Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

lenn

Nieuw lid
10 mei 2018
4
0
Het wordt dit jaar m’n allereerste Lowlands. Stel dat ik vrijdag om 18:30 Jorja Smith in de Bravo en om 19:30 Royal Blood in de Alpha wil zien (en dat wil ik); kan ik van beide dan een fatsoenlijk stuk meepakken of ben ik dan heel naïef en enthousiast?
 

maricken

Playlistbediener
22 jun 2019
17
0
Het wordt dit jaar m’n allereerste Lowlands. Stel dat ik vrijdag om 18:30 Jorja Smith in de Bravo en om 19:30 Royal Blood in de Alpha wil zien (en dat wil ik); kan ik van beide dan een fatsoenlijk stuk meepakken of ben ik dan heel naïef en enthousiast?

Hoe is het met je conditie? Kan je hard rennen?
Haha nee flauw. Tja Alpha en Bravo liggen het verst uit elkaar. Twee uithoeken van de beide terreinen.
Ik denk twintig minuten voor het einde van Jorja Smith daar weggaan en dan op een drafje door richting de Alpha, dan zie je misschien het begin van Royal Blood.
Zelf vind ik het vaak nadelig dat de doorstroom bij de Alpha stroopt omdat er een flinke massa die kant op gaat.
En dan natuurlijk de vraag; moet je nog plassen? Moet je drinken of eten halen? Dat zou ik dan slim plannen.



 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Zojuist Operatie Beveiliging teruggekeken. Erg interessant om het van de andere kant te zien. Ook mooi dat ze de ruwe middelen niet schuwen: terrein moet open, maar er staat nog een auto op het terrein, waarvan de eigenaar foetsie is: hup, heftruck erbij, weg dat ding! Het zal jouw auto maar zijn :p
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
lenn wrote:
Het wordt dit jaar m’n allereerste Lowlands. Stel dat ik vrijdag om 18:30 Jorja Smith in de Bravo en om 19:30 Royal Blood in de Alpha wil zien (en dat wil ik); kan ik van beide dan een fatsoenlijk stuk meepakken of ben ik dan heel naïef en enthousiast?

Hoe is het met je conditie? Kan je hard rennen?
Haha nee flauw. Tja Alpha en Bravo liggen het verst uit elkaar. Twee uithoeken van de beide terreinen.
Ik denk twintig minuten voor het einde van Jorja Smith daar weggaan en dan op een drafje door richting de Alpha, dan zie je misschien het begin van Royal Blood.
Zelf vind ik het vaak nadelig dat de doorstroom bij de Alpha stroopt omdat er een flinke massa die kant op gaat.
En dan natuurlijk de vraag; moet je nog plassen? Moet je drinken of eten halen? Dat zou ik dan slim plannen.

Is die sluiproute er eigenlijk nog? Staat niet op de plattegrond, maar scheelt je echt zo’n 10 min
 

maricken

Playlistbediener
22 jun 2019
17
0
Is die sluiproute er eigenlijk nog? Staat niet op de plattegrond, maar scheelt je echt zo’n 10 min

Ho wacht, sluiproute? :-o
Ik ga al 10 jaar maar dit heb ik nog nooit gehoord.
Vertel me meer! Waar moet 'ie sluiproute zich bevinden?
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Is die sluiproute er eigenlijk nog? Staat niet op de plattegrond, maar scheelt je echt zo’n 10 min

Ho wacht, sluiproute?
1f62e.svg

Ik ga al 10 jaar maar dit heb ik nog nooit gehoord.
Vertel me meer! Waar moet ‘ie sluiproute zich bevinden?

Als je nu op de plattegrond kijkt loopt ie tussen xray/india tot aan de juliet. Defqon begon met deze route zo’n 5 jaar geleden, maar ik dacht ook dat Lowlands hem had overgenomen. Meen te herinneren dat ik zoiets 2/3 jaar geleden had gelezen.
 

maricken

Playlistbediener
22 jun 2019
17
0
maricken wrote:

Is die sluiproute er eigenlijk nog? Staat niet op de plattegrond, maar scheelt je echt zo’n 10 min


Ho wacht, sluiproute?
1f62e.svg

Ik ga al 10 jaar maar dit heb ik nog nooit gehoord.
Vertel me meer! Waar moet ‘ie sluiproute zich bevinden?

Als je nu op de plattegrond kijkt loopt ie tussen xray/india tot aan de juliet. Defqon begon met deze route zo’n 5 jaar geleden, maar ik dacht ook dat Lowlands hem had overgenomen. Meen te herinneren dat ik zoiets 2/3 jaar geleden had gelezen.

Nee helaas, zover ik weet is dit stuk altijd afgesloten.
Er is weleens geopperd een extra verkorte route aan te leggen tussen de Alpha en de Bravo, maar EvE gaf aan dat dit niet te realiseren valt ivm de backstage die daar precies loopt.
Helaas, gewoon ver lopen haha.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Is die sluiproute er eigenlijk nog? Staat niet op de plattegrond, maar scheelt je echt zo’n 10 min

Ho wacht, sluiproute?
1f62e.svg

Ik ga al 10 jaar maar dit heb ik nog nooit gehoord.
Vertel me meer! Waar moet ‘ie sluiproute zich bevinden?

Wat twee jaar geleden erg goed werkte voor ons is achter de eettentjes langs en langs het water lopen van/naar de Aplha/Planet paradise.
Dan mis je de grote massa en opstroping.

Bovendien is het een fijne plek o ff chill te eten
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Uit de Valtifest nieuwsbrief:

THE TÏTTY TWÏSTER OP VALTIFEST!

De brullende poorten der hel openen zich wagenwijd op Valtifest. De beruchte rockers, strippers, punkers en truckersbuiken tent THE TÏTTY TWÏSTER herrijst voor één enkele dag op Kaap Oost. 

Vijf jaar na de succesvolle edities op Lowlands heeft het vuige onwelriekende zooitje schorriemorrieweer via het Darknet laten weten dat ze op Valtifest erbij zijn! Halleluja en prijs Satan!

Verwacht rauwe rock & roll, lamstraallazarusse en fantastische zangers bij de Hard Rock Karaoke Band, de meest akelige psycho-billie, huilende loopse wolven, verrotte punk, beledigende biersmijtende obers, geile vrachtwagenchauffeursrock, geldlustige paaldanseressen, naargeestige postpunk, krijsende rioolratten, snoeiharde metal, blaffende bloedzuigers, zwartgallige country & western, brakende dixietoiletten en nog veel en veel meer.

Line-up? F*CK THE LÏNE ÖP! Desalniettemin zijn Stella ‘Sudden Death’ Star, Panama, Horst the German, De Hardrock Karaoke Band, V-Four Steve, Madame Lilith, Kommandant Karl en het hele teringzooitje van weleer sowieso aanwezig. 

Je bent bij deze van harte uitgenodigd om jouw rock-klassieker met full band live op het toneel ten gehore te brengen. Het repertoire van de Hard Rock Karaoke Band zullen we binnenkort met jullie delen, zodat jullie alvast kunnen gaan oefenen.
 

BG

Playlistbediener
17 mrt 2015
49
0
Met betrekking tot het eten, welke zaak krijg veel waar voor je geld? Welke foodtruck kunnen jullie aanbevelen? Vind namelijk niet overal prijs-kwaliteit even goed.

Weet iemand hoeveel kaarten dit jaar zijn verkocht aangezien ze een stuk camping hebben weggenomen?
 

eddie33

Playlistbediener
19 feb 2018
46
0
Met betrekking tot het eten, welke zaak krijg veel waar voor je geld? Welke foodtruck kunnen jullie aanbevelen? Vind namelijk niet overal prijs-kwaliteit even goed.

Weet iemand hoeveel kaarten dit jaar zijn verkocht aangezien ze een stuk camping hebben weggenomen?
Australian pie vind ik wel chill voor de snelle trek/volle buik, maar ik ben wel benieuwd naar de rest. Heb vooral slechte ervaringen met de salades
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.749
2.335
Met betrekking tot het eten, welke zaak krijg veel waar voor je geld? Welke foodtruck kunnen jullie aanbevelen? Vind namelijk niet overal prijs-kwaliteit even goed.

Weet iemand hoeveel kaarten dit jaar zijn verkocht aangezien ze een stuk camping hebben weggenomen?

Ze hebben ook een camping toegevoegd aan de andere kant. Dus waarschijnlijk blijft het aantal campingplaatsen hetzelfde.

Mijn favoriete kraam is de Turkse Specialiteiten kraam. Sommige van de gerechten vullen beter voor wat je betaald dan andere, maar het is allemaal erg smakelijk. De Rotdog van Hans Worst is een klassieker. Op DTRH was ik erg tevreden over de Ramen van Hot Mama Hot. De ash-roasted pumpkin van Smokey Goodness is ook prima. Volgens mij staan zij er ook weer. Kijkend naar de food lineup staat Mahreb er niet. Dat was op DTRH ook goede kwaliteit voor weinig. De Koreaanse kraam had ook lekkere dingen maar het vulde net iets te weinig.

Ik ben benieuwd of anderen nog andere tips hebben. Ik heb op DTRH al veel geproefd en ik heb het idee dat het merendeel van de LL kraampjes precies hetzelfde zijn.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Kon even een tijdje niet op het forum via mijn telefoon. Meer mensen last van gehad. Nu wel gelukt via de app. Wat een keuzes in dit programma zeg ?

Vrijdag:
12:30 Donnie
13:30 Frank Turner
14:00 Slaves (dus gelijk al een clash..... ?)
14:45 The Chats (weer een clash)
15:50 Two Feet
16:25 PUP
16:30 Jungle (weer een clash)
17:45 Fontaines D.C.
19:30 Royal Blood
20:20 The Good, The Bad & The Queen (weer een grote overlap)
21:00 Peter Pannekoek (weer een clash)
De Staat sla ik over of misschien toch even kijken ofzo. Zie het dan wel ?

Zaterdag:
11:50 Joep Beving (tip van iemand)
13:30 Dermot Kennedy
15:30 Billie Eilish
16:45 Sharon van Etten (tip van iemand)
17:40 Paul Kalkbrenner (miniclash)
18:30 IDLES
18:45 Otoboke Beaver
19:00 John Hopkins (megaclash)
19:30 Anderson Paak
20:30 The National
21:00 Giorgio Moroder
21:45 Twenty One Pilots (weer allemaal clashes en overlappingen ?)
Daarna in de rij staan voor Comedy Train om 00:30 ?

Zondag:
10:50 Matteo Myderwyk
Dan lange tijd niet iets wat ik echt wil zien ? maar genoeg te beleven ? iemand nog tips wat ik dan echt niet moet missen?
15:30 Bear’s Den
15:30 Turnstile (clash)
16:20 Pond
17:30 Franz Ferdinand (geen mustsee)
19:30 ASAP Rocky (als die vrij komt......)
20:20 Black Midi (mustsee!)
20:30 New Order (Clash)
21:30 Tame Impala
22:00 Sir Reg (geen mustsee, mini clash)
En dan ben ik er wel klaar mee denk ik.....
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
De indo vind ik altijd goed te doen en de bitterballen bij Alpha op de heuvel moeten ook altijd minimaal één keer. Pizza's van New Yorker vind ik ook altijd lekker, die zijn altijd lekker gekruid en de sfeer zit er altijd goed in bij de pizza ophalen.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
796
480
Met betrekking tot het eten, welke zaak krijg veel waar voor je geld?

De Rotdog van Hans Worst is een klassieker.

Hans Worst is echt het beste wat je qua eten gaat tegenkomen. Prima katervoedsel. Lekker vet en vult goed. (En omdat ie in de Armadillow staat kun je er snel eten tussen India-X Ray-Bravo acts)
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Ik ben vanwege voedselallergie altijd HEUL erg blij met de stand van Vrij Voedsel (meestal op Planet Paradise, links van de Lima). Heerlijke Mac&Cheese :cool:
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.749
2.335
By the way…. Camping 0, is die nieuw?? Is die gewoon voor iedereen toegankelijk of hoort die bij de Glamcampings?

Volgens mij is hij gewoon voor iedereen toegankelijk. In principe is de oude camping 5 verdwenen en is deze nieuwe camping 0 ervoor in de plaats gekomen. Ik ben benieuwd wat voor soort camping dit wordt, wat betreft luidruchtigheid. Als hij een beetje rustig is lijkt het me best een aantrekkelijke plek om te staan.

Het eerste wat onmiddellijk opvalt bij het bekijken van de plattegrond, is dat er iets veranderd is aan de linkerkant van de kaart: het campingterrein. Zo is de Gllamcamp verplaatst naar de andere kant van het asfalt en staat daarmee direct achter de Heineken-tent. Daarmee ontstaat er ruimte om naast de camper-camping een extra camping te plaatsen met het nummer ‘0’. Dit zorgt ervoor dat de camping die op de kaart onder de Bravo gesitueerd was, is verdwenen en daarmee meer ruimte is ontstaan voor de hoofdingang van het festival.

Bron: https://festileaks.com/2019/07/de-veranderingen-op-het-festivalterrein-van-lowlands-2019/
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Jet wrote:
By the way…. Camping 0, is die nieuw?? Is die gewoon voor iedereen toegankelijk of hoort die bij de Glamcampings?

Volgens mij is hij gewoon voor iedereen toegankelijk. In principe is de oude camping 5 verdwenen en is deze nieuwe camping 0 ervoor in de plaats gekomen. Ik ben benieuwd wat voor soort camping dit wordt, wat betreft luidruchtigheid. Als hij een beetje rustig is lijkt het me best een aantrekkelijke plek om te staan.

Het eerste wat onmiddellijk opvalt bij het bekijken van de plattegrond, is dat er iets veranderd is aan de linkerkant van de kaart: het campingterrein. Zo is de Gllamcamp verplaatst naar de andere kant van het asfalt en staat daarmee direct achter de Heineken-tent. Daarmee ontstaat er ruimte om naast de camper-camping een extra camping te plaatsen met het nummer ‘0’. Dit zorgt ervoor dat de camping die op de kaart onder de Bravo gesitueerd was, is verdwenen en daarmee meer ruimte is ontstaan voor de hoofdingang van het festival.

Bron: https://festileaks.com/2019/07/de-veranderingen-op-het-festivalterrein-van-lowlands-2019/

Ahhh die had ik gemist :) dank je!! Vrienden van mij gaan po de campercamping staan, dan is camping 0 daar wel lekker dichtbij, wel zo gezellig. Thnks!!!
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
911
760
Onze vriendengroep zaten al grapjes te maken over het verdwijnen van camping 7:

"De brug was voor veel mensen een te makkelijk obstakel om te overwinnen. Daarom hebben we ervoor gekozen om van Camping 7 een hindernisbaan te maken!"
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken