Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Raskolnikov wrote:

selurxela wrote:
Kan iemand mij nou eens uitleggen wat er goed is aan die lompe ééndimensionale muziek met obligate teksten van RATM?


Voor mij is het een soort jeugdsentiment. Was erbij toen ze de eerste keer optraden op Pinkpop en heb die eerste twee albums helemaal grijs gedraaid. Ze zijn voor mij wel symbool voor een bepaalde periode in mijn jeugd, de tijd dat ik echt muziek ging ontdekken. En de agressie en energie die bij die band hoorde: er ging voor mij toen een wereld open. Vanwege dat heb ik wel nog steeds een zwak voor die band. En voor mij persoonlijk onvergelijkbaar met Foo Fighters.

Maar ik verwacht ze zeker niet op LL.

Muziek die symbool is of soundtrack was voor een bepaalde levensfase heeft natuurlijk altijd een streepje voor. En ik vond Killing in the name and Bullet in the head twee geweldige nummers. Maar ik heb altijd gevonden dat hun kwaliteiten en hu. reputatie niet helemaal in balans waren. Om het eens voorzichtig te zeggen.

We weten in ieder geval zeker wat jij van de line up vind. Dat was de 4e of 5e keer hahaha
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:

Raskolnikov wrote:

selurxela wrote:
Kan iemand mij nou eens uitleggen wat er goed is aan die lompe ééndimensionale muziek met obligate teksten van RATM?


Voor mij is het een soort jeugdsentiment. Was erbij toen ze de eerste keer optraden op Pinkpop en heb die eerste twee albums helemaal grijs gedraaid. Ze zijn voor mij wel symbool voor een bepaalde periode in mijn jeugd, de tijd dat ik echt muziek ging ontdekken. En de agressie en energie die bij die band hoorde: er ging voor mij toen een wereld open. Vanwege dat heb ik wel nog steeds een zwak voor die band. En voor mij persoonlijk onvergelijkbaar met Foo Fighters.

Maar ik verwacht ze zeker niet op LL.


Muziek die symbool is of soundtrack was voor een bepaalde levensfase heeft natuurlijk altijd een streepje voor. En ik vond Killing in the name and Bullet in the head twee geweldige nummers. Maar ik heb altijd gevonden dat hun kwaliteiten en hu. reputatie niet helemaal in balans waren. Om het eens voorzichtig te zeggen.

We weten in ieder geval zeker wat jij van de line up vind. Dat was de 4e of 5e keer hahaha

Erm.... ik zeg hierin toch niets over de line up? Tenzij RATM intussen aangekondigd is.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Dan weet ik nu dus ook weer wie Gotu Jim is. Hoera. Ben toch verbaasd dat het zo snel uitverkocht is. Vorig jaar met een hele goede line up duurde dat weken. Nu is de line up degelijk, maar niet heel spannend en nog zonder echte grote naam en het verkoopt in paar uurtje uit. Apart.

Sorry quote je verkeerde bericht uit vier op een rij. het had deze moeten zijn.
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Rage Against the Machine staat voor mij gelijk aan bijvoorbeeld Cypress Hill een paar jaar geleden. Vette jaren 90 naam maar totaal niet meer relevant in deze tijden.
100% jeugdsentiment voor mij en ik denk iedereen wel uit de categorie 35+. Heb ze gezien op Pinkpop '96 maar weet er echt niks meer van.. :oops:

Beste muzikant van het stel is natuurlijk Tom Morello en om die te zien tokkelen ga ik graag vooraan staan in de Alpha.

Zijn er nog andere harde rocknamen geruchten waarvoor we kunnen speculeren?

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Rage Against the Machine staat voor mij gelijk aan bijvoorbeeld Cypress Hill een paar jaar geleden. Vette jaren 90 naam maar totaal niet meer relevant in deze tijden.
100% jeugdsentiment voor mij en ik denk iedereen wel uit de categorie 35+. Heb ze gezien op Pinkpop ’96 maar weet er echt niks meer van..
1f633.svg


Beste muzikant van het stel is natuurlijk Tom Morello en om die te zien tokkelen ga ik graag vooraan staan in de Alpha.

Zijn er nog andere harde rocknamen geruchten waarvoor we kunnen speculeren?
Veel mensen die wat jonger zijn hebben ze nog niet live gezien. Denk dat het voor Lowlands wel een top act is hoor. Maar goed, ik geloof er niet zo in (net zozeer ik niet in de komst van Eminem geloof).

 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Benjamin wrote:

Indiaantje89 wrote:
Hij vond zelf ook niet helemaal top geloof ik :p.


Die vraag had die inderdaad liever overgeslagen haha.

Van mij mag RATM ook wel komen hoor, zou ze heel graag een x live willen zien. Ben eigenlijk vooral van Zack de la Rocha .

Lijkt me toch een tikkeltje te groot? Al zei EvE dat er nog een hardere rock naam bij zou komen.

My Chemical Romance? :p

Voor de mensen die nog niet of nauwelijks bekend zijn met de opkomst en achtergrond van Gotu Jim, zijn hier twee leuke interviews van Vice en de Volkskrant:

https://www.vice.com/nl/article/9k7vxz/gotu-jim-interview-2018
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/met-rapper-gotu-jim-naar-vindicat-ik-laat-een-kant-van-het-jonge-leven-in-de-stad-zien-die-veel-mensen-kennen~b47dc577/

RATM zou ik overigens ook wel vet vinden hoor, maar ik wil MCR gewoon nog niet uitsluiten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Indiaantje89 wrote:

Benjamin wrote:

Indiaantje89 wrote:
Hij vond zelf ook niet helemaal top geloof ik :p.


Die vraag had die inderdaad liever overgeslagen haha.

Van mij mag RATM ook wel komen hoor, zou ze heel graag een x live willen zien. Ben eigenlijk vooral van Zack de la Rocha .


Lijkt me toch een tikkeltje te groot? Al zei EvE dat er nog een hardere rock naam bij zou komen.

My Chemical Romance?
1f61b.svg


Voor de mensen die nog niet of nauwelijks bekend zijn met de opkomst en achtergrond van Gotu Jim, zijn hier twee leuke interviews van Vice en de Volkskrant:

https://www.vice.com/nl/article/9k7vxz/gotu-jim-interview-2018
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/met-rapper-gotu-jim-naar-vindicat-ik-laat-een-kant-van-het-jonge-leven-in-de-stad-zien-die-veel-mensen-kennen~b47dc577/

RATM zou ik overigens ook wel vet vinden hoor, maar ik wil MCR gewoon nog niet uitsluiten.
Hadden ze MCR gehad dan hadden zie de wel bij de eerste lichting gegooid denk ik.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Ik denk dat de bovenkant van de poster er al staan net als vorig jaar. Maar ik hoop dat ik het mis heb. Er is niks mis met een mooie grote naam op de poster die ontbreekt toch echt wel een beetje.

Ik ben ook wel heel benieuwd naar wat er allemaal te ontdekken gaat zijn. De mooie pareltjes die nog bijna niemand kent. Dat je Michiel Veenstra een berichtje stuur en dat hij dan zegt dit is top kende ik nog niet. En dat staat dan ergens verstopt op de Lowlands line up.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
bardt wrote:

Indiaantje89 wrote:

Benjamin wrote:

Indiaantje89 wrote:
Hij vond zelf ook niet helemaal top geloof ik :p.


Die vraag had die inderdaad liever overgeslagen haha.

Van mij mag RATM ook wel komen hoor, zou ze heel graag een x live willen zien. Ben eigenlijk vooral van Zack de la Rocha .


Lijkt me toch een tikkeltje te groot? Al zei EvE dat er nog een hardere rock naam bij zou komen.


My Chemical Romance?
1f61b.svg


Voor de mensen die nog niet of nauwelijks bekend zijn met de opkomst en achtergrond van Gotu Jim, zijn hier twee leuke interviews van Vice en de Volkskrant:

https://www.vice.com/nl/article/9k7vxz/gotu-jim-interview-2018
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/met-rapper-gotu-jim-naar-vindicat-ik-laat-een-kant-van-het-jonge-leven-in-de-stad-zien-die-veel-mensen-kennen~b47dc577/

RATM zou ik overigens ook wel vet vinden hoor, maar ik wil MCR gewoon nog niet uitsluiten.

Hadden ze MCR gehad dan hadden zie de wel bij de eerste lichting gegooid denk ik.

Hmm ik betwijfel het. MCR heeft tot nu toe nog maar twee concerten aangekondigd, daarna zou nog een tour volgen die later aangekondigd wordt. Lijkt me sterk dat Lowlands het recht zou krijgen om hun derde show en daarmee dus een gedeelte van de tour aan te mogen kondigen. Het zou ook meteen verklaren waarom er nu geen (of weinig) ''echte grote'' headliner is.

Ik was trouwens nog bijna vergeten om deze epische cover van Bulls On Parade door Denzel Curry met jullie te delen. Misschien brengt het ook wat meer waardering voor Denzel.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ZY4ywyFXdik[/video]
 

martydude

Playlistbediener
3 feb 2020
12
0
Ja die cover is idf echt belachelijk goed. Had ik van te voren zeer zeker niet verwacht.. Maar het is echt flink on point. Zou tof zijn als hij die live ook te horen brengt. Zal dan wel dlink los gaan.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
RATM stond de eerste editie op LL, dus dat is een mooie link. Natuurlijk zijn ze meer verbonden met PP gezien het optreden toen, maar die zijn al voorzien mbt headliners. Als ze toch op tour gaan, dan heeft LL denk ik nog wel een plekje over mbt headline spot. Ze zijn sowieso meer een festivalband vind ik. Qua geld, ach ik denk dat FF en Muse ook niet goedkoop zijn.
En relevant..... ze hebben een heel genre ontwikkeld. Pioniers, hoeveel bands hebben ze wel niet geïnspireerd? En door wie waren RATM ook al weer niet geïnspireerd? UDS toch?
Ik zie het wel zitten.....
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Ik denk nog steeds dat Eminem de grootste kanshebber is om op 17 februari te worden aangekondigd. Maar ik help jullie met hopen op RATM. Van mij mag het.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Ik denk nog steeds dat Eminem de grootste kanshebber is om op 17 februari te worden aangekondigd. Maar ik help jullie met hopen op RATM. Van mij mag het.

Ook blij mee ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken