Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

smearsel

Campingartiest
2 feb 2019
84
158
Aangezien mijn post verdwenen lijkt te zijn stuur ik dit gewoon nog een keer, excuses als het straks dubbel is.

Wanneer douchen jullie? Snachts?
Heb één keer een avond niet gedouched op een festival, maar dat doe ik niet meer. Kon nauwelijks in slaap vallen doordat ik zo ongeveer aan m'n slaapzak vastplakte van alle zweet, bier en andere ellende (eerlijk is eerlijk, de stimulerende middelen zullen ook niet hebben geholpen met het slapen). Voelde me zo enorm vies dat ik tegenwoordig iedere nacht wel onder de douche stap. Wat wel scheelt is dat het tegen de tijd dat ik het mooi geweest vind meestal ergens tussen 5:00 en 7:00 uur is. Als je dan naar de douches gaat zijn er meestal een handvol mensen, dus hoef je niet te wachten.

Welke camping kiezen jullie meestal?
Op dat andere festival in Biddinghuizen (Defqon.1, niet de Opwekking) staan we meestal erg ver naar achter doordat de camping al helemaal vol is als wij aan het begin van de middag aankomen (meen dat waar wij dan vaak staan op Lowlands veld 7 is). Afgelopen Lowlands een plek op veld 4 gevonden en dat beviel eigenlijk een heel stuk beter. Geen 20 minuten hoeven lopen van tent naar festivalterrein was toch wel erg prettig. Had verwacht dat we dichter bij het terrein 's nachts meer last zouden ondervinden van afterparties van andere groepen, maar wij waren eigenlijk de enige groep die na vieren nog buiten zat.

Sowieso vind ik de camping op Lowlands bijzonder rustig als ik het met Defqon vergelijk. Kan natuurlijk ook zijn dat we nu toevallig een rustige plek hadden, maar we hoorden bijna nergens muziek en zagen 's nachts maar weinig mensen buiten. Had ik hiervoor nog niet meegemaakt op een weekendfestival, normaal moet ik met oordoppen in slapen omdat het werkelijk nog geen 5 seconden stil is om je heen 's nachts. Ben nu eigenlijk wel benieuwd of de camping op Lowlands simpelweg vrij rustig is of dat wij gewoon toevallig op een rustige plek zijn gaan staan.
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Ik ga ook altijd beiden, en inderdaad, lowlands is een soort stiltekamp in vergelijking met Defqon.1. Scheelt ook wel als je hipsters die Tame Impala luisteren als buren hebt in plaats van doorgesnoven franse keta terror ghettoblaster gekkies hebt, die op Dq ook om de 40 meter gedistribueerd van camping 1 tot en met 7 zijn.

 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
isa-k wrote:
Welke camping kiezen jullie meestal?

Ik heb in 2017 op 4 gezeten met n flinke groep, mega druk maar mega gezellig

Vorig jaar stonden we met een groep van 10 op Camping 5. Dat beviel me eigenlijk heel goed. Het is iets verder lopen, maar ik heb prima geslapen en zonder slaap ben ik nergens. Dit jaar wordt het waarschijnlijk Camping 4, als compromis omdat Camping 5 voor sommigen (ditmaal een andere en kleinere groep) toch iets te ver weg is.
Ik voel me aangesproken. Wow.

Stond vorig jaar op camping 1, redelijk dichtbij de ingang hij de Heineken, naast de weg. Dat is best veel herrie. Nu heb ik best goed geslapen, maar mijn tentgenoot zag er op zaterdag al uit alsof ze gecast ging worden voor The Walking Dead.
Denk persoonlijk dat het wel had meegevallen als we niet naast de weg naar de camping stonden, ergens verder op 't veld blijft 't toch wel een kwestie van geluk of je rustige buren hebt of niet (kan net zo goed op camping 5 langs een stel doorgesnoven gabbers zitten, hoewel die er natuurlijk niet zoveel zijn op LL).

Moet zeggen dat ik verder niet zo vaak terugging naar de camping. Af en toe een biertje halen omdat we zo dichtbij stonden, maar eh. Heb ook niet op de camping gedoucht dat weekend, ben zaterdag bij de sauna onder de (weliswaar ijskoude) douche geweest, dus zag 't nut niet echt nogmaals te gaan (anders ging ik wel' 's nachts).

Maar wat denken jullie? Deze week aankondigingen? De laatste namen? In dat vrouwen interview werd aangegeven dat Billie geen headliner was omdat al die plekken al vergeven zijn. Impliceert dus dat er nu echt wat vast ligt?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
teunajax wrote:

isa-k wrote:
Welke camping kiezen jullie meestal?

Ik heb in 2017 op 4 gezeten met n flinke groep, mega druk maar mega gezellig


Vorig jaar stonden we met een groep van 10 op Camping 5. Dat beviel me eigenlijk heel goed. Het is iets verder lopen, maar ik heb prima geslapen en zonder slaap ben ik nergens. Dit jaar wordt het waarschijnlijk Camping 4, als compromis omdat Camping 5 voor sommigen (ditmaal een andere en kleinere groep) toch iets te ver weg is.

Ik voel me aangesproken. Wow.

Terecht
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
al 10 jaar op camping 5.
minst ver slepen met al mn spullen
lekker rustig
en t minst ver teruglopen naar de auto

Ik ook, laatste twee jaar zo ruk geslapen daar door gekloot snachts dat ik overdag in slaap viel...
Nu voor het eeest met de camper ?
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Denk persoonlijk dat het wel had meegevallen als we niet naast de weg naar de camping stonden, ergens verder op ’t veld blijft ’t toch wel een kwestie van geluk of je rustige buren hebt of niet (kan net zo goed op camping 5 langs een stel doorgesnoven gabbers zitten, hoewel die er natuurlijk niet zoveel zijn op LL).?

Dat op camping 5 en het jaar erna 24/7 bezopen studenten...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Wat denken jullie? Deze of volgende week nieuwe namen? En welke namen verwachten we in de volgende worp?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Wat denken jullie? Deze of volgende week nieuwe namen? En welke namen verwachten we in de volgende worp?
Ik wilde net posten dat het een mooi weekje is voor nieuwe namen. Heb ik ook wel nodig moet ik bekennen.

Verder durf ik echt geen uitspraak meer te doen wat er wel of niet komt. Het is om een of ander reden lastig te raden dit jaar. Al verwacht ik Pip Blom dit jaar nog wel.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Wellicht schuift er nog een naam of twee door vanuit Pinkpop. The 1975 zou gezien de tourdata een optie kunnen zijn. Al zie ik liever The Black Keys. Maar die hebben (helaas) nog geen data bekend gemaakt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Wellicht schuift er nog een naam of twee door vanuit Pinkpop. The 1975 zou gezien de tourdata een optie kunnen zijn. Al zie ik liever The Black Keys. Maar die hebben (helaas) nog geen data bekend gemaakt.
Die zitten in het weekend van Lowlands in Japan, op Summer Sonic. denk ook niet dat ze in NL klaar zijn voor een headline show.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Roderick P wrote:
Wellicht schuift er nog een naam of twee door vanuit Pinkpop. The 1975 zou gezien de tourdata een optie kunnen zijn. Al zie ik liever The Black Keys. Maar die hebben (helaas) nog geen data bekend gemaakt.

Die zitten in het weekend van Lowlands in Japan, op Summer Sonic. denk ook niet dat ze in NL klaar zijn voor een headline show.

Ahhh, thx voor de update. Daar kan een streep door.
 

lenn

Nieuw lid
10 mei 2018
4
0
Temples komt deze zomer met nieuw werk. Vorige week de eerste single. Lijkt mij een mooie toevoeging.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.407
1.087
Heel vroeger was Pinkpop maandag nog een dag dat Jan Smeets vanaf een papiertje nemen bekend mocht maken.....
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Ben een redelijke amateur op dit gebied, maar wat zijn nu precies de regels an drugs op het festival?
Ik weet dat er tot 5 gram softdrugs getolereerd wordt op de camping, maar is het nu toegestaan om 1, 2 joints mee het terrein op te nemen of niet?
Dat het gedaan wordt weet ik ook wel, maar ik weet dus niet of dat dan de gevallen zijn waar je gewoon lucky langs de beveiliging komt of niet.
Zoals ik zei ben ik een redelijke amateur en ik kom eigenlijk puur voor de muziek.
Maar om te voorkomen dat ik niet als een sukkel voor 1 joint van het festivalterrein afgedonderd wordt, dat is me die ene joint namelijk totaal niet waard dus dan net zo goed niet, is het toegestaan 1, 2 joints mee het terrein op te nemen? Er zou dus geen probleem zijn als ze die bij fouilleren ook vinden?
Voel me echt een klein kind om dit te vragen... :roll: :lol: maar is ook de eerste keer dat ik ga dus heb echt geen idee en vind de site niet echt duidelijk over het onderscheid camping - festivalterrein.
 

Wijdje

Campingartiest
15 okt 2016
75
56
Ben een redelijke amateur op dit gebied, maar wat zijn nu precies de regels an drugs op het festival?
Ik weet dat er tot 5 gram softdrugs getolereerd wordt op de camping, maar is het nu toegestaan om 1, 2 joints mee het terrein op te nemen of niet?
Dat het gedaan wordt weet ik ook wel, maar ik weet dus niet of dat dan de gevallen zijn waar je gewoon lucky langs de beveiliging komt of niet.
Zoals ik zei ben ik een redelijke amateur en ik kom eigenlijk puur voor de muziek.
Maar om te voorkomen dat ik niet als een sukkel voor 1 joint van het festivalterrein afgedonderd wordt, dat is me die ene joint namelijk totaal niet waard dus dan net zo goed niet, is het toegestaan 1, 2 joints mee het terrein op te nemen? Er zou dus geen probleem zijn als ze die bij fouilleren ook vinden?
Voel me echt een klein kind om dit te vragen…
1f644.svg
1f606.svg
maar is ook de eerste keer dat ik ga dus heb echt geen idee en vind de site niet echt duidelijk over het onderscheid camping – festivalterrein.

Mochten ze de joint vinden zal je niet van het terrein afgegooid worden, hooguit de joint zelf. Het punt is dat ze niet kunnen bepalen hoeveel wiet/hasj (of andere geestverruimende middelen) er in een al gedraaide joint zit en ze hier dus geen 'risico' mee willen lopen. Maar het 'smokkelen' gaat erg gemakkelijk, dus geen zorgen
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Op Lowlands kun je (in ieder geval zonder tas) gewoon doorlopen van het kampeerterrein naar het festivalterrein. Staat alleen iemand van de security toe te kijken of je niet meerdere blikken mee het festivalterrein op neemt.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.407
1.087
Nu de camping bijna overloopt in het festivalterrein heb ik geen grondige controle meer gehad. Toen ze nog de torens hadden ben ik er in 1 weekend wel eens 3 x uitgehaald dat ik grondig onderzocht werd. De eerste keer dacht ik, ok random. De tweede keer werd ik al ietwat geïrriteerd omdat ik alleen maar een biertje of een bacootje drink en zelfs dat niet eens meeneem het terrein op. De 3e keer moest ik alleen maar erg lachen en dacht ik dat ik in een tv programma zat..... ik bedoel ga in de nacht bij de Bravo kijken en je komt heel veel mensen tegen die compleet in de war zijn. Mijn irritatie was ook dat ik me dan enorm moest haasten omdat ik een bepaalde band wilde zien. Maar goed, nu is dat niet meer zo. Ik heb geen echte controle meer gezien.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Eh, hadden ze vorig jaar niet van die douaneachtige controle bij de kaartrncontrole? Controleerden ze toen alleen op wapens of ook drugs?
 
1 mei 2017
289
0
Ben een redelijke amateur op dit gebied, maar wat zijn nu precies de regels an drugs op het festival?
Ik weet dat er tot 5 gram softdrugs getolereerd wordt op de camping, maar is het nu toegestaan om 1, 2 joints mee het terrein op te nemen of niet?
Dat het gedaan wordt weet ik ook wel, maar ik weet dus niet of dat dan de gevallen zijn waar je gewoon lucky langs de beveiliging komt of niet.
Zoals ik zei ben ik een redelijke amateur en ik kom eigenlijk puur voor de muziek.
Maar om te voorkomen dat ik niet als een sukkel voor 1 joint van het festivalterrein afgedonderd wordt, dat is me die ene joint namelijk totaal niet waard dus dan net zo goed niet, is het toegestaan 1, 2 joints mee het terrein op te nemen? Er zou dus geen probleem zijn als ze die bij fouilleren ook vinden?
Voel me echt een klein kind om dit te vragen…
1f644.svg
1f606.svg
maar is ook de eerste keer dat ik ga dus heb echt geen idee en vind de site niet echt duidelijk over het onderscheid camping – festivalterrein.

Dat gaat zeker niet gebeuren. Ik ben wel eens grondig gecontroleerd omdat de security dacht dat ik harddrugs had (lang verhaal), en mijn joints op zak waren geen probleem.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken