Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Ik ben er nog niet overuit. Ik moet echt James Blake zien, maar ik moet ook echt Loyle zien. Ik kan wel janken.

Dit is de grootste clash van het weekend voor mij. Twee van m'n favoriete acts.

Daarnaast nog best wat dingen die ik aardig klote vind. Sommige acts niet per se een clash, maar wel lopen van Bravo naar Alpha en andersom, wanneer de 2e begint (A + B)
- Jarreau Vandal vs. Jorja Smith (B) vs. Royal blood (A)
- Joost vs. Nao
- The Vaccines vs. Paul Kalkbrenner (A) vs. Juice WRLD (B) vs. Anderson paak (A) vs. Boy Pablo vs. The National (B) vs. Twenty one pilots (A)
(Tsja.. wat moet ik daarvan zeggen)
- James Blake vs. Loyle Carner vs. Franz Ferdinand
- Parcels vs. A$AP Rocky
- Lil uzi vert vs. Tame Impala

... ik pak even m'n zakdoekjes.

En vergeet niet dat zaterdag tijdens die gigadrukte ook nog Ome Hans op de planken staat!!

Wat een schema. Begin van de dag lukt me prima, maar zodra de avonden beginnen is het geen doen. Ook bizar dat de nacht namen mij niet zo veel doen, maar dat ik er toch 2 op de lijst had: Mall Grab, en Camo & Crooked.. laten die nu precies ter gelijk zijn...

Echt opvallend en leuk dat zowel The National als TGTBATQ anderhalf uur krijgen voor hun show en dus langer mogen spelen dan de Alpha headliners erna.

Verder valt me het steeds meer op hoe pover dit blokkenschema in elkaar zit. Steeds vrij veel acts die niet extree boeiend zijn en dan plots een 5 tal erg toffe die overlappen. Ik zou in ieder geval de 3 bravo headliners helemaal zien, en dan zien wat ik ervoor en erna nog kan bij pakken. Dan heeft Pukkelpop hun timetable een stuk beter voor elkaar vind ik.

Raar dat er nog geen clashfinder te vinden is. Die is normaal tegen de avond wel compleet. Op het eerste gezicht vind ik het blokenschema ook echt verschrikkelijk. Zoveel door elkaar op de zaterdag en zondag. Op de vrijdag wordt je zowat gedwongen om naar De Staat te gaan waarna weinig interresants volgt. Ik baal persoonlijk ontzettend van de Juice WRLD / IDLES / Jon Hopkins clash. New Order & Black Midi is ook maar kloate.

Fontaines DC en The Streets zijn zo brits als wat. Laten we die eventjes tegelijk programmeren...
Jorja Smith en Ziggy Marley vind ik ook een heel onlogische.

Ben wel heeeel blij dat Willem niet clasht. Ofja Sea Girls was wel leuk geweest.

Ben wel heeeel blij dat Willem niet clasht. Ofja Sea Girls was wel leuk geweest.

Vind de clash met Whitney en vooral Zwangere Guy er toch eentje hoor. Heb zwangere zelf trouwens ook 2x moeten missen (speelde te vroeg op RW en tijdens Thom Yorke op DTRH).

Al moet jij als fan wel gewoon bij Willem zijn, Wessel. ?

Niet echt content met het blokkenschema. Vrijwel alle dagen komen rustig op gaan, met weinig dingen die ik wil zien en in de loop van de dag barst een gigantische shit-show van clashes uit.

Lastigste clashes (met degene waar nu mijn voorkeur naar uit gaat in Bold):

- The Chats vs. The Growlers
- The Streets vs. Fontaines D.C.
- Royal Blood vs. TGTB&TQ
- Sharon van Etten vs. The Vaccines
- Bodega vs. Billie Eilish
- IDLES vs. Otoboke Beaver vs. Anderson .Paak vs. The National vs. Giorgio Moroder vs. Johnny Marr vs. Bad Nerves
- Turnstile vs. KOKOKO! vs. Pond
- James Blake vs. Loyle Carner
- Black Midi vs. New Order vs. Tame Impala

Met name die laatste doet pijn. Mijn favoriete live band van het moment, die mij al drie keer finaal omver wisten de blazen versus een legendarische band met nog steeds een uitstekende live reputatie. Het zal New Order worden omdat ik die nog nooit heb gezien en ik de kans kleiner schat dat dat nog ooit gaat gebeuren.

Die hele zaterdagavond is ook krankzinnig. Dat wordt echt van hot naar haar hollen en hoppen. Zo'n The Streets/Fontaines of Royal Blood/TBTB&TQ clash is iets beter te overzien aangezien ik nog een groot deel van de ander kan meepakken.

Fontaines DC en The Streets zijn zo brits als wat. Laten we die eventjes tegelijk programmeren…
Jorja Smith en Ziggy Marley vind ik ook een heel onlogische.

Ho ho, tip: ik zou niet tegen die gasten van Fontaines DC zeggen dat ze Brits zijn ;)

Denk dat mijn schema zoiets gaat worden. Rekeninghoudend met tijd voor eten en lopen en dat ik altijd minder zie dan ik van tevoren denk, maar nog geen rekening gehouden met wat mijn vrienden eventueel willen. Ergens alleen heengaan ga ik in principe niet doen denk ik.

Vrijdag:
12:30, Bravo - Donnie (aangezien er dan niks anders is en waarschijnlijk wel op het terrein zijn)
14:50, Heineken - The Growlers
16:30, Bravo - Jungle
19:30, Alpha - Royal Blood
21:00, Bravo - Nog ff een stukje TGTBATQ meepakken

Zaterdag:
13:00, India: The Howl & The Hum
14:15, Lima: Durand Jones
15:30, Alpha: ff op het gras zitten bij Billie Eilish gok ik
17:00, Heineken: The Vaccines
?
19:30, Alpha: Anderson Paak
21:45, Alpha: 21 Pilots (en dus geen The National, ook omdat mijn vrienden daar minder naar luisteren)

Zondag:
14:30, India/Bravo: Willem of Whitney
16:20, India: half uurtje POND
17:00, Heineken: Loyle Carner
19:00, Heineken: Parcels
21:00, Alpha: op tijd erheen om een goede plek bij Tame Impala te bemachtigen

Nachten: hier en daar kijken, niet naar Sexyland gaan omdat de rij te lang is en uiteindelijk vooral bij Armadillo dansen :D
En oa dus niet de volgende van mijn wensenlijst: The National, The Streets, James Blake en ASAP Rocky (ga dus behoorlijk wat namen missen)

Willem, Sea Girls, Whitney én Zwangere Guy. Ik huil.

En die Pond, Flohio, James Blake en Loyle Carner clash is ook kut. GRRR!

Ik ben redelijke content met het hele schema, paar hele nare clashes, maar het meeste wat ik wil zien gaat wel lukken.

Op vrijdag de clash/overlapping tussen Royal blood/ Jorja Smith / Ziggy Marley, Rimon & Tommy Genesis is wel erg naar, maar de keuze gaat uiteraard naar Jorja Smith , Royal Blood en vanuit daar door naar TGTBATQ . Alleen erna word je soort van verplicht om naar de Staat te gaan, ben nogal een Opgezwolle fan, dus ben benieuwd wat ze komen doen maar ik gok dat ze alleen het nummer 0.0 komen spelen. Dus wellicht toch Neurofunk kijken. Vind het ook wel vreemd dat Sango om 02:00 in de nacht speelt, maar ook wel weer heel erg Tof.

Zaterdag is veruit de moeilijkste clash die tussen Juice WRLD/ IDLES en The National/Morodor. Word denk ik Idles & Morodor. Wel fijn dat Dub Inc tegenover Billie staat. Dat word dus geen Billie :-)
Voor de rest mag ik niet klagen, Jammer dat NAO tegenover Durand staat, maar NAO al een paar x gezien dus word Durand.

Zondag is het vooral kut dat Lil uzi overlapt met Tame impala en Sir reg tegelijk speelt met Tame. (Sir Reg gezien op paaspop, dus dat maakt het easy)
Die D&B nacht met afsluiter Macky Gee is wel echt de moeite waard zeg, pfjoew .

Vind wel dat er veel clashes zijn in hetzelfde genre, nu ook weer Z-Guy met Willem, Flohio met Loyle etc.

Ik heb er zin in luitjes !

Ik ben er niet zo heel blij met het schema... zoveel moeilijke keuzes
Vrijdag eerst naar de girl in red. Dat is wel een leuke festival opener. Daarba door naar Frank Turner, best zin in maar wel een hele rare alpha opener... hierna naar the growlers waardoor ik FKJ mis. Daarna een klein stukje two feet kijken en daarna naar jungle. Daarna een klein stukje van fontaines dc, een half uurtje Jorja Smith en dan het voorvak in voor Royal blood. Als het aan mijn verwachtingen voldoet mis ik dus een flink deel van TGTB&TQ... en dan het meest rare van dit hele schema. Hoe kan er nu helemaal niets interessants tegenover de staat staan?!?!?!?!

Op zaterdag heerlijk openen met Joep Beving. Dan maar een blokje op met dermot Kennedy en Billie Eilisch. Daar een heel mooi blokjes met the vaccines, Jon Hopkins en The national. Even kijken of ik na 3 kwartier een mooi plekje bij TOP ga zoeken of dat ik the National afkijk en TOP van achter op het veld. Hoe dan ook een hele nare overlap waar ik echt niet blij van word.

De zondag is wel heerlijk en kan ik lekker achter elkaar doorstappen met eerst Julia Jacklin, hierna Tamino om vervolgens door te hobbelen naar Sea Girls. Daarna dansen we een uurtje bij JBN. Dan een half uurtje James Blake. Daarna het voorvak in bij Farnz Ferdinand! En het is natuurlijk prima afsluiten met achter elkaar Parcels, new order en tame impale.

Ik denk 3 hele mooie dagen maar naar mijn voorkeur iets teveel stress/ren momenten. En er is ook wel weer heel veel wat ik moet missen.

Jezus christus wat een planning. Ik kan me nooit voorstellen dat dit ook echt realistisch is.

Oefff.. dat zijn een aantal pijnlijke clashes. Hierbij mijn (voorlopig) schema:

Vrijdag
Donnie > Frank Turner > The Growlers > Two Feet > The Streets > Ziggy Marley (een stukje) > Royal Blood > TGTB&TQ

-Het valt mij op dat er weinig tegenover de Staat is gepland. Lijkt me een bewuste keuze om wat volk naar de Alpha te bewegen.
-De gedeeltelijke overlappingen tussen Ziggy, Royal Blood en TGTB&TQ zijn wel pijnlijk. Waarom programmeren ze TGTB&TQ niet gewoon een half uur later?

Zaterdag
Joost / Dermot Kennedy > Billie Eilish > The Vaccines > IDLES/Otoboke Beaver > Giorgio Morodor > TOP / Johnny Marr > Colin Benders

- Goed ziek van de clash tussen Giorgio en The National en de clash tussen TOP en Marr.

Zondag
Julia Jacklin > Willem > Turnstile? > POND > Franz Ferdinand > Modeselektor / Parcels > New Order > Tame Impala

Het valt mij op dat dit jaar de Alpha -namen aan de magere kant zijn. Gelukkig staan er wel een aantal fraaie Bravo en Heineken op het programma :).

Oef jongens ...dat wordt keuzes maken...zoals ieder jaar.
Zelf vind ik de clash met de The National en Hans Kazan heftig...
En gelukkig clasht My Baby voor niemand hier zo te lezen..

Haha ik heb er zin in...alles is relatief en het wordt sowieso leuk qua sfeer, act en gezelschap
Geniet van wat er is, laat los waarde geen invloed op hebt

About De Staat, ik ging eens kijken: Channel Tres lijkt me wel heel dope. Is alleen wel in de X-Ray die dan vast uitpuilt en voornamelijk heel erg stinkt :-P

Ik ben er niet zo heel blij met het schema… zoveel moeilijke keuzes
Vrijdag eerst naar de girl in red. Dat is wel een leuke festival opener. Daarba door naar Frank Turner, best zin in maar wel een hele rare alpha opener… hierna naar the growlers waardoor ik FKJ mis. Daarna een klein stukje two feet kijken en daarna naar jungle. Daarna een klein stukje van fontaines dc, een half uurtje Jorja Smith en dan het voorvak in voor Royal blood. Als het aan mijn verwachtingen voldoet mis ik dus een flink deel van TGTB&TQ… en dan het meest rare van dit hele schema. Hoe kan er nu helemaal niets interessants tegenover de staat staan?!?!?!?!

Op zaterdag heerlijk openen met Joep Beving. Dan maar een blokje op met dermot Kennedy en Billie Eilisch. Daar een heel mooi blokjes met the vaccines, Jon Hopkins en The national. Even kijken of ik na 3 kwartier een mooi plekje bij TOP ga zoeken of dat ik the National afkijk en TOP van achter op het veld. Hoe dan ook een hele nare overlap waar ik echt niet blij van word.

De zondag is wel heerlijk en kan ik lekker achter elkaar doorstappen met eerst Julia Jacklin, hierna Tamino om vervolgens door te hobbelen naar Sea Girls. Daarna dansen we een uurtje bij JBN. Dan een half uurtje James Blake. Daarna het voorvak in bij Farnz Ferdinand! En het is natuurlijk prima afsluiten met achter elkaar Parcels, new order en tame impale.

Ik denk 3 hele mooie dagen maar naar mijn voorkeur iets teveel stress/ren momenten. En er is ook wel weer heel veel wat ik moet missen.

Tip voor als het kan: ga niet over een half uur kijken maar kies één die je volledig gaat kijken.

Als fotograaf vooral de eerste 1-3 nummers fotograferen en dan door, maar vetgedrukt kijk ik af:

Friday: Girl in Red, Frank Turner, Slaves, The Growlers, Jungle, the Streets, Fontaines DC, Jorja Smith, Royal Blood, TGTBTQ

Saturday: The Howl & the Hum, Dermot Kennedy, IDKHow, Billie Eilish, Sharon van Etten, the Vaccines, IDLES, Anderson Paak, Boy Pablo, The National, Giorgio Moroder, 21P, Bad Nerves

Sunday: Julia Jacklin, HONNE, Sea Girls, Whitney, Turnstile, POND, Franz Ferdinand, Parcels, Black Midi, New Order, Tame Impala

Het wordt dit jaar m’n allereerste Lowlands. Stel dat ik vrijdag om 18:30 Jorja Smith in de Bravo en om 19:30 Royal Blood in de Alpha wil zien (en dat wil ik); kan ik van beide dan een fatsoenlijk stuk meepakken of ben ik dan heel naïef en enthousiast?

Users who are viewing this thread