Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Als ik mezelf zou pushen om zoveel mogelijk te zien (wat dus niet gaat gebeuren), dan zou het zoiets worden:

Vrijdag: Bazart, De La Soul, Death From Above, The Wombats, Jeugd van Tegenwoordig, Brockhampton, The War on Drugs, Gorillaz/Warhaus

Zaterdag: Jacob Banks, DeWolff, Rhye/Sofi Tukker, Stormzy, Grizzly Bear, De Staat, BORNS, James Bay, Miles Kane, N.E.R.D

Zondag: Spinvis, Tom Odell, Rag n Bone Man, Confidence Man/DMA's, Ezra Furman, Suicideboys, King Gizzard, Kendrick Lamar

Wat ik denk dat het minimaal gaat worden en zeker allemaal niet volledig vanwege overlap:

Vrijdag: Bazart, De La Soul, The Wombats, Brockhampton, The War on Drugs, Gorillaz

Zaterdag: Jacob Banks, DeWolff, Grizzly Bear, BORNS, Miles Kane, N.E.R.D

Zondag: Spinvis, DMA's, King Gizzard, Kendrick Lamar
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Mijn lijstje, de clashes genegeerd:

Vrijdag: De La Soul, The Wombats, Protomartyr, Nils Frahm, Cabbage, The Blaze, The War On Drugs, Bicep, Gorillaz, Yaeji, Avalon Emerson

Zaterdag: Sofi Tukker, Nile Rodgers, Miles Kane, Richie Hawtin, Daniel Avery, Tom Trago, Red Axes, Torus

Zondag: Patti Smith, Dropkick Murphys, Agar Agar, King Gizzard, Ame II Ame
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
149
24
Eigenlijk net als vorig jaar de vrijdag het best en de zaterdag een stuk minder. Maar voor mij is alles redelijk verspreid en weinig clashes, dus ben er bij mee.

Alleen Brockhampton en The War On Drugs is natuurlijk helemaal k*t.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Prima blokkenschema! Ik denk dat dit mijn programma wordt:

Vrijdag: Goeiemorgen Lowlands! - The Fever 333 - Bazart/De La Soul - Death From Above - Nils Frahm - Brockhampton - The War on Drugs - Gorillaz/Warhaus - Indie Disco
Zaterdag: Luwten - Employed to Serve - Trixie Whitley - Sofi Tukker - HO99O9 - De Staat - The Lemon Twigs - Miles Kane - Floating Points - Charlotte de Witte/SOPHIE - Dr. Rubenstein
Zondag: Spinvis - Amenra - Patti Smith - $uicideboy$ - King Gizzard - Kendrick Lamar - Pirate Fest

De kutste clashes:
Gorillaz/Warhaus, ik ben enorm fan van Balthazar en alle zijprojecten (Warhaus, J. Bernardt en Zimmerman) en Warhaus geeft ongelooflijk goeie optredens, Gorillaz heb ik nog nooit gezien.
SOPHIE/Charlotte de Witte
King Gizzard/Kendrick

Weet iemand wat The Block is op de plattegrond? Staat naast de Heineken.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dramatisch dit. Hoe verzinnen ze het? Zetten ze qua kwantiteit al heel weinig spannende gitaarbands neer en dan pleuren ze ze ook nog voor verreweg het grootste deel op de vrijdag neer. Echt kut dit.
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Weet iemand wat The Block is op de plattegrond? Staat naast de Heineken.

Volgens de krant zijn het acht zeecontainers met kledingverkopers ("toonaangevende streetwearvendors rocken je tegemoet vanuit verschillende pop-upstores in acht containers. Deze bundeling van street-credibility schreeuwt natuurlijk om een bezoek, al is het maar om de meest recente en relevante apparel van de betere brands bij elkaar te zien." en zo gaat het nog even verder met blablataal...)
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Iedereen veel plezier gewenst die wel gaan maar persoonlijk ben ik blij dat ik dit jaar oversla. Voor mij persoonlijk een behoorlijk gaar programma dit jaar. Ik snap echt bepaalde posities niet. King Gizzard hoofdact in de Bravo op zondag? Een leuk bandje hoor maar ik zag deze gasten in de Oedipus Brouwerij in Amsterdam Noord voor een select gezelschap. Entree was gratis met een Indiestadpas. James Bay (gaaaaap) die op zaterdag erg hoog staat geprogrammeerd? Waar zijn de alternatieve gitaarbands gebleven? Natuurlijk zijn er ook zat leuke dingen te ontdekken maar ik mis persoonlijk echt die klapper om een duur kaartje te rechtvaardigen. En ja hoor waarom niet de Jeugd voor de 80ste keer boeken...zucht...
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik ben helemaal niet ontevreden over het blokkenschema.
Vooral de vrijdag & Zaterdag heb ik niet veel overlap, ik heb vooral last van tijden die precies op elkaar aansluiten , maar dat overleef ik wel.

De zondag wel veel overlap, maar zijn over het algemeen acts die ik niet Persé hoef te zien.

Mijn loopje post ik later nog wel als ik er dieper ingedoken ben.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
En ja hoor waarom niet de Jeugd voor de 80ste keer boeken…zucht…

Hier ben ik het mee eens! Op DTRH stonden ze ook, maar dan in ieder geval nog als opener van de Hotot, nu staan ze op Lowlands nog best hoog. Had die spot dan aan Spinvis gegeven, die sluit beter aan op The War on Drugs.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
King Gizzard hoofdact in de Bravo op zondag? Een leuk bandje hoor maar ik zag deze gasten in de Oedipus Brouwerij in Amsterdam Noord voor een select gezelschap. Entree was gratis met een Indiestadpas.
King Gizzard weet tegenwoordig gewoon twee avonden Paradiso uit te verkopen. Hebben zich redelijk hard omhoog gewerkt meteen goede live reputatie. Kan mij herinneren dat er op die Oedipus avond ook nog een extra avond was ingepland omdat het zo vol zat. Maar het wordt zo langzamerhand wel een beetje een overkill met King Gizzard, het lijkt wel alsof ze elke twee maanden wel een keer ergens in Nederland staan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Ik ga helaas niet dit jaar (andere keuzes gemaakt), maar ondanks het op het oog licht tegenvallende affiche, hebben ze toch een mooi programma neergezet. Zou bijna op elk moment van de dag iets van mijn gading kunnen zien en het aantal clashes is voor mij persoonlijk minimaal. Brockhampton/TWOD is natuurlijk waardeloos en heen en weer rennen tussen Dua Lipa (toch wel interessant)- King Gizz - Kendrick is niet ideaal, maar verder wat mij betreft dikke prima.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.358
5.050
Ik ben hier op uitgekomen:

Vrijdag; The Fever 333, De La Soul of Rolling Blackouts Coastal Fever, Death From Above, Protomartyr, Nils Frahm, Cabbage, The Blaze, The War On Drugs, Bicep, Gorillaz, Ben UFO, Fatima Yamaha, Avalon Emerson

Zaterdag: Luwten, Mario Batovic, DeWolff, Gogol Bordello, Bonobo, Grizzly Bear, Nile Rodgers & CHIC, The Lemon Twigs, Richie Hawtin presents Close, N.E.R.D., Peggy Gou, Charlotte De Witte/Tom Trago, Surgeon, Torus

Zondag: Marlon Williams, Spinvis, Amenra, stukje Amber Run, Patti Smith, Dropkick Murphys, $uicide Boy$, Kamaal Williams, Kiasmos, Kendrick Lamar, Louis The Child, San Holoe, Âme II Âmé. Pythus

Ik ben zeer tevreden eigenlijk. Fijn dat dingen als CHIC en Patti Smith wat vroeger op de dag staan, en niet clashen met headliners zoals ik daarvoor had verwacht.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Mijn persoonlijke dag planning zal zo gaan:

Vrijdag: The Fever 333, Rolling Blackouts Coastal Fever, Amyl & the Sniffers, Protomartyr, Nils Frahm, Yonaka, The War on Drugs, Gorillaz

Zaterdag: Employed to Serve, Gavin James, Gogol Bordello, Sofi Tukker, Ho99o9, De Staat, Nile Rodgers & Chic, James Bay, The Lemon Twigs, Miles Kane

Zondag: Marlon Williams, Chase Atlantic, The Mauskovic Dance Band, Patti Smith, Dropkick Murphys, Ezra Furman, Dua Lipa, Agar Agar, King Gizzard & the Lizard Wizard

(And for those interested, ons Lowlands festival verslag zal uiteindelijk zo lijken samen met de rest van het All Things Loud team: https://clashfinder.com/s/lowlands2018/?user=0e22c3.y8&)
 

philmania

Playlistbediener
12 jul 2018
9
0
Vrijdag wordt van 14:00 tot sluit aan een stuk rennen om alles mee te kunnen pakken, zaterdag kan ik net zo goed een dag naar Walibi gaan...(bij wijze van natuurlijk
)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.358
5.050
Ik vind die zaterdag juist heerlijk:

Bonobo, Grizzly Bear, Nile Rodgers & CHIC, The Lemon Twigs, Richie Hawtin presents Close, N.E.R.D.

Gewoon 6 mustsees na elkaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken