Lowlands 2016

Silvan

Playlistbediener
19 feb 2016
23
0
Ik hoop persoonlijk nog erg op Jack u & The chainsmokers, vind ik beiden erg op lowlands passen helemaal bij deze super line up van dit jaar!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik hoop persoonlijk nog erg op Jack u & The chainsmokers, vind ik beiden erg op lowlands passen helemaal bij deze super line up van dit jaar!

Haha,

Twee namen die dus, niet op Lowlands passen. Eric heeft als voorbeeld voorgaande jaren al eens Royksopp & Robyn laten lopen omdat hij ze al te EDM vond voor Lowands. Deze twee kun je dus wel vergeten,
 

Bob Hartman

Nieuw lid
12 apr 2016
3
0
Silvan wrote:
Ik hoop persoonlijk nog erg op Jack u & The chainsmokers, vind ik beiden erg op lowlands passen helemaal bij deze super line up van dit jaar!

Haha,

Twee namen die dus, niet op Lowlands passen. Eric heeft als voorbeeld voorgaande jaren al eens Royksopp & Robyn laten lopen omdat hij ze al te EDM vond voor Lowands. Deze twee kun je dus wel vergeten,

Haha,

Waarom is Skrillex dan bijna de 'huis-dj' van Lowlands? Ik weet niet hoe vaak ik hem daar al niet gezien heb, en vorig jaar stond Diplo naast z'n optreden met Major Lazer ook zelf nog op Lowlands... Ik zou Jack Ü dus niet afschrijven...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Waarom is Skrillex dan bijna de ‘huis-dj’ van Lowlands? Ik weet niet hoe vaak ik hem daar al niet gezien heb, en vorig jaar stond Diplo naast z’n optreden met Major Lazer ook zelf nog op Lowlands… Ik zou Jack Ü dus niet afschrijven…

Klopt wat je zegt, maar tezamen maken ze toch een anders soort muziek. Daarbij verwacht ik zulk soort namen niet meer, is een categorie te groot.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Ben ik trouwens de enige die de lineup van Lowlands momenteel nogal overschat vindt? Ja, er staan met LCD Soundsystem, Philip Glass en Kamasi Washington al 3 zeer interessante namen, maar krijgen we niet hetzelfde verhaal als bij DTRH?

Dat het op zo`n lijst door die namen zeer interessant lijkt, maar als het blokkenschema bekend wordt het nogal tegenvalt.

Ik besef dat er nog een lading namen bij gaat komen, maar ik vind de lyrische reacties vooralsnog voorbarig.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Deels heb je gelijk, maar lowlands heeft veel meer podia. Maar ik kom 'slechts' tot 20 namen die ik zou willen zien, met nachtprogrammering erbij. Als je dat gaat verdelen over drie dagen is dat best karig eigenlijk.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
536
20 is toch best redelijk?

en @theuncleg: vind je Sigur Ros, TLSP, Noel Galllagher, Anderson .Paak, EODM, Foals, James Blake, Kayatranada, M83, The Kills en Warpaint geen namen die het predikaat 'interessant' verdienen? In mijn persoonlijke optiek wel, en dan ben ik voor mijn gevoel nog best streng voor de andere namen geweest...
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Nouja vier bands op een dag en drie djs in de nacht vind ik net iets te weinig (als er geen clashes zouden zijn). Maar de line up is best sterk hoor, maar ik heb zelf weinig met Muse, Biffy Clyro, LCD SS, Noel Gallagher en Disclosure bijvoorbeeld.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
20 is toch best redelijk?

en @theuncleg: vind je Sigur Ros, TLSP, Noel Galllagher, Anderson .Paak, EODM, Foals, James Blake, Kayatranada, M83, The Kills en Warpaint geen namen die het predikaat ‘interessant’ verdienen? In mijn persoonlijke optiek wel, en dan ben ik voor mijn gevoel nog best streng voor de andere namen geweest…
Het zijn ook zeker niet de enige 3 namen die ik interessant vind hoor, maar wel de 3 acts die een voorname reden zouden zijn om een kaartje te kopen. Sigur Ros zou daar ook nog aan toegevoegd kunnen worden.

Tussen de rest van de namen zitten voor mij zeker wel meer namen die ik zou willen meepikken, maar doen me nu nog geen kaartje kopen. TLSP, Kaytranada, The Kills, Warpaint, Frank Carter & The Rattlesnakes en Local Natives bijvoorbeeld.

Daarnaast zijn er ook verschillende goede namen waar ik persoonlijk minder mee heb; Noell Gallagher, Disclosure, Foals, Oscar & The Wolf, James Blake, M83 (met name hun laatste werk is ruk) en nog een paar anderen.

Natuurlijk zou ik me goed kunnen vermaken op Lowlands hoor, alleen vond ik het typisch om eigenlijk alleen maar lyrische reacties te lezen ;)
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Wat zijn voor jullie hier de topnamen die jullie zouden doen besluiten om (eventueel) een kaart te kopen? :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Paar namen die ik persoonlijk mooie toevoegingen vind (maar die voor het merendeel uitgesloten lijken):

Wild Beasts / Iggy Pop&Josh Homme / Metronomy / Beirut / Moderat / Massive Attack / Bon Iver.

Maar ik heb allang een kaartje ;-). En ben echt in mijn nopjes met de programmering, hele mooie variatie: Kamasi Washington, Anderson.Paak, Last Shadow Puppets, Foals, The Kills en Philip Glass die ik nog niet heb gezien.

Sigur Ros, Muse, Warpaint, James Blake die tot mijn favoriete artiesten behoren maar al wel gezien heb. Mooie hiphopnamen, Keith Ape, Sevn Alias, The Internet. Beetje reggae (Damian Marley en Dub Inc), goede dance: Black Madonna, Weval, Chris Liebing, Paul Kalkbrenner. Wat opvulbands die ik al vaker heb gezien als Chvrches, Jamie Woon, Borns, Staat, Eagles of Death Metal.

Lyrisch ben ik er niet over (dan mogen Arcade Fire, Radiohead en Nick Cave er nog bij), maar al met al een meer dan zeer behoorlijk programma. En er komt nog het een en ander bij.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Er staan voor mij op Lowlands behoorlijk veel bands die ik zou willen zien als ik een kaartje zou hebben (20-25), maar dat zijn stuk voor stuk bands waarvan ik het ook niet zo erg vind als ik ze mis. De enige twee die ik absoluut zou willen zien zijn Kamasi Washington en Sigur Ros.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
358
283
visdave34 wrote:
20 is toch best redelijk?

en http://forum.festileaks.com/members/theuncleg/@theuncleg: vind je Sigur Ros, TLSP, Noel Galllagher, Anderson .Paak, EODM, Foals, James Blake, Kayatranada, M83, The Kills en Warpaint geen namen die het predikaat ‘interessant’ verdienen? In mijn persoonlijke optiek wel, en dan ben ik voor mijn gevoel nog best streng voor de andere namen geweest…


Het zijn ook zeker niet de enige 3 namen die ik interessant vind hoor, maar wel de 3 acts die een voorname reden zouden zijn om een kaartje te kopen. Sigur Ros zou daar ook nog aan toegevoegd kunnen worden.

Tussen de rest van de namen zitten voor mij zeker wel meer namen die ik zou willen meepikken, maar doen me nu nog geen kaartje kopen. TLSP, Kaytranada, The Kills, Warpaint, Frank Carter & The Rattlesnakes en Local Natives bijvoorbeeld.

Daarnaast zijn er ook verschillende goede namen waar ik persoonlijk minder mee heb; Noell Gallagher, Disclosure, Foals, Oscar & The Wolf, James Blake, M83 (met name hun laatste werk is ruk) en nog een paar anderen.

Natuurlijk zou ik me goed kunnen vermaken op Lowlands hoor, alleen vond ik het typisch om eigenlijk alleen maar lyrische reacties te lezen
1f609.png

Ik heb vrijwel identieke lijsten. Vooral die laatste rij namen verklaart voor mij waarom veel mensen wel enthousiast zijn, maar ik niet zo. Moet ik wel bij zeggen dat James Blake onlangs is gepromoveerd van die laatste rij naar de must-sees; dat nieuwe album is echt heel erg goed. En Sigur Ros is eigenlijk ook een must-see, maar die heb ik al twee keer gezien (o.a. die magische keer op Lowlands 2008; zo goed zal het vats niet nog eens worden).

Als ik naar Lowlands ga, is het vooral omdat er veel vrienden gaan en omdat er altijd wel wat te doen is (genoeg theater en cabaret ook bijvoorbeeld) en omdat ik dan nog vakantie heb en het geld wel kan missen; niet zozeer voor de prijs-kwaliteit van de line-up, want die is wat mij betreft veel beter op BKS en DTRH dit jaar.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
The Avalanches op Lowlands en Pukkelpop! (zo lijkt)

https://pbs.twimg.com/media/Cj5D3aVXAAA41jf.jpg
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dit is zoooo tering tof. Sta er van te kijken als Lowlands nog meer toffe namen weet toe te voegen.
Dit is wel typisch zo'n naam die ze s'avonds wegzetten op een kleine stage. Verdomme niet gaan clashen met Kalkbrenner of Sigur Ros.
 

Zwennes

Playlistbediener
11 dec 2013
36
0
Wessel wrote:
Thomas wrote:
Ik heb zo’n gevoel dat Sigur Rós gaat clashen met Muse.


Janken van geluk


Nare situatie, maar dan zou ik voor Sigur Rós gaan, denk ik…

Gaat niet gebeuren. Muse staat op de vrijdag, Sigur Ros op de zaterdag. Geen probleem dus.

Van het weekend is Sigur Ros begonnen met hun nieuwe show in Spanje. De eerste geluiden zijn zeer positief.
Op Youtube staan al beelden, oa van een nieuw nummer: Óveður

Kan niet wachten!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Sigur Rós was by far het beste van Primavera, wat een muziek en wat een hemelse lichtshow.
(Ja het was beter dan Radiohead)
 

Silvan

Playlistbediener
19 feb 2016
23
0
Je kan even op de websites van de bands kijken, bij een aantal staat de datum dat ze zullen spelen op lowlands. De definitieve dagindeling en blokkenschema komen pas ergens eind juli.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken