Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Vind 'm uiteindelijk wel best goed hoor, die lineup van LL. Toch een stukje gevarieerder en evenwichtiger dan hun Belgisch Limburgse broer.

Alleen die vrijdag voelt wat magertjes aan, zo met N.E.R.D. als de zogezegde top of the bill.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.921
6.171
Vind ‘m uiteindelijk wel best goed hoor, die lineup van LL. Toch een stukje gevarieerder en evenwichtiger dan hun Belgisch Limburgse broer.

Alleen die vrijdag voelt wat magertjes aan, zo met N.E.R.D. als de zogezegde top of the bill.
N.E.R.D. staat zaterdag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Oei, pijnlijk. Zat met PKP in m'n hoofd.

Zaterdag dan, de tweede dag. ?
 

merelmollenkamp

Nieuw lid
19 jul 2018
1
0
Ben ik de enige die eigenlijk vrij teleurgesteld is over de line-up tot nu toe? Ik heb geen 1 artiest dit jaar waar ik nou écht enthousiast over ben en twijfel dan ook om mijn ticket te verkopen op Ticketswap. Eerst donderdag dus nog maar even afwachten (met een sprankeltje hoop op de mini kans dat The Killers nog even langskomen...)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.517
1.322
Nou dat was het dan. Niet heel bijzonder, maar ga me zeker vermaken.

Leuk / interessant:

Dropkick Murphy’s
De Jeugd van Tegenwoordig
De Staat
Dewolf
Blaudzun
Delasoul
Bazart
Dua Lipa
Thunderpussy
The War on Drugs
Amenra
Rag N Bone man
Protomartyr
Chic
SuicideBoys
Brockhampton
King Gizzard & The Lizzard Wizzard

Must sees:

Patti Smith
Trixie Whitley
Amber Run
Bicep
Zeal & Ardor
The Fever 333
Gorillaz
NERD
Bonobo
Death from Above 1979
Kendrick Lamar
Nils Frahm
Ho99o9
Maribou State

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.921
6.171
Ben ik de enige die eigenlijk vrij teleurgesteld is over de line-up tot nu toe? Ik heb geen 1 artiest dit jaar waar ik nou écht enthousiast over ben en twijfel dan ook om mijn ticket te verkopen op Ticketswap. Eerst donderdag dus nog maar even afwachten (met een sprankeltje hoop op de mini kans dat The Killers nog even langskomen…)
Iedereen staat natuurlijk vrij om iets te vinden van de line-up. Maar kan je tussen al die namen echt geen leuke route uitstippelen? Er moeten toch altijd dingen tussen staan die je leuk vind? Ik vind het ook niet de beste line-up ooit, maar heb altijd nog genoeg dingen staan om mijn weekend mee te vullen. En daar kunnen zomaar eens pareltjes tussen zitten wat je nu nog niet beseft. The Killers gaan echt niet meer komen overigens ;).
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Ik vind de line-up "best ok" dit jaar. Er zitten een paar pareltjes tussen, en verder laat ik me graag verrassen. Sowieso is de muziek niet het enige waarvoor ik naar Lowlands ga: de sfeer is voor mij ook een enorme trekpleister :cool:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.921
6.171
Het was volgens mij ook geen makkelijke periode om artiesten te boeken. Er was niet zo heel binnen te halen rond die periode, en je ook gewoon veel binnenlandse concurrentie. Blijf het alleen jammer vinden dat ze Incubus niet gehaald hebben. dat is juist zo'n type naam die het affiche mist. En een "lompe" live dance act overdag ala Pendulum oF Goose hadden ze er ook eigenlijk nog bij moeten nemen naar mijn bescheiden mening.

Verder had ik persoonlijk The Joy Formidable en Dirty Projectors graag gezien. Maar dat zijn niet de namen die een line-up veel minder of beter maken.
 

Zwennes

Playlistbediener
11 dec 2013
36
0
Ben ik de enige die eigenlijk vrij teleurgesteld is over de line-up tot nu toe? Ik heb geen 1 artiest dit jaar waar ik nou écht enthousiast over ben en twijfel dan ook om mijn ticket te verkopen op Ticketswap. Eerst donderdag dus nog maar even afwachten (met een sprankeltje hoop op de mini kans dat The Killers nog even langskomen…)

Nee hoor. Wat mij betreft de minste line up die ik heb meegemaakt.
Neemt niet weg dat ik me zeker weer ga vermaken :) Een festival is zo veel meer dan alleen muziek.

Must see:
Gorillaz
The War on Drugs
King Gizzard

Leuk:
Kendrick
N.E.R.D.
Grizzly Bear
De Staat
Protomartyr

Normaal heb ik wel een naam of 20. Had graag iets van Fleet Foxes, The National, BRMC, Ghost, The Pineapple Thief, Let's Eat Grandma gehad.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
944
830
Ik kan me wel vinden in deze line up. Het eerste jaar dat ik naar alle drie de headliners zal gaan.
Daarnaast zijn namen die ik erg graag wil zien:
- Dua Lipa
- Bonobo
- Grizzly bear
- Nick Murphy
- Nils frahm
- Stormzy
- Suicideboys
- Bicep
- BROCKHAMPTON (!!! ik luister tegenwoordig bijna niets anders meer)
- Jordan Rakei
- Louis the child
- Miles kane
- San Holo
- Ezra furman
- Jacin trill
- Zaterdagnacht Hiphop met Abstract en Waxfiend

Vervolgens zijn er ook nog namen die ik opzich wel geinig vind;
- King Gizzard
- Nile Rodgers & Chic
- The Blaze
- Death from above
- De La soul
- DeWolff
- DMA's
- Little simz
- The Wombats
- Joost
- The Lemon Twigs
- Luwten

Ik vermaak me wel op Lowlands dit jaar :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het aantal Must sees wordt voor mij elk jaar toch minder en minder merk ik. Daarbuiten kan ik eigenlijk niet klagen en staan er meer dan genoeg fijne namen per dag die ik wil zien. Het is gewoon zo lekker een showtje te zien waar je elk nummer van kent maar die acts zijn er voor mij dit jaar wat minder.

Must see:
Brockhampton
Gorillaz
Kendrick Lamar
The War on Drugs

Veel te lange lijst met eigenlijk best wel heel leuk dingen:
Bicep
NERD
Bonobo
Dropkick Murphy's / Gogol Bordello
Grizzly Bear
King Gizzard & The Lizard Wizard
Nick Murphy
Nils Frahm
Nile Rodgers
Patti Smith
Richie Hawtin
Spinvis
Suicideboys
Charlotte de Witte
Daniel Avery
Death From Above
DMA's
Fatima Yamaha
Floating Points
George Fitzgerald
Ho99o9
Kiasmos
Little Simz
Maribou State
Miles Kane
Motor City Drum Ensemble
Promomatyr
San Holo
Amber Run
Joost
Marlon Williams
Moose Blood
Luwten

Ben blij als ik na 4 dagen weer een act of 15 gezien heb...
+ Kees van Hondt
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Nu ben ik eigenlijk best benieuwd waar ze Brockhampton gaan zetten. Dat moet toch wel de Bravo worden?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wes, je gaat toch amper wat kijken met je dronken kop

Daarom zet ik er nog zelf eventjes onder dat ik blij ben als ik de 15 acts haal ;)

Ik denk ook Brockhampton in de Bravo. Uitverkocht Melkweg dus zeker niet te klein.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Als ik zie hoeveel mensen excited zijn voor Brockhampton, denk ik dat de Bravo zelfs te klein is. Ze zullen daar wel staan, maar het gaat echt uitpuilen.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
Ik denk overigens echt dat Richie Hawtin de Bravo afsluit, hoor. Met afsluiten bedoel ik dan een clash met de afsluiter van de Alpha.Met zijn CLOSE set heeft hij op MELT vorig jaar een headline positie gehad.

Ik zat weer eens de stukjes op de site te lezen en las dit best wel opmerkelijke:

"Hij haalde zijn muziek helemaal uit elkaar en zet al dat moois op het podium weer in elkaar met computers en een batterij instrumenten. Via meerdere camera’s is dat proces in close-up te volgen. Over de schouder kijken van de ti-ta-technotovenaar."

Oftewel: Camera's in de Bravo of Hawtin in de Alpha!

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
mdekens wrote:
Ik denk overigens echt dat Richie Hawtin de Bravo afsluit, hoor. Met afsluiten bedoel ik dan een clash met de afsluiter van de Alpha.Met zijn CLOSE set heeft hij op MELT vorig jaar een headline positie gehad.

Ik zat weer eens de stukjes op de site te lezen en las dit best wel opmerkelijke:

“Hij haalde zijn muziek helemaal uit elkaar en zet al dat moois op het podium weer in elkaar met computers en een batterij instrumenten. Via meerdere camera’s is dat proces in close-up te volgen. Over de schouder kijken van de ti-ta-technotovenaar.”

Oftewel: Camera’s in de Bravo of Hawtin in de Alpha!
Ach wel nee joh, die camera's worden gebruikt om z'n handen en knopjes etc te filmen voor de visuals te verzorgen die soms op de grote schermen komen. Hawtin is iets voor de Bravo tho, op dezelfde manier zoals ze Nicolas Jaar hebben geprogrammeerd vorig jaar.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
Waar ik heen ga:

Must:
-Gorillaz
-The War on Drugs
-Dropkick Murphys
-Nile Rodgers
-Brockhampton
-The Wombats

Mijn lijst met dingen waar ik toch ook wel heel graag heen wil is eigenlijk te lang om op te noemen als ik er eens even goed over na denk. Zo tegenvallend is die line-up dan achteraf toch niet voor mij... O.A: Bazart, Spinvis, King Gizzard, Protoje, Kendrick, Patti Smith, Nick Murphy, en wat van de "roots"-muziek als Gogol Bordello, Txarango, Ferocious Dogs, en Sons of Kemet leveren ook altijd mooie en vooral leuke optredens op. Verder hopelijk nog een paar leuke 'kleine' bandjes meepakken, daar zijn er in ieder geval zat van.

De dance ga ik alleen heen als ik niks anders te doen heb of 's nachts. Hoop o.a. deze te kunnen zien: Richie Hawtin, Bicep, Fatima Yamaha, San Holo, ZHU, Yaeji. Maar waarschijnlijk eindig ik toch in de Heineken of Lima 's nachts, want stiekem vind ik da thet leukst.
 

gsp86

Nieuw lid
20 jul 2018
2
0
Nieuw hier, hallo! Lees al een tijdje mee en nu even een account gemaakt om te reageren. Eerste keer lowlands voor mij dit jaar, nooit eerder van gekomen.. kijk er enorm naar uit!

Vind de line-up dit jaar ruim voldoende en vooral in de breedte en qua house/techno wel fijn.

Must-see:

DMA's
Gorillaz
Kamaal Williams
Miles Kane
N.E.R.D.
Rhye
The War On Drugs

Wel leuk:

Chic
De Jeugd
DeLaSoul
Kendrick Lamar
Marlon Williams
Sam Fender
Sons of Kemet
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken