor mij. Hoewel ik qua line- up liever naar Rock Werchter of Best Kept Secret zou gaan, is de sfeer op Lowlands zo ontzettend tof dat de line-up er nauwelijks nog toe doet. Toch denk ik dat ik nu eens Down The Rabbit Hole ga uitproberen. Mijn ideale festival is er één met goede muziek én een goede sfeer, en dan denk ik dat DTRH potentieel dat meer is dit jaar dan Lowlands.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Ik vind de line-up wel echt heel erg slecht dit jaar. Heb zelf voor het eerst in 5 jaar geen ticket, maar dit komt ook omdat het dit jaar een weekend later is en en daarom heel erg slecht valt. Als ik toch wil gaan koop ik lekker een kaartje op ticketswap, een paar dagen van te voren gaan ze toch weer gewoon voor veel minder weg.

Maar wat eerder gezegd werd klopt. Lowlands is zeer pretentieus geworden. Toen ik in een vriendegroepchat kritiek uitte op de line-up was de reactie van 2 van hen: ‘Gast; GOTU JIM KOMT’. Ik heb dat even opgezet en moest toch wel een beetje huilen. Toch geldt dit voor een deel ook voor mij. Hoewel ik qua line- up liever naar Rock Werchter of Best Kept Secret zou gaan, is de sfeer op Lowlands zo ontzettend tof dat de line-up er nauwelijks nog toe doet. Toch denk ik dat ik nu eens Down The Rabbit Hole ga uitproberen. Mijn ideale festival is er één met goede muziek én een goede sfeer, en dan denk ik dat DTRH potentieel dat meer is dit jaar dan Lowlands.

Heb je als moderator stiekem meer informatie naast de namen die al bekend zijn ?
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Ik vind de line-up wel echt heel erg slecht dit jaar. Heb zelf voor het eerst in 5 jaar geen ticket, maar dit komt ook omdat het dit jaar een weekend later is en en daarom heel erg slecht valt. Als ik toch wil gaan koop ik lekker een kaartje op ticketswap, een paar dagen van te voren gaan ze toch weer gewoon voor veel minder weg.

Maar wat eerder gezegd werd klopt. Lowlands is zeer pretentieus geworden. Toen ik in een vriendegroepchat kritiek uitte op de line-up was de reactie van 2 van hen: ‘Gast; GOTU JIM KOMT’. Ik heb dat even opgezet en moest toch wel een beetje huilen. Toch geldt dit voor een deel ook voor mij. Hoewel ik qua line- up liever naar Rock Werchter of Best Kept Secret zou gaan, is de sfeer op Lowlands zo ontzettend tof dat de line-up er nauwelijks nog toe doet. Toch denk ik dat ik nu eens Down The Rabbit Hole ga uitproberen. Mijn ideale festival is er één met goede muziek én een goede sfeer, en dan denk ik dat DTRH potentieel dat meer is dit jaar dan Lowlands.

Ik zou zeker DTRH uitproberen met jouw argumentatie!
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
568
167
Waarschijnlijk is de gedachte te mooi om waar te zijn, maar Is RATM misschien de grote headliner die we nog missen? (Zie artikel festileaks)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.347
1.801
Waarschijnlijk is de gedachte te mooi om waar te zijn, maar Is RATM misschien de grote headliner die we nog missen? (Zie artikel festileaks)

Ik zou het heel tof vinden, want al heel lang geleden dat ik die gezien heb. Maar volgens mij hangt daar een kostenplaatje aan dat voor Lowlands niet te behappen valt.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Kan iemand mij nou eens uitleggen wat er goed is aan die lompe ééndimensionale muziek met obligate teksten van RATM?
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
568
167
superginger wrote:
Waarschijnlijk is de gedachte te mooi om waar te zijn, maar Is RATM misschien de grote headliner die we nog missen? (Zie artikel festileaks)

Ik zou het heel tof vinden, want al heel lang geleden dat ik die gezien heb. Maar volgens mij hangt daar een kostenplaatje aan dat voor Lowlands niet te behappen valt.

Weet ik niet, zou je ook van muse of Foo Fighters zeggen ;)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Kan iemand mij nou eens uitleggen wat er goed is aan die lompe ééndimensionale muziek met obligate teksten van RATM?
Maar maar...

Legendarische optredens hoor.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.347
1.801
Kan iemand mij nou eens uitleggen wat er goed is aan die lompe ééndimensionale muziek met obligate teksten van RATM?

Voor mij is het een soort jeugdsentiment. Was erbij toen ze de eerste keer optraden op Pinkpop en heb die eerste twee albums helemaal grijs gedraaid. Ze zijn voor mij wel symbool voor een bepaalde periode in mijn jeugd, de tijd dat ik echt muziek ging ontdekken. En de agressie en energie die bij die band hoorde: er ging voor mij toen een wereld open. Vanwege dat heb ik wel nog steeds een zwak voor die band. En voor mij persoonlijk onvergelijkbaar met Foo Fighters.

Maar ik verwacht ze zeker niet op LL.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
Alsof het publiek van Lowlands zit te wachten op RATM.
Hou op hoor, straks wordt Tool ook nog geopperd.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ik vind de line-up wel echt heel erg slecht dit jaar. Heb zelf voor het eerst in 5 jaar geen ticket, maar dit komt ook omdat het dit jaar een weekend later is en en daarom heel erg slecht valt. Als ik toch wil gaan koop ik lekker een kaartje op ticketswap, een paar dagen van te voren gaan ze toch weer gewoon voor veel minder weg.

Maar wat eerder gezegd werd klopt. Lowlands is zeer pretentieus geworden. Toen ik in een vriendegroepchat kritiek uitte op de line-up was de reactie van 2 van hen: ‘Gast; GOTU JIM KOMT’. Ik heb dat even opgezet en moest toch wel een beetje huilen. Toch geldt dit voor een deel ook voor mij. Hoewel ik qua line- up liever naar Rock Werchter of Best Kept Secret zou gaan, is de sfeer op Lowlands zo ontzettend tof dat de line-up er nauwelijks nog toe doet. Toch denk ik dat ik nu eens Down The Rabbit Hole ga uitproberen. Mijn ideale festival is er één met goede muziek én een goede sfeer, en dan denk ik dat DTRH potentieel dat meer is dit jaar dan Lowlands.

Dit hele verhaal had van mij kunnen zijn. Ik zie je op DTRH ;-)
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
911
760
Mink wrote:
Ik vind de line-up wel echt heel erg slecht dit jaar.

Gast; GOTU JIM KOMT!

Zo werd in mijn vriendengroep, toen er gevraagd werd of mensen nog mee wilde, gereageerd met: "Ja the Opposites komen, dus ik MOET wel gaan!"
Vond ik ook redelijk cringy.. haha, aangezien er voor de reunie nooit over ze gesproken werd.
Lowlands is best wel een FOMO dingetje, voor mijzelf ook als ik heel eerlijk ben, maar denk niet dat dat per se iets slechts is.
Zorgt er uiteindelijk alleen maar voor dat je een groep vrienden hebt om mee te gaan toch :')
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Het is denk ik juist een compliment voor Lowlands dat ze met deze line-up de boel gewoon binnen 1 dag uitverkopen. Je kan het als iets negatiefs zien dat mensen niet voor de namen komen (al zijn die ook weer niet zo slecht dan sommige mensen willen doen overkomen). Lowlands is er altijd geweest voor de totaalbeleving, en daarin zijn ze gewoon ver uit het meest compleet in Nederland. Had dit zelfde affiche in Landgraaf gestaan, dan had ik waarschijnlijk ook bedankt. Maar je weet gewoon dat het bij Lowlands wat extra's is, en dat maakt het gewoon weer mooi.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken