Lowlands 2015

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
LP zou nog kunnen

20 Pukkelpop
21 Frequency
22 Frequency
23 Rock ‘n Heim

Nee want Linkin Park tourt eigenlijk nooit meer dan 3 dagen achter elkaar. De kans dat ze dus nog komen is zeer klein
 

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
Waarom denk je dat LP nog kan als ze andere dagen al geboekt staan? Wel zonde, had ze graag nog eens willen zien..
Ik hoop nog steeds op Kendrick Lamar. Helemaal aangezien zijn nieuwe cd net uit is (en een juweeltje als je het mij vraagt)
 

Ricardo

Playlistbediener
5 mrt 2015
5
0
^ Ik ook!!

Maar gaat waarschijnlijk niet gebeuren.

Volgens mij was hij exclusief voor Les Ardentes. (wat nergens op slaat als je het mij vraagt..)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
http://nos.nl/op3/artikel/2027624-coachella-en-lollapalooza-verbieden-selfiesticks.html
Lowlands en Pinkpop verbieden selfiestick

GESCHREVEN DOOR
Roel van Niekerk
Redacteur NOS op 3

Grote muziekfestivals als Lowlands en Pinkpop doen dit jaar de selfiesticks ook in de ban. De organisaties verbieden de sticks omdat ze een gevaar opleveren voor de bezoekers. Daarnaast belemmeren ze het zicht.

Naar aanleiding van het verbod op de grote Amerikaanse festivals Coachella en Lollapalooza belden we ook even met wat Nederlandse festivals. Naast Lowlands en Pinkpop willen ook Down The Rabbit Hole, PITCH en North Sea Jazz de sticks niet zien op hun festivals.

Het gaat de organisatoren vooral om de veiligheid. "Bij al onze evenementen zijn selfiesticks sinds een maand of twee verboden", zegt Junior van der Stel van Mojo Concerts. "Het viel medewerkers van Mojo op dat steeds meer mensen een selfiestick hebben en dat bezoekers daardoor in gevaar kwamen. "En de veiligheid is het belangrijkste - dat geldt ook voor de regels over paraplu's en laserpennen."
​Het zijn stokjes waarmee je iemand kan verwonden.
Jan Smeets, festivaldirecteur Pinkpop
"Het zijn stokjes waarmee je iemand kan verwonden", zegt ook festivaldirecteur Jan Smeets van Pinkpop. "En het belemmert het uitzicht van de mensen die erachter staan."

Eerder verbood de Ziggo Dome de sticks. "We vinden dat je moet kunnen genieten van het moment zelf", zei een woordvoerder toen tegen 3voor12. Als zo'n selfiestick het zicht van concertgangers belemmert, dan verpest het de sfeer."

Selfiesticks zijn niet langer in alle musea toegestaan NOS
De combinatie van gevaar en uitzichtsbelemmering was voor Nederlandse musea ook al reden de selfiestick te verbieden. "Mensen lopen toch met een stang in het rond", zei een woordvoerder van het Kröller Möller-museum eerder tegen NOS op 3.

Op de sites van de twee Amerikaanse festivals is te lezen dat de stick, maar ook bijvoorbeeld de monopod, een statief voor je fototoestel, zijn verboden. Om te voorkomen dat mensen de regels omzeilen heeft Coachella zelfs narsisstics op de lijst gezet: alle attributen die je kan gebruiken om betere foto’s van jezelf te maken zijn niet welkom. De boodschap is duidelijk: geen gezwaai met wat voor lange sticks dan ook.
Mensen lopen toch met een stang in het rond.
Woordvoerder Kröller Möller-musuem

De Amerikaanse festivals hebben de precieze reden voor het verbod niet laten weten, maar hebben waarschijnlijk dezelfde bezwaren als enkele Britse muziekpodia. Die verboden de sticks eerder deze maand ook al.
 

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
http://nos.nl/op3/artikel/2027624-coachella-en-lollapalooza-verbieden-selfiesticks.html

Lowlands en Pinkpop verbieden selfiestick

GESCHREVEN DOOR
Roel van Niekerk
Redacteur NOS op 3

Grote muziekfestivals als Lowlands en Pinkpop doen dit jaar de selfiesticks ook in de ban. De organisaties verbieden de sticks omdat ze een gevaar opleveren voor de bezoekers. Daarnaast belemmeren ze het zicht.

Naar aanleiding van het verbod op de grote Amerikaanse festivals Coachella en Lollapalooza belden we ook even met wat Nederlandse festivals. Naast Lowlands en Pinkpop willen ook Down The Rabbit Hole, PITCH en North Sea Jazz de sticks niet zien op hun festivals.

Het gaat de organisatoren vooral om de veiligheid. “Bij al onze evenementen zijn selfiesticks sinds een maand of twee verboden”, zegt Junior van der Stel van Mojo Concerts. “Het viel medewerkers van Mojo op dat steeds meer mensen een selfiestick hebben en dat bezoekers daardoor in gevaar kwamen. “En de veiligheid is het belangrijkste – dat geldt ook voor de regels over paraplu’s en laserpennen.”
​Het zijn stokjes waarmee je iemand kan verwonden.
Jan Smeets, festivaldirecteur Pinkpop
“Het zijn stokjes waarmee je iemand kan verwonden”, zegt ook festivaldirecteur Jan Smeets van Pinkpop. “En het belemmert het uitzicht van de mensen die erachter staan.”

Eerder verbood de Ziggo Dome de sticks. “We vinden dat je moet kunnen genieten van het moment zelf”, zei een woordvoerder toen tegen 3voor12. Als zo’n selfiestick het zicht van concertgangers belemmert, dan verpest het de sfeer.”

Selfiesticks zijn niet langer in alle musea toegestaan NOS
De combinatie van gevaar en uitzichtsbelemmering was voor Nederlandse musea ook al reden de selfiestick te verbieden. “Mensen lopen toch met een stang in het rond”, zei een woordvoerder van het Kröller Möller-museum eerder tegen NOS op 3.

Op de sites van de twee Amerikaanse festivals is te lezen dat de stick, maar ook bijvoorbeeld de monopod, een statief voor je fototoestel, zijn verboden. Om te voorkomen dat mensen de regels omzeilen heeft Coachella zelfs narsisstics op de lijst gezet: alle attributen die je kan gebruiken om betere foto’s van jezelf te maken zijn niet welkom. De boodschap is duidelijk: geen gezwaai met wat voor lange sticks dan ook.
Mensen lopen toch met een stang in het rond.
Woordvoerder Kröller Möller-musuem

De Amerikaanse festivals hebben de precieze reden voor het verbod niet laten weten, maar hebben waarschijnlijk dezelfde bezwaren als enkele Britse muziekpodia. Die verboden de sticks eerder deze maand ook al.

Tsja, ik gok vanwege het gevaar dat het als slagwapen kan worden gebruikt.. plus, het is gewoon schijtirritant die dingen..
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik doe het altijd zoals onze ouwe Marky het doet:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=2SZiEFpC9Wg[/video]
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Kasabian staat op Sziget, dat zou ik ook een hele mooie toevoeging vinden voor Lowlands!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.589
591
Lowlands is voor het popie jopie volk en niet meer voor de echte festivalliefhebbers. De echte liefhebbers zijn inmiddels overgeschakeld naar BKS, Werchter, DTRH, Pinkpop of andere festivals.
Zal nog niet meevallen voor Lowlands om de oude garde weer enthausiast te krijgen. Zeker niet als ze zo duur blijven in verhouding.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Lowlands is voor het popie jopie volk en niet meer voor de echte festivalliefhebbers. De echte liefhebbers zijn inmiddels overgeschakeld naar Pinkpop

Volgens mij bestaat het Pinkpop-publiek momenteel meer uit popi jopi volk dan het Lowlands publiek. Maar verder heb je natuurlijk gelijk.
 

Nelson

Nieuw lid
10 apr 2015
3
0
Waarom heeft niemand het over de mogelijkheid dat Prodigy naar LL komt? Is dat al uitgesloten?
 

Nelson

Nieuw lid
10 apr 2015
3
0
Ik kan me nog een jaar herinneren met Faithless, Underworld, Chemical Brothers en Prodigy.... Kom maar door Prod en Faith, beiden net terug van weggeweest!!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Waarom heeft niemand het over de mogelijkheid dat Prodigy naar LL komt? Is dat al uitgesloten?

Ze hebben net de HMH gedaan en staan in juni op We Are Electric, zo goed als uitgesloten dus. En lijkt me sterk dat Faithless naast Strijp S nog een tweede Nederlandse datum toevoegt deze zomer.
 

Nelson

Nieuw lid
10 apr 2015
3
0
HMH was tegen de tijd dat LL is toch alweer bijna een half jaar geleden, en We Are Electric is meer een dj-festival dus niet zo heel erg een concurrent van LL zoals Pinkpop of Werchter, en ook weer 2 maanden voor LL... still got hope :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Hoe harder de zon schijnt, hoe hoger de Lowlandskoorts: tijd voor dertien nieuwe muzieknamen!
FFS (Franz Ferdinand & Sparks)
James Bay
Limp Bizkit
Rudimental
The Maccabees
De Jeugd Van Tegenwoordig
AFTERPARTEES
Vaults
La Sra. Tomasa
MR ZARKO & Band
Fuzz
Mini Mansions
Bleachers
Inluisterplezier via de Spotify playlist: http://spoti.fi/1zflMiI. Alle uitgebreide info en het programma tot nu toe via www.lowlands.nl
Heel binnenkort meer nieuwe bevestigingen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken