Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.434
6.092
Verbaast me niets....
Het programma is gewoon sterk, heeft een vaste aanhang en het is een fijn festival.

Vraag me ook af hoe Smeets en andere concurrenten hiernaar kijken.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ideaal voor de festivaldirecteur van LL dit. Die hoeft nu ook geen moeite meer te doen om nog grote namen voor deze editie te strikken, de kaarten zijn toch al uitverkocht. En volgend jaar kan de prijs gerust weer omhoog.
Ik denk dat dit resultaat het gevolg is van alle andere jaren om altijd wel moeite te doen voor je achterban. Dat ze er blindelings op vertrouwen dat het toch wel weer priceless gaat worden. En als ze een goede act kunnen strikken, dan gaan ze die nu echt niet laten lopen omdat het al uitverkocht is. Grote klasse LL ??
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.683
nitotheno wrote:
Lowlands is gewoon uitverkocht al.. Als je nu zoekt naar een regulier kaartje is er niets meer. Dit had ik echt zeker niet verwacht.

Inderdaad al uitverkocht ?

Wauw... Nouja dat wordt dus geen Lowlands voor mij haha. Was nog wel geïnteresseerd na die eerste worp, maar had nog wat meer overtuiging nodig. Anderen blijkbaar niet!

Veel plezier allen die een kaartje hebben bemachtigd :)
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Ideaal voor de festivaldirecteur van LL dit. Die hoeft nu ook geen moeite meer te doen om nog grote namen voor deze editie te strikken, de kaarten zijn toch al uitverkocht. En volgend jaar kan de prijs gerust weer omhoog.

Ik geloof niet dat het zo werkt dat hij daarom maar achterover kan gaan hangen nu.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
@Marc wrote:

nitotheno wrote:
Lowlands is gewoon uitverkocht al.. Als je nu zoekt naar een regulier kaartje is er niets meer. Dit had ik echt zeker niet verwacht.


Inderdaad al uitverkocht ?

Wauw… Nouja dat wordt dus geen Lowlands voor mij haha. Was nog wel geïnteresseerd na die eerste worp, maar had nog wat meer overtuiging nodig. Anderen blijkbaar niet!

Veel plezier allen die een kaartje hebben bemachtigd ?

Jammer voor je dat het weer lijkt op de gekte van een paar jaar terug. Dat je niet nog even rustig een volgende worp kan afwachten. Doet me vrezen voor volgend jaar..... gaat weer loterij worden. Heb nu wel 2 kaarten, maar mijn vrouw weet niet of ze vrij is en of ze wil gaan.....
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
565
166
tom93 wrote:
Ideaal voor de festivaldirecteur van LL dit. Die hoeft nu ook geen moeite meer te doen om nog grote namen voor deze editie te strikken, de kaarten zijn toch al uitverkocht. En volgend jaar kan de prijs gerust weer omhoog.

Ik geloof niet dat het zo werkt dat hij daarom maar achterover kan gaan hangen nu.

Lijkt mij ook niet. Als er nu niks boeiends meer wordt toegevoegd dan stel je een hoop mensen teleur en zul je wellicht een deel van je achterban kwijtraken. Denk dat de organisatie nu juist wil doorpakken om zo volgend jaar nog zekerder te zijn van uitverkoop en mensen echt blind een kaartje kopen.
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Ik ben er ook weer bij, als ik goed tel voor de 18e keer alweer...
We zitten in een legertent dit jaar, dat was nog net te doen om 11:05 uur.

Het programma tot nu toe vind ik best tof. Grote namen boeit mij nooit zoveel op Lowlands, er is altijd wel wat leuks te zien.
(grappig dat ik de Chemical Brothers ook gezien heb op mijn eerste Lowlands van 1997.... hele andere tijden maar ik was er toen al fan van dus dat die grote naam er staat vind ik dan wel weer leuk)

Grootste kritiek heb ik op de Techno namen. Ben Klock is echt zo'n saaie veilige naam. Snap dat ze voor gevestigde namen gaan maar kom dan met iets stevigs zoals Rødhåd, Dave Clarke, Jeff Mills, DVS1 of Robert Hood nog een keer.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ook wij hebben onze kaarten weer in the pocket. Dit jaar met 17 man :)
Voor mij ook alweer de 14e keer :) Als ik alle reacties hier lees, zie je toch dat menig bezoeker al meerdere malen naar LL is geweest .
Zegt toch echt wel wat over het festival zelf.

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel redelijk snel uitverkocht is, geen enkele negatieve geluiden kunnen bespeuren op Social media, en daar zit toch het gros van de mensen.
Hier op festileaks is de teneur toch altijd iets anders.

Told you so :p
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ook wij hebben onze kaarten weer in the pocket. Dit jaar met 17 man
1f642.svg

Voor mij ook alweer de 14e keer
1f642.svg
Als ik alle reacties hier lees, zie je toch dat menig bezoeker al meerdere malen naar LL is geweest .
Zegt toch echt wel wat over het festival zelf.


Benjamin wrote:
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel redelijk snel uitverkocht is, geen enkele negatieve geluiden kunnen bespeuren op Social media, en daar zit toch het gros van de mensen.
Hier op festileaks is de teneur toch altijd iets anders.

Told you so
1f61b.svg

Zeker, en dan valt het hier nog mee in vergelijking met Graz :)
En ja, facebook is een veel betere graadmeter voor de populariteit van festivals dan een forum voor paar muzieknerds.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
eva84 wrote:
Ik ben er van overtuigd dat 83% van de bezoekers gaan voor de sfeer en niet voor de lineup.

Dit!
De discussies over de kwaliteit van de line-up kunnen onder het vloerkleed geveegd worden.

Onzin natuurlijk, er gaat wel degelijk een deel voor de line up, Lowlands heeft ook een aantal magere jaren gehad. Sterker nog , in 2015 was het niet eens uitverkocht.
Natuurlijk zijn er ook een aantal mensen die gaan ongeacht de line up, maar dat is echt niet meer als de helft.
Als ik kijk naar me eigen groep, zijn we het ene jaar met 6 man, en het andere jaar met 25 man. En dit heeft gewoon met de line up te maken.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:

eva84 wrote:
Ik ben er van overtuigd dat 83% van de bezoekers gaan voor de sfeer en niet voor de lineup.


Dit!
De discussies over de kwaliteit van de line-up kunnen onder het vloerkleed geveegd worden.

Onzin natuurlijk, er gaat wel degelijk een deel voor de line up, Lowlands heeft ook een aantal magere jaren gehad. Sterker nog , in 2015 was het niet eens uitverkocht.
Natuurlijk zijn er ook een aantal mensen die gaan ongeacht de line up, maar dat is echt niet meer als de helft.
Als ik kijk naar me eigen groep, zijn we het ene jaar met 6 man, en het andere jaar met 25 man. En dit heeft gewoon met de line up te maken.

Het was niet helemaal serieus bedoeld maar ik vond die '83 %' (en dus geen 84 %) nogal grappig. Maar goed, je kan wel vaststellen dat de teneur hier op het forum over een, tot dusver, wat mindere line-up niets zegt over de aantrekkingskracht van het festival.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik moet zeggen dat ik om me heen ook van heel veel mensen, die niks geven om alternatieve muziek, merk dat ze vooral naar Lowlands gaan 'om er bij te zijn', als een soort Nederlands Coachella. Dit wordt ieder jaar steeds meer, mensen die nooit naar een BKS of zelfs DTRH zouden gaan maar wel naar Lowlands; die knap aan hun imago hebben gewerkt de afgelopen paar jaar. Dit resulteert nu dus in zo'n verkoop en misschien dat het volgend jaar zelfs nog sneller uitverkoopt, door die ontzettende FOMO sfeer die er toch een beetje omheen is gaan hangen bij een hoop jongeren. Uiteraard geldt dit niet voor alle bezoekers hoor, maar vond het wel opvallend om te zien.
 

sjoeske

Playlistbediener
18 jan 2020
37
39
Ik ben er ook weer bij, als ik goed tel voor de 18e keer alweer…
We zitten in een legertent dit jaar, dat was nog net te doen om 11:05 uur.

Het programma tot nu toe vind ik best tof. Grote namen boeit mij nooit zoveel op Lowlands, er is altijd wel wat leuks te zien.
(grappig dat ik de Chemical Brothers ook gezien heb op mijn eerste Lowlands van 1997…. hele andere tijden maar ik was er toen al fan van dus dat die grote naam er staat vind ik dan wel weer leuk)

Grootste kritiek heb ik op de Techno namen. Ben Klock is echt zo’n saaie veilige naam. Snap dat ze voor gevestigde namen gaan maar kom dan met iets stevigs zoals Rødhåd, Dave Clarke, Jeff Mills, DVS1 of Robert Hood nog een keer.
Dat dus, Rødhåd zou ik ook zeer blij mee zijn ??✌?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ik moet zeggen dat ik om me heen ook van heel veel mensen, die niks geven om alternatieve muziek, merk dat ze vooral naar Lowlands gaan ‘om er bij te zijn’, als een soort Nederlands Coachella. Dit wordt ieder jaar steeds meer, mensen die nooit naar een BKS of zelfs DTRH zouden gaan maar wel naar Lowlands; die knap aan hun imago hebben gewerkt de afgelopen paar jaar. Dit resulteert nu dus in zo’n verkoop en misschien dat het volgend jaar zelfs nog sneller uitverkoopt, door die ontzettende FOMO sfeer die er toch een beetje omheen is gaan hangen bij een hoop jongeren. Uiteraard geldt dit niet voor alle bezoekers hoor, maar vond het wel opvallend om te zien.

Niks nieuws, was een aantal jaren terug ook al zo. Vorig jaar ging ik met 3 mensen meer heen. Die gaan nu niet. Geld is ook een issue. Weekend LL is best prijzig alles bij elkaar. Dus alleen een ticket om er maar bij te zijn lijkt me niet heel waarschijnlijk. Dat deze mensen niet naar BKS of DTRH gaan, geen idee, heb je daar cijfers van? LL werkt al heel lang aan een goed imago door keer op keer te leveren. De jaren dat e dat niet deden zijn ze ook keihard afgestraft. LL blijft zichzelf gewoon ontwikkelen, dat is bijzonder knap. Ik ga al heel lang heen (aantal keer weet ik niet, ik onthou het beter als ik zeg dat ik 1 x niet geweest ben) en heb alle veranderingen, successen en dalen meegemaakt. LL is meer dan alternatieve muziek. Dat maakt het ook zo bijzonder en divers. Je kan met z’n 2 heen gaan en beide een heel ander spoorboekje hebben gehad, met compleet andere acts en het er beide over eens zijn dat dit weer het meest fantastische muziekweekend van het jaar is geweest.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Hmm, al uitverkocht. Ik wilde nog 1,5 maand wachten (iets met nieuw kind), nu maar Ticketswap goed in de gaten houden.
 

moonliightnyx

Playlistbediener
19 nov 2019
16
3
Oh damn, zo zuur dit... Ik had verwacht dat het niet zo snel zou uitverkopen, was hele dag op een feest gister dus toen ik het nieuws in de middag las dacht ik echt: neeeeeee. :'(

Dan maar via dat Fanmarktplaats een ticket gaan proberen te fixen... Damn wat heb ik hier een kater van.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
tom93 wrote:
Ideaal voor de festivaldirecteur van LL dit. Die hoeft nu ook geen moeite meer te doen om nog grote namen voor deze editie te strikken, de kaarten zijn toch al uitverkocht. En volgend jaar kan de prijs gerust weer omhoog.

Ik geloof niet dat het zo werkt dat hij daarom maar achterover kan gaan hangen nu.

Ik geloof daar ook niks van. Zelfs al zouden ze dat willen, en dat geloof ik al niet, dan kan je dat één keer doen en dan is je merk naar god en ben je jaren bezig om het weer op te bouwen. LL komt ongetwijfeld met nog meer prima namen door. Waarschijnlijk niet zo super nieuw en "relevant" als sommigen hier graag zouden zien, maar in het segment "net wat bekender, mara nog steeds gewoon goed" maken ze er. vast weer wat moois van. Hoewel de aanwezigheid van Liam Gallagher wel meer kapot maakt dan bier ooit goed kan maken.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Overigens hoor van heel veel 15/16 jarigen dat zij een LL kaartje hebben. Is dat een nieuwe trend op LL? Toen ik nog ging (t/m 2015) mocht 99% van het publiek nog gewoon drank bestellen.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Overigens hoor van heel veel 15/16 jarigen dat zij een LL kaartje hebben. Is dat een nieuwe trend op LL? Toen ik nog ging (t/m 2015) mocht 99% van het publiek nog gewoon drank bestellen.

Durf ik niet te zeggen, ik ken niemand van die leeftijd die gaat. Wij zijn allemaal 30+ en op het terrein zie ik alleen in de nacht wat meer jongeren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken