Lowlands 2016

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Haha wtf, ik ben meestal zo'n 100-150 op het festival kwijt en dan nog iets van 30 van te voren voor ontbijt en drank (voor voornamelijk de donderdag).
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
1. 3 dagen op lowlands, wat ben ik ongeveer kwijt aan eten en drinken??

Okee. Ik ben van een heel ander kaliber dan die miljonairs van een juri hierboven.

Ik heb mijn afrekeningen erbij gepakt:
Voorbereidingen
- Ik heb een tent, €0,00.
- Ontbijt vr t/m ma (pistoletjes, brood en beleg - ik koop duur biologisch belef). €7.
- Avondeten donderdag (pastasalade), €5.
- Een liter wodka (pauper), €9.
- Acht liter bier (huismerk), €11.
Totaal: €32..

Festival
- Vrijdag tien muntjes, €26,00.
- Zaterdag tien muntjes, €26,00.
- Zondag tien muntjes, €26,00.
Totaal: €68,00

In totaal heb ik dus maar €100,00 euro uitgegeven. Kan best. Ik heb overal een beetje afgerond. Nou ja, en dan heb je nog wat geestverruimende middelen.

Mijn tips:
- Een los flesje water kan gewoon het terrein mee op. Kun je de hele dag gratis water drinken.
- Stel een limiet van hoeveel je per dag aan eten uitgeeft.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Lange tijd meegelezen en nu meng ik me ook maar eens in discussies.

Ik lees met verbazing hierboven dat iemand 10 muntjes per dag koopt. Ik kan me dat echt niet voorstellen. Een beetje maaltijd kost al 3-4 muntjes. Dat toch minstens x2 en dan zit je op 6-8 muntjes. Als je hele dag plus nacht bezig bent dan kun je toch niet "leven" op een paar biertjes per dag/nacht?? Drink je dan de hele dag gratis water??

Wij zijn altijd met een groep en doen eerlijk een muntje inleveren als je een biertje wilt. En het vliegt je zakken uit. Minimaal 75 euro per dag lijkt me een realistische schatting. En dan doe ik nog vrij rustig aan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Wij zijn gemiddeld ook 200-225 euro kwijt op het festivalterrein. Dus zo'n 75 per dag; daarvan leven wij ook als een god :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Het lijkt me duidelijk dat er een groot verschil zit tussen de big spenders en de budget festivallers. Ik reken altijd op € 100 per festivaldag, exclusief de donderdagavond, kaartje en voorbereiding/boodschappen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Het lijkt me duidelijk dat er een groot verschil zit tussen de big spenders en de budget festivallers. Ik reken altijd op € 100 per festivaldag, exclusief de donderdagavond, kaartje en voorbereiding/boodschappen.

Dat reken ik ook gemiddeld. €100 per dag.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
83
1
Haha ja zo kan ook natuurlijk maar 10 muntjes per dag is wel erg weinig hoor :p ik red het niet met tien biertjes iig ( of 6 grote bier)

Vroeger werkte ik voor eventure bij lowlands, en bergen andere festivals, dat kan je natuurlijk ook doen dan ga je met 400 € naar huis en is alles op t festival gratis voor je. Maar dan zie je maar de helft van het festival en de andere helft van achter de bar. En je kan niet zo lekker uit je dak gaan behalve in de lowlounge.

Of zoals vroeger nog kon je bekers rapen voor muntjes , maar dat is nu geen optie meer. En ook niet zo mijn ding al loont het wel!

Ik ben de eerste keer met 100 euro per dag gegaan en dat was toch aan de krappe kant vandaar tegenwoordig 200.

Ik zeg ook niet dat al m'n geld op is als ik thuis kom hoor maar met zo'n budget zit je zeker safe (en leef je dus als een God)

Bij eendaagse festivals red ik het meestal wel met 100 euro omdat ik dan ook terug moet rijden enzo dus minder drink en gewoon thuis ontbijt etc..

Vroeger deed ik ook m'n tentje hergebruiken maar daar ben ik een beetje mee gestopt, kost teveel moeite om m t jaar erop vol zwarte man terug te vinden en alsnog een nieuwe moeten kopen. En hou ook meer van gemak, dus niet terug naar de tent voor eten maar gewoon kopen op het terrein. scheelt sjouwen, energie en tijd tijdens het dagprogramma. Hooguit een tros bananen en zak krentenbollen neem ik mee. Heb ook weleens aan die festtipis gedacht maar die vind ik dan wel weer erg duur..

Ga ook niet meer naar zoveel festivals als vroeger en lowlands is voor mij de klapper van t jaar dus heb ik gewoon wat meer voor over, net een soort vakantie voor mij zeg maar. :p
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, denk dat een hoop forumleden hier het ook graag zouden kunnen uitgeven :)
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
83
1
Ok gelukkig ;)

Dan even een grappig verhaal nu. Mbt tot het beker rapen. Iets wat mij altijd tegenstond omdat het er inderdaad zwerverig uit ziet.

Kwam ik drie jaar geleden bij concert at sea een man tegen bij dixieland die bijna in de container was gekropen om de bekers eruit te rapen. Een hele tactische plek want wie gaat er nou met z'n biertje in zn hand staan plassen? Die drink je altijd snel op en gooi je weg voor t plassen.

Ik in gesprek met die man, en hij vertelde een ontzettend goed verhaal. Hij ging al jaren naar festivals waar je bekers kan rapen en dan vooral bij dixieland bekers rapen. Hij haalde dan z'n ticket eruit en een hotelovernachting wn reiskosten en heel de dag alles gratis en nog paar honderd euro in de pocket extra.

Daarvan kocht hij dan een ticket voor een festival waar hij dan alleen heen ging om te genieten.

Heb een broertje die net dertien is geworden en had m twee jaar geleden een dagje meegenomen naar concert at sea en hij wilde ook graag bekers rapen om wat te verdienen. Hij hield dit natuurlijk niet de hele dag vol maargoed ik hielp m en deed ondertussen dus een beetje uitrekenen hoeveel je kan verdienen (met hem erbij had ik gelukkig een goed excuus waarom ik bekers raapte ;p) maargoed ik had zo honderd bekers in een kwartier, dan niet bij de wc's dat ging me tever maar bij een eethoek. Omgerekend 10€ per kwartier en 40€ per uur!!! Dat is ongekend toch??

Sindsdien heb ik niet meer zo'n zwerver idee over bekerrapers gezien zij uitgelachen kunnen worden maar eind van de dag lachen zij het hardste.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Zo heb je bij Werchter in het midden van de wei een stand met het geluid, eten en drinken en een lange pisbak voor de mannelijke bezoekers. Die pisbak is niet afgedekt en iedereen gooit daar ook zijn bekertje onder voordat ze gaan pissen. Nu heb je van die mensen die zo fanatiek aan het beker rapen zijn dat ze niet echt meer door hebben waar ze ze oprapen. Lang verhaal kort, dat werd dus handjes wassen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Lowlands geeft kaarten weg voor weezer in de hmh. Dat zou voor Lowlands ook een hele leuke toevoeging zijn!
 

kingdorian

Nieuw lid
23 feb 2015
4
0
Lowlands geeft kaarten weg voor weezer in de hmh. Dat zou voor Lowlands ook een hele leuke toevoeging zijn!
Gaat helaas waarschijnlijk niet gebeuren, ze staan in Japan 20 en 21 augustus. http://weezer.com/tour
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Bekerrapers.. Altijd discutabel punt.. Ik vind het sfeer onvriendelijk.

Was afgelopen jaar op werchter bij Angus & Julia Stone, stond ontzettend te genieten en er stond een voor me continue bekers te zoeken! Scheit irritant, zeker bij zo'n intiem en mooi concert! Ik knijp mn bekertjes sinds dat moment altijd zo fijn voor het weggooien dat het rapen ervan de moeite niet waard is. :D xD

Verder reken ik altijd 50 euro van tevoren aan te kopen en 100 per dag (Donderdag uitgesloten, dan 50)
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
83
1
Mwah ligt eraan wie er bekers aan het rapen is, ik geef ze wel als het kinderen zijn maar ga er geen haast voor maken. Weet nog goed vijf jaar terug bij lowlands dat ik bij de Alpha lekker op die heuvel zat te relaxen met een biertje en dat er drie mensen op me stonden te Letten tot ik het laatste slokje nam. En er was er ook eentje die wilde mn biertje gewoon halfvol meenemen. Dan ga je dus tever, en zeg ik get a life. Bij lowlands vind ik het prima dat ze dat bekerrapen afgeschaft hebben. Bij concert at sea zal dat nooit gebeuren vanwege de berg afval die anders in de noordzee waait, dat vind ik dan weer een goede zaak.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik lees met verbazing hierboven dat iemand 10 muntjes per dag koopt. Ik kan me dat echt niet voorstellen. Een beetje maaltijd kost al 3-4 muntjes. Dat toch minstens x2 en dan zit je op 6-8 muntjes. Als je hele dag plus nacht bezig bent dan kun je toch niet “leven” op een paar biertjes per dag/nacht?? Drink je dan de hele dag gratis water??

Ik heb best nog wat drinken mee. Zes blikjes per dag, 's nachts laat een paar slokken wodka, plus vijf biertjes op het festivalterrein. En dan hou je nog vijf muntjes over voor twee keer eten (één keer 2, één keer 3). Ik vind dat zelf niet echt als armzalig.

Het hergebruiken van je tent is voor mij juist meer comfort, want wegwerptentjes zijn toch iets kleiner dan mijn eigen tentje (en ook niet zo geweldig voor het milieu).

Maar zo heeft iedereen een ander festivalritme, is ook helemaal niet erg. Ik reageerde vooral even om een andere kant te laten zien. Ik geef misschien niet zoveel uit op een festival, maar ik heb net zo goed een leuke tijd, terwijl ik voor mijn gevoel ook als een god leef. ;)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik heb best nog wat drinken mee. Zes blikjes per dag, ’s nachts laat een paar slokken wodka, plus vijf biertjes op het festivalterrein. En dan hou je nog vijf muntjes over voor twee keer eten (één keer 2, één keer 3). Ik vind dat zelf niet echt als armzalig.

Het hergebruiken van je tent is voor mij juist meer comfort, want wegwerptentjes zijn toch iets kleiner dan mijn eigen tentje (en ook niet zo geweldig voor het milieu).

Maar zo heeft iedereen een ander festivalritme, is ook helemaal niet erg. Ik reageerde vooral even om een andere kant te laten zien. Ik geef misschien niet zoveel uit op een festival, maar ik heb net zo goed een leuke tijd, terwijl ik voor mijn gevoel ook als een god leef.
1f609.png

Ik doe meestal ongeveer het zelfde en red het ook wel met 100 tot 150 euro over een weekend. Nadeel is dat je meer mee moet sjouwen. Aan de andere kant: meer geld over voor andere concerten en festivals :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken